MINI Cooper Countryman S E ALL4 (plug-in hybrid)
Ας δούμε πώς η υβριδική τεχνολογία είναι εγκατεστημένη με τέτοιο τρόπο ώστε να μην το παρατηρείται καθόλου στο αυτοκίνητο
Ο Θωμάς Κ. Ευθυμίου γράφει για το νέο MINI Cooper Countryman S E ALL4 (plug-in hybrid).
Τι είναι
Το Mini Cooper SE Countryman ALL4 είναι το πρώτο μοντέλο της premium μάρκας, στην οποία ένας plug-in υβριδικός κινητήρας παρέχει την επιλογή για κινητικότητα που είναι καθαρά ηλεκτρική και ως εκ τούτου χωρίς εκπομπές άνθρακα.
Η υβριδική αυτή έκδοση δεν στερεί σε τίποτα από τον ενθουσιασμό της σπορ οδήγησης. Η κίνηση του αυτοκινήτου μοιράζεται μεταξύ ενός 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα και ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα. Μαζί παράγουν παραγωγή ισχύος 165 kW ή καλύτερα 224 ίππων.
Εξίσου εντυπωσιακή είναι η μέση κατανάλωση καυσίμου των 2,1 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και η εκπομπή CO2 των 49 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο (τα αριθμητικά στοιχεία του κύκλου δοκιμών είναι σύμφωνα με εκείνα της ΕΕ για τα υβριδικά plug-inοχήματα).
Το έντονο κίτρινο σήμα «e» στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών, αλλά και η υποδοχή της πρίζας στο αριστερό εμπρός φτερό, δηλώνουν την υβριδική έκδοση του Countryman.
Γνωριμία
Το Cooper SEE Countryman ALL4 χαρακτηρίζεται από τη Mini ως ένα τέλειο όχημα για τις αστικές ομάδες αγοραστών που επιθυμούν να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα της αμιγώς ηλεκτρικής κινητικότητας όταν μετακινούνται καθημερινά μεταξύ του σπιτιού και της εργασίας, ενώ ταυτόχρονα επωφελούνται από την απεριόριστη καταλληλότητα σε μεγάλες αποστάσεις το Σαββατοκύριακο.
Η έκδοση του υβριδικού μοντέλου plug-in του νέου Mini Countryman έχει ένα διαμορφώσιμο εσωτερικό. Η μπαταρία υψηλής τάσης στεγάζεται κάτω από το ελαφρώς ανυψωμένο πίσω κάθισμα, όπως και η δεξαμενή καυσίμου 35 λίτρων. Όταν χρησιμοποιείτε όλα τα καθίσματα, η χωρητικότητα στο διαμέρισμα αποσκευών στο Cooper S E Countryman ALL4 είναι ελαφρώς μικρότερη απ' ό,τι στις συμβατικές παραλλαγές μοντέλου, ήτοι 450 λίτρα που φθάνουν τα 1.390 λίτρα με τις πλάτες κεκλιμένες.
Οι πίσω πλάτες προσφέρουν τη δυνατότητα διαχωρισμού 40: 20: 40. Μπορούν επίσης να διπλωθούν και να ποικίλουν στη γωνία κλίσης τους.
Μηχανικά
Το Mini Cooper S E Countryman ALL4 συνδυάζει την ιδέα του μεταβλητού χώρου στην καμπίνα, με τη βιωσιμότητα της τεχνολογίας BMW Group eDrive και ένα ηλεκτροκίνητο σύστημα τετρακίνησης.
Οι εμπρός τροχοί τροφοδοτούνται από τον κινητήρα καύσης, ενώ οι πίσω τροχοί από τον ηλεκτροκινητήρα.
Το Cooper S E Countryman ALL4 είναι σε θέση να κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια όχι μόνο στο αστικό περιβάλλον αλλά και πέρα από αυτό, με μέγιστη ταχύτητα 125 χλμ. / ώρα και με εμβέλεια έως 40 χιλιόμετρα.
