- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Ο πολιτιστικός οργανισμός Sound & Picture Theatre Production κλείνει την φετινή θεατρική χρονιά με το φεστιβάλ ανδρικών μονολόγων "Οι άνδρες απαντούν στις γυναίκες με ψηλά το κεφάλι". Μετά την επιτυχία των γυναικείων μονολόγων «Κραυγές γυναικών», 12 ανδρικοί συγκλονιστικοί μονόλογοι, για 12 ημέρες, μετατρέπουν το τέλος της θεατρικής περιόδου σε μια συναρπαστική θεατρική γιορτή.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Παρασκευή 15/4: Ο Μάκης
Ο Μάκης είναι ένα χρυσόψαρο. Ο Μάκης με το αφεντικό του, τον ηλικιωμένο κύριο, παλιό αριστερό εξόριστο, περνάνε ένα καλοκαιρινό απόγευμα, σε ένα αθηναϊκό διαμέρισμα. Ο κύριός του συνομιλεί μαζί του, του αφηγείται το παρελθόν του, τη στιγμή που προσπαθεί και ο ίδιος να υπάρξει με τη δική του ελευθερία, αλλά και να καταλάβει αυτόν τον περίπλοκο καινούριο μας κόσμο.
Κείμενο: Βασίλης Κατσικονούρης. Ερμηνεία -Σκηνοθεσία: Νίκος Ορφανός. Παρασκευή 15 Απριλίου, 21.00. Διάρκεια 70΄
Σάββατο 16/4: Όταν συνάντησα τον Στέλιο...
Πρόκειται για τη μαρτυρία ενός Έλληνα μετανάστη στη Γερμανία, του Στάμου, όπου ο μόνος αληθινός σύντροφος στη ζωή του είναι το ραδιόφωνο και μια φωτογραφία, αυτή ενός εθνικού συμβόλου του ελληνικού πενταγράμμου και μοναδικού ερμηνευτή αλλά και εκφραστή της ξενιτιάς, του Στέλιου Καζαντζίδη. Μέσα απ’ αυτή τη σχέση περνάει μπροστά μας ολόκληρη η νεότερη ιστορία της Ελλάδας (ξεριζωμός Ποντίων, κατοχή, εμφύλιος, μετανάστευση, χούντα).. Ένα έργο επίκαιρο σήμερα, όσο ποτέ. Γιατί η ιστορία επαναλαμβάνεται…
Κείμενο: Θανάσης Σκρουμπέλος. Σκηνοθεσία: Γιώργος Σουξές. Ερμηνεία: Θοδωρής Προκοπίου. Σάββατο 16 Απριλίου, 21.00. Διάρκεια 70΄
Κυριακή 17/4: Ο Ληστής
Ο θρυλικός Γιαγκούλας;
Ο Νταβέλης;
Ένας από τα τρομερά αδέλφια Ρέντζου,
ο Θωμάς Γκαντάρας;
Ο ληστής με τις γλαδιόλες;
Ο Παλαιοκώστας;
Σε ένα ακαθόριστο χρονικά τοπίο, ο Ληστής της παράστασης δεν είναι μόνο ένα παραβατικό (σύμφωνα με τις ισχύουσες δομές) πρόσωπο. Είναι ένας αντιφατικός, πολύσημος άνθρωπος με αγροτικό στακάτο λόγο, πάθη, ζήλιες, μίση, αγάπη. Κάπου μέσα στις μάχες, τα καρτέρια, τις ψαλμωδίες ληστρικών τραγουδιών ακαπέλα από τον ίδιο, τις συμπλοκές και τις διαπραγματεύσεις, δεσπόζει η εικόνα της ερωμένης. Της γυναίκας που αγάπησε, του έδινε κουράγιο η ίδια της η ύπαρξη και δεν πρόλαβε ούτε να της το πει. Μέχρι τον τελικό λυτρωμό...
