n
n
07/09/2012 - 09:19 σχόλια

Κώστας Γκουσγκούνης: ευτυχώς που πέρναγα

60 χρόνια από το ντεμπούτο του θρύλου της σουρεαλιστικής σεξοκωμωδίας

n

EMAIL
FACEBOOK
TWITTER
MORE

Παρεμπιπτόντως, η «Αγνή του λιμανιού», το ντεμπούτο του Κώστα Γκουσγκούνη στο πανί, δεν ήταν τσόντα. Το είδος της ταινίας ήταν αισθηματικό, τους πρώτους ρόλους καταλάμβαναν ηθοποιοί καταξιωμένοι, όπως ο Αλέκος Αλεξανδράκης, ο Νίκος Ρίζος, η Έλενα Χατζηαργύρη, η Ελένη Ζαφειρίου και ο Γιώργος Μούτσιος, ενώ το σάουντρακ της παραγωγής της Finos Films, υπέγραφε ο Μάνος Χατζιδάκης. Ήταν το 1952. Τι προηγήθηκε; Και τι ακολούθησε;

image

Άντρας με τα όλα του, αστραφτερός, μυστηριώδης, περίπου… σέξι, πραγματικό φαινόμενο. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 μέχρι και τα μέσα του ’80, το καμάρι της Λάρισας Κώστας Γκουσγκούνης τόλμησε να ξαναγράψει τους κανόνες του παιχνιδιού που ίσχυαν στον ερωτικό ελληνικό κινηματογράφο και κέρδισε την απόλυτη αντρική υστεροφημία. Ήταν άξιος!
Ακόμα και οι σοβαροί κινηματογραφικοί κριτικοί με έφεση στις ψαγμενιές δεν κρύβουν το σεβασμό και το θαυμασμό τους. Η εξήγηση απλή: Τη στιγμή που το ελληνικό πορνό στηριζόταν σε πομπώδεις δακρύβρεχτες υποθέσεις και πετσόκοβε την «ουσία» στο μοντάζ, ο Κώστας Γκουσγκούνης, η Τίνα Σπάθη και το υπόλοιπο συνεργείο έκαναν την επανάσταση. Γύρισαν ταινίες μηδενικού μπάτζετ που δεν στηρίχτηκαν στην κλασική συνταγή, δεν πούλησαν μούρη και επίφαση καλλιτεχνικότητας, ούτε καν αισθησιασμό. Το μόνο που διεκδίκησαν ήταν μια θέση στη λαϊκή τέχνη και το κωμικό καλτ στερέωμα.

Γέννημα θρέμμα της Λάρισας, μιας πόλης με παράδοση στη φωτογραφική τέχνη. Ο Κώστας Γκουσγκούνης μυήθηκε στα μυστικά της φωτογραφίας από τον πατέρα του Μίμη, μαθητή του διάσημου φωτογράφου Βαλσάμη, και άσκησε για κάποιο διάστημα το επάγγελμα στο θεσσαλικό κάμπο. Η απόφασή του να αναζητήσει την τύχη του στην πρωτεύουσα, όπου σκόπευε να ανοίξει φωτογραφείο, στάθηκε καταλυτική για την εξέλιξη της ζωής του. Μερικά μικρά κομπαρσικά περάσματά του από τον κινηματογράφο ήταν αρκετά για να του κολλήσει το μικρόβιο. Ξεκίνησε την καριέρα του το 1952, με την «Αγνή του λιμανιού», συνέχισε με αστυνομικές περιπέτειες και καθιερώθηκε προσφέροντας τις υπηρεσίες του στο είδος της σουρεαλιστικής σεξοκωμωδίας. Μοναδική hardcore ταινία του, «Ο ηδονοβλεψίας».

n

Ο Κώστας Γκουσγκούνης δεν υπήρξε όμορφος. Ήταν αυταράς, φαλακρός, με προβλήματα άρθρωσης. Δεν ξεχώριζε για τις βιρτουόζικες τεχνικές του στο πήδημα. Ωστόσο πήρε όλα τα λεφτά σε μια μορφή τέχνης με περιορισμένα, όπως και να το κάνουμε, υποκριτικά μέσα, πουλώντας μπρουταλιτέ, κραυγές ηδονής και απίστευτες ατάκες. Ήταν φευγάτος, κεφάτος, εναλλακτικός, σουρεαλιστής, πικάντικα κωμικός, ό,τι πιο «προχώ» μπορούσε να προσγειωθεί στις ελληνικές οθόνες εκείνης της εποχής.

