Visual Browsing
Το Fast Forward Festival έρχεται στη Στέγη

Το Fast Forward Festival έρχεται στη Στέγη

Το φεστιβάλ με τα πιο γρήγορα αντανακλαστικά έρχεται στην Αθήνα για 6η συνεχόμενη χρονιά
FFF/The Gift Of Automation/Petros Morris
Το 6ο Fast Forward Festival έρχεται στον πυρήνα της πόλης με νέες μορφές τέχνης και πολυμορφικές και υβριδικές παραστάσεις και εγκαταστάσεις

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς άνθρωποι εντελώς διαφορετικοί μεταξύ μας, με άλλα πολιτισμικά και κοινωνικά υπόβαθρα, βρίσκουμε τον τρόπο να συνυπάρχουμε; Πώς καταφέρνουμε και βρίσκουμε τα κοινά μας σημεία; Την απάντηση θα έρθει να μας την δώσει η Στέγη Ωνάση και ένα φεστιβάλ με γρήγορα αντανακλαστικά.

Ο λόγος για το Fast Forward Festival, που έρχεται στην πόλη για 6η συνεχόμενη χρονιά και φέρνει μαζί του αναγνωρισμένους καλλιτέχνες με έργα που θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά. Θα ξεκινήσει στις 5 Μαΐου με ένα μεγάλο πάρτι και με τον Voltnoi Brege να αναλαμβάνει την μουσική, για να συνεχίσει με νέες μορφές τέχνης, παραστάσεις και εγκαταστάσεις σε μία εξερεύνηση της έννοιας των «κοινών» μέχρι και τις 19 Μαΐου.

Εννιά καλλιτέχνες και καλλιτεχνικές ομάδες θα έρθουν στην Αθήνα για δύο βδομάδες και ανάμεσα τους βρίσκονται οι Raqs Media Collective (Ινδία), Koki Tanaka (Ιαπωνία), Wu Tsang (ΗΠΑ), Franziska Pierwoss και Sandra Teitge (Γερμανία), Marwa Arsanios (ΗΠΑ-Λίβανος), Petros Moris (Ελλάδα), Tania El Khouri (Λίβανος), Thomas Bellinck (Βέλγιο). Η παρουσία τους δεν θα είναι μόνο εντός της Στέγης, αλλά και σε διάφορα σημεία της Αθήνας διαφορετικά και αντιθετικά συχνά μεταξύ τους, από το Κερατσίνι και την πλατεία Βικτωρίας έως το σπίτι της Μαρίας Κάλλας.

FFF/Franziska Pierwoss - Sandra Teitge/On the mountains of Fyli © Marwan Tahtah
Σχετικα
Η κινηματογραφίστρια και καλλιτέχνιδα Wu Tsang έρχεται στη Στέγη
Η κινηματογραφίστρια και καλλιτέχνιδα Wu Tsang έρχεται στη Στέγη

Ποια είναι, όμως, τα καλλιτεχνικά μέσα του FFF προς την αναζήτηση των «κοινών»; Αναθέσεις, παγκόσμιες πρεμιέρες και συμπαραγωγές σε πολυμορφικές και υβριδικές παραστάσεις, εγκαταστάσεις και performances, ταινίες, συζητήσεις, αλλά και ένα δείπνο είναι μόνο κάποια από αυτά που θα έχουμε την ευκαιρία να ζήσουμε.

Καλλιτεχνική επιμέλεια: Κάτια Αρφαρά
Οργάνωση παραγωγής: Δήμητρα Δερνίκου, Βασίλης Παναγιωτακόπουλος
Εκτέλεση παραγωγής: Δέσποινα Σιφνιάδου, Ειρηλένα Τσάμη, Κωστής Παναγιωτόπουλος
Βοηθοί εκτέλεσης παραγωγής: Δήμητρα Μπουζάνη, Νικήτας Βασιλάκης
Τεχνικός Διευθυντής Θεάτρου: Λευτέρης Καραμπίλας
Αναπληρωτής τεχνικός διευθυντής & Touring Manager: Φίλιπ Χιλς

FFF/One emerging from a point of view © Sharjah Art Foundation
Σχετικα
H Raqs Media Collective από την Ινδία μιλά για την κατάδυσή της στην Αθήνα
H Raqs Media Collective από την Ινδία μιλά για την κατάδυσή της στην Αθήνα

Διαβάστε αναλυτικά το πρόγραμμα του 6ου​ Fast Forward Festival:

Raqs Media Collective | Πάμφιλος
5 – 19 Μαΐου / Πατησίων 61 | 12:00-20:00. Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου

Ανάθεση-Παραγωγή: Onassis Stegi/Fast Forward Festival

Πόσο βαθιά πρέπει να βουτήξεις για να βρεις αυτό που ψάχνεις; Με αφορμή το Ναυάγιο των Αντικυθήρων, και ειδικότερα δύο από τα λιγότερο διάσημα ευρήματά του –ένα κατακερματισμένο άγαλμα φιλοσόφου και μία κούπα που έχει πάνω της χαραγμένο το όνομα «Πάμφιλος»–, η διεθνούς φήμης ομάδα Raqs Media Collective, από την Ινδία, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μετά από πρόσκληση του Fast Forward Festival 6, και κάνει κατάδυση στην Αθήνα. Οι Raqs δημιουργούν μια εμβυθιστική εγκατάσταση στο σπίτι που έζησε η Μαρία Κάλλας και μας μεταφέρουν στον βυθό της θάλασσας.

