Του Σωτήρη Ποσπορέλη
Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Σε δρόμους και στενά, σε πόλεις μαγικές κι άλλες όχι τόσο, τα βλέπεις μπροστά σου και σε καλούν. Δεν λες όχι και τα βγάζεις φωτό βρομερές και τίγκα στην ερασιτεχνία, γιατί, μπορεί από φακούς να μη σκαμπάζεις γρυ, αλλά, όταν δεις το όχημα το σωστό, το μάτι βγάζει σπίθες. Muscle cars: ταραντινίλα, αντρίλα, βαρβατίλα και σβέρκος κολλημένος στο προσκέφαλο! Αγριάδα βοερή και φοράδες με καπούλια και καπό larger than life δίχως περιθώριο αμφισβήτησης περί του ποιος είναι ο άντρας σε αυτό το garage. Όσο η Ευρώπη πολεμούσε τους χρυσαυγίτες προγόνους του Σόιμπλε, οι Αμερικάνοι εργάζονταν σκληρά γεμίζοντας καπό με βρομιά και ιπποσύνη. Και τους Αμερικάνους μπορείς να τους κατηγορήσεις για πολλά πράγματα, για τσιγγουνιά όμως όχι. Η ποσότητα παντρεύτηκε το μέγεθος και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα, διότι στη Χώρα του Δύοντος Δολαρίου αμάξι κάτω των 3000 κυβικών ακούγεται σαν το μικρό μου πόνι στο μικρό σου σπίτι στο λιβάδι. Και κάπου εκεί στα τέλη του ’40, the first beast was unleashed: Oldsmobile Rocket 88! Ποίηση... Η πεμπτουσία της βρομιάς σε ένα όνομα: R-O-C-K-E-T! Πιο Τσακ Νόρις πεθαίνεις!
Και μετά; Χαμός! Charger RT, Torino GT, Firebird GTO, Buick GSX Stage I, Pontiac GTO Judge Ram Air IV, Plymouth Hemi 'Cuda, Camaro ZL1, Chevelle SS και όπως θα παίρνω τις στροφές… Η κακία σε 4 τροχούς! Τα γονίδια του Αμερικάνου δεν γνωρίζουν από σεμνότητα και ευρωπαϊκό καθωσπρεπισμό, και τα αμάξια του τα έκανε in your face σαν και του λόγου του. Τα 60s και τα 70s έβγαλαν μια στρατιά βρομερής δυσωδίας και υπεροπτικής αυτοκινούμενης αλητείας, συνοδευόμενη από αντίστοιχο street culture και youth attitude, και το ακούς παντού: στις κιθάρες, τα overdrive, τις κραυγές και τις αράδες μεθυσμένων ποιητών.
Μια εγγενής βρομιά που όμοιά της η ρόδα δεν ξαναματάδε, γιατί μετά ήρθαν οι βάτες και οι καμπύλες, και τα καυσαέρια, και ο Αμαζόνιος άρχισε να τα παίζει, και μαζί του και κάθε πικραμένος οικολόγος, και ο Άραβας ο πετρελαιάς την είδε μάγκας και σου λέει «εγώ μαλάκας είμαι, να τη βγάζω με την μπούργκα στο λιοπύρι», και αρχίσανε να πέφτουν οι βόμβες σαν τις μετοχές των ελληνικών τραπεζών. Και για να μην σ’ τα πολυλογώ, το stickshift έγινε automatic, τα πορτ μπαγκάζ μεγαλύτερα από τα καπό και βγήκε και το ηλεκτρικό… Και άντε να καυλώσεις με πρίζες και μπαλαντέζες! Άσε που το ρεύμα δεν μυρίζει, όταν το φουλάρεις. Κι έτσι καταλήξαμε πλέον να ανοίγεις περιοδικό αυτοκινήτου και να διαβάζεις ανέραστα κείμενα για ασφάλεια, λες και θα πάρεις μια ντουζίνα καπότες. Γιατί, φίλε μου, όταν μπαίνεις σε αντιπροσωπεία και σου πουλάνε entertainment system και ηλεκτρονικούς καθρέφτες, είναι σαν να πηγαίνεις σε ταβέρνα με κεράκια: Δεν θα το ευχαριστηθείς και θα πληρώσεις και παραπάνω.
Και τα έγραψα όλα αυτά απλώς για να σου πω ότι εκεί που περπατούσα σε δρόμους και στενά, και σε πόλεις άλλες μαγικές, κι άλλες όχι τόσο, τα είδα μπροστά μου και με κάλεσαν, και πήγα και τα έβγαλα φωτό βρομερή και τίγκα στην ερασιτεχνία, γιατί και από φακούς δεν σκαμπάζω γρυ, αλλά, όταν δω το όχημα το σωστό, το μάτι βγάζει σπίθες, και ήθελα να σ’ το πω και να τα δεις. Njoi!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
O Ogier στη 2η θέση με μόνο 1 δευτερόλεπτο διαφορά
Ο 24χρονος Βελγο-Βρετανός έκανε την έκπληξη στη Φλόριντα
Ο Σένα, για τους φίλους «Μπέκο», έκανε ό,τι κάνουν όλοι οι πρωταθλητές, αλλά λίγο περισσότερο: πίεζε τον εαυτό του πέρα από τα όρια, μετατόπιζε διαρκώς το σημείο θραύσης
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο και SUV για ταξίδια
Μια ανάλυση του αγώνα, συμπεριλαμβανομένης μιας προσεγγίσεως στη λύση του «αινίγματος» του Λεκλέρ
O Ogier επιστρέφει δυναμικά και ο Neuville χάνει μια πολυπόθητη νίκη την τελευταία στιγμή αλλά παραμένει μπροστά στο πρωτάθλημα οδηγών
Ο Neuville χάνει το ράλι στην 2η Ε.Δ. της ημέρας
Ο Elfyn Evans στη 2η θέση 4,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Neuville
Ο Sebastien Ogier στην 3η θέση με 6,6 δευτερόλεπτα διαφορά
Ένα ελκυστικό προϊόν, για ανθρώπους που επιθυμούν τα πρακτικά στοιχεία ενός SUV σε μία πιο σύγχρονη έκφραση
Ο ισχυρότερος ταχυφορτιστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι διαθέσιμος στο δίκτυο φορτιστών incharge της nrg
Η επικράτηση της αυστριακής ομάδας ήταν ολοκληρωτική
Με τεράστιες δυνατότητες διαμόρφωσης προσωπικού στιλ και περισσότερους χώρους
«Εξασκηθήκαμε σε ένα από τα πιο δύσκολα εδάφη εδώ στην Κένυα»
3.000 οχήματα της limited edition του IONIQ 5 Project 45 εξαντλήθηκαν εντός 24 ωρών, καθώς η ζήτηση ήταν 3 φορές μεγαλύτερη από την αναμενόμενη.
Ο Adrien Fourmaux κερδίζει το δεύτερο συνεχόμενο βάθρο του
O Adrien Fourmaux διεκδικεί το 2ο βάθρο της καριέρας του
Η Toyota κάνει το 1-2-3 μετά την πρώτη γεμάτη ημέρα αγώνα
Ο Ott Tanak στην 2η θέση και ο Kalle Rovanpera στην 3η
Ένα μοντέλο που δεν «κάνει εκπτώσεις» σε κανέναν τομέα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.