Αυτοκινηση

Renault και τεχνολογική υπεροχή

Η δημιουργικότητα και η φαντασία της Renault ήταν οι κινητήριες δυνάμεις πίσω από την ανάπτυξη και τη βελτίωση του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας

konstantinos-lemonis.jpg
Κωνσταντίνος Λεμονής
ΤΕΥΧΟΣ 827
6’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Φωτογραφία του Renault Megane.

Renault: Η εταιρεία που τα τελευταία 123 χρόνια άλλαξε πλήρως τον τομέα της αυτοκίνησης.

Liberté, Égalité, Fraternité
(Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφοσύνη)

Ο πρώτος που επινόησε τη φράση αυτή ήταν ο Camille Desmoulins και την εύρισκε κανείς στη σελίδα 35 του Révolutions de Franceet de Brabant, που δημοσιεύτηκε στις 26 Ιουλίου 1790. Μιλώντας στο φεστιβάλ της 14ης Ιουλίου 1790, περιέγραψε «τους πολίτες-στρατιώτες που ορμούσαν ο ένας στην αγκαλιά του άλλου, υποσχόμενοι ελευθερία, ισότητα, αδελφότητα». Αρκετούς μήνες αργότερα, ο Maximilien Robespierre έκανε δημοφιλή τη φράση στην ομιλία του «Σχετικά με την οργάνωση της Εθνικής Φρουράς» (Discourssur l’organisation des gardes nationales), στις 5 Δεκεμβρίου 1790, άρθρο XVI, η οποία γρήγορα διαδόθηκε ευρέως σε ολόκληρη τη Γαλλία. Εκατόν δέκα χρόνια μετά τη θέσπιση της παραπάνω λεκτικής τριλογίας, μία άλλη τριλογία με ανθρώπινη υπόσταση αυτή τη φορά, αποτελούμενη από τον Louis Renault και τους αδελφούς του Marcel και Fernand, ίδρυσε στις 25 Φεβρουαρίου 1899 ως Société Renault Frères η γνωστή μας εταιρεία Renault. Το πρώτο αυτοκίνητο της Renault, το Renault Voiturette 1CV, πουλήθηκε σε έναν φίλο του πατέρα του Louis αφού του έκανε μια δοκιμαστική βόλτα στις 24 Δεκεμβρίου 1898. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Που τη μάθαμε στους δρόμους της Ευρώπης και όλου του κόσμου. Και κάθε χώρα έχει να πει τουλάχιστον μία ιστορία για κάποιο μοντέλο της!

Φωτογραφία του Renault Austral.

Économie

Εδώ θα συνεχίσουμε την «ανάγνωση» των σύγχρονων ιστοριών με μία κατ’ επιλογήν δική μας τριλογία, που σαν παρονομαστή δεν έχει μόνο τις τεχνολογικές μαεστρίες της Renault, αλλά και μία ουσιαστική σχέση με την οικονομία. Αυτή που στις μέρες μας είναι σημείο αναφοράς: στις μετακινήσεις μας, στη διασκέδασή μας, στα ταξίδια μας… Είναι μία «μικτή τριλογία» αποτελούμενη από δύο μοντέλα αυτοκινήτων που γεμίζουν δραστικά τη φαρέτρα της regie και μία τεχνολογική επιλογή, που ακούει στην ονομασία «κινητήρας διπλού καυσίμου», ήτοι ένας κινητήρας που καίει βενζίνη ή και υγραέριο.

Το Mégane του μέλλοντος είναι ήδη εδώ!

Το νέο Megane E-TECH Electric είναι το πρώτο από τα ηλεκτρικά οχήματα της Γενιάς 2.0 της Renault και σηματοδοτεί την αρχή ενός νέου κεφαλαίου της ηλεκτρικής επανάστασης που ξεκίνησε πριν από περισσότερα από 10 χρόνια. Συνδεδεμένο και ενσωματωμένο στο οικοσύστημα των EV και στον ψηφιακό κόσμο των χρηστών τους, το ολοκαίνουργιο Mégane E-TECH Electric συμβολίζει την αρχή του νικηφόρου φόντου της Renault στην αγορά των συμπαγών οχημάτων. Βασισμένο σε περισσότερα από δέκα χρόνια τεχνογνωσίας στον σχεδιασμό, την κατασκευή, το μάρκετινγκ και τη συντήρηση ηλεκτρικών οχημάτων, η κυκλοφορία του ολοκαίνουργιου Mégane E-TECH Electric σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή ταχυτήτων για την ηλεκτρική επανάστασή της.

Να σημειώσουμε εδώ ότι η Renault έχει συλλέξει περισσότερα δεδομένα από τις μπαταρίες του οχήματός της από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή, διευκολύνοντας έτσι τη βελτίωση των σχεδιαστικών ιδιαιτεροτήτων, ώστε οι μπαταρίες να διαρκούν περισσότερο και να προσφέρουν στους πελάτες ό,τι χρειάζονται.

