- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Tο «Practicing» της Ελισάβετ Σφυρή αυτό το Σαββατοκύριακο
H Ελισάβετ Σφυρή είναι η performance όπου το σώμα της γλώσσας και η γλώσσα του σώματος συνθέτουν μια άλλου είδους μουσική και συναίσθημα.
Ιντάστριαλ θόρυβοι πόλης, κομμένοι και πειραγμένοι, παράγουν μια βοή, σαν κτήνος που βρυχάται με χίλιες φωνές. Μέσα τους και η δική της, μπορεί και η δική σου, λέξεις, λαρυγγισμοί, παρεμβολές από συχνότητες μηχανών ή βαγονιών, έντεχνα επεξεργασμένοι, ώστε να μεταδίδουν μια αγχωτική και πιεστική «μικροφωνική». Σαν να έρχονται από το βάθος ενός εφιάλτη ή από τα βάθη ενός πειραγμένου ηχείου. Σαν αντήχηση μητροπολιτικής παράκρουσης. Η Σφυρή παλαντζάρει σε μια πλατφόρμα-διάδρομο. Μετακινείται διαρκώς, μπροστά, πίσω, τρέχει ακόμα και επιτόπια. Τρέχουμε ακόμα και όταν δεν τρέχουμε, το σώμα της - σώμα μας είναι αδύνατον να σταματήσει να πιέζει και να πιέζεται. Τα μικρόφωνα που είναι τοποθετημένα στην πλατφόρμα- διάδρομο (γυμναστηρίου; Ή μήπως μιας αλυσίδας παραγωγής, όπου άνθρωποι κατασκευάζονται σε σειριακή σειρά εργοστασίων του μέλλοντος, όπως στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας; Μπορεί και σκέτος ιμάντας, όπου πάνω του βαδίζουν για εγκιβωτισμό σε κονσέρβες σκέτα προϊόντα;). Τα μικρόφωνα όμως δεν αναπαράγουν μόνο τον ήχο της πλατφόρμας – πόλης – ανθρώπων - μηχανών και προϊόντων. Τα μικρόφωνα, ένα άλλο σετ, φορεμένο πάνω στην καλλιτέχνη, αναπαράγουν και τις παλμικές κινήσεις του καρδιογράφου της. Μπορεί και το αθόρυβο κύλισμα του ιδρώτα της, καθώς με κάματο εξελίσσεται η ιδέα που επιτελεί στην περφόρμανς «Practining»: η μουσική, τα τραγούδια, οι φωνές, οι μηχανές, το σώμα σε έναν μισοφωτισμένο χώρο, όπως αυτός όπου θα συμβεί η «δράση», παράγουν ένα υπερδυναμικό κολάζ. Ηχητικό αλλά και συναισθηματικό. Βίωμα, ψυχολογία, κοινωνία, πολεοδομία, ρυθμικές κινήσεις εντός πεδίου όπου τα πάντα εργαλειοποιούνται. Το σώμα μας, η φωνή μας, τα πάντα σ' ένα σύστημα, όπως είναι ο καπιταλισμός, παράγουν ένα απίστευτο overdose. Αντικείμενων και υποκειμένων. Τα αντικείμενα στις βιτρίνες και τις προθήκες των πολυκαταστημάτων. Δεν μπορούν να μιλήσουν. Αλλά τα σώματα και τα συναισθήματα δουλεύουν στο φουλ. Πιάνουν όρια, χτυπάνε κόκκινο, παθαίνουν υπερκόπωση, κατάθλιψη, κουβαλούν μια διαρκή και συναισθηματική κούραση. Μικροί, μεγάλοι, εργάτες, κούριερ, ντελίβερι μπόις, μπάρμεν, μοντέλα, δακτυλογράφοι, ποπ τραγουδίστριες, σπουδαστές χάνουν σιγά σιγά, ύπουλα, γιατί δεν το καταλαβαίνουν αμέσως την ενέργειά τους. Κάποιος την απορροφά. Η πόλη, η οικονομία, το νταλαβέρι για τα προς το ζην, καμία ικανότητα αντίστασης. Just a little bit (beat) harder. Αντιμετωπίζοντας το σώμα της ως ανθρώπινη καθολική εμπειρία (είμαστε οι άλλοι και οι άλλοι είμαστε εμείς), η Σφυρή εκτελεί μια άσκηση ισορροπίας διαρκείας. Όπως όλοι μας. Ένα τραγούδι που συντίθεται κάθε λεπτό, από και ανάμεσα σε εύθραυστες αυτονομίες υπάρξεων, διασυνδέεται και διασυνδέει τα πάντα. Αυτήν με εμάς, εμάς με εκείνη. Τον ιδρώτα, τη φωνή, την κίνησή της. Αλληλοεξαρτιόμαστε. Το πρώτο ερώτημα. Και μετά το δεύτερο. Τι κάνουμε;
Η πλατφόρμας έρευνας & τέχνης hd.kepler. σάς προσκαλεί το Σάββατο 31 Μαρτίου και την Κυριακή 1η Απριλίου 2018 από τις 6.30 έως τις 10.30 μ.μ στην περφόρμανς Practicing της Ελισάβετ Σφυρή στο εργαστήριο της Δέσποινας Χαριτωνίδη (Κοκκινάκη 3 - 5, 111 43, μετρό Άγιος Ελευθέριος). H έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 6 Απριλίου 2018.
Το Practicing είναι ένα ζωντανό γλυπτό που αποτελείται από μια κινούμενη πλατφόρμα, η οποία κατά την ενεργοποίησή της παράγει ήχους, σύμφωνα με τη ρυθμική κίνηση των σωμάτων που στέκονται πάνω της. Η Σφυρή καταπιάνεται με το θέμα της προσοχής μέσα από τις οικολογίες της ισορροπίας, προσωπικές (σώμα, ψυχολογία, βίωμα) και συλλογικές (διάδραση, ανθρώπινες σχέσεις, κοινωνία). ΤοPracticing συμπεριλαμβάνεται στον εκθεσιακό κύκλο Ασκήσεις Προσοχής σε επιμέλεια της Ελένης Ρήγα σε συνέχεια της έκδοσης Οι οικολογίες του βλέμματος από την πλατφόρμα hd.kepler.
H Ελισάβετ Σφυρή (γ. 1994, Μαρούσι), ζει στο Λονδίνο και σπουδάζει γλυπτική στο Royal College of Art. Είναι απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του Goldsmiths University, Λονδίνο. Έχει συµµετάσχει σε πολλές οµαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όπως στο µουσείο CICA στη Νότια Κορέα, στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης της Γενεύης ενώ το Μάιο του 2018 θα συµµετέχει στην έκθεση Sisyphus Version 20.18 στο Εθνικό Μουσείο Καλών Τεχνών της Ταιβάν.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.