Βιβλιο

Ερωτευμένες σελίδες

Τα καλύτερα βιβλία για την αγάπη, τον έρωτα και το σεξ

62222-137653.jpg
A.V. Team
ΤΕΥΧΟΣ 513
20’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
87951-197051.jpg

Έρωτας & παρελθόν

imageΑιχμάλωτη στην αγκαλιά σου

Σίλβια Ντέι, μτφ.: Άγγελος Ζαχαριάδης, εκδ. Τουλίπα

«…Οι παγερές βελόνες του νερού χτυπούσαν το ξαναμμένο δέρμα μου διώχνοντας με το κέντημά τους τις σκιές ενός εφιάλτη που δεν πολυθυμόμουν πια.

Κλείνοντας τα μάτια, μπήκα ολόκληρος κάτω από το ντους προσπαθώντας να διώξω από πάνω μου τον φόβο και τη ναυτία. Ένα ρίγος με διαπέρασε και οι σκέψεις μου στράφηκαν στη γυναίκα μου. Τον άγγελό μου, που κοιμόταν γαλήνια στο διπλανό διαμέρισμα. Την ήθελα απεγνωσμένα, ήθελα να χαθώ μέσα της, και δεν το άντεχα που δεν μπορούσα. Δεν μπορούσα να την κρατήσω κοντά μου. Δεν μπορούσα να τραβήξω το αισθησιακό σώμα της κάτω από το δικό μου και να βυθιστώ μέσα της, αφήνοντας το άγγιγμά της να διώξει τις αναμνήσεις.

“Γαμώτο”. Ακούμπησα τις παλάμες στα δροσερά πλακάκια και αφέθηκα στην αίσθηση του νερού που με πάγωνε ως το κόκαλο. Ήμουν ένα εγωιστικό καθίκι.

Αν ήμουν πιο καλός άνθρωπος, θα είχα φροντίσει να μείνω μακριά από την Εύα Κρος από την πρώτη που την είδα…»

Υπόθεση: Ο Γκίντεον με φωνάζει άγγελό του, αλλά εκείνος είναι το θαύμα στη ζωή μου. Ο πανέμορφος, λαβωμένος πολεμιστής μου, τόσο αποφασισμένος να εξοντώσει τους δαίμονές μου, αρνούμενος να αντιμετωπίσει τους δικούς του.

Οι όρκοι που ανταλλάξαμε έπρεπε να μας είχαν κάνει άτρωτους. Αντίθετα, όμως, άνοιξαν παλιές πληγές, αποκάλυψαν ανασφάλειες και προσείλκυσαν εχθρούς που διψούσαν για εκδίκηση. Τον ένιωθα να γλιστράει από την αγκαλιά μου, έβλεπα τους μεγαλύτερους φόβους μου να γίνονται πραγματικότητα, την αγάπη μου να δοκιμάζεται με τρόπους που δεν ήμουν βέβαιη ότι είχα τη δύναμη να αντέξω. 

Στην πιο φωτεινή στιγμή της ζωή μας, εισέβαλε το σκοτάδι του παρελθόντος του, απειλώντας όλα εκείνα για τα οποία παλέψαμε τόσο σκληρά. Ήρθαμε αντιμέτωποι με μια φρικτή επιλογή: να επιστρέψουμε στην οικεία ασφάλεια της ζωής που είχαμε προτού γνωρίσει ο ένας τον άλλον ή να πολεμήσουμε για ένα μέλλον που ξαφνικά φάνταζε απατηλό όνειρο…