Η έκθεση κλείνει στις 18:00 τις ημέρες που πραγματοποιούνται οι συζητήσεις: Δευτέρα 6, Τετάρτη 8, Σάββατο 11, Τετάρτη 15 και Σάββατο 18 Μαΐου.

Οι συζητήσεις του Πάμφιλου | 18:00-20:00

Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας | Στα ελληνικά, με ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά

  1. 6 Μαΐου | Υποβρύχιος ορίζοντας
  2. 8 Μαΐου | Κύμα
  3. 11 Μαΐου | Ρεύμα
  4. 15 Μαΐου | Αποσυμπίεση
  5. 18 Μαΐου | Πλευστότητα

Με αφορμή την εγκατάσταση «Πάμφιλος», οι Raqs διερευνούν την έννοια των «κοινών» στην Αθήνα του σήμερα, μέσα από μια σειρά διαλογικών συναντήσεων (clusters). Φωνές και σκέψεις ανθρώπων από διαφορετικά πεδία δραστηριοτήτων ενώνονται σε μια σειρά διαλογικών συζητήσεων γύρω από το Ναυάγιο των Αντικυθήρων, το εύρημα του «Πάμφιλου» και τις πολλαπλές δυνατότητες διάσωσης της κοινωνίας. Οι Raqs επιστρατεύουν το μοτίβο των υποβρύχιων ανασκαφών και της δραστηριότητας της κατάδυσης στην καθημερινότητα και στον ιστό μιας πόλης, για να δημιουργήσουν ένα ανοιχτό περιβάλλον συζήτησης και εξερεύνησης.

6 Μαΐου - Υποβρύχιος ορίζοντας

FFF/Raqs Media Collective/Pamphilos

«Δύτης δεινός από τη Δήλο χρειάζεται να ‘ναι κανείς για να φτάσει στο βάθος της σκέψης του Ηρακλείτου». Στον «Υποβρύχιο ορίζοντα» σκεφτόμαστε φωναχτά για τις αλλαγές που συμβαίνουν όταν κάποιος βουτάει στα βαθιά: στη θάλασσα, στη σκέψη, στη ζωή.

8 Μαΐου - Κύμα
Έχει ήχο η ιστορία; Ποιοι είναι οι ήχοι της αμοιβαιότητας και της συντροφικότητας, της ηχώς και του αντίλαλου των πράξεων που ανασυγκροτούν την κοινωνία;

11 Μαΐου - Ρεύμα
Πώς κολυμπά κανείς πάνω ή κόντρα σ’ ένα δυνατό ρεύμα; Μπορεί αυτό να εκληφθεί ως μεταφορά για τους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι προσανατολίζονται προς την παρουσία ισχυρών δυνάμεων;

15 Μαΐου - Αποσυμπίεση
Καθημερινές πράξεις, όπως το να περπατάς, να μοιράζεσαι χώρο και πράγματα, να τρως μαζί με άλλους, αποτελούν μέρος της ζωής κάθε πόλης στον κόσμο. Το να κάνεις κάτι από αυτά θυμίζει την αποσυμπίεση που χρειάζεται να βιώσει κανείς όταν ανέρχεται στην επιφάνεια μετά από μια βουτιά στα βαθιά.

18 Μαΐου - Πλευστότητα
Κανείς δεν μπορεί να μάθει καταδύσεις χωρίς να μάθει πρώτα να επιπλέει. Ποιοι είναι οι παράγοντες που διατηρούν τους ανθρώπους ζωντανούς και ενεργούς, όταν βουτούν στα βάθη μιας κρίσης;

Raqs Media Collective
Η Raqs Media Collective ιδρύθηκε το 1992 στο Δελχί από τους MonicaNarula, JeebeshBagchi και ShuddhabrataSengupta, που γνωρίστηκαν όταν σπούδαζαν κινηματογράφο. Βασικό στοιχείο της δουλειάς τους είναι η έννοια του «κινητικού στοχασμού», δηλαδή η συνεχής αναζήτηση νέων μορφών και μεθόδων καλλιτεχνικής δημιουργίας. Το έργο τους εστιάζει στις έννοιες των κοινών και του χρόνου και συχνά συνδέεται με ιστορικά γεγονότα που γίνονται αφορμή και υλικό έμπνευσης. Ακολουθεί τις επιταγές της πρακτικής που η ίδια έχει ονομάσει «κινητική περισυλλογή», για να οδηγηθεί σε μια πορεία ανήσυχη ως προς τη μορφή της και απαιτητική ως προς τις διεργασίες της. Η Raqs αρθρώνει μια ενδόμυχη βιωμένη σχέση με τον χρόνο –σε όλες του τις βαθμίδες–, μέσα από την προσδοκία, την εικασία, την εμπλοκή και την ανασκαφή. Καθώς τα μέλη της κολεκτίβας επινοούν σχήματα γνωστικής και αισθητηριακής οξύτητας, το έργο των Raqs αναδιαμορφώνει τα πεδία της αντίληψης, αλλάζει τους όρους της σωματικής συμπαρουσίας και απαιτεί από όλους να ξανακοιτάξουν με καθαρό βλέμμα ό,τι θεωρούν δεδομένο.