Το εστωερικό ενός Renault.

Αυτά τα στρατηγικά πλεονεκτήματα είναι απτά στην αγορά. Στην Ευρώπη, η Renault είναι ηγέτις των EV και μια αξιόπιστη μάρκα για έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό ευχαριστημένων πελατών. Περισσότερα από 300.000 ηλεκτρικά οχήματα έχουν πουληθεί σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά η σειρά, με άλλα λόγια, δηλαδή, ένα στα πέντε οχήματα της Renault που πωλούνται από το 2010. Παγκοσμίως, περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια «ηλεκτρικά χιλιόμετρα» έχουν ήδη καλυφθεί από 400.000 οχήματα.

Όπως ένα smartphone, το ολοκαίνουργιο Mégane E-TECH Electric «συγχωνεύεται» απρόσκοπτα στο ψηφιακό οικοσύστημα του χρήστη του. Είναι ένα όχημα υψηλής τεχνολογίας πάντα έτοιμο να εξυπηρετήσει, χάρη στη νέα του οθόνη OpenR και το νέο του σύστημα πολυμέσων OpenRLink, που αναπτύχθηκε με την Google και βασίζεται στο Android Automotive OS, διαθέτει ενσωματωμένο βοηθό Google, χάρτες Google και Google Play για μια χρήσιμη, εξατομικευμένη και απρόσκοπτη εμπειρία οδήγησης. Το προφίλ κάθε χρήστη μπορεί επομένως να συνδεθεί με τον προσωπικό του λογαριασμό Google για μια πιο εμπεριστατωμένη εμπειρία. Επιπλέον, οι διάφορες δυνατότητες της εφαρμογής My Renault κάνουν τη χρήση του αυτοκινήτου μια ακόμα πιο διαδραστική και προληπτική εμπειρία.
Με τον ολοκαίνουργιο ηλεκτροκινητήρα του με ισχύ έως και 160 kW με 300 Nm ροπής και τέσσερα επίπεδα πέδησης με ανάκτηση, το ολοκαίνουργιο Mégane E-TECH Electric απογειώνει τη χαρά της οδήγησης ενός ηλεκτρικού οχήματος σε νέα ύψη.

Χάρη στη βελτιστοποιημένη σχεδίασή του, ο κινητήρας είναι συμπαγής και ζυγίζει μόνο 145 κιλά (συμπεριλαμβάνεται ο συμπλέκτης). Υπάρχει και εναλλακτική με 96 kW (130 hp) και 250 Nm ροπής.

Το σύνολο προσφέρει όλες τις χαρές της οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ιδιαίτερα τη στιγμιαία επιτάχυνση, που είναι τόσο δυναμική όσο και ομαλή (χωρίς τράνταγμα), επιταχύνοντας το ολοκαίνουργιο Mégane E-TECH Electric από τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα.

Το εσωτερικό ενός αμαξιού Renault.

Τέλος, το ολοκαίνουργιο Mégane E-TECH Electric έρχεται με επιλογή από δύο χωρητικότητες μπαταρίας: 40 kWh για αυτονομία 300 χλμ. (WLTP) και 60 kWh για αυτονομία έως 450 χλμ. (WLTP). Και στις δύο περιπτώσεις οι διαστάσεις της μπαταρίας παραμένουν αμετάβλητες, συμπεριλαμβανομένου του ύψους ρεκόρ των μόλις 11 εκ., ενώ παρέχονται με 8 χρόνια εγγύηση. Οι διαφορετικές εκδόσεις της γκάμας καλύπτουν τις περισσότερες από τις ανάγκες των πελατών για καθημερινή χρήση καθώς και μεμονωμένες εκδρομές, όπως λ.χ. ταξίδια Σαββατοκύριακου και διακοπές.

Το νέο Renault Austral είναι το SUV που αξίζει να περιμένεις

Είναι ένα τεχνολογικά προηγμένο SUV, με sport σχεδίαση που στοχεύει στην κορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας C. Οι σχεδιαστές επιδίωξαν να του χαρίσουν μια ισχυρή προσωπικότητα που συνδυάζει κομψότητα και δύναμη, ενώ αντικατοπτρίζει την ανανέωση της μάρκας, έτσι όπως αυτή έχει αποτυπωθεί στο πλάνο στρατηγικού σχεδιασμού «Renaulution». Σύμφωνα με τη Renault, το ολοκαίνουργο Austral είναι μέρος της παράδοσης «αυτοκίνητα για τη ζωή» και σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση C-segment που ξεκίνησε από το Arkana και το ολοκαίνουργο Megane E-TECH Electric, με μια αποφασιστικά σύγχρονη προσέγγιση που ακούει στο όνομα «Nouvelle Vague», που έχει στόχο να μετατρέψει το εμπορικό σήμα σε σημείο αναφοράς της βιομηχανίας για την τεχνολογία, την καθαρή ενέργεια και τις υπηρεσίες. Ξεχωρίζει δε η αποκλειστική έκδοση Esprit Alpine, με πιο σπορ εμφάνιση, αλλά και με δυναμικά και «σαγηνευτικά», σύμφωνα με τους σχεδιαστές, χαρακτηριστικά.