Ο έρωτας μπορεί να είναι φονιάς

imageΈρωτας πόλεμος

Καίτη Οικονόμου, εκδ. Ψυχογιός

«…Ακόμη κι εγώ, με το απλό, όμορφο, ψευδεπίγραφο όνομα, δε θα έπεφτα ποτέ τόσο χαμηλά. αλλά ομολογώ ότι ζηλεύω αυτά που έχει η μητέρα μου: μια αγάπη άνευ όρων· τον μάρκο στα πόδια της· τα παιδιά, την οικογένεια… τα όνειρα που έγιναν πραγματικότητα. Κι αν αναρωτιέστε πώς γίνεται να ξέρει μια κόρη τόσο προσωπικές λεπτομέρειες για τη σχέση των γονιών της, ίσως αυτό συμβαίνει επειδή μέχρι τα εννιά μου χρόνια ουσιαστικά δεν ήξερα ποιος ήταν ο αληθινός πατέρας μου. Έτσι, όταν άρχισα να ζω τους γονείς μου σαν ζευγάρι, ήμουν πλέον σε μια ηλικία που μπορούσα να κρατήσω κάποιες αποστάσεις –αποστάσεις που,ασυναίσθητα, κρατάω μέχρι σήμερα– και να μπορώ να τους παρατηρώ μ’ ένα βαθμό αμεροληψίας ανέφικτο για τα παιδιά που μεγαλώνουν και με τους δύο φυσικούς γονείς τους από την πρώτη μέρα της γέννησής τους.

Αλλά ας τα πάρω απ’ την αρχή – αν και η αρχή είναι άλλο ένα ασαφές σημείο στη χαώδη ζωή μου. από πού να ξεκινήσω; Από τη γνωριμία των γονιών μου στην αλάρυνθο και τον σφο-

δρό, επεισοδιακό έρωτά τους; Από την προδοσία της μητέρας μου και το γάμο της με τον Πέτρο; από τη στιγμή που ήρθα στον κόσμο; Χμ… μάλλον όχι. Τα πρώτα χρόνια της ζωής μου δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον, αφού θεωρούσα τον Πέτρο πατέρα μου, και ήμουν πανευτυχής – εν τη αγνοία μου. Κι εδώ είναι απαραίτητο να τονίσω ότι ο Πέτρος ήταν ο πιο καλός, ο πιο τρυφερός, ο πιο υπέροχος πατέρας που μπορεί να ονειρευτεί ένα παιδί. Ας αρχίσω καλύτερα από εκείνο το βράδυ που δεν μπορούσα να κοιμηθώ, γιατί άκουσα τη μητέρα μου και τον Πέτρο να καβγαδίζουν. Δε σας κρύβω ότι αναστατώθηκα. στο ήρεμο, ευτυχισμένο σπιτικό μας δεν υπήρχαν καβγάδες και εντάσεις. Σηκώθηκα, λοιπόν, απ’ το κρεβάτι μου παίρνοντας μαζί το αρκουδάκι μου…».

Υπόθεση: Αυτό που είχε η Άννα με τον Φάνη ήταν μοναδικό κι ανεπανάληπτο – έρωτας μαζί και πόλεμος, ευτυχία και απόγνωση, ζωή και θάνατος. Ένας άπιαστος αντικατοπτρισμός, κάτι που το φαντασιωνόταν μόνο η ίδια. Γι’ αυτό χάθηκε τόσο εύκολα, επειδή δεν υπήρχε…

Η Άννα ερωτεύτηκε τον Φάνη από την πρώτη στιγμή. Ψηλός, αδύνατος, μυστηριώδης, γοητευτικός, χαρισματικός. Δεν υπολόγισε κοινωνικές διαφορές, δεν άκουσε τις φωνές των γύρω της που τη συμβούλευαν ότι είναι επικίνδυνος, αυτοκαταστροφικός. Άκουγε μόνο την καρδιά της και το πλήρωσε ακριβά. Γιατί ο Φάνης, έρμαιο των παθών του, όσο κι αν προσπάθησε να βρει απάγκιο στην αγκαλιά της, δεν τα κατάφερε. Και άγγιξε το θάνατο.

Ο έρωτας μπορεί να είναι φονιάς, μπορεί να είναι, όμως, και λυτρωτής. Αν είναι αληθινός, δε χάνεται ποτέ. Προδίδεται, κρύβεται, υποχωρεί, αλλά τελικά επιστρέφει φέρνοντας μαζί του τη σωτηρία και τη ζωή. Αυτό αποδεικνύει η ιστορία της Άννας και του Φάνη. 


Η χημεία του έρωτα

imageΠώς να δημιουργήσεις τη σωστή χημεία με τους άλλους

Λιλ Λάουντς, μτφ.: Κάσσυ Μπουλούκου, εκδ. Ψυχογιός

«…Το έχετε νιώσει κι εσείς. Η καρδιά σας σφυροκοπάει, η γλώσσα σας είναι στεγνή σαν γυαλόχαρτο, οι παλάμες σας είναι μούσκεμα, και οι λέξεις αρχίζουν να χάνουν μυστηριωδώς τις συλλαβές τους. σε τέτοιο μάλιστα βαθμό, ώστε το «γεια σου» να γίνει η πιο δύσκολη έκφραση της γλώσσας σας.

