- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Πειραγμένος ρακοσυλλέκτης ή ιδιόμορφος εικαστικός; Με το ερώτημα να εξακολουθεί να παραμένει αναπάντητο, ο «βασιλιάς των σκουπιδιών» Βινς Χάνεμαν, τις τελευταίες μέρες κεντρίζει ξανά το ενδιαφέρον των ανθρώπων χάρη σε ένα ντοκιμαντέρ ενός προπτυχιακού φοιτητή της Σχολής Καλών Τεχνών του Ντάλας, Έβαν Μπερνς. Στο πλαίσιο των κινηματογραφικών σπουδών του ο Μπερνς φίλμαρε τον καθεδρικό τζανκ ναό του αναχωρητή Χάνεμαν στο Ώστιν, την πρωτεύουσα του Τέξας. Ποιος στα κομμάτια είναι ο Βινς Χάνεμαν;
Θυμίζει ήρωα post apocalyptic ταινίας, ένας σύγχρονος επιζών στη σύγχρονη καταναλωτική κοινωνία. Αδιαφορεί για τις νέες τάσεις αφού μόλις παλιώσουν θα τις περισυλλέξει από τον κάδο. Συλλέγοντας από την εφηβεία του «άχρηστα» αντικείμενα ο Βινς Χάνεμαν ξεκίνησε σε ηλικία 16 ετών να φτιάχνει γλυπτά με τα καλούδια που έβρισκε στους κάδους, αυτό που οι επιμελητές εκθέσεων θα ονόμαζαν “trash art”. Μεγαλώνοντας, η βαλίτσα πήγε παραπέρα. Αφιερώνοντας το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη συγκομιδή αντικειμένων, ο Χάνεμαν άρχισε το 1989 να οικοδομεί ένα μέγαρο στην άκρη του πουθενά με κατασκευαστικά υλικά τα απορρίμματα των άλλων.
Μάσκες αυτοκινήτων, χαλασμένες γραφομηχανές, φτηνιάρικες σουβενίρ μαντόνες, ξεχαρβαλωμένα πόνι από λούνα-παρκ, διαλυμένοι καναπέδες, πεθαμένα φλιπεράκια, πινακίδες και επιγραφές κάθε είδους, αμέτρητα μικροαντικείμενα και γκουμούτσες που για τους περισσότερους δεν είχαν πλέον λόγο ύπαρξης ή χρηστική αξία. Ο Βινς Χάνεμαν όμως είχε άλλη άποψη.
Το φευγάτο αρχιτεκτόνημα του άρχισε να γίνεται τουριστική ατραξιόν για εκείνους που διάλεγαν να περάσουν μια βόλτα από το λημέρι του και ο ίδιος να θεωρείται ένας «γκουρού». Αναμνηστικές φωτογραφίες με πόζες στα ενδότερα του «ναού» ήταν το καλύτερο ενθύμιο για τους flickr λογαριασμούς μετά την επιστροφή τους από το Τέξας. Γραφιάδες τοπικών εφημερίδων και bloggers τον επισκέφτηκαν για να δουν τι παίζει με την πάρτη του και σταδιακά έγινε θέμα σε έντυπα ευρείας κυκλοφορίας.
Στις φήμες που τον αφορούν συγκαταλέγονται τα μεταφυσικά του πιστεύω, ο γάμος του στις 11.11 ακριβώς για λόγους αρμονίας αλλά και οι τελετές πολλών ζευγαριών που παντρεύονται με την ευλογία του.
Το 2010, οι τοπικές αρχές έκαναν ντου στο ησυχαστήριο του καταστρέφοντας σχεδόν 40 τόνους υλικών με την αιτιολογία της επικινδυνότητας του χώρου και ελλείψει νόμιμων δικαιολογητικών. Προχωρώντας στις προβλεπόμενες διαδικασίες ο Χάνεμαν εξέδωσε τις απαραίτητες άδειες και με τη βοήθεια αρκετών ανθρώπων που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του έχτισε το βασίλειο του ξανά. Χωρίς αρχή, μέση και τέλος.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.