Οι σεναριογράφοι του το ήξεραν. Βιώνοντας δημιουργική δυστοκία, σύνηθες πρόβλημα στις ερωτικού περιεχομένου ταινίες, άφηναν τον Κώστα να αυτοσχεδιάσει. Όμως ο οίστρος σε στιγμές έξαψης είναι μάλλον περιορισμένος. Αποτέλεσμα; Η θρυλική πλέον ατάκα «θα σε γαμήσω» να είναι το πασπαρτού και η κατακλείδα κάθε απόπειρας συζήτησης.

Ο Κώστας της οθόνης ήταν ένα απλό παιδί του λαού, ένας Νίκος Ξανθόπουλος του σεξ και του καράτε. Γερή κράση. Αρχετυπικός γαμιάς, δεν είχε τακτ, έλεγε ό,τι του κατέβαινε στο κεφάλι. Άλλωστε ποια γυναίκα ικανοποιείται με σικ συμπεριφορές στο κρεβάτι; Στην επιλογή συντρόφου δεν ήταν δύσκολος, στην επιλογή χώρου δράσης δεν έψαχνε βολικές λύσεις. Κοινώς ό,τι κάτσει, όπου κάτσει. Δεν άφησε παραπονεμένη καμία: ούτε νοικοκυρά με πρόβλημα στα υδραυλικά, ούτε τουρίστρια, αλλά ούτε και σύζυγο. Έσπειρε το ταλέντο του σε παραλίες κυκλαδίτικων νησιών, ραχούλες, ναυτιλιακά γραφεία, αθηναϊκά διαμερίσματα. Υπήρξε μερακλής στον καφέ και την μπίρα. Δεν το έπαιξε διανοούμενος, δεν παινεύτηκε ποτέ ότι ξέρει ξένες γλώσσες. Επί της οθόνης, καμία εικονική επίδειξη δεξιοτεχνίας. Όλα πραγματικά, όλα φανερά, όλα ωμά, πρωτόγονα, ίσως και βρόμικα, όπως στην πραγματική ερωτική ζωή.

Κάθε ταινία του ηγέτη αντιμετωπιζόταν όπως το «Βαθύ Λαρύγγι» στην Αμερική. Από τις προβολές περνούσαν από χαβαλετζήδες φοιτητές μέχρι την κρεμ ντε λα κρεμ της κοινωνίας, όχι για να αναζητήσουν την «ανάταση», αλλά για να γελάσουν. Ουρές έξω από τους κινηματογράφους, παλλαϊκός ξεσηκωμός, διαδηλώσεις ανά την Ελλάδα ήταν κλασικά φαινόμενα. Η Θεσσαλονίκη έζησε εξαιτίας του τα πρώτα της μποτιλιαρίσματα. Με το που τελείωναν τα εργαστήρια στο Χημικό, η Εθνικής Αμύνης και η Αγγελάκη γέμιζαν από κόσμο που κατευθυνόταν με πορεία στον κινηματογράφο «Ελλήσποντο» κρατώντας λαμπάδες και κεριά. Κατά τη διάρκεια των προβολών το αφοσιωμένο κοινό, που είχε αποστηθίσει τις ατάκες, συμμετείχε ενεργά εξασκώντας τα αντανακλαστικά του. «Πού είναι τα πουλάκια σου;» ρωτούσαν εν χορώ οι παρέες από την πλατεία. «Εδώ είναι τα πουλάκια μου», απαντούσε ο Κώστας με απόλυτο συγχρονισμό από τη σκηνή. Η ιαχή «άξιος, άξιος» δονούσε την ατμόσφαιρα, ενώ η μυσταγωγία συμπληρωνόταν με το φως αναπτήρων.

