TV + Series

Love, Death + Robots: Tο NFT πείραμα του Netflix

H πλατφόρμα που άλλαξε τα δεδομένα στη streaming βιομηχανία διερευνά το feedback των θεατών

tania-skrapaliori.jpg
Τάνια Σκραπαλιώρη
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Love, Death + Robots - Netflix
© Netflix

Πώς το NFT πείραμα του Netflix με τη σειρά «Love, Death + Robots» θα μπορούσε να αλλάξει το μέλλον της τηλεθέασης.

Αν κάτι δεν μπορεί να αμφισβητηθεί εύκολα στην πλούσια ιστορία που έχει προλάβει να γράψει έως σήμερα το Netflix στη βιομηχανία της διασκέδασης και των media είναι το αεικίνητο κυνήγι του για την επόμενη καινοτομία -ή έστω έξυπνη κίνηση ενδεδυμένη την καινοτομία- που θα συνδιαμορφώσει το νέο τοπίο των δημιουργικών βιομηχανιών. Η εταιρεία παραγωγής και διανομής με έδρα το Los Gatos της Καλιφόρνια που ούτε λίγο ούτε πολύ ξεκίνησε ως εταιρεία ενοικίασης DVDs «δι’ αλληλογραφίας» πρόλαβε να βιώσει στο πετσί της τη φούσκα του dot.com, να ανακάμψει πατεντάροντας τη συνδρομητική υπηρεσία της ενοικίασης περιεχομένου, να λανσάρει το 2007 αυτό που έμελλε να εξελιχτεί στη γνωστή πλατφόρμα που βρίσκεται στα σήμερα στα κινητά και στα tablets όλων μας έχοντας αλλάξει κυριολεκτικά το παιχνίδι και άνοιξε τους ασκούς της streaming αγοράς και να εισέλθει εσχάτως σε μια νέα κρίση, αντιμετωπίζοντας τον μεγαλύτερο, ίσως, φόβο οποιουδήποτε καινοτόμου παίκτη: τη στασιμότητα.

Πράγματι το τελευταίο χρονικό διάστημα το Netflix έχει δει τη θέση του στα ανώτερα κλιμάκια των market leaders να τρέμει, με τις ραγδαίες αλλαγές των οικονομικών συνθηκών και τον οξύ ανταγωνισμό από τις νέες πλατφόρμες που ξεπηδάνε πλέον από κάθε υπολογίσιμο και μη αντίπαλο της αγοράς των media να έχουν φέρει τη δημοφιλή πλατφόρμα στην πρώτη δύσκολη θέση για αυτήν εδώ και αρκετό καιρό. Παρά τις δυσκολίες ωστόσο η πλατφόρμα φαίνεται να επιμένει στις νέες τεχνολογίες ψάχνοντας νέους τρόπους να ανακτήσει χαμένο έδαφος με out-of-the-box κινήσεις σε λειτουργικότητες που ανέκαθεν αποτελούσαν τα δυνατά του χαρτιά.

Τα rankings των Netflix προϊόντων ως προϊόν του feedback προτιμήσεων των θεατών και ο μετασχηματισμός αυτών σε προτάσεις νέου περιεχομένου στους συνδρομητές του είναι ένα από τα πιο πολύτιμα εργαλεία της Netflix συνταγής, το οποίο, για την ιστορία, έχει αποτελέσει και αντικείμενο δικαστικής διαμάχης όταν το 2006 η Netflix Inc. κατέθεσε αγωγή παραβίασης ευρεσιτεχνίας κατά της Blockbuster LLC, η οποία χρησιμοποιούσε παρόμοια μέθοδο διαμόρφωσης προτάσεων νέων DVDs -τότε- στους συνδρομητές της διαδικτυακής υπηρεσίας ενοικίασης ταινιών της, βασισμένης σε συγκεκριμένη διαδικασία ανατροφοδότησης των χρηστών. Εν έτει 2022, με τους feedback αλγόριθμους να έχουν πάρει κι αυτοί δρόμους πέρα από κάθε φαντασία, το Netflix αναζητά κι αυτό εναγωνίως νέους τρόπους να διαφοροποιήσει την ποιότητα και την προστιθέμενη αξία των προτάσεων του περιεχομένου του και φαίνεται να έχει βρει έναν -αν μη τι άλλο- ενδιαφέροντα στην πολυσυζητημένη τεχνολογία του Blockchain και των NFTs.

