ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Όλα όσα έγιναν στον ελληνικό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ
Πολλά συνέβησαν σε αυτό το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Τόσα που θα μας έπαιρνε σελίδες ολόκληρες να τα απαριθμήσουμε. Γι’ αυτό το λόγο θα μείνουμε στα πιο σημαντικά, τα πιο δραματικά και τα πιο αναπάντεχα συμβάντα του φετινού αυτού Ακρόπολις που τάραξαν τα νερά, θετικά και αρνητικά.
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Όλα όσα έγιναν στον μεγάλο αγώνα
Θα πρέπει να ξεκινήσουμε από το τέλος και να πάμε σιγά-σιγά προς τα πίσω.
Χθες το βράδυ η FIA (Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου) επέβαλλε πρόστιμο στον Sebastien Ogier (Toyota Gazoo Racing) €30,000, με αναστολή για δύο χρόνια για τα σχόλια που έκανε μετά την 1η Ειδική Διαδρομή την Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου όταν είπε:
«Είναι ενοχλητικό να βλέπεις ότι το σπορ δεν μαθαίνει ποτέ. Το ζητάμε, ξέρουμε ότι θα έχουμε σκόνη. Υπάρχει σκόνη που πλανιέται. Αλλά λένε όχι. Τι έχεις στο μυαλό σου; Τίποτα. Είναι τρελό.»
Παρόλο που αργότερα την ίδια ημέρα ευχαρίστησε την Οργάνωση όταν η διαφορά εκκίνησης αυξήθηκε στα 4 λεπτά, και παρότι δήλωσε στην ακρόαση ότι τα σχόλια αυτά ειπώθηκαν εν θερμώ, οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν την ποινή του προστίμου με αναστολή για λόγους δυσφήμησης του αθλήματος και των ανθρώπων που εργάζονται στην οργάνωση.
Όλο αυτό ήρθε λίγες ώρες μετά τη δραματική και ανατρεπτική τελική Ειδική Διαδρομή του αγώνα – Ελευθεροχώρι 2 – την Wolf Power Stage, όπου ο Ogier είχε ανέβει στη 2η θέση μετά την κακή επίδοση του Dani Sordo (Hyundai i20) στην πρώτη Ε.Δ. της ημέρας. Ενώ λίγο-πολύ το θεωρούσαμε όλοι δεδομένο ότι θα τερματίσει κανονικά και θα ανέβει στο 2ο βάθρο, στα μισά περίπου της διαδρομής ο Ogier τούμπαρε και έχασε κάθε ελπίδα για μια θέση στην πρώτη τριάδα.
Εκείνη την ώρα, και αφού ήταν βέβαιο ότι το πλήρωμα ήταν καλά και δεν είχε τραυματιστεί, μία λέξη μόνο κρεμόταν από τα χείλη όλων μας: Κάρμα. Τα καταιγιστικά σχόλια κάτω από την ανάρτηση του promoter wrc.com και του καναλιού Rally.tv όπου δείχνει τον Γάλλο να χάνει τον έλεγχο σε μια δεξιά στροφή, εξέφραζαν αυτό και μόνο, είτε με τη λέξη μόνη καθαυτή, είτε με προτάσεις που είχαν το ίδιο συναίσθημα.
Γιατί όμως; Επειδή είμαστε προκατειλημμένοι απέναντί του; Επειδή τα πάει τόσο καλά ενώ ουσιαστικά τρέχει στους μισούς αγώνες και πάει να «πάρει» το πρωτάθλημα από τα χέρια άλλων; Όχι βέβαια. Ο λόγος είναι γιατί τις προηγούμενες ημέρες, σε δύο διαφορετικές περιστάσεις ενώ έδινε συνεντεύξεις τύπου μετά το πέρας της ημέρας, ο Ogier μίλησε άσχημα για τον Thierry Neuville (Hyundai i20) – ο οποίος αυτή τη στιγμή ηγείται του πρωταθλήματος οδηγών – και είπε «πως ο ηγέτης αυτή τη στιγμή δεν είναι και τόσο γρήγορος, και θα πρέπει να σταματήσει να γκρινιάζει για το ότι ανοίγει τον δρόμο (κάνει σκούπα δηλαδή επειδή μπαίνει πρώτος στις Ε.Δ.).