Παρά την αποθέωσή του, ο Γκουσγκούνης προσέγγισε τα μέσα του σταρ σίστεμ με επιφυλακτικότητα. Την εποχή της δόξας του έμεινε σιωπηλός και αθέατος από τα φώτα της δημοσιότητας. Χρυσός κανόνας, που όποιος τον εφάρμοσε δεν βγήκε χαμένος. 


Κλασικές σκηνές και ατάκες. Κάπως έτσι ξεκινούσαν όλα…

Ο Γκουσγκούνης αραχτός στο σπίτι. Η πόρτα ανοίγει, μπαίνει μέσα η γυναίκα του με ψώνια.
Γκουσγκούνης: «Φέτα έφερες;»
Σύζυγος: «Όχι»
Γκουσγκούνης: «Μου φαίνεται πως θέλεις να σε γαμήσω».


Ο Γκουσγκούνης γυρνάει στο σπίτι κουρασμένος, αφήνει κάτω την τσάντα με τα σύνεργα του υδραυλικού, χαιρετάει βαριεστημένα τη γυναίκα του.
Γκουσγκούνης: «Τι φαΐ έκανες;»
Σύζυγος: «Δεν έκανα φαΐ»
Γκουσγκούνης: «Δεν έκανες φαΐ; Θα σε γαμήσω!»


Ο Γκουσγκούνης γυρνάει και πάλι στο σπίτι κουρασμένος.
Γκουσγκούνης: «Γυναίκα, τι φαΐ έχουμε;»
Σύζυγος: «Μακαρόνια»
Γκουσγκούνης: «Τη γάμησες!»


Ο Γκουσγκούνης εν δράσει στην εξοχή.
Παρτενέρ: «Άκου, Κώστα μου, πώς κελαηδούν τα πουλάκια!»
Γκουσγκούνης: «Άσ' τα αυτά και κοίτα να κάνεις το δικό μου πουλάκι να κελαηδήσει!»


Ο Γκουσγκούνης σε ρόλο πίτσα delivery boy!
Γκουσγκούνης: «Έφερα τις πίτσες»
Παραλήπτριες: «Μα δεν παραγγείλαμε πίτσες»
Γκουσγκούνης: «Παραγγείλατε, δεν παραγγείλατε, εγώ θα σας γαμήσω!»


Γκουσγκούνης σε παρτενέρ:
«Βάστα τοίχο, θα σπρώξω»


Ο Γκουσγκούνης σε μπαρ.
Πάει προς την μπάρα, βλέπει την µπαργούµαν. Στον τοίχο ένα ρολόι. Ο Κώστας προσπαθεί να το κοιτάξει, η μπαργούμαν μπαίνει στη μέση. Κάνει δεξιά, ξαναµπαίνει µπροστά του η μπαργούμαν. Κάνει αριστερά, πάλι μπροστά του η μπαργούμαν. Σε κάποια στιγμή γυρνά και της λέει: «Δεν βλέπω την ώρα να σε γαµήσω!»


Ο Γκουσγκούνης βαρκάρης, μεταφέρει τουρίστρια σε νησάκι. Σε κάποια φάση του πέφτει το ένα κουπί.
Τουρίστρια: «Ωχ, έφυγε το ένα»
Ο Γκουσγκούνης ρίχνει και το άλλο κουπί.
Τουρίστρια: «Τώρα πώς θα περάσουμε απέναντι χωρίς κουπιά;»
Γκουσγκούνης: «Θα σε περάσω γαμιώντας»


Ο Γκουσγκούνης στη Μυτιλήνη.
Γκουσγκούνης: «Γεια σας, κορίτσια, ξένες είσαστε;»
Κορίτσια: «Όχι καλέ, ντόπιες, από τη Μυτιλήνη»
Γκουσγκούνης: «Α! Δηλαδή λεσβίες!»
Κορίτσια: «Ε όχι και λεσβίες!»
Γκουσγκούνης: «Ε αποδείξτε το τότε!»