Κείμενο: Δημήτρης Ν. Μανιάτης. Σκηνοθεσία: Σταμάτης Κραουνάκης. Ερμηνεία: Πασχάλης Τσαρούχας. Κυριακή 17 Απριλίου, 21.00. Διάρκεια 75΄
Δευτέρα 18/4: Πατριδογνωσία (ή τίποτα πια δεν είναι για συγγνώμη)
Σατιρίζοντας καταστάσεις και πρόσωπα, ο Γεράσιμος Γεννατάς, για τρίτη χρονιά, μοιράζεται σκέψεις και συναισθήματα, ιδέες και προβληματισμούς, για τα όρια της εξουσίας στην καθημερινή μας ζωή, σπάζοντας το φράγμα μεταξύ αιχμηρού και αστείου, διασκέδασης και κραυγής. Μια σκηνική σύνθεση πάνω σε κείμενα των Ξενοφώντα, Θουκυδίδη, Λειβαδίτη, Γαλίτη, Γεννατά και μελοποιημένα ποιήματα που ακούγονται ζωντανά σε πρώτη εκτέλεση των Μαγιακόφσκι, Μπρεχτ, Έλιοτ και Λασκαράτου.
Κείμενο: Γεράσιμος Γεννατάς, Γιώργος Γαλίτης. Σκηνοθεσία: Θανάσης Χαλκιάς. Ερμηνεία: Γεράσιμος Γεννατάς. Δευτέρα 18 Απριλίου, 21.00. Διάρκεια 70΄
Τρίτη 19/4: Το κιβώτιο
Στα τέλη του εμφυλίου πολέμου, μια ομάδα ανταρτών αναλαμβάνει μετά από σχετική εντολή του Γενικού Αρχηγείου να μεταφέρει, περνώντας μέσα από εχθρικό έδαφος, ένα κιβώτιο αγνώστου περιεχομένου, με παραλήπτες τη διοίκηση μιας ανταρτοκρατούμενης πόλης. Στη διάρκεια της αποστολής η ομάδα αρχίζει να χάνει τα μέλη της σταδιακά μέχρι που τελικά σώζεται ένας μόνο αντάρτης, ο οποίος τελικά κατορθώνει να παραδώσει το κιβώτιο. Όταν όμως φτάνει στον προορισμό του, διαπιστώνεται πως είναι άδειο και ο αντάρτης φυλακίζεται από τους άλλους συντρόφους του ως δολιοφθορέας. Σε μια συγκλονιστική προσπάθεια να αποδείξει την αθωότητά του, αρχίζει να συντάσσει αναφορές στον ανακριτή, όπου δεν διστάζει να εξηγεί και να ερμηνεύει, το νόημα της παράδοξης αποστολής τους.
Κείμενο: Άρης Αλεξάνδρους. Σκηνοθεσία: Φώτης Μακρής, Κλεοπάτρα Τολόγκου. Ερμηνεία: Φώτης Μακρής. Τρίτη 19 Απριλίου, 21.00. Διάρκεια 80΄
Τετάρτη 20/4: Η πείνα
Ένας συγγραφέας περιπλανιέται στους δρόμους της Χριστιάνιας (σημερινό Όσλο) προσπαθώντας να επιβιώσει πουλώντας άρθρα σε εφημερίδες. Παλεύοντας καθημερινά με την πείνα, την εξαθλίωση και την κοινωνική ταπείνωση, διατηρεί την ακεραιότητά του παραμένοντας πιστός στις υπαρξιακές του αναζητήσεις.
Κείμενο: Κνουτ Χάμσουν. Σκηνοθεσία: Μαρία Μητροπούλου. Ερμηνεία: Πέρης Μιχαηλίδης. Τετάρτη 20 Απριλίου, 21:00. Διάρκεια 70΄
Πέμπτη 21/4: Καμπανέλλης: « Ένας πανηγυρικός και ένας επικήδειος»
Ο Επικήδειος, ένα από τα τελευταία έργα του Ιάκωβου Καμπανέλλη, σχολιάζει με καυστικό χιούμορ και σαρκασμό τη ματαιοδοξία των ανθρώπων και ιδιαίτερα των ανθρώπων των γραμμάτων και των τεχνών που στο τέλος της ζωής τους ανάβει η σπίθα για υστεροφημία. Συγκεκριμένα παρουσιάζει το δράμα ενός συγγραφέα που πλησιάζοντας στο τέλος του, διαπιστώνει ότι δεν είχε την αναγνώριση που του άξιζε και προσπαθεί να γίνει γνωστός μετά θάνατον.
