- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ο Στάθης Λιβαθινός στην Ακαδημία Αθηνών: Ένας σκηνοθέτης στην έδρα της Θεατρικής Τέχνης
Ο πρώτος σκηνοθέτης που γίνεται τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών τιμήθηκε για το έργο και τη συμβολή του στο ελληνικό και διεθνές θέατρο
Ο Στάθης Λιβαθινός ο πρώτος σκηνοθέτης του θεάτρου που εισέρχεται στην Ακαδημία Αθηνών, ως πρακτικός του θεάτρου στη νεοσυσταθείσα έδρα «Θεατρικής Τέχνης»
Την Τρίτη, 17 Ιουνίου 2025, πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη Αίθουσα Τελετών της Ακαδημίας Αθηνών η συνεδρία υποδοχής του κ. Στάθη Λιβαθινού, του πρώτου Σκηνοθέτη του Θεάτρου, που εισέρχεται στην Ακαδημία Αθηνών ως πρακτικός του θεάτρου στη νεοσυσταθείσα έδρα «Θεατρικής Τέχνης».
Ο Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών, κ. Μιχάλης Τιβέριος, προσφώνησε τον νέο Ακαδημαϊκό και στη συνέχεια έλαβε τον λόγο ο Ακαδημαϊκός, κ. Μιχάλης Σταθόπουλος, ο οποίος παρουσίασε αναλυτικά το έργο του Στάθη Λιβαθινού και αναφέρθηκε στο πάθος και την αφοσίωση που διέπουν την καλλιτεχνική του δράση όλα αυτά τα χρόνια.
Ο κ. Σταθόπουλος δεν εστίασε μόνο στο εκτενές και αξιόλογο έργο του νέου Ακαδημαϊκού αλλά επισήμανε ότι, πραγματευόμενος σπουδαία έργα (συμπεριλαμβανομένων σημαντικών έργων της παγκόσμιας λογοτεχνίας) στη θεατρική σκηνή, δημιούργησε ξεχωριστές οντότητες που άφησαν το αποτύπωμά τους στην εγχώρια και διεθνή σκηνική πραγματικότητα.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Σταθόπουλος επικεντρώθηκε στο σημαντικό έργο του Λιβαθινού, κατά τη διάρκεια της θητείας του ως καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου (2015-2019), κατά την οποία εισήγαγε σημαντικές καινοτομίες (μεταφορά της Σχολής από το παλιό κτίριο της Ομόνοιας στο Σχολείον της Ειρήνης Παππά, ίδρυση του Τμήματος Σκηνοθεσίας, στα πλαίσια της δραματικής σχολής, ίδρυση δύο νέων σκηνών: ισόγειο Rex-Πειραματική) αφήνοντας σπουδαία παρακαταθήκη.
Στη συνέχεια, αφού ο Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών, κ. Μιχάλης Τιβέριος, περιέβαλε τον τιμώμενο Ακαδημαϊκό με το διάσημο της Ακαδημίας και του απένειμε το δίπλωμα του τακτικού μέλους, ο Στάθης Λιβαθινός έλαβε τον λόγο.
Η ομιλία του ξεκίνησε με τη διαπίστωση ότι «είμαστε το άθροισμα των στιγμών και των ανθρώπων που συναντήσαμε. Πήρα απ’ όλους κάτι και χρωστώ σε όλους κάτι».
Κάνοντας αναδρομή στο παρελθόν του θεάτρου παρατήρησε ότι είναι μία τέχνη, για την οποία οι άνθρωποι που την υπηρέτησαν, χρειάστηκε να αντιμετωπίσουν πολλές δυσκολίες, αλλά δημιούργησαν και παρήγαγαν έργο κινούμενοι από το πάθος, και στερούμενοι πολυτελειών, συγκριτικά με τα σημερινά δεδομένα, γι’ αυτό και τόνισε τη μεγάλη σημασία της ίδρυσης της Έδρας «Θεατρικής Τέχνης», η οποία όπως είπε δικαιώνει την προσπάθεια πολλών γενεών.
Σε αυτό το σημείο, αναφέρθηκε με συγκίνηση στον Μάνο Κατράκη, σπουδαίο ηθοποιό και θείο του, ο οποίος βραβεύτηκε πριν από 43 χρόνια στην ίδια Αίθουσα Τελετών της Ακαδημίας για το μνημειώδες καλλιτεχνικό έργο του.
Συνέχισε με την αναφορά στο «ρομαντικό ραντεβού» των Στανισλάβσκι και Νεμιρόβιτς-Ντάντσενκο που επηρέασε τη μετέπειτα πορεία του ευρωπαϊκού θεάτρου. Μίλησε επίσης για το επάγγελμα του σκηνοθέτη όπως αυτό διαμορφώθηκε μέσα στον 20ο αιώνα και για την επιστημονική πλευρά του θεάτρου.
Τέλος, θέλησε να προσφέρει στους παριστάμενους της εκδήλωσης, ως αντίδωρο, την απαγγελία ενός ποιήματος του Κωνσταντίν Σίμονοφ, γραμμένο το 1942, αφιερωμένο σε αυτούς που έφυγαν, σε αυτούς που θα έρθουν και σε αυτούς που περιμένουν.
Η συνεδρία θα είναι διαθέσιμη τις προσεχείς ημέρες για παρακολούθηση από το κανάλι της Ακαδημίας Αθηνών στο YouTube. Από τις Εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορεί το βιβλίο του Τρεις εποχές: Αυτοβιογραφικές σημειώσεις ενός σκηνοθέτη του θεάτρου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.