Ο Γκουσγκούνης στην παραλία, κόβει βόλτες, ώσπου βλέπει δύο λουόμενες να λιάζονται.
Γκουσγκούνης: «Τι κάνετε εδώ, κορίτσια;»
Λουόμενες: «Περιμένουμε να έρθει κάποιος να μας γαμήσει»
Γκουσγκούνης: «Α! Ευτυχώς που πέρναγα!»


Ο Γκουσγκούνης σε ρόλο πατέρα.
Στο σπίτι καταφθάνει η κόρη του με μια καινούργια της φίλη και κάθονται στο σαλόνι. Ο Γκουσγκούνης τις βλέπει και κάθεται επίσης στον καναπέ. Σιωπή για ένα λεπτό, ώσπου ο στοργικός πατέρας αποφασίζει να μιλήσει στη φίλη της κόρης του.
Γκουσγκούνης: «Τον παίρνεις από τον κώλο;»
Κόρη: «Μπαµπά! Τι είναι αυτά που λες!»
Γκουσγκούνης: «Προσπαθώ να σπάσω τον πάγο...»


Ο Γκουσγκούνης στο σπίτι, υποδέχεται μια κοπέλα.
Γκουσγκούνης: «Θες αχλάδι;»
Κοπέλα: «Όχι»
Γκουσγκούνης: «Ε τότε δεν μένει τίποτα άλλο παρά να σε γαμήσω!»


Ο Γκουσγκούνης βγαίνει από τη θάλασσα με μια γκόμενα. Φοράνε και οι δυο στολή βατραχανθρώπου. Η γκόμενα πάει να βγάλει τη μάσκα.
Γκουσγκούνης: «Μη βγάλεις τη μάσκα, γιατί θα σου πετάξω τα μάτια έξω!»


Ο Γκουσγκούνης εκσπερματώνει στο στόμα της συμπρωταγωνίστριάς του, κι εκείνη αρχίζει να φτύνει.
Γκουσγκούνης: «Τι φτυνείς, μωρή; Κουκούτσια έχουν;»


Ο Γκουσγκούνης υδραυλικός, καταφθάνει στο σπίτι μιας κυρίας. Κάθεται στην κουζίνα της, όπου πάνω στο τραπέζι υπάρχει μια φρουτιέρα με πορτοκάλια. Παίρνει ένα πορτοκάλι.
Γκουσγκούνης: «Πορτοκάλι θες;»
Κυρία: «Όχι»
Γκουσγκούνης: «Να σε γαμήσω θες;»
Κυρία: «Δεν έχω πρόβλημα».


Ο Γκουσγκούνης σε πισωκολλητό, με τα χέρια στη μέση.
Παρτενέρ: «Γκουσγκούνη, κουράστηκα, άλλαξε στάση»
Γκουσγκούνης: «Εντάξει, μωρό μου», λέει και βάζει τα χέρια στο κεφάλι.


Ο Γκουσγκούνης πιανίστας. Κάτω από το πιάνο η συμπρωταγωνίστρια σε πεολειχία.
Γκουσγκούνης: «Ωραία! Εγώ θα παίζω πιάνο και εσύ κλαρίνο»


Αλλοδαπή αγγλομαθής προς Γκουσγκούνη:
«Fuck me!»
Γκουσγκούνης: «Σκάσε, μωρή, μη σε γαμήσω!»


Αλλοδαπή γαλλομαθής προς Γκουσγκούνη:
«Aahhh tres jolies!»
Γκουσγκούνης: «Τι ζολή, μωρή! Ψωλή το λένε!»


Άτιτλο: 
Γκόμενα: «Θα μου φέρεις λίγο νερό;»
Γκουσγκούνης: «Α φιρί φιρί το πας να σε γαμήσω!»