Με ένα χαμηλών τόνων και διακριτικό «τιτίβισμα» στο Twitter και μια υποδόρια αναφορά στους τίτλους της σειράς το Netflix ανακοίνωσε ένα εικονικό σαφάρι για τους αφοσιωμένους fans της δημοφιλούς sci fi σειράς αυτοτελών επεισοδίων “Love, Death + Robots” -η τρίτη σεζόν της οποίας κυκλοφόρησε τον περασμένο Μάιο- με αντικείμενο καλά κρυμμένα -σε διαφημιστικές αναφορές, πλατφόρμες social media αλλά και στην ίδια την τηλεοπτική οθόνη- QR codes που οδηγούν σε εννέα συλλεκτικά NFTs που αντιστοιχούν σε ένα μοναδικό ψηφιακό κομμάτι τέχνης εμπνευσμένο από τη σειρά. Το NFT κυνήγι οργανώθηκε ώστε να «ανταμειφθούν» οι πραγματικά “Love, Death + Robots” φανατικοί -οι οποίοι δεδομένης της φύσης της σειράς πολύ πιθανόν να τυγχάνουν και φανατικοί κάθε τεχνολογικής ουτοπίας ή δυστοπίας- με τη συμμετοχή στην αρχική προσφορά του συλλεκτικού αυτού ψηφιακού περιεχομένου, και την απόκτησή του είτε δωρεάν είτε σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή.

Από εκεί και πέρα τα εννέα συλλεκτικά “Love, Death + Robots” είναι διαθέσιμα στην NFT αγορά Opensea μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές υπο-κλασμάτων του Ehterium – ακόμα και το πλέον δημοφιλές από αυτά, με τίτλο “Exit Strategies”, από το πρώτο επεισόδιο της νέας σεζόν, πωλείται αυτή τη στιγμή με τιμή έναρξης τα 0,0027 Etherium, τα οποία αντιστοιχούν στα 4,29 δολάρια. Κάτι που καθιστά εμφανές ότι αυτό το συλλεκτικό NFT event του Netflix δεν λαμβάνει χώρα για το κέρδος, παρά πρόκειται, πιθανότατα, για ένα στοχευμένο πείραμα με στόχο τη διαμόρφωση μιας νέας διαδραστικής μεθόδου μέτρησης των προτιμήσεων των χρηστών και εξαγωγής των πολυπόθητων rankings, ανάλογα με τις «πωλήσεις» των νέων ψηφιακών collectibles.

Love, Death + Robots - Netflix
To NFT με τις μεγαλύτερες πωλήσεις του Netflix από τη σειρά του «Love, Death, + Robots»

Πριν μερικά χρόνια το Netflix υπήρξε ο αδιαμφισβήτητος καταλύτης της streaming εποχής. To αν το NFTs πείραμά του θα είναι ο καταλύτης των αλγορίθμων ανατροφοδότησης και εξατομικευμένης πληροφορίας στη streaming εποχή ή αν θα έχει την τύχη εγχειρημάτων όπως το Pokemon Go μένει να φανεί στα επόμενα επεισόδια. Aν και η ίδια η τεχνολογία των NFTs μοιάζει αυτή τη στιγμή, μετά από μια έκρηξη υπεραισιοδοξίας που συνόδευσε τη ραγδαία άνοδό τους, εγκλωβισμένη σε διάφορα τεχνολογικά μεταίχμια που διαμορφώνουν οι τρέχουσες συγκυρίες, πιθανολογείται ότι θα βρει τον δρόμο της προς πολλαπλές χρήσεις στο εγγύς μέλλον που θα την ενσωματώσουν στην καθημερινότητά μας με έναν τρόπο πολύ πιο απτό από το δυσνόητο για πολλούς NFTs χρηματιστήριο εικονικών έργων τέχνης και συλλεκτικών αντικειμένων – και αν αυτό συμβεί είναι πολύ πιθανόν κάποια αμέσως επόμενη γενιά να τα μαζεύει, όπως εμείς κάποτε τα αυτοκόλλητα Panini, ενισχύοντας τις μπράντες του μέλλοντος και διαμορφώνοντας τις δικές τις αλγοριθμικές καταναλωτικές προτιμήσεις.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