Οι Raqs έχουν παρουσιάσει δουλειά τους σε πολλές διεθνείς εκθέσεις, όπως στην documenta και στις Μπιενάλε της Βενετίας, του Σάο Πάολο, του Σίντνεϊ, της Ταϊπέι και του Λίβερπουλ.

Wu Tsang | Εγκατάσταση One emerging from a point of view
5-19.5.2019 | Εκθεσιακός Χώρος | Στέγη Ιδρύματος Ωνάση | 12:00-20:00. Είσοδος ελεύθερη με δελτίο εισόδου

Συνανάθεση & Συμπαραγωγή: Sharjah Art Foundation και Onassis Stegi/Fast Forward Festival

Μπορούν δύο γυναίκες να συνομιλήσουν χωρίς να συναντηθούν ποτέ; Καταργώντας τα όρια ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία, η Wu Tsang παρουσιάζει μια βίντεο εγκατάσταση, μετά από ανάθεση του Fast Forward Festival 6, ρίχνοντας μια διαφορετική ματιά στο φαινόμενο της μετανάστευσης. Τα βίντεο βασίστηκαν σε ένα σενάριο που διαδραματίζεται τρία χρόνια πριν, στη βορειοανατολική ακτή της Λέσβου. Από το 2011 μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 850.000 πρόσφυγες έχουν περάσει στην Ευρώπη διαμέσου της Λέσβου. H σκηνοθέτρια Γου Τσανγκ αφηγείται την ιστορία τόσο του νησιού όσο και της μετανάστευσης με όρους μαγικού ρεαλισμού και δημιουργεί μια εγκατάσταση πέρα από τα όρια της «αλήθειας». H Tsang δημιουργεί μια υβριδική μυθιστορία, με στοιχεία από την Ιστορία, τη μυθολογία και την επιστημονική φαντασία. Ως μέρος της εγκατάστασης, η φωτορεπόρτερ Ειρήνη Βουρλούμη εκθέτει μια προσωπική σειρά φωτογραφιών πάνω στην καταγραφή της προσφυγικής κρίσης. Στα αγγλικά με υπότιτλους στα ελληνικά.

Wu Tsang | Περφόρμανς Sudden Rise | Κεντρική Σκηνή | Στέγη Ιδρύματος Ωνάση | 5 Μαΐου | 21:00 - Ευρωπαϊκή πρεμιέρα
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 7 € | Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 6 € | Παρέα 10+ άτομα, Ανεργίας, ΑμεΑ, Συνοδός ΑμεΑ: 5 €

FFF/Sudden Rise/Wu Tsang

Η ανατρεπτική σκηνοθέτρια Wu Tsang και το σύνολο Moved by the Motion αντλούν αποσπάσματα από το κείμενο «Sudden Rise at a Given Tune» που έγραψαν η Tsang, η διεπιστημονική καλλιτέχνιδα boychild και ο ποιητής και πανεπιστημιακός Fred Moten, για να δημιουργήσουν μια περφόρμανς που μοιάζει με ζωντανό κολλάζ. Λέξεις και πράξεις ακτιβιστών, ποιητών και επιδραστικών δοκιμιογράφων για τα πολιτικά δικαιώματα κατά τον 20ό αιώνα, συναντούν τους στίχους του Jimi Hendrix, τους στοχασμούς της Hannah Arendt, σε μια περφόρμανς που παραπέμπει στα λεκτικά παιχνίδια των Σουρεαλιστών του Μεσοπολέμου. Ένα έργο σε εξέλιξη που μεταβάλλεται μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και τη διαρκή επινόηση. Στα αγγλικά με υπότιτλους στα ελληνικά

Ανάθεση: EMPAC’s 10YEARScelebration.

Wu Tsang

Η Γου Τσανγκ είναι μια βραβευμένη δημιουργός ταινιών και εικαστική καλλιτέχνιδα, η οποία συνδυάζει το ντοκιμαντέρ και τις αφηγηματικές τεχνικές με φανταστικές παρκάμψεις σε έργα που διερευνούν κρυφές ιστορίες, περιθωριοποιημένες αφηγήσεις και την ίδια την πράξη της ερμηνείας. Πρότζεκτ της έχουν παρουσιαστεί σε μουσεία, μπιενάλε και κινηματογραφικά φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Έχει βραβευτεί με υποτροφία Guggenheim το 2016 (για Ταινία/Βίντεο), ήταν υποψήφια για το Hugo Boss Prize το 2018 και τον ίδιο χρόνο τιμήθηκε με υποτροφία MacArthur.