Ο Πανηγυρικός είναι μια πικρή κωμωδία. Η ημέρα που την λογάριαζε, ο κύριος Δήμαρχος, σαν την μεγάλη ημέρα της ζωής του, την πιο λαμπρή εμφάνιση του δημόσιου βίου του, εξελίσσεται σε διασυρμό, σε γελοιοποίηση, σε ισόβια καταστροφή των ονείρων του. Και με υπαίτιο τον ίδιο του τον εαυτό, τον ευερέθιστο και ασυγκράτητο χαρακτήρα του, και τις καιροφυλακτούσες ευέξαπτες ενοχές του.
Κείμενο: Ιάκωβος Καμπανέλλης. Σκηνοθεσία: Βασίλης Κατσικονούρης. Ερμηνεία: Βασίλης Βλάχος. Πέμπτη 21 Απριλίου, 21.00. Διάρκεια: 70΄
Παρασκευή 22/4: Το όνειρο ενός γελοίου
Ένας άνθρωπος βαθειά μελαγχολικός και απελπισμένος, που έχει χάσει το νόημα της ζωής και που τίποτε δεν έχει σημασία, αποφασίζει να αυτοκτονήσει… Όμως την νύχτα που ετοιμάζεται να το κάνει, και με αφορμή ένα τυχαίο περιστατικό, αποκοιμιέται χωρίς να το καταλάβει…
Κείμενο: Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι. Σκηνοθεσία: Τάκης Χρυσικάκος. Ερμηνεία: Δημήτρης Βερύκιος. Πέμπτη 22 Απριλίου, 21.00. Διάρκεια: 70΄
Σάββατο 23/4: Ο Μέγας Ιεροεξεταστής
Πρόκειται για μιαν εκπληκτική ανατομία της ανθρώπινης προσωπικότητας - τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο - όσον αφορά το ερώτημα «εξουσία ή ελευθερία;». Παρουσιάζεται ως ένα ποίημα του δεύτερου από τους τρείς αδελφούς Καραμάζοβ, του πιο φιλοσοφημένου, του Ιβάν προς το μικρότερο αδελφό, Αλιόσα, τον πιο θρησκευόμενο, εκείνη τη στιγμή δόκιμο μοναχό. Η ιστορία, που μεταφέρει ο Ιβάν στον αδελφό του Αλιόσα, διηγείται την επιστροφή του Χριστού στη γη, και συγκεκριμένα στη Σεβίλλη του 15ου αιώνα. Πλήθος ανθρώπων τον υποδέχεται παραληρώντας από συγκίνηση, ώσπου περνά από εκεί ο Μέγας Ιεροεξεταστής ο οποίος, τον συλλαμβάνει. Την νύχτα πηγαίνει να τον επισκεφτεί στο κελί του.
Ο Μέγας Ιεροεξεταστής αποδεικνύει στον Ιησού με επιχειρήματα ότι αυτό που έφερε στη Γη δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί. Κι αυτό γιατί ο Χριστός παρεξήγησε τη φύση των ανθρώπων και, στην προσπάθειά του να κάνει καλό, έκανε κακό...
Κείμενο: Φιόντορ Ντοστογιέβσκι. Σκηνοθεσία - Ερμηνεία: Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος. Σάββατο 23 Απριλίου, 21.00. Διάρκεια: 70΄
Κυριακή 24/4: Όνειρο στο Κύμα & Έρως Ήρως
Τα δυο αριστουργήματα του Α.Παπαδιαμάντη, Όνειρο στο Κύμα και Έρως Ήρως μεταλλάσσονται σε ένα λυρικό θέατρο, που παρά την ιδιότυπη μορφή της γλώσσας τους γίνονται απόλυτα κατανοητά και απευθύνονται σε όλους, μέσα από μια μοναδική παράσταση που έχει υμνηθεί από κριτικούς και κοινό και θεωρείται μάθημα υποκριτικής, σκηνοθεσίας και θεατρικής διασκευής.
