Θεατρο - Οπερα

Αλίκη: η ζωή μιας ντίβας σε εικόνες

Η εθνική μας εικόνα της νεότητας γεννήθηκε σαν σήμερα

114980-643438.jpg
Ελίζα Συναδινού
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
133901-665449.jpg

Είναι αδιαπραγμάτευτα η μεγαλύτερη σταρ που έχει παράξει ποτέ αυτός ο τόπος. Λατρεύτηκε όσο καμιά, έπαιξε μια ολόκληρη χώρα στα δάχτυλα με εκπληκτική ευκολία, βίωσε τη μοναξιά της κορυφής, έζησε νέα και πέθανε νέα. Χωρίς να την αλλοιώσει το γήρας που έτρεμε. «Η Αλίκη δεν μεγάλωσε ποτέ» έλεγε η μητέρα της. «Έμεινε στάσιμη». 

image

image

Γεννημένη στις 20 Ιουλίου του 1934, μεγάλωσε χωρίς πατέρα και γράφτηκε κρυφά στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Την εποχή εκείνη, δεν ήταν πρέπον να είσαι θεατρίνος. «Δεν μου χαρίστηκε ποτέ ούτε ένα τασάκι» θα δήλωνε εκείνη αργότερα.

image

Η καριέρα της εκτοξεύτηκε από τη μια μέρα στην άλλη, όλα έγιναν πολύ γρήγορα. Τη μια μέρα εικοσάχρονη φοιτήτρια του Εθνικού και την άλλη μέρα πρωταγωνίστρια στον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα στη θέση της Άννας Συνοδινού. Είχε μόλις τρεις μέρες για να προετοιμάσει το ρόλο.

image

Την ίδια χρονιά, πρωταγωνίστρια στο «Ποντικάκι» και μόλις εφτά χρόνια αργότερα, το 1961, είχε τον δικό της θίασο και είχε ξεκινήσει τη σειρά των επιτυχιών στον κινηματογράφο, με το Ξύλο βγήκε απ’τον παράδεισο, την Αστέρω και τη Μανταλένα που της έδωσε το βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1960.

image

Με το Δημήτρη Χορν 

image

Με το Μάνο Χατζιδάκι, που έγραψε τη μουσική για την παράσταση της Αντώνιος και Κλεοπάτρα

image

image

Η συνέχεια είναι γνωστή. Χτυποκάρδια στο θρανίο, Το πιο λαμπρό αστέρι, Η νεράιδα και το παλικάρι, Η κόρη μου η σοσιαλίστρια.

Η υπολοχαγός Νατάσα, του 1970, με 751.117 εισιτήρια είναι η πρώτη σε εισπράξεις πρώτης προβολής ταινία του ελληνικού κινηματογράφου. Ήταν η τελευταία κοινή εμφάνιση της Αλίκης με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, με γυρίσματα σε Ελλάδα, Κύπρο και Γερμανία.

image

image

image

Τα προσωπικά της είναι γνωστά και δεν έχουν και τόση σημασία.Πέρασε φάσεις που το κάθε της βήμα ήταν πρωτοσέλιδο με την υπογραφή της και φάσεις που τα έκρυβε με απόλυτη επιτυχία.

image

image

image

image

image

image

image

image

Με το γιο της, Γιάννη

Η Αλίκη λατρεύτηκε από πολλούς άνδρες, αλλά κυρίως από έναν ολόκληρο λαό. Στην κηδεία της σύστηκε το σύμπαν. Εγώ ακόμα θυμάμαι τις θείες μου μαυροντυμένες να κλαίνε στην παραλία (έφυγε στις 23 Ιουλίου, τρεις μόλις μέρες μετά τα γενέθλια της).

image

Ήταν σταρ, κομμένη και ραμμένη για την κάμερα. Στις περισσότερες μαγνητοσκοπημένες συνεντεύξεις της είναι σαν να παίζει ρόλο: το κεφάλι λίγο πίσω, τα μάτια διάπλατα. Ο ρόλος της ζωής της. Έζησε σε μια εποχή που ευνοούσε το σταριλίκι και έπαιξε το παιχνίδι άψογα. Πάντα όμως με χαμόγελο και όχι με σνομπισμό. Κάπου είχε πει ότι έχει μέσα της μόνο αγάπη, και η αγάπη δεν σε γερνάει όπως ο φθόνος και η μιζέρια. Και πράγματι, δεν γέρασε ποτέ..

image

Η Βουγιουκλάκη πρωταγωνίστησε σε 4 ταινίες με το όνομα Λίζα: Το ξύλο βγήκε απ΄τον Παράδεισο (Λίζα Παπασταύρου), Η Λίζα και η άλλη, Χτυποκάρδια στο θρανίο (Λίζα Πετροβασίλη) και Η κόρη μου η σοσιαλίστρια (Λίτζα Δέλβη). Ο Μάκης Δελαπόρτας, στη βιογραφία του για την Βουγιουκλάκη αναφέρει ότι στο Ιατρικό Αθηνών εισήχθη με το όνομα Λίζα Παπασταύρου. 

image

Με τη μαμά της, Αιμιλία- Έμυ 

image

Αλίκη Βουγιουκλάκη, Σταμάτης Κόκοτας, Δημήτρης Παπαμιχαήλ 

image

Με το Γιώργο Ζαμπέτα 

image

image

Με τη Νόρα Βαλσάμη, τη Ζωή Λάσκαρη και τον Γιώργο Λεμπέση 

image

image

image

Με την κούκλα που την αναπαριστούσε

image

image

image

H Αφίσα της Αντιγόνης, στην οποία πρωταγωνίστησε το 1990 στην Επίδαυρο, σε ηλικία ήδη 56 ετών, αποσπώντας όχι και τόσο καλές κριτικές

 image

Από τη Λυσιστράτη

image

Η τελευταία της φωτογράφηση, για το περιοδικό Nitro 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.