Marwa Arsanios| Εγκατάσταση: Ποιος φοβάται την ιδεολογία; Μέρος 2

Συνέλευση: Commons between land and landlessness

5 – 19 Μαΐου | Μέλισσα | Φερών 18, Πλατεία Βικτωρίας
Καθημερινές: 18:00-21:00 | Σαββατοκύριακα: 12:00-20:00. Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου

Ανάθεση: Sharjah Art Foundation σε συμπαραγωγή με Onassis Stegi/Fast Forward Festival, San Francisco Museum of Modern Art and Vooruit Belgium.

FFF/Marwa Arsanios/Who Is Afraid Of Ideology Part II © Sharjah Art Foundation

Μπορεί μια συμμαχία γυναικών με τη φύση να αποτρέψει την καταστροφή της γης; Η Marwa Arsanios με το έργο «Ποιος φοβάται την ιδεολογία; Μέρος 2» παρακολουθεί τη ζωή σε ένα χωριό της βόρειας Συρίας όπου κατοικούν μόνο γυναίκες και δημιουργεί μια εγκατάσταση για μια εναλλακτική οικονομία με διαφορετικούς κανόνες. Θα μπορούσε αυτό να αποτελέσει έναν διαφορετικό τρόπο διαβίωσης στον σύγχρονο κόσμο; Η έρευνα της Αρσάνιος επικεντρώνεται στην Τζινουάρ, ένα χωριό της βόρειας Συρίας όπου κατοικούν αποκλειστικά γυναίκες. Το 2011, επανακτήθηκε η γη που έως τότε ανήκε στο κράτος και το μεγαλύτερο μέρος της μετατράπηκε σε αγροτικές κοοπερατίβες και κοινόβια. Η ταινία παρουσιάζει, επίσης, έναν αγροτικό συνεταιρισμό που βρίσκεται κοντά στα σύνορα της Συρίας με την κοιλάδα της Μπεκάα στον Λίβανο. Αυτός ο λιβανέζικος συνεταιρισμός έχει δημιουργήσει μια άτυπη δομή στα πρότυπα των ΜΚΟ, για να προσφέρει ασφαλή χώρο στις γυναίκες από τη Συρία που έχουν βρεθεί εκεί ως πρόσφυγες. Η ταινία διατυπώνει την προβληματική των ρόλων που ανατίθενται με «φυσικότητα» στις γυναίκες. Πώς οι γυναίκες μπορούν να αρνηθούν ή να εξελίξουν αυτούς τους ρόλους; Στα αγγλικά με υπότιτλους στα ελληνικά.

Συνέλευση | 9 Μαΐου | 18:00-22:00
Στα ελληνικά με ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά.

Σε ποιον ανήκει η γη που κατοικούμε; Τι μπορούμε να μάθουμε από τον τρόπο οργάνωσης των κοινοβίων ανά τον κόσμο; Στο FastForward Festival 6 οργανώνεται μια ανοιχτή κουβέντα με τη μορφή συνέλευσης, όπου θα μιλήσουμε για τη γη και την ιδιοκτησία.

Με το ζήτημα της έξωσης ως αφετηρία της συζήτησης, διάφοροι ομιλητές και συμμετέχοντες καλούνται σε μια συνέλευση, προκειμένου να σκεφτούν τους κοινούς πολιτικούς τόπους που μπορούν να ενεργοποιηθούν στις μέρες μας, σε έναν αγώνα για την επανάκτηση των κοινών. Ποιους τρόπους αντίστασης μπορούν να προτείνουν οι φεμινιστικές προσεγγίσεις για τα κοινά; Τι μας διδάσκει η ιστορία των γυναικείων συνεταιρισμών και κοινοβίων που βρίσκονται ανά τον κόσμο, αλλά και συγκεκριμένα στην Ελλάδα; Τι μπορούμε να μάθουμε από τους αυτοργανωμένους καταυλισμούς στη χώρα μας; Και, κυρίως, πώς μπορούμε να εναντιωθούμε σε μηχανισμούς σφετερισμού;

Ομιλητές που εκπροσωπούν διαφορετικές πολιτικές ομάδες και ακαδημαϊκά πεδία θα διατυπώσουν αυτά τα ερωτήματα σε σύντομες παρουσιάσεις και ομιλίες, αφήνοντας χώρο για μια ανοιχτή συζήτηση με το κοινό.

Εργαστήριο | 6 & 7 Μαΐου
Απευθύνεται σε γυναίκες από το Δίκτυο «Μέλισσα» – Δίκτυο Μεταναστριών στην Ελλάδα

Υφαντουργικό και συλλογικό εργαστήριο ραπτικής από τη Μάρουα Αρσάνιος μαζί με γυναίκες από το Δίκτυο «Μέλισσα»

Αυτό το εργαστήριο περιλαμβάνει μια συλλογική διαδικασία ραπτικής που θα συγκεντρώσει διάφορα υφαντικά υλικά τα οποία σχετίζονται με τις συμμετέχουσες, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε μια εικόνα μέσα από αυτή τη διαδικασία.