Στο εσωτερικό, οι δύο μεγάλες οθόνες 12'', συν την οθόνη head-up 9,3'', αποτελούν συνολικό χώρο οθόνης σχεδόν 1.000cm² για μια διαισθητική, καθηλωτική και συνδεδεμένη εμπειρία οδήγησης. Μάλιστα, η οθόνη OpenR είναι μία από τις μεγαλύτερες στην αγορά αυτοκινήτων. Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της καθηλωτικής εμπειρίας ζωής στα οχήματα που ανήκουν στο «Nouvelle Vague» της Renault. Σε επίπεδο ασφάλειας, το Austral είναι το αποκορύφωμα της νεωτερικότητας με 32 βοηθήματα οδήγησης (ADAS), που  χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: Οδήγηση, Πάρκινγκ και Ασφάλεια.

Το All-New Austral μας συστήνει έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα αυτοφόρτισης E-Tech «πλήρως υβριδικό» που έχει τελειοποιηθεί για να λειτουργεί στο αυτοκίνητο με καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση, μειώνοντας παράλληλα τη χρήση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, ενώ έχει συνδυασμένη ισχύ από 160 - 200 ίππους. Παράλληλα, η γκάμα των επιλογών θα διαθέτει δύο ακόμη βενζινοκινητήρες. Έναν 130 ίππων1.2 48V Mild Hybrid Advanced και έναν με δύο ιπποδυνάμεις, 140 και 160 ίππων1.3 TCe12V Mild Hybrid.

LPG by Renault: Πλεονέκτημα κίνησης

Η νέα μονάδα που εξελίχθηκε μέσα από τις τεχνολογίες της Renault απαντά δυναμικά στο φλέγον θέμα της εποχής μας: την οικονομία. Και παράλληλα δίνει μία ακόμα ηχηρή απάντηση στον τομέα της αυτονομίας. Κι αυτό επειδή ένας τέτοιος κινητήρας τοποθετημένος λ.χ. σε ένα Clio LPG με γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης και πλήρη τη δεξαμενή υγραερίου, δίνει ονομαστική αυτονομία που υπερβαίνει τα 1.000 χιλιόμετρα. Ναι, σωστά διαβάζετε: 1.000+ χιλιόμετρα!

Ο κινητήρας αυτός, διπλού καυσίμου, λειτουργεί με βενζίνη και με υγραέριο. Πρακτικά, τα παραδοσιακά συστήματα με κινητήρες διπλού καυσίμου ξεκινούσαν τη λειτουργία τους με αυτόν της βενζίνης να προηγείται και να μεταβαίνει αυτόματα σε αέριο μόλις ζεσταθεί σωστά. Η διαφορά μεταξύ των σημερινών λύσεων και αυτής της λύσης είναι ότι το νέο σύστημα κίνησης της Renault έχει τροποποιηθεί για υγραέριο από την αρχή του κι έτσι δεν είναι ένας τεχνολογικά παλιός κινητήρας που προσαρμόστηκε γρήγορα για να λειτουργεί με το φθηνότερο καύσιμο. Η Renault προσέγγισε το θέμα ολιστικά και χρησιμοποίησε κάθε είδους σύγχρονων λύσεων, ώστε το τελικό προϊόν να είναι γεμάτο με όλη την τεχνολογία που διαθέτει σήμερα η βιομηχανία.

Ας μπούμε όμως στις λεπτομέρειες: ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.0 TCe των 100 ίππων, εκτός από το turbo, διαθέτει τεχνολογία start/stop, ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα και λειτουργία «eco» οδήγησης. Οι εκπομπές CO2 είναι μειωμένες κατά 10% σε σύγκριση με αντίστοιχες του κινητήρα βενζίνης. Όσο για το ίδιο το σύστημα υγραερίου, προφανώς έχει σχεδιαστεί εσωτερικά από τη γαλλική μάρκα.

Υπήρχαν ορισμένες προκλήσεις που έπρεπε να αντιμετωπιστούν, όπως η εύρεση της σωστής ισορροπίας μεταξύ της λειτουργίας του turbo και της πίεσης υγραερίου για τη βελτιστοποίηση του κινητήρα ώστε να μπορεί να λειτουργεί με υγραέριο όσο το δυνατόν περισσότερο (και με όσο το δυνατόν λιγότερη βενζίνη), χωρίς να εμπλέκεται ο οδηγός στη διαδικασία μετάβασης. Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε καθημερινή οικονομία στη χρήση, που στις μέρες μας παίρνει μεγαλύτερη αξία αφού τα κόστη των συμβατικών καυσίμων κίνησης είναι περισσότερο από διπλάσια του υγραερίου.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