Καθώς όμως οι ζωτικές λειτουργίες σας επανέρχονται στα φυσιολογικά τους επίπεδα και αρχίζετε να αποκτάτε και πάλι μια αίσθηση λογικής, αρχίζετε να αναρωτιέστε αν αυτός ο άνθρωπος που μόλις γνωρίσατε ένιωσε την ίδια χημεία με εσάς. Όταν δε συνέβαινε αυτό, όσοι είχαν νιώσει τον έρωτα χωρίς ανταπόκριση σκέφτονταν ότι δεν υπήρχε τίποτα άλλο να κάνουν πέρα από το να σκύψουν το κεφάλι, να βρίσουν, να κλάψουν, ακόμα και να οργιστούν. σύντομα όμως θα μάθετε ότι έκαναν λάθος.

γιατί άραγε αυτός ο συγκεκριμένος άνθρωπος μας παρασέρνει σαν τυφώνας που σαρώνει στο πέρασμά του ενώ άλλοι μας προκαλούν ανία από την πρώτη στιγμή; Διότι, για λόγους που μας είναι άγνωστοι, και οποίοι βρίσκονται βαθιά θαμμένοι στο μυαλό μας, μπορούμε να εκτιμούμε άμεσα κάποιον. Αυτή η δεξιότητα έχει ισχυρές, εξελικτικές ρίζες, που ανάγονται στην εποχή κατά την οποία η επιλογή “μάχη ή εγκατάλειψη” αποτελούσε απόφαση ζωής ή θανάτου.

Οι δεξιότητές μας αναπτύχθηκαν παράλληλα με την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους. Όπως οι ειδικοί επί του DNA μπορούν να πουν πολλά για έναν άνθρωπο εξετάζοντας ένα μικρό δείγμα από το νύχι του ποδιού του, έτσι και οι άνθρωποι ανέπτυξαν μια εξαιρετική υποσυνείδητη ικανότητα να διαισθάνονται αν κάποιος είναι ενδιαφέρων, αν μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους, αλλά και να ταιριάσουν ένα εκατομμύριο άλλες ιδιότητες μέσα στο πολύ υποκειμενικό πλυντήριο των αναγκών τους.

Όλη μας τη ζωή στήνουμε τη σκηνή του έρωτα και περιμένουμε τον σταρ της βραδιάς να κάνει την εμφάνισή του. Όλες οι εμπειρίες σας, από τη γέννησή σας μέχρι τη στιγμή που αποφασίσατε να επιλέξετε αυτό το βιβλίο, σχηματίζουν τον χάρτη εκείνου τον οποίο θα θέλατε –ή ίσως θα μπορούσατε– να ερωτευτείτε. Αυτός ο χάρτης –ο “Χάρτης του Έρωτα”, όπως ονομάζεται– φέρει τα σημάδια της μοναδικής προσωπικότητάς σας και μοναδικά χαρακτηριστικά που μπορεί να αγγίζουν λεπτομέρειες όπως η φυσιογνωμία, η προσωπικότητα, η διανόηση, η φιλοδοξία, η αίσθηση του χιούμορ και εκατοντάδες άλλα. Υπάρχει όμως και ένα ολότελα νέο πεδίο, η «διαπροσωπική νευροβιολογία” που μας μαθαίνει πώς ο εγκέφαλος περιστρέφεται γύρω από τις νέες σχέσεις που δημιουργούμε…»

Υπόθεση: Έρωτας. Η λέξη δεν αρκεί για να περιγράψει την έκσταση που μας πλημμυρίζει όταν ο έρωτας μάς χτυπάει την πόρτα. Ξοδεύουμε χρόνια, πολλές φορές μια ολόκληρη ζωή, ψάχνοντάς τον. Και αν είμαστε τυχεροί, τον βρίσκουμε και ευχόμαστε να κρατήσει για πάντα. Και αν δεν κρατήσει, τον αναζητούμε ξανά και ξανά. Ας το πάρουμε απόφαση: θέλουμε να ερωτευτούμε!