Marwa Arsanios

Τα πρόσφατα πρότζεκτ της Marwa Arsanios αναπτύσσονται γύρω από ζητήματα οικολογίας, φεμινισμού, κοινωνικής οργάνωσης, συγκρότησης του έθνους, πολέμου και οικονομικής πάλης. Είναι ιδρυτικό στέλεχος του 98weeks, μιας οργάνωσης καλλιτεχνών που συντηρεί έναν χώρο έρευνας/project space. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (MFA) από το University of the Arts του Λονδίνου (2007) και εργάστηκε ως ερευνήτρια στο Τμήμα Καλών Τεχνών της Ακαδημίας Jan Van Eyck της Ολλανδίας (2011-2012). Αυτή την περίοδο εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή στην Ακαδημία Καλών Τεχνών (Akademieder Bildenden Kunst) της Βιέννης. Εργάζεται επίσης ως καθηγήτρια μερικής απασχόλησης.

Πέτρος Μώρης | Το δώρο του αυτοματισμού
5-19 Μαΐου | 12:00-20:00 | Μέγαρο Υπατία (Πατησίων 55 & Ηπείρου - είσοδος από Ηπείρου). Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου

Ανάθεση-Παραγωγή: Onassis Stegi/Fast Forward Festival

Μια σειρά αντιμνημειακών δημόσιων γλυπτών τοποθετούνται στο προαύλιο του Μεγάρου Υπατία. Οι υβριδικές συνθέσεις του Πέτρου Μώρη συνομιλούν με τα αρχαία αυτόματα και την εκπαιδευτική τους κληρονομιά, αντλώντας ταυτόχρονα ερεθίσματα από τη street art και τη διαδικτυακή κουλτούρα. Ένα υπαινικτικό σχόλιο για τα μοντέλα της ανοιχτής πνευματικής ιδιοκτησίας του διαδικτύου και τις επιδράσεις της τεχνολογικής εξάπλωσης του αυτοματισμού στις εργασιακές συνθήκες και στις διαφορετικές πτυχές της καθημερινής ζωής, σε διάλογο με την εκπαιδευτική κληρονομιά της νεοπλατωνικής φιλοσόφου Υπατίας.

Ανοιχτή συζήτηση | 12 Μαΐου| 18:00-20:00
Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας. Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Στα ελληνικά με ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά.

Συζητώντας το δώρο του αυτοματισμού. Συζήτηση με τους/τις Δάφνη Δραγώνα, Debbora Battaglia, Matteo Pasquinelli και Πέτρο Μώρη.

Οι ομιλητές και οι ομιλήτριες θα διερευνήσουν την έννοια του τεχνολογικού αυτοματισμού ως ενός διττού πολιτισμικού φαντασιακού, μέσα από τις μυθολογικές και ιστορικές καταγωγές του και τις σύγχρονες εκφάνσεις του: από την αυτοματοποίηση της εργασίας στην Ανθρωπόκαινο έως την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης.

Anima | Παραστασιακές αναγνώσεις | 19 Μαΐου | 18:00-19:00
Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας. Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Στα ελληνικά με ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά.

Anima: Παραστασιακές αναγνώσεις από τον Πέτρο Μώρη και τη Λητώ Κάττου, υπό τους ήχους της Khmer Rouge. Μια βραδιά αναγνώσεων, με κείμενα του νέου τεύχους του AM zine από τον Πέτρο Μώρη, σε συνοδεία ενός ζωντανού soundtrack από τη Khmer Rouge. Το AM είναι ένα zine λογοτεχνίας, ποίησης και θεωρίας, που δημοσιεύει κείμενα τα οποία έχουν πλέον καταστεί υλικό ανοιχτής πνευματικής ιδιοκτησίας. Το δεύτερο τεύχος, με τίτλο «Anima», συνθέτει μια ιδιότυπη ανθολογία κειμένων και αποσπασμάτων βιβλίων, που εκτείνονται από την αρχαιότητα μέχρι τα μέσα του 20ού αιώνα, με αναφορά στις μυθολογικές και ιστορικές καταγωγές του τεχνολογικού αυτοματισμού και της μαγικής εμψύχωσης. Το AM επιμελούνται η Λητώ Κάττου και ο Πέτρος Μώρης.

Πέτρος Μώρης

Ο Πέτρος Μώρης (γενν. 1986, Λαμία) είναι πτυχιούχος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας και του Πανεπιστημίου Goldsmiths του Λονδίνου, καθώς και υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση. Ήταν υποψήφιος για τα βραβεία ΔΕΣΤΕ 2015 και Fellow του προγράμματος ARTWORKS 2018. Έχει παρουσιάσει ατομικές εκθέσεις σε χώρους τέχνης και γκαλερί, όπως οι Project Native Informant (Λονδίνο), DUVE Berlin (Βερολίνο), Union Pacific (Λονδίνο), Point Centre for Contemporary Art (Λευκωσία) και Σπίτι της Κύπρου, ενώ έχει πάρει μέρος σε διεθνείς ομαδικές εκθέσεις, σε μουσεία και ιδρύματα όπως το New Museum της Νέας Υόρκης, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, η Futura Gallery της Πράγας και το Ontario College of Art & Design University. Έχει συνεπιμεληθεί εκθέσεις και δρώμενα στην Μπιενάλε της Αθήνας 2011, στο Circuits and Currents (Αθήνα), στη Whitechapel Gallery και την Chisenhale Gallery (Λονδίνο) και έχει δώσει διαλέξεις για τη δουλειά του στο ICA του Λονδίνου, στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών.