Ο Γκουσγκούνης και πάλι υδραυλικός, στο σπίτι μιας τσαχπίνας. Κάθεται στην κουζίνα.
Κυρία ευγενική: «Καφέ θέλεις;»
Γκουσγκούνης: «Ναι»
Κυρία ευγενική: «Πώς τον πίνεις;»
Γκουσγκούνης: «Πολλά βαρύ και όχι, με δύο φουσκάλες»
Κυρία ευγενική: «Είσαι και μερακλής!»
Γκουσγκούνης: «Έχεις γαμώ τις κωλάρες, θα σε γαμήσω!»


Ο Γκουσγκούνης στην ψαραγορά. Δύο νοικοκυρές παρατηρούν τα ψάρια, ψάχνουν τι να αγοράσουν.
Νοικοκυρές: «Γλώσσες έχετε;»
Γκουσγκούνης: «Ελάτε στο ψυγείο να σας δείξω»
Ακολουθούν τα γνωστά, οι νοικοκυρές αποσύρονται χαμογελαστές.
Γκουσγκούνης: «Ψάρια θέλατε, πουτάνες»


Είναι πρωί. Ο Γκουσγκούνης έχει ξυπνήσει κι έχει αποθέσει το «ταλέντο» του πάνω στο καλοριφέρ. Η ερωτική του παρτενέρ τον πετυχαίνει πάνω στο ζέσταμα.
Παρτενέρ: «Τι κάνεις εκεί;»
Γκουσγκούνης: «Ζεσταίνω το πρωινό σου»


Ο Γκουσγκούνης μετά την ερωτική πράξη:
«Πώς σε λένε;»
Παρτενέρ: «Κατερίνα»
Γκουσγκούνης: «Εμένα Κώστα. Για σκέψου, πρώτα πηδηχτήκαμε και μετά γνωριστήκαμε»


Ο Γκουσγκούνης μερακλώνει εν δράσει.
«Πω πω, να είχα μια μπίρα τώρα», λέει. Από το πουθενά ένα χέρι εμφανίζεται στο πλάνο, κρατώντας ένα κρίκερ. 
Με τις υγείες σας...

 

Πρόσφατα άρθρα από ΒΑΓΙΑ ΜΑΤΖΑΡΟΓΛΟΥ

image
Όλα όσα πρέπει να ξέρεις με το νι και με το σίγμα για τον ωραιότερο θεσμό της πόλης
30/10/2014 - 15:36
n
Η αρχιτεκτονική είναι τέχνη
12/06/2014 - 14:56
n
Μια μεταπτυχιακή εργασία με θέμα τα παπούτσια
29/04/2014 - 16:39

Voice Choice

image
Ένα τηλεφώνημα μόνο χρειάζεται
30/10/2014 - 13:16
image
Η νέα ανακάλυψη ανατρέπει τα δεδομένα των ανασκαφικών ερευνών
31/10/2014 - 13:45
image
Ο βουλευτής Τρικάλων, Κώστας Σκρέκας, στο υπουργείο Ανάπτυξης
31/10/2014 - 13:54
image
«Όχι δάνεια σε εταιρείες ζόμπι», είπε ο επικεφαλής του Ποταμιού
31/10/2014 - 18:58
image
Πριν την κυκλοφορία του, αποκλειστικά στην A.V.
31/10/2014 - 16:20
image
Θέατρο, μουσική, σινεμά, φωτογραφία, μουσεία, αγορά
31/10/2014 - 19:12
image
Συζητάμε με τον καλλιτέχνη του σημερινού μας εξωφύλλου
30/10/2014 - 20:23
image
Βγες έξω
30/10/2014 - 17:34
image
Το νεό concept store της Αθήνας
30/10/2014 - 16:54

Smart Life

Advertisement

image
Η ετήσια εκπαιδευτική έκθεση για bartenders και επαγγελματίες των bars (4&5/11, Τεχνόπολις)
21/10/2014 - 17:46
image
Το καλύτερο δώρο αν είσαι πρωτοετής
14/10/2014 - 19:04

Σχόλια με υβριστικό, ρατσιστικό, σεξιστικό ή διαφημιστικό περιεχόμενο, καθώς και σχόλια άσχετα με το θέμα του άρθρου δεν επιτρέπονται και θα σβήνονται.