Στο πρώτο διήγημα της παράστασης ο Παπαδιαμάντης στήνοντας ένα ιδανικό, ονειρικό τοπίο φυσικής ομορφιάς μέσα στο φεγγαρόφωτο, απορρίπτοντας συνειδητά την πρόκληση μιας μάταιης, στιγμιαίας ικανοποίησης, επιλέγει να εστιάσει το βλέμμα του, αποενοχοποιημένος από το πάθος, για να αντικρίσει κατάματα με δέος, την ομορφιά της νεαρής Μοσχούλας, την ομορφιά του γυμνού γυναικείου σώματος καθώς βυθίζεται και αναδύεται από τη θάλασσα.
Στο δεύτερο διήγημα ο Έρωτας, έχοντας ρίξει τα βέλη του ερωτικού πάθους, έχει κατέβει στη γη και έχει κουρνιάσει μέσα στο νου και την καρδιά ενός Νεαρού ναύτη για ένα συνομήλικό του Κορίτσι. Ο αφηγητής Παπαδιαμάντης αφουγκράζεται το πάθος του ερωτευμένου Νεαρού, τον νοιώθει και συντάσσεται μαζί του, μπροστά στον άμεσο και αιφνίδιο κίνδυνο να χάσει για πάντα το ύψιστο αντικείμενο της επιθυμίας του, την Νεαρή αγαπημένη του, από έναν πολύ μεγαλύτερό του Άνδρα.
Κείμενο: Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης. Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης. Ερμηνεία: Θεμιστοκλής Καρποδίνης. Κυριακή 24 Απριλίου, 21.00. Διάρκεια: 70΄
Μ. Δευτέρα 25/4: Κόλχαας
Γραμμένη το 1808, η νουβέλα Michael Kohlhaas του Heinrich von Kleist βασίζεται σε ένα πραγματικό γεγονός που διαδραματίστηκε τον 16ο αιώνα, κατά την περίοδο της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, στη Γερμανία. Υπόδειγμα του καλού, έντιμου πολίτη, o έμπορος αλόγων Michael Kohlhaas ζει στο Βραδεμβούργο, στις όχθες του ποταμού Χάβελ. Μια μέρα, δύο από τα ωραιότερά του άλογα κατάσχονται από το νεαρό βαρόνο Βέντσελ φον Τρόνκα. Αντιμέτωπος με την αυθαιρεσία, τη βία και την αρπαγή, ο Κόλχαας καταλήγει ως επικεφαλής μιας μικρής ομάδας εξεγερμένων αγροτών, κτηνοτρόφων, μαστόρων και μισθοφόρων που μεγαλώνει μέρα με τη μέρα, παίρνοντας τα όπλα κατά των πυργοδεσποτών της περιοχής.
Κείμενο: Χάινριχ φον Κλάιστ. Σκηνοθεσία: Νίκος Αλεξίου. Ερμηνεία: Νίκος Αλεξίου. Μ. Δευτέρα 25 Απριλίου, 21.00. Διάρκεια: 95΄
M. Τρίτη 26/4: Το όνειρο ενός γελοίου ανθρώπου
Το Όνειρο ενός γελοίου ανθρώπου δημοσιεύτηκε το 1877 και είναι η φανταστική ιστορία που αφηγείται την εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας Από την εποχή της χαμένης αθωότητας, της αγάπης και της τρυφερότητας, στο επίπεδο της ενοχής και της αγριότητας.
Ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι μέσα από το Όνειρο του γελοίου ανθρώπου, ερμηνεύει και αναλύει την ψυχοσύνθεσή μίας ύπαρξης που μέσα στις υπόγειες διαβάσεις και τις κατακόμβες της σκέψης του, μέσα από τη συνύπαρξη αντιθέσεων – φως και σκοτάδι, πραγματικό και φανταστικό, χθες και σήμερα - γέννησε ελπίδα και αναγέννηση,
Κείμενο: Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι. Σκηνοθεσία: Πάνος Αγγελόπουλος. Ερμηνεία: Μιχαήλ Γιαννικάκης. M.Tρίτη 26 Απριλίου, 21.00. Διάρκεια: 70΄
ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ
κάθε μέρα 23:00
15-26/4 21.00. €14