Koki Tanaka | Rehearsal for a Commons Future
10 Μαΐου| 18:00 | Χώρα (Κασταλίας & Σπετσών). Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ανάθεση-Παραγωγή: Onassis Stegi/Fast Forward Festival

Μια ασυνήθιστη «πρόβα» για ένα μέλλον βασισμένο στην αλληλεγγύη, τη συνεργασία και τα κοινά, από τον διεθνούς φήμης Ιάπωνα καλλιτέχνη Koki Tanaka και τον Έλληνα ερευνητή Άγγελο Βαρβαρούση. Το project αποτελεί τμήμα ενός συνεχιζόμενου έργου για το «μέλλον των κοινών» που προέκυψε μετά από ανάθεση της Στέγης στον Κόκι Τανάκα και το οποίο βασίζεται σε πολύμηνη έρευνα συλλογικών εγχειρημάτων στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Λέσβοτο φθινόπωρο του 2018, σε 24 συλλογικά εγχειρήματα, όπως συλλογικές κουζίνες, δομές αλληλεγγύης, κοινωνικά ιατρεία, συνεργατικές επιχειρήσεις και δομές αλληλεγγύης σε μετανάστες.. Στο πρώτο σκέλος της πρόβας, ακτιβιστές από την Ελλάδα και το εξωτερικό εκφράζουν το όραμά τους για το μέλλον μέσα από εννιάλεκτες φράσεις. Τιτλοφορείται “9-wordminifestosforacommonsfuture” και είναι μια ποιητική παρέμβαση με φράσεις γραμμένες σε ανυπόγραφα αυτοκόλλητα τοίχου που θα τοποθετηθούν στον δημόσιο χώρο της πόλης. Άνθρωποι που συμμετέχουν σε συνεργατικές και αλληλέγγυες κινήσεις κλήθηκαν να συμβάλουν με μία έκφραση-μανιφέστο 9 λέξεων που να αποτυπώνει μια θέση τους ή μια πιο αφηρημένη επιθυμία για το μέλλον. Το δεύτερο σκέλος της πρόβας είναι ένα διαδραστικό παιχνίδι ανοιχτό στη συμμετοχή του κοινού, με θέμα «Τι κόσμο θέλουμε;» και στόχο την (ανα)κίνηση της συλλογικής φαντασίας για τη δημιουργία καλύτερων κόσμων τόσο στο εγγύς όσο και στο απώτερο μέλλον. Μέσα από μια ποικιλία τεχνικών συλλογικής επινοητικότητας, το παιχνίδι προσκαλεί ανοιχτά όσους/-ες θέλουν να παίξουν, να σκεφτούν και να ονειρευτούν από κοινού. Η δράση φιλοξενείται στο κοινωνικό κέντρο Khora, στις 10 Μαΐου 2019, στις 18:00.

Ο Κόκι Τανάκα, μέσα από τις ποικιλόμορφες καλλιτεχνικές πρακτικές του, που περιλαμβάνουν βίντεο, φωτογραφίες και εγκαταστάσεις, ασχολείται με τη μελέτη των κρίσεων και των εφήμερων κοινοτήτων που αυτές δημιουργούν. Ο Τανάκα εισάγει ανθρώπους σε ασυνήθιστες γι’ αυτούς καταστάσεις, οι οποίες όμως «λανθάνουν» μέσα στις πιο απλές καθημερινές συνήθειες, και παρατηρεί και καταγράφει τις αντιδράσεις τους. Έργα του έχουν παρουσιαστεί σε ονομαστά καλλιτεχνικά φεστιβάλ και εκθέσεις διεθνώς (μεταξύ άλλων, στο Μουσείο Hammer του Λος Άντζελες, στο ICA του Λονδίνου, στο Μουσείο Migros της Ζυρίχης, στην 57η Μπιενάλε της Βενετίας κ.α.), ενώ έχει βραβευτεί ως Καλλιτέχνης της Χρονιάς για το 2015 από την Deutsche Bank.

Ο Δρ. Άγγελος Βαρβαρούσης είναι ερευνητής που ζει μεταξύ Αθήνας και Βαρκελώνης και ασχολείται με την έρευνα των κοινών, εναλλακτικών τρόπων ζωής και την αποανάπτυξη. Έχει συντονίσει τις μεγαλύτερες έρευνες που έχουν λάβει χώρα στην Ελλάδα στα ζητήματα των κοινών και της αλληλέγγυας οικονομίας και έχει δημοσιεύσει και παρουσιάσει τη δουλειά του σε πολλές χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Το έργο του εστιάζει στη μεταμορφωτική δύναμη του συνεργατισμού και της αλληλεγγύης σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο. Διδάσκει το μάθημα «Κοινά και κοινωνικά κινήματα» στο Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης.