Το βιβλίο θα σας βοηθήσει να κατακτήσετε τον έρωτα. Θα σας μάθει πώς να προκαλείτε αυτή τη σπίθα για να ελκύσετε αυτόν ή αυτήν που θα επιλέξετε. Στη συνέχεια, πώς να τον/την κάνετε να σας ερωτευτεί. Θα δείτε, επίσης, πώς νευροανατομικά διαφέρουν σημαντικά οι άντρες από τις γυναίκες. Όταν συνειδητοποιήσετε ότι ο εγκέφαλος λειτουργεί διαφορετικά στα δύο φύλα, τότε θα δείτε τις σχέσεις με άλλο μάτι, με μεγαλύτερη υποχωρητικότητα και κατανόηση, και θα καταφέρετε να κρατήσετε για πάντα τον έρωτα στη ζωή σας.


Αναζητώντας τον ένα έρωτα

imageΈνας χρόνος μόνο

Γκέιλ Φόρμαν, μτφ.: Μιχάλης Μακρόπουλος, εκδ. Ψυχογιός

« “Ξέρεις πού πάμε;” τον ρωτάω. Γέρνω προς το μέρος του. Τώρα θα δω το πρόσωπό του, θα πάρω μια απάντηση, θα μάθω πού πηγαίνω…

Και μετά ακούω τις σειρήνες.

Πρώτη φορά πρόσεξα τις σειρήνες στο Ντουμπρόβνικ. Ταξίδευα με έναν τύπο που είχα γνωρίσει στην Αλβανία, όταν ακούσαμε τις σειρήνες να περνάνε. Ο ήχος τους έμοιαζε με αυτόν που ακούς συνήθως στις αμερικάνικες ταινίες δράσης, και ο συνταξιδιώτης μου σχολίασε πως σε κάθε χώρα οι σειρήνες έχουν κι άλλον ήχο.

“Είναι πολύ εξυπηρετικό γιατί, αν ξεχάσεις πού βρίσκεσαι, μπορείς πάντοτε να κλείσεις τα μάτια σου και ν’ αφήσεις τις σειρήνες να σου το θυμίσουν”, μου είπε. Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε και μου παίρνει κάνα δυο λεπτά να θυμηθώ τις σειρήνες στην πατρίδα μου. Ήταν σχεδόν σαν μουσική, ένα συνεχώς αυξομειούμενο λα-λα-λα, σαν το αφηρημένο αλλά χαρωπό σιγοτραγούδισμα κάποιου.

Όμως αυτές οι σειρήνες δεν ακούγονται έτσι. Ο ήχος τους είναι μονότονος, ένα νια-νια, νια-νια, σαν το βέλασμα ηλεκτρικού πρόβατου. Δε γίνεται ούτε πιο δυνατός ούτε πιο αχνός, είτε πλησιάζει είτε απομακρύνεται: είναι ένας τοίχος αναλλοίωτου ουρλιαχτού. Όσο κι αν προσπαθώ, δεν μπορώ να καταλάβω πού βρίσκονται αυτές οι σειρήνες, πού βρίσκομαι εγώ.

Το μόνο που ξέρω είναι πως δε βρίσκομαι σπίτι μου.

Ανοίγω τα μάτια μου. Τα πάντα είναι πλημμυρισμένα στο φως που έρχεται από ψηλά και ρίχνει βελονιές στα μάτια μου, κάνοντάς τα να πονούν διαβολεμένα. Τα κλείνω πάλι….»

Υπόθεση: Εκείνος δεν την ξέχασε ποτέ και θα κάνει τα πάντα για να τη βρει. 

Όταν ανοίγει τα μάτια του, ο Βίλεμ δεν έχει ιδέα πού βρίσκεται – στην Πράγα, στο Κάιρο ή στο σπίτι του στο Άμστερνταμ. Το μόνο που ξέρει είναι ότι για άλλη μια φορά είναι μόνος του και πρέπει οπωσδήποτε να βρει ένα κορίτσι με το όνομα Λούλου. Μοιράστηκαν μια μαγική νύχτα στο Παρίσι και η θύμηση αυτή τον κάνει να αναρωτιέται μήπως η μοίρα τους είναι να ζήσουν για πάντα μαζί. 

