- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Η «Έντα Γκάμπλερ» του Ίψεν γίνεται όπερα στην ΕΛΣ
Η Ράια Τσακηρίδη μιλά για τα πράγματα που την ενέπνευσαν στη σκηνοθεσία του έργου
Λίγο πριν την πρεμιέρα της «Έντα Γκάμπλερ», η σκηνοθέτρια Ράια Τσακηρίδη ξεχωρίζει 10 πράγματα που την ενέπνευσαν για τη μεταφορά του έργου του κορυφαίου Νορβηγού συγγραφέα Χένρικ Ίψεν σε όπερα.
Η νέα όπερα δωματίου Έντα Γκάμπλερ του διακεκριμένου συνθέτη και πιανίστα Γιώργου Δούση σε λιμπρέτο Έρις Κύργια και μουσική διεύθυνση του Ανδρέα Τσελίκα θα παρουσιαστεί στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος από τις 25 Ιανουαρίου και για έξι μόνο παραστάσεις έως και τις 3 Φεβρουαρίου. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο η Γιούλια Ρουτιλιάνο (25, 26, 27/1) με διεθνή απήχηση και εμφανίσεις σε σημαντικά λυρικά θέατρα της Ευρώπης και η Ιρένα Αθανασίου (1, 2, 3/2) που έχει διαγράψει μια αξιόλογη πορεία. Μαζί τους, νεότεροι και καταξιωμένοι μονωδοί, η Τζίνα Φωτεινοπούλου, ο Χάρης Ανδριανός, ο Μιχάλης Ψύρρας και ο Γιώργος Ρούπας.
- Μα το ίδιο το έργο! Αυτό το θεατρικό αριστούργημα που απέδωσε η Έρι Κύργια αριστοτεχνικά με τη γεμάτη από εικόνες μουσική του Γιώργου Δούση. Με το που παρέλαβα στα χέρια μου την όπερα ήξερα ακριβώς τι είχα να κάνω.
- Οι πρωινές συζητήσεις στο γεμάτο βιβλία στούντιο μας με την Μαρίνα Μέργου, ζωντανεύοντας με την φαντασία μας κάθε μουσική φράση. Οι διάλογοί μας θα μπορούσαν να στηρίξουν ένα νέο θεατρικό έργο από μόνοι τους.
- Ύστερα από ανταλλαγές εικόνων, σκέψεων, και ιδεών καταλήξαμε με τον Παύλο Θανόπουλο, τον σκηνογράφο και ενδυματολόγο μας, στο δικό μας σκηνικό χώρο. Το σπίτι που βλέπουμε μέσα από τα μάτια της Εντα Γκάμπλερ. Μετά από αυτό ήμουν σε θέση να οραματιστώ όλη τη σκηνική δράση.
- Οι συνεργάτες μου. Είναι πάντα βασική πηγή έμπνευσης. Τους παρατηρώ ότι και να κάνουν. Ιδιαιτέρως εκτός πρόβας! Πως μιλάνε, γελάνε, κάνουν πλάκα. Έτσι με βοηθούν να έχω ολοκληρωμένους χαρακτήρες γεννημένους στο εδώ και στο τώρα.
- Η λεπτομερής δουλειά που κάνω με τον Ανδρέα Τσελίκα, τον μαέστρο μας, ψάχνοντας μαζί του τα βαθύτερα μουσικά επίπεδα του έργου. Συνδυάζουμε μαζί τη μουσική με τη σκηνική δράση. Είναι πάντα εκεί για να με βοηθήσει ή να μου ξεκλειδώσει πληροφορίες για το έργο.
©Πάτροκλος Σκαφίδας
- Τη φωνάζουμε πολλές φορές νεραϊδούλα μας και δεν είναι άλλη από την Κορίνα Κόκκαλη, τη χορογραφο-κινησιολόγο μας. Χωρίς να πούμε πολλές λέξεις κοιταζόμαστε και με ένα νεύμα η μία συμπληρώνει την άλλη.
- Παρόλο που δεν ήθελα να περιορίσω βάζοντας σε ένα κουτί μια τόσο σύνθετη ηρωίδα, τελειώνοντας το έργο ανακάλυψα ότι προκειμένου να την φέρω τελικά πιο κοντά μου, άντλησα πληροφορίες ασυνείδητα από ένα στενό μου συγγενικό πρόσωπο, που χωρίς να το θέλω αποτέλεσε πηγή έμπνευσης.
- Ο χώρος της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Έχει φιλοξενήσει τόσες παραστάσεις φέροντας ένα δικό της στίγμα. Δεν γινόταν να μην επηρεαστώ αναζητώντας τον τρόπο να φτιάξουμε μια σύγχρονη παράσταση που να συνδιαλέγεται με ένα τόσο ενεργό οπερατικό κοινό.
- Συνεργάτες φίλοι μέσα από τη Λυρική που εργάζομαι χρόνια που ήταν εκεί να με βοηθήσουν και να με στηρίξουν όπου χρειαζόμουν βοήθεια. Θα ξεχωρίσω όμως μια στιγμή με έναν ξεχωριστό αγαπητό συνάδελφο που μας βοήθησε κάνοντας τη σκιά στη βασική μας φωτογράφιση. Την επόμενη μέρα μου είπε ότι από το πάθος και το ζήλο που έδωσε ως σκιά έπαθε λουμπάγκο στη μέση του! Το γεγονός αυτό δεν με άφησε αδιάφορη. Το χρησιμοποίησα κάποια στιγμή σε μια σκηνή πριν το τέλος με κάποια παραλλαγή.
- Το δικό μου συναίσθημα. Πάντα αυτό με οδηγεί στα μονοπάτια μου.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.