Cupra Formentor: Όταν η αυτοκίνηση έχει κέφια
Το Formentor πρέπει να μπει στο ράφι της διαχρονικής έκθεσης των εποχούμενων μοντέλων με τη λεζάντα: η αυτοκίνηση στα καλύτερά της!
Cupra Formentor: Ένα μοντέλο κατάλληλο για όσους έχουν πάθος με την αυτοκίνηση.
Θα ήταν άδικο να προσεγγιστεί η παρουσίαση του Formentor σαν ενός ακόμη αυτοκινήτου… Για αυτό το μοντέλο θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν ποιητικοί, συναισθηματικοί, καλλιγραφικοί ή ακόμα και φιλοσοφικοί ειρμοί! Ή μία συστάδα καλολογικών στοιχείων, από αυτούς που μαθαίναμε στο σχολείο θαυμάζοντας το ότι η φύση και ο άνθρωπος πλάθουν αριστουργήματα που χαίρουν αξιέπαινης περιγραφής.
Η αλήθεια είναι ότι θα μπορούσα να μιλάω ασταμάτητα σχεδόν για το αυτοκίνητο αυτό, χωρίς όμως να λέω τίποτα για το αυτοκίνητο… Τι να πρωτοπείς για μία δημιουργία που τοποθετεί την αυτοκίνηση ανάμεσα σε εκείνες τις δραστηριότητες που ευφραίνουν ψυχήν και καρδίαν του ανθρώπου;
Σας φαίνονται υπερβολικά όλα αυτά; Κι εγώ κάπως έτσι έλεγα πριν ευτυχήσω να οδηγήσω το πρώτο Formentor στο οποίο «ανέβηκα» και μετά τα κατάπια όλα. Ίσως ο παροξυσμός της ηλεκτροκίνησης, ίσως η δίχρονη πανδημία, ίσως ακόμα και η οικονομική κρίση να στέρησε στιγμιαία τη χαρά της απόλαυσης και της έκφρασης από τους ανθρώπους, και ίσως αυτός είναι ο λόγος που βγάζω τόσο πάθος για αυτό το αυτοκίνητο.
Η αγριότητα ενός τοπίου εξάπτει τα πάθη
Το Cupra Formentor (το πρώτο μοντέλο με το λογότυπο της φίρμας που σχεδιάστηκε από το μηδέν) πήρε το όνομά του από το ακρωτήριο Formentor στο ισπανικό νησί της Μαγιόρκα, μια από τις πιο όμορφες και άγριες περιοχές στις Βαλεαρίδες Νήσους, ενώ το ακρωνύμιο VZ που συναντούμε στις επιθετικές εκδόσεις του, μεταφράζεται σε Veloz στα ισπανικά, που σημαίνει γρήγορα ή ταχύτατα. Όντως, το τέλειο όνομα για τις πιο ισχυρές εκδόσεις του μοντέλου.
Είχα την τύχη να οδηγήσω για πρώτη φορά την έκδοση Cupra Formentor VZ των 310 ίππων και δη στο καλύτερο περιβάλλον που θα μπορούσα να ζητήσω. Στους σπάνιας ποιότητας ισπανικούς δρόμους. Το καταλληλότερο μέρος για να αξιολογήσεις, απολαύσεις και γιατί όχι να ερωτευτείς ένα αυτοκίνητο. Και δεν χρειάστηκαν πολλά χιλιόμετρα για να αναρωτηθείς: «Τι έφτιαξαν, ρε γαμώτο, οι τύποι;». Και βοηθάει σε αυτό η με το καλημέρα έναρξη συμμετοχικής διαδικασίας μόλις βάλεις μπροστά και ακούσεις το μοτέρ να γουργουρίζει. Αυτό ήταν. Τα υπόλοιπα αξίζει να τα ζήσετε μόνοι σας. Να προσπαθήσετε να το οδηγήσετε, να κάνετε ένα test drive, να το μάθετε, να σας μιλήσει κι εσάς.
