La dispute. Ένα έργο πείραμα για την απιστία
Με αφετηρία τη «Φιλονικία» του Μαριβώ, η Σοφία Μαραθάκη και η ομάδα ΑΤΟΝΑλ φτάνουν στο Φεστιβάλ
Ηθοποιοί σε ρόλο θεατή, το αιώνιο ζήτημα της απιστίας, κι ένα έργο - πείραμα πάνε για δύο μέρες στην Πειραιώς. Ένας πρίγκιπας και η ερωμένη του καταφθάνουν σ’ έναν ερημικό τόπο για να παρακολουθήσουν την κορυφαία στιγμή ενός πειράματος. Τέσσερις νέοι, δύο από κάθε φύλο, έχουν μεγαλώσει σε πλήρη απομόνωση, με μόνη συντροφιά τους δυο παιδαγωγούς τους. Είναι η στιγμή που θ’ αφεθούν για πρώτη φορά ελεύθεροι, έχοντας επωμιστεί μια ευθύνη που αγνοούν: η συμπεριφορά τους πρόκειται να αποκαλύψει το γένος της ανθρώπινης απιστίας.
Και ενώ οι παρατηρητές τους παραμένουν επιδέξια κρυμμένοι, προσδίδοντας στη συνθήκη μια απαράμιλλη θεατρικότητα, οι ήρωες μέσα από την επαφή με την εικόνα τους και τον Άλλον αποκτούν ταυτότητα και κοινωνική υπόσταση. Η έκπληξη θα τους βγάλει από την άγνοια, θα τους οδηγήσει όμως στη γνώση;
Φωτό: Κική Παπαδοπούλου
Μια παράσταση - πείραμα όπου οι αλληλεπιδράσεις των λέξεων και των συναισθημάτων αναδεικνύονται πιο σημαντικές από το οποιοδήποτε πόρισμα. Οι εξομολογήσεις αλλά και οι διαψεύσεις που θα βιώσουν τα πρόσωπα ως αποτέλεσμα της συναναστροφής τους και ο λόγος ως δημιουργός του κόσμου σε κάθε πιθανή εκδοχή του. Ο άνθρωπος ως πειραματόζωο της ίδιας του της φύσης αλλά και η ερωτική επιθυμία ως το κατεξοχήν πείραμα ολόκληρης της ανθρωπότητας.
«Είναι ένα κείμενο που με απασχολεί εδώ και πολλά χρόνια. Όχι μόνο επειδή πραγματεύεται πανανθρώπινα θέματα, αλλά κυρίως επειδή μας υπενθυμίζει την αλλοτριωτική δύναμη της κοινωνίας του θεάματος που πλέον θεωρούμε αυτονόητο. Το θεωρώ κλασικό αλλά και επίκαιρο», μας είπε η σκηνοθέτις Σοφία Μαραθάκη, που λίγο αργότερα δε δίστασε να εκφράσει τους φόβους της.
Φωτό: Κική Παπαδοπούλου
«Το έργο είναι σπουδαίο, αλλά όχι μεγάλο σε έκταση. Είναι ένα μονόπρακτο πολύ καλογραμμένο κι απίστευτα συμπυκνωμένο. Με φοβίζει πολύ ακόμα η ενδεχόμενη αποτυχία ανάγνωσης του έργου. Η ενδεχόμενη αδυναμία της σκηνοθεσίας να υπηρετήσει τα πολλαπλά νοήματα κι επίπεδα ενός τέτοιου κειμένου. Με ιντρίγκαρε ιδιαιτέρως το μεταθεατρικό στοιχείο. Το ότι ο ηθοποιός καλείται να είναι παράλληλα ρόλος και θεατής. Δεν μπορώ να απαντήσω στο τι να περιμένει ο θεατής. Νομίζω καλούς και διαθέσιμους ηθοποιούς».
Φωτό: Κική Παπαδοπούλου
Η παρουσία της ίδιας και της ομάδας στο Φεστιβάλ είναι πάντως «ένα μεγάλο στοίχημα και μια μεγάλη πρόκληση λόγω του μεγέθους, της προβολής και της ιστορίας του».