Πάρτε μέρος στη συζήτηση

ωραία τα 80s και καλτ και

ωραία τα 80s και καλτ και νοσταλγικά, αλλά κουβέντα για τη χυδαιότητα και το σεξισμό της φάσης; μήπως οι "κρεμ ντε λα κρεμ" της Θεσσαλονίκης τον καθαγιάζουν; Αμ δεν είναι έτσι. Νομίζω καλό είναι να τα λέμε αυτά.

χυδαιοτητα και σεξισμο στο

χυδαιοτητα και σεξισμο στο κρεββατι δεν υπαρχουν...υπαρχει μονο στη στενομυαλιά σας..το κρεββατι ειναι κρεββατι με οτι αυτο εμπεριεχει...δεν υπαρχει ωραιοτερο συναισθημα απο το σμιξιμο των κορμιων συνοδευομενο απο οποιοεσδηποτε λεξεις εκφραζεται ο καθενας και η καθεμιά...

De gelasa POTE me kamia apo

De gelasa POTE me kamia apo tis malakies pou elege o sybathis/savra filos mas. Einai i aisthitiki tis Elladas 30 xronia prin. Pali kala, pou tote genithika kai den tin efaga sti mapa.

Τσόντα ήταν, χαλαρώστε!

Τσόντα ήταν, χαλαρώστε!

Ενταξει, πλακα ειχε, ας μην

Ενταξει, πλακα ειχε, ας μην το ενοχοποιησουμε κι αυτο. Για τα χυδαια μυαλα, ακομα και οι ταινιες τεχνης ειναι χυδαια πορνο!

o tupas einai enas apo tous

o tupas einai enas apo tous pio cult ths ellinikhs showbiz kai exoun meinei oi atakes tous me ta xronia..mhn to vlepetai oloi ws mia "tsonta" me seksisistiko periexomeno ktl,apla anoikste ligo ta mikra muala sas,afiste ligo tous kathwsprepismous sthn akrh kai ths mikrothtes pou sas perivalloun kai valte ligo xioumor sth zwh sas!etsi den pame mprosta!auta sas peirazoun,oi viasmoi, ta kseftilikia kai oi klepsies ths elladas den sas peirazoun!

Η αισθητική? του Γκουσγκούνη

Η αισθητική? του Γκουσγκούνη δεν ήταν τίποτε άλλο από την εκτόνωση μιας καταπιεσμένης γενιάς,αυτής της γενιάς που είχε την ατυχία να ζει στην Ελλάδα την εποχή που η υπόλοιπη Ευρώπη "γεύονταν" τους καρπούς του Μάη του '68.Τότε που η νεολαία της Ευρώπης,πλην των χωρών της υπαρκτής γραφειοκρατίας,μαθούσε με το πιοτί αυτού που υβριστικά ονομάστηκε "πανσεξουαλισμός" η ελληνκή νεολαία βίωνε μια απίθανη καταπίεση,μια καταπίεση πολυεπίπεδη στο σχολείο στην οικογένεια στο πανεπιστήμιο παντού. Στερημένη σεξουαλικά βρήκε σαν αφορμή τις ταινίες του¨"Ηγέτη" και ξέσπασε.
ΥΓ Η πρώτη του εμφάνιση δεν ήταν στην ταινία " Μια ζωή την έχουμε" όπου ακούγεται και η ατάκα, από τον καφετζή Γκουσγκούνη προς τον ταμία Δημητρη Χορν : "Κε Φαίδων ο καφές σας" ?

τι σχεση εχει τωρα το σμιξιμο

τι σχεση εχει τωρα το σμιξιμο των κορμιων με την κωμικοτσοντα;