- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Η Ιώ Βουλγαράκη μιλά για το Ορλάντο και την απόλυτη βαναυσότητα του «μεγαλώνω»
«Είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση το ανέβασμα του “Ορλάντο”. Όταν το πρωτοδιάβασα στα 16 μου είδα να ζωντανεύει στο βιβλίο της Βιρτζίνια Γουλφ η απόλυτη φαντασίωσή μου: να μπορώ να ζω αιώνες και ποτέ να μη γερνάω. Στα 31 μου, τώρα που ζω μια δεύτερη προσωπική και επαγγελματική ενηλικίωση, το “Ορλάντο” είναι η αφορμή προκειμένου να μιλήσουμε για την απόλυτη βαναυσότητα του “μεγαλώνω”. Η παράσταση μεταξύ άλλων πραγματεύεται τον ατομικό και το συλλογικό φόβο για το θάνατο, το ανεξιχνίαστο ή γι’ αυτό που τελειώνει οριστικά. Όταν όμως μιλάς για το φόβο του θανάτου πρέπει ταυτοχρόνως να μιλάς και για την ευφορία της ύπαρξης. Πάντα μαζί πηγαίνουν αυτά τα δύο. Είναι ένα πολύ ιδιαίτερο βιβλίο της Γουλφ γιατί γράφτηκε, ως ανάπαυλα, μεταξύ δύο πολύ δύσκολων βιβλίων της, “Τα κύματα” και τον “Φάρο”. Είναι βέβαιο πως το έγραψε με μια δαιμονική χαρά έχοντας στο μυαλό της πόσα ωραία πράγματα μπορεί να γευτεί ένας ελεύθερος από το γήρας και το θάνατο άνθρωπος. Φυσικά αγγίζει και άλλες σκοτεινές πλευρές της ύπαρξης, αλλά το κάνει με ειρωνεία και αυτοσαρκασμό. Υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση του κειμένου: Άλλοι το διαβάζουν ως ένα φεμινιστικό μανιφέστο, άλλοι το αντιμετωπίζουν ως φιλοσοφικό κείμενο, άλλοι ως σάτιρα… Δεν ξέρω αν πρέπει να το δούμε έτσι μονοδιάστατα, και σίγουρα εμείς δεν το βλέπουμε ως φεμινιστικό κείμενο. Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα 230 σελίδων και η θεατρική διασκευή του έδωσε ένα σκηνικό χρόνο 70΄, μέσα στον οποίο συντελούνται οι μεταμορφώσεις της ηρωίδας μέσα στους αιώνες. Το κείμενο μεταγράφηκε σε πρώτο πρόσωπο, κάτι που βοηθάει στην καλύτερη θεατρική αφήγηση, ώστε να καταλήξει σε ένα ρεσιτάλ-μαραθώνιο υποκριτικής από την Αμαλία Καβάλη, μια μικρή ηλικιακά ηθοποιό, με την οποία είμαστε καιρό συνεργάτες.
Η Γουλφ λέει κάποια στιγμή μέσα στο έργο “Τι σημασία έχουν τα βραβεία, οι έπαινοι, τα λόγια θαυμασμού, η ή μη αποδοχή… Εμείς γράφουμε για να βρούμε τη φωνή που απαντάει σε μια άλλη φωνή”. Να η υπόσχεση. Να συναντηθεί το κείμενο και η παράσταση με τον κόσμο που θα έρθει. Όσο για την υπόσχεση που δίνω φέτος στον εαυτό μου, αν και ξέρω λίγο πολύ πως πάντα συμβαίνει, είναι πως πρέπει να παραμείνω ανοιχτή για να καλωσορίσω... Να μπορώ να χειριστώ όσα θα έρθουν, με τον τρόπο που θέλω».
Info: Από 30/9, SKROW THEATER.
Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη
Πρωταγωνιστεί: Αμαλία Καβάλη
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.