- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Cupra Formentor: Όταν η αυτοκίνηση έχει κέφια
Το Formentor πρέπει να μπει στο ράφι της διαχρονικής έκθεσης των εποχούμενων μοντέλων με τη λεζάντα: η αυτοκίνηση στα καλύτερά της!
Cupra Formentor: Ένα μοντέλο κατάλληλο για όσους έχουν πάθος με την αυτοκίνηση.
Θα ήταν άδικο να προσεγγιστεί η παρουσίαση του Formentor σαν ενός ακόμη αυτοκινήτου… Για αυτό το μοντέλο θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν ποιητικοί, συναισθηματικοί, καλλιγραφικοί ή ακόμα και φιλοσοφικοί ειρμοί! Ή μία συστάδα καλολογικών στοιχείων, από αυτούς που μαθαίναμε στο σχολείο θαυμάζοντας το ότι η φύση και ο άνθρωπος πλάθουν αριστουργήματα που χαίρουν αξιέπαινης περιγραφής.
Η αλήθεια είναι ότι θα μπορούσα να μιλάω ασταμάτητα σχεδόν για το αυτοκίνητο αυτό, χωρίς όμως να λέω τίποτα για το αυτοκίνητο… Τι να πρωτοπείς για μία δημιουργία που τοποθετεί την αυτοκίνηση ανάμεσα σε εκείνες τις δραστηριότητες που ευφραίνουν ψυχήν και καρδίαν του ανθρώπου;
Σας φαίνονται υπερβολικά όλα αυτά; Κι εγώ κάπως έτσι έλεγα πριν ευτυχήσω να οδηγήσω το πρώτο Formentor στο οποίο «ανέβηκα» και μετά τα κατάπια όλα. Ίσως ο παροξυσμός της ηλεκτροκίνησης, ίσως η δίχρονη πανδημία, ίσως ακόμα και η οικονομική κρίση να στέρησε στιγμιαία τη χαρά της απόλαυσης και της έκφρασης από τους ανθρώπους, και ίσως αυτός είναι ο λόγος που βγάζω τόσο πάθος για αυτό το αυτοκίνητο.
Η αγριότητα ενός τοπίου εξάπτει τα πάθη
Το Cupra Formentor (το πρώτο μοντέλο με το λογότυπο της φίρμας που σχεδιάστηκε από το μηδέν) πήρε το όνομά του από το ακρωτήριο Formentor στο ισπανικό νησί της Μαγιόρκα, μια από τις πιο όμορφες και άγριες περιοχές στις Βαλεαρίδες Νήσους, ενώ το ακρωνύμιο VZ που συναντούμε στις επιθετικές εκδόσεις του, μεταφράζεται σε Veloz στα ισπανικά, που σημαίνει γρήγορα ή ταχύτατα. Όντως, το τέλειο όνομα για τις πιο ισχυρές εκδόσεις του μοντέλου.
Είχα την τύχη να οδηγήσω για πρώτη φορά την έκδοση Cupra Formentor VZ των 310 ίππων και δη στο καλύτερο περιβάλλον που θα μπορούσα να ζητήσω. Στους σπάνιας ποιότητας ισπανικούς δρόμους. Το καταλληλότερο μέρος για να αξιολογήσεις, απολαύσεις και γιατί όχι να ερωτευτείς ένα αυτοκίνητο. Και δεν χρειάστηκαν πολλά χιλιόμετρα για να αναρωτηθείς: «Τι έφτιαξαν, ρε γαμώτο, οι τύποι;». Και βοηθάει σε αυτό η με το καλημέρα έναρξη συμμετοχικής διαδικασίας μόλις βάλεις μπροστά και ακούσεις το μοτέρ να γουργουρίζει. Αυτό ήταν. Τα υπόλοιπα αξίζει να τα ζήσετε μόνοι σας. Να προσπαθήσετε να το οδηγήσετε, να κάνετε ένα test drive, να το μάθετε, να σας μιλήσει κι εσάς.
Εμάς μας συνεπήραν πολλά από τα όσα προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο. Κυρίως αυτό το μπουτόν που εδράζεται αριστερά στο τιμόνι και με το οποίο επιλέγεις τη ρύθμιση που θα σε συγκινήσει. Κι αν διαλέξετε τη Sport επιλογή, τιμόνια και αναρτήσεις σεταρίζονται όπως πρέπει και το σύστημα αντήχησης θα σας αποζημιώσει με τους συμφωνικούς ήχους της σκάστρας. Τα 19άρια ελαστικά και οι τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός σε συνδυασμό με τα συστήματα ασφαλείας σε βοηθούν να «παίξεις» με ασφάλεια και να μη θέλεις να κατέβεις… Και πώς να κατέβεις όταν τα μπάκετ καθίσματα σε «ρουφάνε», το σύστημα ρύθμισης της θέσης του οδηγού με τις τρεις μνήμες σε βοηθάει να επιλέξεις τη δική σου ώστε να πιάνεις με άνεση το τιμόνι και τα δάχτυλά σου να παίζουν τον δικό τους ρυθμό στα ανεβοκατεβάσματα του εξαιρετικού DSG μέσω των paddles! Και ναι: Το Cupra Formentor των 310 ίππων, που σε ξεγελάει με το μέγεθος ενός SUV ενώ στρίβει σαν «καυτό hatchback», μπήκε στη μικρή λίστα των απαντήσεών μου στο ερώτημα: «ποιο αυτοκίνητο σε ενθουσίασε τελευταία;» Και εκεί, σε περίοπτη θέση, μπήκε το Formentor, που δημιουργήθηκε από ανθρώπους που έχουν πάθος για την αυτοκίνηση. Όπως αυτή τη μάθαμε μέχρι τώρα: να μας ευχαριστεί, να μας προσφέρει συγκινήσεις, να μας μετακινεί με ασφάλεια και να μας κάνει να ανατριχιάζουμε με σπάνια μουσικά ακούσματα!
Formentor για όλους
Δεν χρειάζεται να απορείτε για το αν υπάρχει ένα Formentor στα μέτρα σας. Υπάρχει. Και μπορεί κάποιος να το βρει σε εκδόσεις με βενζινοκινητήρες και diesel, υβριδικό ή όχι, δικίνητο ή τετρακίνητο. Συνολικά, προσφέρεται σε δέκα διαφορετικές παραλλαγές, από 150 έως 390 ίππους από τιμές που αρχίζουν από 30.490 ευρώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.