Tania El Khoury| The search of power

10 - 12 Μαΐου| 20:00 | Σημείο εκκίνησης: Κεντρική είσοδος Στέγης
Γλώσσα: στα αγγλικά, χωρίς μετάφραση στα ελληνικά. Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 10 € | Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 8 € | Παρέα 10+ άτομα, Κάτοικος Γειτονιάς: 7 € | Ανεργίας, ΑμεΑ, Συνοδός ΑμεΑ: 5 €

FFF/Tania El Khoury/The search of power

Μια νύχτα με ξαφνική διακοπή ρεύματος στη Βηρυτό έδωσε την αφορμή στην καλλιτέχνιδα Tania El Khoury να διερευνήσει την ιστορία των διακοπών ρεύματος στον Λίβανο. Μαζί με τον ιστορικό και σύζυγό της, Ziad Abu-Rish, ξεκίνησαν ένα ταξίδι στον χρόνο συλλέγοντας τεκμήρια. Έτσι, ανακάλυψαν μια διεθνική ιστορία, στην οποία εμπλέκονταν πολιτικοί, πολέμαρχοι, πολυεθνικές επιχειρήσεις και αποικιοκρατικές δυνάμεις. Στο The Search for Power, η καλλιτέχνις φωτίζει την ιστορία του ηλεκτρισμού στη Βηρυτό, με μια εγκατάσταση-περφόρμανς, που προσκαλεί το κοινό να εξετάσει αρχειακά έγγραφα, απροσπέλαστες γνώσεις και μια προσωπική αναζήτηση εκδίκησης. Πώς μπορούμε να καταγράψουμε αυτά που συμβαίνουν γύρω μας και πώς γινόμαστε ενεργό μέρος τους;Προτείνεται να φοράτε άνετα ρούχα και παπούτσια.

Tania El Khoury

Η Τάνια Ελ Χούρυ είναι δημιουργός ζωντανής τέχνης, το έργο της οποίας εστιάζει στη διαδραστικότητα με το κοινό και εξετάζει το ηθικό και πολιτικό δυναμικό τέτοιων συναντήσεων. Το έργο της έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχει παρουσιαστεί σε 32 χώρες όλων των ηπείρων, σε ευρύτατου φάσματος χώρους, από μουσεία έως τελεφερίκ. Έχει τιμηθεί με το International Live Art Prize 2017, το Total Theatre Innovation Award και το Arches Brick Award 2011. Αυτή την εποχή είναι επισκέπτρια καθηγήτρια και συνεπιμελήτρια φεστιβάλ στο Fisher Center του Bard College (Πολιτεία της Νέας Υόρκης). Συνεργάζεται με το Forest Fringe του Εδιμβούργου και είναι συνιδρύτρια του Dictaphone Group, μιας συλλογικότητας έρευνας και περφόρμανς της Βηρυτού που δημιουργεί site-specific περφόρμανς, οι οποίες εξετάζουν τη σχέση μας με την πόλη και επαναπροσδιορίζουν τον δημόσιο χώρο της. Η Τάνια είναι διδάκτορας Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Royal Holloway του Λονδίνου.

Thomas Bellinck| Το άγριο κυνήγι
12 – 15 Μαΐου| 12 Μαΐου 22:00 & 13-15 Μαΐου 18:00 &22:00 | Κεντρική Σκηνή Στέγης Ιδρύματος Ωνάση. Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 7 €  | Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 6 € | Παρέα 10+ άτομα, Ανεργίας, ΑμεΑ, Συνοδός ΑμεΑ: 5 €

Παγκόσμια πρεμιέρα |Διεθνής συμπαραγωγή Onassis Stegi/Fast Forward Festival

FFF/ABC Wild Hunt © Thomas Bellinck

Πόσο σαφής και πόσο αναστρέψιμος είναι ο διαχωρισμός ανάμεσα σε θύμα, κυνηγό και παρατηρητές; Η ακουστική περφόρμανς του Thomas Bellinck Simpleas ABC #3: The Wild Hunt συναρμολογεί ένα πολυφωνικό πορτραίτο του σύγχρονου ανθρωποκυνηγητού που κρύβεται πίσω από το φαινόμενο της μετανάστευσης. Κατά τη διάρκεια της περφόρμανς, ακούγονται αποσπάσματα αραβικών, αγγλικών, περσικών, γαλλικών και ελληνικών, που συγκεντρώθηκαν από περιοχές της Μεσογείου. Ένα φανταστικό μουσείο, φτιαγμένο από φωνές, ένα ηχητικό θεατρικό δοκίμιο σχετικά με τις τεχνολογίες αιχμής που αναπτύσσονται για την ανίχνευση, αλλά και ένα θεατρικό ντοκιμαντέρ-μιούζικαλ για την ψηφιοποίηση των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στήνεται πάνω στην Κεντρική Σκηνή. Στα αγγλικά με υπότιτλους στα ελληνικά.

Thomas Bellinck

Ο Τόμας Μπέλλινκ, ο οποίος γεννήθηκε το 1983 και είναι εγκατεστημένος στις Βρυξέλλες, θέτει συχνά στο επίκεντρο του έργου του ερωτήματα αναφορικά με το ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Είναι γνωστός, ιδιαίτερα, για το έργο του που εστιάζει στην εξουσία, την πολιτική και τη συστημική βία.