Ταξιδεύει σε ολόκληρο τον κόσμο, από το Μεξικό μέχρι την Ινδία, ελπίζοντας να επανασυνδεθεί μαζί της. Αλλά καθώς περνούν οι μήνες και η Λούλου παραμένει άφαντη, ο Βίλεμ αρχίζει να αναρωτιέται μήπως τελικά το μέλλον τους δεν είναι κοινό... 

Ένας χρόνος θα μπορέσει, άραγε, να σβήσει τον έρωτά τους; Ή η απουσία του ενός από τη ζωή του άλλου θα δυναμώσει τα συναισθήματά τους;

imageΈρωτας μέχρι θανάτου

Λίζα Άνγκερ, εκδ. Ψυχογιός

Η Ίζαμπελ και ο Μάρκους είναι το τέλειο ζευγάρι. Εκείνη είναι διάσημη μυθιστοριογράφος, εκείνος πετυχημένος προγραμματιστής ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Είναι παντρεμένοι εδώ και πέντε χρόνια και ακόμη ερωτευμένοι.

Ένα πρωί, ο Μάρκους φεύγει για τη δουλειά λέγοντάς της πως την αγαπάει, και κατόπιν… εξαφανίζεται. Ύστερα από επανειλημμένες προσπάθειες, η Ίζαμπελ τον βρίσκει στο τηλέφωνο και προλαβαίνει να ακούσει μια κραυγή τρόμου. Η αστυνομία δεν μπορεί να κάνει τίποτε. Η Ίζαμπελ, απελπισμένη, τρέχει στο γραφείο του Μάρκους, όπου εισβάλλουν πράκτορες του FBI. Όλοι οι συνεργάτες του είναι νεκροί. Στη συνέχεια, η αστυνομία την ενημερώνει ότι και ο ίδιος ο Μάρκους είναι νεκρός. Για την ακρίβεια, είναι νεκρός εδώ και πολλά χρόνια…

Μια αγωνιώδης περιπέτεια που οδηγεί τον αναγνώστη από τις λαμπερές λεωφόρους της Νέας Υόρκης στους πλακόστρωτους δρόμους της Πράγας, καθώς η Ίζαμεπλ προσπαθεί να δώσει απάντηση σ’ ένα ανατριχιαστικό ερώτημα: κι αν δε γνώρισε ποτέ στην πραγματικότητα τον άντρα που παντρεύτηκε;


Κανείς δεν λέει την αλήθεια

imageΜυστικά Γαλαζοαίματων

Robyn Donald, μτφ. Κλειώ Παπαγιάννη, εκδ. Χρυσά Άρλεκιν Special

«….Με όλες τις αισθήσεις της σε επιφυλακή, η Χάνι μαρμάρωσε. Ποιος ήταν αυτός ο άντρας; Και γιατί την κοίταζε με τόση ένταση; Δαμάζοντας την ενστικτώδη, επιτακτική ανάγκη της να το βάλει στα πόδια, άνοιξε τα μάτια της διάπλατα όταν τον είδε να προχωρά προς το μέρος της, με τα βλέφαρά του μισόκλειστα κι ένα λοξό χαμόγελο στο πανέμορφο, σκληρό στόμα του. Τα μάγουλά της κοκκίνισαν, καθώς αναγνώρισε την πηγή του ενδιαφέροντός του.

Σεξουαλικός πόθος.

Εντάξει, αυτό μπορούσε να το αντιμετωπίσει. Όμως η ανακούφιση έδωσε αμέσως τη θέση της στην έκπληξη που της προκάλεσε η θυελλώδης, και διόλου ευπρόσδεκτη, αντίδραση του κορμιού της.