Ο plug-in υβριδικός κινητήρας του Mini Cooper S E Countryman ALL4 συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά από τους δύο διαφορετικούς τρόπους κίνησης.
Κάτω από το καπό συναντάμε έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα με τεχνολογία TwinPower Turbo από την τελευταία γενιά των κινητήρων BMW Group. Από την χωρητικότητα των 1.5 λίτρων παράγεται μια μέγιστη απόδοση 136 ίππων. Η μέγιστη ροπή στρέψης του κινητήρα είναι 220 Nm, η οποία αρχίζει να εμφανίζεται από πολύ νωρίς, μόλις στις 1.250 σ.α.λ.
Στο Mini Cooper S E Countryman ALL4, ο κινητήρας καύσης συνδυάζεται με ένα τροποποιημένο κιβώτιο Steptronic 6 ταχυτήτων. Αυτό μεταφέρει την ισχύ του στους εμπρός τροχούς.
Η δεύτερη μονάδα ισχύος του Mini S E Countryman ALL4 είναι ένας ηλεκτρικός κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Σχεδιασμένο σύμφωνα με την αρχή ενός υβριδικού σύγχρονου κινητήρα, ο ηλεκτρικός κινητήρας προσφέρει απόδοση 65 kW / 88 ίππων −η οποία θεωρείται ιδιαίτερα υψηλή δεδομένου του μεγέθους και του βάρους του μοντέλου− και παράγει μια μέγιστη ροπή 165 Νm που είναι διαθέσιμη απευθείας από το ξεκίνημα!
Επιπλέον, παρέχει σταθερή παροχή ισχύος ακόμα και σε υψηλές σειρές στροφών κινητήρα καθώς και πολύ υψηλό επίπεδο απόδοσης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας κατευθύνει την ισχύ του στον πίσω άξονα μέσω συστήματος μετάδοσης δύο σταδίων και μίας ταχύτητας.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη ακριβώς μπροστά από τον ηλεκτροκινητήρα κάτω από το πίσω κάθισμα. Αποτελείται από πέντε δομοστοιχεία, το καθένα από τα οποία αποτελείται από 16 μπαταρίες και όπως και το ηλεκτρικό μοτέρ που παράγεται στο εργοστάσιο Dingolfing, το κέντρο αρμοδιοτήτων της BMW Group για την τεχνολογία eDrive.
Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει χωρητικότητα 7.6 kWh. Σε wallbox με χωρητικότητα φόρτισης 3,6 kW, μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε 2:15 ώρες. Η φόρτιση σε τακτική οικιακή πρίζα διαρκεί 3:15 ώρες.
Tips
Η όλη υβριδική τεχνολογία στο Mini Cooper S E Countryman ALL4 είναι εγκατεστημένη με τέτοιο τρόπο ώστε να μην το παρατηρείτε καθόλου στο αυτοκίνητο, με εξαίρεση τα χειριστήρια που χρησιμοποιούνται για την ενεργοποίηση των διαφόρων οδηγών τρόπους λειτουργίας.
Η «μικτή» χρήση ενέργειας δεν εμποδίζει σε τίποτα τις επιδόσεις. Παράδειγμα ο εντυπωσιακός χρόνος των 6,8 δευτερολέπτων που χρειάζεται για να πιάσει τα 100 χλμ/ώρα από στάση.
Χάρη στο σύστημα ψύξης που διατηρεί την ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, η μπαταρία διακρίνεται για την απόδοση και τη διάρκεια ζωής.
Η θύρα φόρτισης του αυτοκινήτου βρίσκεται πίσω από ένα πτερύγιο στο εμπρός αριστερό πλαϊνό διακοσμητικό φτερού. Ένας φωτιζόμενος δακτύλιος με LED στην υποδοχή φόρτισης δείχνει τις διάφορες φάσεις της διαδικασίας φόρτισης.
Κοστίζει
Η τιμή εκκίνησης του Mini Cooper S E Countryman ALL4 αρχίζει από 44.300 ευρώ
Info
Πληροφορίες για το Mini Cooper S E Countryman ALL4 εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.