Ο Μπέλλινκ σπούδασε γερμανική φιλολογία και πήρε πτυχίο σκηνοθεσίας θεάτρου το 2009. Τον ίδιο χρόνο, αφού επελέγη από το Φλαμανδικό Θεατρικό Φεστιβάλ για μια πολιτική πρωτοβουλία με παράνομους μετανάστες σε απεργία πείνας, άνοιξε το φεστιβάλ με μια ομιλία που είχε τίτλο «Πεθαίναμε και τότε πήραμε ένα βραβείο». Το 2010, συνίδρυσε τη θεατρική ομάδα Steigeisen, με στόχο το ανέβασμα έργων θεάτρου-ντοκουμέντου. Το 2013, ο Τόμας δημιούργησε την πρώτη εκδοχή του Domo de Eŭropa Historio en Ekzilo («Το σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας στην εξορία»), μιας αέναα εν εξελίξει φουτουριστικής-ιστορικής έκθεσης αναφορικά με τη «ζωή στην πρώην Ευρωπαϊκή Ένωση», που παρουσιάστηκε και στην Αθήνα από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 3, το 2016. Το 2015, ο Τόμας συνίδρυσε τη ROBIN, μια δομή παραγωγής εξατομικευμένων καλλιτεχνικών έργων διαχειριζόμενη από καλλιτέχνες. Από το 2017 και εξής, εργάζεται ως διδακτορικός ερευνητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του University College της Γάνδης, όπου είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη του The School of Speculative Documentary. Ο Τόμας Μπέλλινκ εργάζεται αυτή την περίοδο στην ανάπτυξης της σειράς περφόρμανς και εγκαταστάσεων «Simple as ABC», αναφορικά με τον μηχανισμό της Δυτικής «διαχείρισης της μετανάστευσης» και την οπτική οικονομία ποινικοποίησης της μετανάστευσης.

Franziska Pierwoss & Sandra Teitge | Από τα βουνά της Φυλής
Ένα δείπνο για τη διαχείριση απορριμμάτων και τη σχετική οικονομία

15 Μαΐου | 20:00 | Μυστική Τοποθεσία
Η δράση είναι στα ελληνικά (χωρίς αγγλική μετάφραση)

Ανάθεση-Παραγωγή: Onassis Stegi/Fast Forward Festival

Σε απόσταση μόλις λίγων χιλιομέτρων από το κέντρο της Αθήνας, η Φυλή αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων στην Ευρώπη. Η Franziska Pierwoss και η Sandra Teitge προσκαλούν σε δείπνο ειδικούς από τον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων αλλά και κοινό, προκειμένου να συζητήσουν για το κομβικό αυτό ζήτημα, το οποίο συχνά παραβλέπεται. Στο ανατρεπτικό δείπνο-περφόρμανς, οι προσκεκλημένοι και οι καλλιτέχνιδες θα ανταλλάξουν απόψεις για τον ρόλο και τις συνέργειες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, την ανακύκλωση, την κυκλική οικονομία, τα πιθανά σενάρια για παραγωγή ενέργειας από τα απορρίμματα, καθώς και την ενδεχόμενη σύνδεση της διαχείρισης απορριμμάτων με την οικονομία των κοινών.

Franziska Pierwoss & Sandra Teitge

Οι Franziska Pierwoss & Sandra Teitge σκηνοθετούν από το 2014 περφόρμανς που σχετίζονται με ιστορικά γεύματα, στις οποίες εμπλέκονται καλλιτέχνες, ερασιτέχνες σεφ, συγγραφείς και ερευνητές που μελετούν μενού ιστορικής σημασίας και το πλαίσιο αναφοράς τους, υπογραμμίζοντας την ιστορική διάσταση της γαστρονομίας. Χρησιμοποιώντας την εξιστόρηση ως μια μεθοδολογία διερεύνησης της Ιστορίας, έχουν παρουσιάσει μαζί διάφορες καλλιτεχνικές φόρμες σε χώρους και διοργανώσεις όπως η Sharjah Biennial 13 στη Βηρυτό του Λιβάνου (Νοέμβριος 2017), η Galeria OMR και το MUAC στην Πόλη του Μεξικού (Φεβρουάριος-Μάρτιος 2017), το Spielart Festival στο Μόναχο (Οκτώβριος 2015) και στο πλαίσιο του Humboldt-Lab στο Βερολίνο (May 2014).

Η Φραντσίσκα Πίερβος (1981, Τούμπιγκεν, Γερμανία) είναι μια καλλιτέχνις που εξειδικεύεται στις περφόρμανς και τις εγκαταστάσεις και έχει τη βάση της στο Βερολίνο. Εργάζεται επίσης ως διοργανώτρια και εμπνεύστρια διάφορων πρότζεκτ πολιτιστικού περιεχομένου.

Η Σάντρα Τάιτγκε (1982, Ανατολικό Βερολίνο, Γερμανία) είναι επιμελήτρια/προγραμματίστρια, ερευνήτρια και περιστασιακά περφόρμερ. Αυτή την περίοδο είναι διευθύντρια του Goethe Pop Up Minneapolis.

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Ath1281, It’s hard...
Ath1281, It’s hard...
Έκφραση "Γιάννα Γραμματοπούλου"
23.05.2019
Ath1281, It’s hard...
In Art 2019
In Art 2019
Zina Athanassiadou Gallery
25.05.2019
In Art 2019
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5