- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Πώς τα γλυκά και τα λιπαρά τρόφιμα αλλάζουν τον εγκέφαλό μας
Το πείραμα με την πουτίγκα
Διατροφή με γλυκά - Εγκέφαλος και συνήθειες - Η επιστημονική έρευνα και το πείραμα με την πουτίγκα
Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη, όπως τα γλυκά, αλλάζουν τον εγκέφαλό μας και εάν τρώμε τακτικά έστω και μικρές ποσότητες από αυτά, ο εγκέφαλος μαθαίνει να τα καταναλώνει και στο μέλλον.
Αυτό διαπίστωσαν ερευνητές του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ για την Έρευνα του Μεταβολισμού σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Γέιλ.
Γιατί μας αρέσουν τόσο πολύ τα ανθυγιεινά και παχυντικά τρόφιμα; Πώς αναπτύσσεται αυτή η προτίμηση στον εγκέφαλό μας; «Πιστεύουμε ότι ο εγκέφαλος μαθαίνει αυτήν την προτίμηση», εξηγεί ο Σαρμίλι Έντουιν Θαναράγια, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.
Για να ελέγξουν αυτήν την υπόθεση, οι ερευνητές έδωσαν σε μια ομάδα εθελοντών μια μικρή πουτίγκα που περιείχε πολύ λίπος και ζάχαρη, καθημερινά για οκτώ εβδομάδες, επιπλέον της κανονικής τους διατροφής.
Μια άλλη ομάδα έλαβε μια πουτίγκα που περιείχε τον ίδιο αριθμό θερμίδων, αλλά λιγότερο λίπος. Η εγκεφαλική δραστηριότητα των εθελοντών μετρήθηκε πριν και κατά τη διάρκεια των οκτώ εβδομάδων.
Η απόκριση του εγκεφάλου σε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη αυξήθηκε σημαντικά στην ομάδα που έτρωγε την πουτίγκα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά έπειτα από οκτώ εβδομάδες.
Αυτό ενεργοποίησε ιδιαίτερα το ντοπαμινεργικό σύστημα, δηλαδή την περιοχή στον εγκέφαλο που είναι υπεύθυνη για τα κίνητρα και την ανταμοιβή.
Οι ερευνητές υποθέτουν ότι η προτίμηση στα ζαχαρούχα τρόφιμα θα συνεχιστεί και μετά το τέλος της μελέτης.
«Νέες συνδέσεις δημιουργούνται στον εγκέφαλο και δεν διαλύονται τόσο γρήγορα. Εξάλλου, το όλο νόημα της μάθησης είναι ότι εφόσον μάθεις κάτι, δεν το ξεχνάς τόσο εύκολα» εξηγεί ο Μαρκ Τιτγκεμέγιερ από το ίδιο Ινστιτούτο, ο οποίος ήταν επικεφαλής της μελέτης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα fillers κάτω από τα μάτια και η αφαίρεση λίπους από τα μάγουλα στην κορυφή της λίστας
Η Λόρεν Φρίντμαν καταγγέλλει μόνιμο «χημικό ευνουχισμό» από αντικαταθλιπτικά - Τι είναι το σύνδρομο PSSD
Ο πρώην σταρ του NBA εξήγησε γιατί αποφάσισε να ακολουθήσει τη συγκεκριμένη θεραπεία
Εργαζόμενοι της εταιρείας σε συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό καθάρισαν δασική περιοχή στον Διόνυσο
Νέα κλινικά δεδομένα για άτομα που μεταβαίνουν από το κάπνισμα στη χρήση pouches νικοτίνης
Πώς επηρεάζει η χρόνια φλεγμονή το σώμα
Το nivolumab σε συνδυασμό με το σχήμα χημειοθεραπείας AVD έλαβε διευρυμένη έγκριση στην ΕΕ
Η ψυχολογία εξηγεί γιατί ο εγκέφαλός μας αναζητά μοτίβα, «σημάδια» και νοήματα ακόμη και στις πιο απλές συμπτώσεις
Η χρονική σύμπτωση θεωρείται εντυπωσιακή
Η μελέτη εκτιμά ότι το αλκοόλ συνδέεται με περισσότερες από 200 διαφορετικές ασθένειες
Οι αισθήσεις μας καθορίζουν τις διατροφικές μας επιλογές, ακόμα κι όταν δεν πεινάμε
Νέα μελέτη δείχνει σύνδεση της μακροχρόνιας έκθεσης σε ρύπους με προχωρημένη στεφανιαία νόσο
Λάθος συμβουλές που ακούγονται αρκετά και ο λόγος που η ζάχαρη έχει τόσο κακή φήμη
Πώς βιώνεται η ανηδονία;
H χάρτα της ΕΠΕ σε «5+1» άξονες: Παρεμβάσεις σε ζητήματα δημόσιας υγείας για το αναπνευστικό σύστημα
Το νέο ψηφιακό «νοσοκομείο» του Ομίλου
10 οδηγίες για ξέγνοιαστες καλοκαιρινές στιγμές
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.