Φωτό: Κική Παπαδοπούλου
Η Ομάδα ΑΤΟΝΑλ: Μια συνεύρεση καλλιτεχνών που από το 2012 δημιουργεί θεατρικές παραστάσεις με άξονα μια κοινή αισθητική κι ένα κοινό αξιακό σύστημα (Το κόκκαλο που τραγουδούσε, των αδελφών Γκριμ, Εσωτερικό του Μωρίς Μαίτερλινκ, Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί, του Ντέιβιντ Άιβς). Ιδρυτικά μέλη είναι η Έλενα Τριανταφυλλοπούλου (δραματολόγος), ο Βασίλης Τζαβάρας (μουσικός), η Εύα Μαραθάκη (εικαστικός). Πλέον μόνιμοι συνεργάτες είναι και οι ηθοποιοί Φωτεινή Παπαχριστοπούλου και Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου καθώς και οι πολύτιμη κινησιολόγος Βρισηίδα Σολωμού και όπως είπε η Σοφία, είναι «σε φάση επέκτασης».
Info: La dispute, Ομάδα Θεάτρου ΑTONAλ - Σοφία Μαραθάκη, Πειραιώς 260 - Χώρος Η, 15-16 Ιουλίου 2016, 21:00
Μετάφραση: Μαρία Ευσταθιάδη/ Σκηνοθεσία: Σοφία Μαραθάκη/ Δραματολόγος: Ελένη Τριανταφυλλοπούλου/ Σκηνικό: Κωνσταντίνος Ζαμάνης/ Κοστούμια: Εύα Μαραθάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης/ Κίνηση: Βρισηίδα Σολωμού/ Πρωτότυπη μουσική: Βασίλης Τζαβάρας/ Ηχητικός σχεδιασμός/Ηχοληψία: Γιάννης Παξεβάνης, Γιώργος Κατσιάνος/ Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Γεωργουδάκη/ Φωνητική προετοιμασία: Αθηνά Τρέβλια/ Κομμώσεις: Δήμητρα Δανίκα/ Διεύθυνση παραγωγής: Τζωρτζίνα Δαλιάνη/ Εκτέλεση παραγωγής: Λυκόφως
Παίζουν με αλφαβητική σειρά: Μιχάλης Βαλάσογλου, Λήδα Κουτσοδασκάλου, Σοφία Μαραθάκη, Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Καλλιόπη Σίμου, Γιώργος Σύρμας, Δημήτρης Τσιγκριμάνης
Με την υποστήριξη της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, του Γαλλικού Ινστιτούτου και της βιομηχανίας ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ.
Διάρκεια: 2 ώρες χωρίς διάλειμμα
Εισιτήρια: 20€, 10€ (Φοιτητικό), 5€ (Άνεργοι-A.μεΑ.) Εκπτώσεις για φοιτητές, καλλιτέχνες, παιδιά, άνω των 65, μικρά και μεγάλα γκρουπ. Περισσότερες πληροφορίες στο: http://tickets.greekfestival.gr/more-info/
Online αγορά εισιτηρίων: στο www.greekfestival.gr μέσω πιστωτικής κάρτας και στο viva.gr. Όχι κρατήσεις.
Τηλεφωνική αγορά εισιτηρίων: Γίνεται με χρέωση πιστωτικής κάρτας. Τηλεφωνικό Κέντρο: 2103272000
Εκδοτήρια
Κεντρικά: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου). Δευτ.-Παρ. 9.00-17.00, Σάβ. 9.00-15.00
Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη. Καθημερινά: 9.00-14.00 & 18.00-21.00
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Δευτ.-Πέμ. 9.00-19.00, Παρ.- Σάβ. 9.00-21.00 (Σε ημέρες παραστάσεων, μία ώρα πριν από την προβλεπόμενη έναρξή τους, τα Εκδοτήρια των συγκεκριμένων θεάτρων εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας).
Λοιποί χώροι
Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων.
Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.
Εισιτήρια μπορείτε να προμηθευτείτε και από τα καταστήματα Public, Reload και Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης.
Κεντρική φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Η Ειρήνη Μουντράκη ανέλαβε τη διασκευή του λογοτεχνήματος του Ανδρέα Καρκαβίτσα σε περιεκτικό δραματικό κείμενο
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.