- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Εθνικό Θέατρο: Τι θα δούμε τη σεζόν 2021-2022
Ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα, πολύπλευρο και ισόποσα μοιρασμένο −«για πρώτη φορά»− σε γυναίκες και άνδρες σκηνοθέτες


Το Εθνικό Θέατρο ανακοίνωσε το ρεπερτόριό του για τη σεζόν 2021-2022
Σε έναν από τους ωραιότερους κήπους του κέντρου της Αθήνας, στο Black Duck Garden, έγινε η πρώτη διά ζώσης συνέντευξη Τύπου του Εθνικού Θεάτρου, έπειτα από πολύ καιρό, έπειτα από πολλά. Κι αν θέλαμε να περιγράψουμε τα συναισθήματα όλων των παρευρισκομένων, θα μπορούσαν να περικλείονται σε δύο (ή μάλλον σε τρεις) λέξεις: αμηχανία και αξιοπρεπής φόρτιση. Για τη συνάντηση ξανά, για το μέλλον του Εθνικού Θεάτρου, για το παρελθόν. Μια αμηχανία που, έτσι κι αλλιώς, δεν μπορούσε να καλυφθεί μέσα σε αγκαλιές.

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού Θεάτρου, Έρι Κύργια, στην πρώτη της διά ζώσης επαφή με τους δημοσιογράφους, είπε ότι θα ανακοινώσει το πρόγραμμα της μεταβατικής περιόδου που έχει κληθεί να διευθύνει καλλιτεχνικά το Εθνικό Θέατρο και μόνο για ό,τι ξεκινά, ως παράσταση ή ως πρόβα το 2021. Και πρώτα πρώτα παρουσίασε τις Επιδαύριες παραστάσεις του Εθνικού για το καλοκαίρι του 2021, που υπογράφουν δύο καλλιτέχνες που κάνουν το σκηνοθετικό τους ντεμπούτο στην Επίδαυρο: ο Κωνσταντίνος Ρήγος με τους «Ιππείς» του Αριστοφάνη, που ανοίγει τα φετινά Επιδαύρια (25, 26, 27 Ιουνίου) και ο Γιάννης Μόσχος με τις «Φοίνισσες» του Ευριπίδη (30, 31 Ιουλίου και 1η Αυγούστου). Ο Κωνσταντίνος Ρήγος είπε ότι και ως χορογράφος στην πρώτη του παρουσία στην Επίδαυρο είχε κάνει Αριστοφάνη και τώρα, ως σκηνοθέτης, πάλι με Αριστοφάνη καταπιάνεται. Ο Γιάννης Μόσχος αφιέρωσε πολύ χρόνο της σύντομης παρέμβασής του για να υπογραμμίσει την εμπιστοσύνη του στις συνθήκες δουλειάς και στις δυνατότητες που δίνει η συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο, δηλώνοντας ότι νιώθει τυχερός σ' αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες και ο ίδιος και οι συνεργάτες του.


