Η Μάρω Βασιλειάδου και η Μάρθα Μαυροειδή παρουσιάζουν την ιστορία της Θρακιώτισσας καπετάνισσας και ηρωίδας της Ελληνικής Επανάστασης, Δόμνας Βισβίζη
Λένα Ιωαννίδου
Μεγάλωσε στα 60s, σε μια οικογένεια, καλλίφωνη μεν, άσχετη δε με την όπερα. Παρόλα αυτά, μόλις απέκτησε πικάπ, το δεύτερο LP που της έκανε δώρο ο μπαμπάς της ήταν οι εισαγωγές από τις όπερες του Μότσαρτ (το πρώτο ήταν ο Al Bano…). Η «πετριά» με την όπερα προέκυψε στα 12, εξαιτίας μιας 90άρας κασέτας με αποσπάσματα από τον «Τροβατόρε». Αυτό ήταν… Άρχισε μανιωδώς να μαζεύει δίσκους, ανακαλύπτοντας μία-μία τις όπερες και τις μεγάλες φωνές, στη συνέχεια πέρασε στα CD και φοιτήτρια πια, παρακολούθησε live, την πρώτη της «Κάρμεν». Από τότε έχει δει πολλές καλές, μέτριες, αριστουργηματικές και κάκιστες παραστάσεις, έχει λατρέψει και έχει μισήσει φωνές κι έχει δει επί σκηνής μεγάλα ονόματα στην ακμή τους – και κάποια στη δύση τους. Δεν είναι μουσικοκριτικός, δεν γνωρίζει όλες τις άριες απέξω, είναι απλώς μια ταπεινή mélomane, που ακούει όπερα στο ipod, ο Ροσσίνι της φτιάχνει το κέφι, συνεχίζει να κλαίει στη «Μποέμ» και στην «Τραβιάτα» και ζηλεύει όσους είδαν την Κάλλας να τραγουδά…
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
«Ένας από τους λόγους που ήθελα να κάνω τη Βαλκυρία ήταν γιατί είναι ο Κανόνας της όπερας. Έχει μια δραματουργία που δεν μπορείς να τη βρεις πουθενά αλλού»
Η διασημότερη σοπράνο του πλανήτη θα βρεθεί στο «All Star Γκαλά Βέρντι» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Συναντήσαμε τον άνθρωπο που υπογράφει τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά, τα κοστούμια και τους φωτισμούς της παράστασης «Αντρέα Σενιέ» στην ΕΛΣ
Η λαμπερή σοπράνο μιλάει για την όπερα στον καιρό της καραντίνας, τη δυσκολία του να τραγουδάς χωρίς κοινό και το ντεμπούτο της ως Ντόννα Άννα
Παρακολουθήσαμε την πρώτη διαδικτυακή προβολή της όπερας «Μαντάμα Μπαττερφλάι». Μη χάσετε και εσείς την ευκαιρία να την δείτε, ή να την ξαναδείτε.
«Mου είναι τόσο οικεία η ελληνική ιδιοσυγκρασία… Μιλάμε την ίδια γλώσσα, της ψυχής. Είμαστε Βαλκάνιοι, ξέρουμε τι θα πει συναίσθημα».
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ μιλά στην Athens Voice για τον κορωνοϊό, την «Επανεκκίνηση» και τη θέση της Ελλάδας στη διεθνή οπερατική σκηνή
«Νομίζω πως οποιαδήποτε μαγεία και συγκίνηση και οτιδήποτε προκαλεί η όπερα στον καθένα, μεταδίδεται αυτούσια μόνο με τη φυσική ύπαρξη όλων στο θέατρο».