Εμάς μας συνεπήραν πολλά από τα όσα προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο. Κυρίως αυτό το μπουτόν που εδράζεται αριστερά στο τιμόνι και με το οποίο επιλέγεις τη ρύθμιση που θα σε συγκινήσει. Κι αν διαλέξετε τη Sport επιλογή, τιμόνια και αναρτήσεις σεταρίζονται όπως πρέπει και το σύστημα αντήχησης θα σας αποζημιώσει με τους συμφωνικούς ήχους της σκάστρας. Τα 19άρια ελαστικά και οι τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός σε συνδυασμό με τα συστήματα ασφαλείας σε βοηθούν να «παίξεις» με ασφάλεια και να μη θέλεις να κατέβεις… Και πώς να κατέβεις όταν τα μπάκετ καθίσματα σε «ρουφάνε», το σύστημα ρύθμισης της θέσης του οδηγού με τις τρεις μνήμες σε βοηθάει να επιλέξεις τη δική σου ώστε να πιάνεις με άνεση το τιμόνι και τα δάχτυλά σου να παίζουν τον δικό τους ρυθμό στα ανεβοκατεβάσματα του εξαιρετικού DSG μέσω των paddles! Και ναι: Το Cupra Formentor των 310 ίππων, που σε ξεγελάει με το μέγεθος ενός SUV ενώ στρίβει σαν «καυτό hatchback», μπήκε στη μικρή λίστα των απαντήσεών μου στο ερώτημα: «ποιο αυτοκίνητο σε ενθουσίασε τελευταία;» Και εκεί, σε περίοπτη θέση, μπήκε το Formentor, που δημιουργήθηκε από ανθρώπους που έχουν πάθος για την αυτοκίνηση. Όπως αυτή τη μάθαμε μέχρι τώρα: να μας ευχαριστεί, να μας προσφέρει συγκινήσεις, να μας μετακινεί με ασφάλεια και να μας κάνει να ανατριχιάζουμε με σπάνια μουσικά ακούσματα!
Formentor για όλους
Δεν χρειάζεται να απορείτε για το αν υπάρχει ένα Formentor στα μέτρα σας. Υπάρχει. Και μπορεί κάποιος να το βρει σε εκδόσεις με βενζινοκινητήρες και diesel, υβριδικό ή όχι, δικίνητο ή τετρακίνητο. Συνολικά, προσφέρεται σε δέκα διαφορετικές παραλλαγές, από 150 έως 390 ίππους από τιμές που αρχίζουν από 30.490 ευρώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το μεγαλύτερο γεγονός της τελευταίας εικοσαετίας για τους φίλους του αυτοκινήτου
Νικητής ο Πιάστρι σε έναν δραματικό αγώνα με ατύχημα Σάινθ και Πέρεζ λίγο πριν από το τέλος
Ένα κομψό, εύχρηστο και πρακτικό οικογενειακό κόμπακτ crossover
Eυθύνονται για το 28% των εκπομπών αερίων του κλάδου των μεταφορών
Συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά που λατρεύει το κοινό της συγκεκριμένης κατηγορίας και τα αναβαθμίζει από κάθε άποψη
Παρά την πικρία της εγκατάλειψης, εισέπραξαν ως πόρισμα μία τεράστια ικανοποίηση για το σύνολο των επιδόσεών τους στις Ειδικές Διαδρομές
Ο Tanak ανεβαίνει στο 3ο βάθρο και κάνει το 1-2-3 για τη Hyundai μετά το τουμπάρισμα του Ogier
Άλλο ένα μεγάλο δράμα για τον Tanak
Με το το Ford Fiesta Rally3 του Car Center
H Huyndai κάνει το 1-2-3 μετά το πέρας της πρώτης ημέρας
Γνωρίζουμε τον «pedal to the metal» οδηγό της Car Center, που τρία χρόνια τώρα έχει αφήσει διεθνώς το αποτύπωμά του στο Ράλλυ Ακρόπολις
Δύο κορίτσια, η μία κειμενογράφος/συγγραφέας και η άλλη φωτογράφος με ένα κοινό στοιχείο, την αγάπη για τα ράλι, ζήσαμε ένα δώρο ζωής και η ψυχή μας χαμογέλαγε. Και έμεινε έτσι, χαμογελαστή…
Άξιζε να συμβεί σε αυτόν που είναι πάντα καλός και μας κάνει κι εμάς καλύτερους άμα τη παρουσία του ή υπό την επιρροή της σκέψης της υπάρξεώς του
Το απόσταγμα της τεχνολογίας της μάρκας
Η απάντηση της εκπροσώπου Τύπου της ΕΛ.ΑΣ.
Βρεθήκαμε στο κάθισμα του συνοδηγού για μία αξέχαστη βόλτα
Επαναπροσδιορίζει την ηλεκτροκινητικότητα με υψηλές επιδόσεις σε ένα SUV αυτοκίνητο
Χρησιμοποιεί έναν περιστροφικό κινητήρα ως γεννήτρια (Wankel) για να παράγει ισχύ
Ένα μέλλον με ίσες ευκαιρίες για τις γυναίκες στη Formula 1
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.