Ποτέ άλλοτε –ούτε καν την πρώτη φορά που συνάντησε τον Φελίπε– δεν είχε βιώσει οτιδήποτε που να μοιάζει με αυτή τη σαρωτική αίσθηση που την πλημμύρισε ενόσω ο άγνωστος πλησίαζε, διασχίζοντας το πλήθος με σιωπηρή, ολέθρια χάρη. Η Χάνι ανατρίχιασε, σαν να περίμενε κάποια επίθεση…»

Υπόθεση: Ο πρίγκιπας Κελτ φροντίζει να κρατά καλά κρυμμένη τη γαλαζοαίματη καταγωγή του. Μέχρι που, σ’ ένα μικρό τροπικό παράδεισο στη μέση του Ειρηνικού, γνωρίζει τη Χάνα Κορτ, και η εξωτική ομορφιά της απειλεί να γκρεμίσει τις άμυνές του. Η ξεχωριστή γοητεία του και η δύναμη που αποπνέει ξυπνούν μέσα της επιθυμίες ξεχασμένες αλλά και πολύ επικίνδυνες. Γιατί ο Κελτ δεν είναι ο μόνος που έχει μυστικά. Και το παρελθόν που κρύβει η Χάνα ίσως να είναι πολύ πιο ταραγμένο και σκοτεινό από το δικό του…

imageΣτο ρυθμό του έρωτα

Melanie Milburne, μτφ. Αντωνία Καρρά, εκδ. Χρυσά Άρλεκιν

«….Ένιωσε εκείνα τα γκρίζα μάτια να καρφώνονται σαν λεπίδες στην πλάτη του κι ο σφυγμός του επιταχύνθηκε. Του άρεσε να διαπιστώνει ό,τι την αναστάτωνε. Αυτή η γυναίκα ήταν ένας χαμαιλέοντας που άλλαζε συμπεριφορά ανάλογα με τα συμφέροντά της και ξεδίπλωνε τη γοητεία της, όταν τη βόλευε, τυλίγοντας το επόμενο θύμα και απολαμβάνοντας το παιχνίδι τού να τσακίσει άλλη μια καρδιά κι ένα πορτοφόλι.

Εκείνος όμως ήταν άτρωτος. Την είχε καταλάβει από την πρώτη στιγμή. Μπορεί να είχε ξεφορτωθεί τη μάγκικη προφορά του Ιστ Εντ και τα ρούχα του σωρού, αλλά από κάτω έκρυβε μια λωποδύτισσα, που στόχος της ήταν ν’ ανέβει στην κορυφή πλαγιάζοντας με οποιονδήποτε θα μπορούσε να τη βοηθήσει. Το τελευταίο της θύμα ήταν ένας γερουσιαστής των ΗΠΑ, με αποτέλεσμα ο γάμος και η καριέρα του να καταστραφούν. Ο φωτογραφικός φακός την είχε συλλάβει να βγαίνει από τη σουίτα του σε ξενοδοχείο του Βέγκας όπου η ίδια εργαζόταν ως τραγουδίστρια.

“Δεν πρέπει να μάθει κανείς ότι βρίσκομαι εδώ” του είπε. “Καταλαβαίνεις; Κανείς”…».

Υπόθεση: «Φαίνεται πως η αγαπημένη μας επαναστάτρια, η τραγουδίστρια Αϊσά Άνταμς, έχει βαλθεί να φρονιμέψει. Έχει καταφύγει στα παγωμένα Χάιλαντς, στην απομονωμένη έπαυλη του αρχιτέκτονα Τζέιμς Τσάλεντερ, και οι δυο τους αρραβωνιάστηκαν κρυφά. Τρέφουμε αδυναμία στην Αϊσά, καθώς οι φήμες για τα δυστυχισμένα παιδικά της χρόνια μάς κάνουν να πιστεύουμε ότι η ατίθαση συμπεριφορά της κρύβει κάτι περισσότερο. Ωστόσο, θεωρούσαμε ότι ο δυό τους ήταν ορκισμένοι εχθροί… …»


Ένα μυθιστόρημα για ενήλικες

Τριλογία: Η Πειθήνια, Ο Κυρίαρχος, Η Εκπαίδευση

Tara Sue Me, μτφ. Έφη Τσιρώνη, εκδ. Λιβάνη

«...“Λίγο αργότερα, με τα μάτια ορθάνοιχτα, κουκουλωμένη κάτω από τα σκεπάσματα, έπαιζα και ξανάπαιζα τη σκηνή στην οθόνη του μυαλού μου. Σκεφτόμουν τον Ναθάνιελ: τους υπεροπτικούς τρόπους του, την ηρεμία που έδινε τις διαταγές του, τον απόλυτο έλεγχό του. