Μια συζήτηση για το λυρικό τραγούδι, τον Βάγκνερ, τις δυναμικές ηρωίδες της όπερας και φυσικά για τη Μαρία Κάλλας.

Λένα Ιωαννίδου
Μεγάλωσε στα 60s, σε μια οικογένεια, καλλίφωνη μεν, άσχετη δε με την όπερα. Παρόλα αυτά, μόλις απέκτησε πικάπ, το δεύτερο LP που της έκανε δώρο ο μπαμπάς της ήταν οι εισαγωγές από τις όπερες του Μότσαρτ (το πρώτο ήταν ο Al Bano…). Η «πετριά» με την όπερα προέκυψε στα 12, εξαιτίας μιας 90άρας κασέτας με αποσπάσματα από τον «Τροβατόρε». Αυτό ήταν… Άρχισε μανιωδώς να μαζεύει δίσκους, ανακαλύπτοντας μία-μία τις όπερες και τις μεγάλες φωνές, στη συνέχεια πέρασε στα CD και φοιτήτρια πια, παρακολούθησε live, την πρώτη της «Κάρμεν». Από τότε έχει δει πολλές καλές, μέτριες, αριστουργηματικές και κάκιστες παραστάσεις, έχει λατρέψει και έχει μισήσει φωνές κι έχει δει επί σκηνής μεγάλα ονόματα στην ακμή τους – και κάποια στη δύση τους. Δεν είναι μουσικοκριτικός, δεν γνωρίζει όλες τις άριες απέξω, είναι απλώς μια ταπεινή mélomane, που ακούει όπερα στο ipod, ο Ροσσίνι της φτιάχνει το κέφι, συνεχίζει να κλαίει στη «Μποέμ» και στην «Τραβιάτα» και ζηλεύει όσους είδαν την Κάλλας να τραγουδά…
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Μιλήσαμε με τη διάσημη σοπράνο λίγο πριν την πρεμιέρα της παράστασης στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Οι παραγωγές της ΕΛΣ που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Στο πλαίσιο του αφιερώματος της ΕΛΣ για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας θα απολαύσουμε τη μνημειώδη παραγωγή που υπογράφει ο κορυφαίος σκηνοθέτης σερ Ντέιβιντ ΜακΒίκαρ
Από τον Μπάρτοκ στον Πουτσίνι, από το σκοτάδι στο φως
Ο συνθέτης Μιχάλης Παρασκάκης και ο σκηνοθέτης Γιώργος Κουτλής μιλούν για την πολυαναμενόμενη όπερα δωματίου «Στρέλλα» που ξεκινά την 1η Φεβρουαρίου
Μιλήσαμε με τον διακεκριμένο σκηνοθέτη λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα της κωμικής όπερας «Φάλσταφ» του Τζουζέπε Βέρντι στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Ο Πολωνός «ταραξίας» του θεάτρου και της όπερας Κρύστοφ Βαρλικόφσκι και ένα εκρηκτικό καστ πρωταγωνιστών μας χάρισαν τέσσερεις ώρες μαγείας
Όταν η Κάντυ Κάντυ συνάντησε τον Σλάβοϊ Ζίζεκ: Όλα για τη σουρεαλιστική ιδέα να συνδυαστεί μια παιδική σειρά κινουμένων σχεδίων με τη σκέψη του Ζίζεκ και του Λακάν
«Ζώντας σε μια εποχή που είναι απόλυτα του ματιού, είναι πολύ σημαντικό να γυρίσουμε λίγο πίσω, στο αυτί»