Τα σχόλια που ακολούθησαν αυτή τη δήλωσή του ήταν κυρίως απογοήτευσης, από τους ίδιους τους οπαδούς του, λέγοντας πως έχασαν κάθε σεβασμό, πως δεν έχει σημασία πόσο καλός είναι και πόσα πρωταθλήματα έχει πάρει, όταν δεν μπορεί να είναι σωστός άνθρωπος, και όταν επανειλημμένως δυσφημείς έναν συναθλητή σου χωρίς λόγο. Κάρμα, λοιπόν, ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε. Θεία δικαιοσύνη; Ποιος ξέρει… Πάντως σίγουρα κάποιος ή κάτι ενέργησε στα βουνά γύρω από το Ελευθεροχώρι το μεσημέρι της Κυριακής, και ο Ogier φαίνεται να «κρίθηκε» πολύ πριν από τη FIA.
Στο τέλος, ο νικητής Thierry Neuville δήλωσε ότι «Είμαι χαρούμενος με τη νίκη, έπειτα από τέτοιο Σαββατοκύριακο, και επίσης γιατί αυξήσαμε τη διαφορά μας στο Πρωτάθλημα, το οποίο προφανώς είναι ο κύριος στόχος μας για αυτήν τη χρονιά. Δεν περίμενα τόσο βαθμούς και τη νίκη εδώ, αλλά γνωρίζαμε πως χρειαζόμασταν την ενδεδειγμένη προσέγγιση. Ημασταν καλά προετοιμασμένοι για τις σκληρές συνθήκες, το αυτοκίνητο ήταν αρκετά καλό. Ένα ακόμα “1-2-3”, που σημαίνει πως δουλεύουμε στη σωστή κατεύθυνση. Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών αυξήσαμε τη διαφορά, ωστόσο τίποτα δεν έχει τελειώσει, πρέπει να μείνουμε εστιασμένοι και συγκεντρωμένοι».
Δραματικό όμως ήταν το φινάλε και στο WRC2: Ο επικεφαλής ήδη από τα μέσα της χθεσινής ημέρας, Sami Pajari (Toyota GR Yaris Rally2), είχε κλατάρισμα στη Wolf Power Stage, που του στοίχισε 28,5 δλ. - ακριβώς όσο και η διαφορά του με τον Robert Virves (Skoda Fabia RS)! Παρ’ ότι οι δύο οδηγοί είχαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο έπειτα από 305 χλμ. ειδικών διαδρομών, η νίκη κατοχυρώθηκε -σύμφωνα με τους κανονισμούς του WRC- στον Pajari, καθώς είχε κερδίσει την πρώτη Ε.Δ. του αγώνα.
Έπειτα από σταθερά αξιόλογες επιδόσεις, ο Παναγιώτης «Ρουστέμης» (Skoda Fabia RS Rally2) ολοκλήρωσε πρώτος μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων, στη 12η θέση της γενικής κατάταξης, ακολουθούμενος από τον Ιορδάνη Σερδερίδη (Ford Puma Rally1) και τον Θέμη Χαλκιά (Renault Clio Rally3). Την ίδια ώρα, νικητής στην κατηγορία RC4 αναδείχθηκε ο Σάββας Λευκαδίτης (Peugeot 208 Rally4).
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2024 επιβεβαίωσε για ακόμα μία φορά το χαρακτήρα του σκληρού, αναπάντεχου και χωρίς προγνωστικά αγώνα, μάρτυρες του οποίου έγιναν χιλιάδες θεατές, απόλυτα «συντονισμένοι» με μια εικόνα που μόνο θετικά μηνύματα για την Ελλάδα πέρασε σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Ένα πραγματικό Ακρόπολις, που -διόλου τυχαία- συγκαταλέγεται στους κορυφαίους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.