Πέρα από τις Επιδαύριες παραστάσεις το Εθνικό Θέατρο συνεχίζει τις δράσεις που γνωρίζαμε. Με το «Θέατρο Express», που πάλι θα «τρέχει» σκηνοθετικά ο Τάσος Πυργιέρης, με μια παράσταση αφιερωμένη στα 200 χρόνια από την ίδρυση του νεότερου ελληνικού κράτους και με το λεωφορείο-σκηνή να σταθμεύει σε διάφορες γειτονιές της Αθήνας. Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Τάσος Πυργιέρης αφιέρωσε «το κρασί που θα πιούμε σήμερα» στη μνήμη της πρόσφατα χαμένης σκηνογράφου Έλλης Παπαγεωργακοπούλου.
Όσο για το πρόγραμμα ενός μέρους της σεζόν 2021-2022, είναι ενδιαφέρον, πολύπλευρο και ισόποσα μοιρασμένο −«για πρώτη φορά»− σε γυναίκες και άνδρες σκηνοθέτες.
Κτίριο Τσίλερ
Κεντρική Σκηνή
- «Φουέντε Οβεχούνα» του Λόπε δε Βέγα, σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου (Οκτώβριος 2021).
- «Πονηρό πνεύμα» του Νόελ Κάουαρντ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά (Φεβρουάριος 2022).
Μικρό Εθνικό, το θέατρο για παιδιά, με ελληνικό έργο έπειτα από αρκετά χρόνια.
- «Το αγόρι στο θεωρείο» της Αγγελικής Δαρλάση, σε σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη (Οκτώβριος 2021).
Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»
- «Λεωφορείον ο Πόθος» του Τενεσί Ουίλιαμς (έργο που περιέργως πώς δεν έχει ανεβεί ποτέ στο Εθνικό), σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου (Οκτώβριος 2021).
- «Ματωμένος γάμος» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη (Ιανουάριος 2022).
Κτίριο REX
Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη»
- «Αιολική γη» του Ηλία Βενέζη, σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά (Δεκέμβριος 2021). Η πρόταση του Εθνικού Θεάτρου για την επέτειο της Μικρασιατικής Καταστροφής και το οικογενειακό θέαμα.
Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη» (όπου φαίνεται να φιλοξενούνται οι πιο εναλλακτικές προτάσεις του Εθνικού)
- «Η φάρμα των ζώων» του Τζορτζ Όργουελ, σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη (Νοέμβριος 2021).
- «Τρωίλος και Χρυσηίδα» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Πανουργιά (Φεβρουάριος 2022).
Σκηνή «Κατίνα Παξινού»
Θα φιλοξενηθούν οι δράσεις του Εφηβικού Θεάτρου «Νέες φωνές», με δύο παραστάσεις της Σοφίας Βγενοπούλου και της Γεωργίας Μαυραγάνη, εκπαιδευτικά προγράμματα σε αντιστοιχία με τις παραστάσεις, επιμόρφωση και συμβουλευτική εκπαιδευτικών, εκπαίδευση επαγγελματιών θεάτρου για τεχνικές θεάτρου για παιδιά και νέους και στούντιο συγγραφής θεατρικών έργων για νέους.
Τέλος, από το φθινόπωρο ξεκινά η συνεργασία του Εθνικού Θεάτρου με το Δεύτερο και Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ, απ' όπου θα ακουστούν, σε πρώτη φάση, έξι θεατρικά κείμενα. Και όπως είπε ο διευθυντής Ραδιοφωνικών Σταθμών της Γενικής Διεύθυνσης Προγράμματος της ΕΡΤ, Φώτης Απέργης, «η σχέση της ΕΡΤ με το Εθνικό Θέατρο ξεκινάει από πολύ παλιά, όταν το 1938, ο τότε Ραδιοφωνικός Σταθμός Αθηνών, μετέδωσε μια σκηνή από τον "Βασιλικό" του Αντωνίου Μάτεση».
Ήταν η πρώτη συνέντευξη Τύπου για πολλούς έπειτα από πολύ καιρό. Ήταν σίγουρα η πρώτη φορά που η Έρι Κύργια βρισκόταν σε πρώτο πλάνο, αφού συνήθως βρίσκεται πίσω από τα φώτα και τους προβολείς. Και σ' αυτό το νέο ρόλο της ανταποκρίθηκε με επάρκεια, ηρεμία, γνώση του θεάτρου και των διαδικασιών του. Όσο για το αν θα θέσει υποψηφιότητα όταν ξεκινήσει η διαδικασία προκήρυξης διαγωνισμού για τη θέση του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού η Έρι Κύργια, απαντώντας σε ερώτηση, είπε: «Η θέση αυτή δεν ήταν ποτέ στις φιλοδοξίες μου και δεν έχει αλλάξει αυτό. Δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα μου και στον τρόπο που θέλω να ζω. Παρ' όλα αυτά, όταν δημοσιευτεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος, κάτι που θα γίνει πολύ σύντομα, θα το σκεφτώ πολύ σοβαρά».
Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου για τη σεζόν 2021-2022 ΕΔΩ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Ζωή Χατζηαντωνίου θέλησε να δείξει την κρίση ηθικής, αξιών, πολιτισμού των δυτικών κοινωνιών, προσπαθώντας να τη μεταφέρει στα ελληνικά δεδομένα
Σκηνοθέτης κινηματογράφου στην πρώτη του θεατρική σκηνοθετική απόπειρα. Μιλήσαμε με αφορμή την παράσταση «Μάγκντα Γκαίμπελς» του Γιώργου Βέλτσου, στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
Σε κλίμα συγκίνησης συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες αποχαιρέτησαν τη σπουδαία ηθοποιό
Κάποια έργα κάνουν πρεμιέρα, κάποια ετοιμάζονται να ρίξουν αυλαία
«Ο χορός του θανάτου»: Μια παράσταση που μας προσκαλεί σε ένα σκοτεινό παιχνίδι τρόμου, ακραία θεατρικού
Μιλήσαμε με την ηθοποιό, σκηνοθέτιδα και σεναριογράφο της σειράς «Είμαι η Τζο» και πρωταγωνίστρια στο queer παραμύθι «Δάφνη»
Η Ηρώ Μπέζου και η Δήμητρα Τρυπάνη ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια «ραδιοφωνική όπερα»
Μια ανατρεπτική ιλλαροτραγωδία, φωτίζοντας την απληστία, τον έρωτα και τις ανθρώπινες αδυναμίες στη μεσαιωνική Ισπανία
Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το έργο του Άρθουρ Μίλλερ
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό για την παράσταση «Σκηνές από έναν γάμο» στο θέατρο Χώρα, για τα μυστικά μιας σχέσης που αντέχει στον χρόνο, για τη συνεργασία με τη σύζυγό του και την πορεία του στην υποκριτική
Δημιουργός άνω των 30 θεατρικών έργων, υπήρξε επίσης ηθοποιός και σκηνοθέτης
Έντονη σωματικότητα, εξπρεσιονιστικοί φωτισμοί, video-art, μουσική, μάσκες που παραπέμπουν σε πίνακες του Φράνσις Μπέικον: αυτά είναι τα εργαλεία του σκηνοθέτη Τάσου Σαγρή
Απολαυστική σκηνοθεσία, με επιτυχημένο μείγμα στοιχείων από chinoiserie και Commedia dell’arte
Τι θα δούμε στο Εθνικό, το Παλλάς, το Θέατρο Τέχνης, το Δίπυλον και το ΠΛΥΦΑ
Ο Θανάσης Τριαρίδης διασκευάζει το κλασικό έργο του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι
Μιλήσαμε με τη γνωστή ηθοποιό, που πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς»
H διάσημη ηθοποιός συμπράττει επί σκηνής με 14 άντρες
Τι έχει να μας πει σήμερα το «Μετά το τέλος» του Ντένις Κέλι, ένα έργο που γράφτηκε πριν 20 χρόνια;
Πρωτοποριακή, σκληρή, με μεταφυσικές προεκτάσεις σε σκηνοθεσία Μάκη Σεμερτζίδη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.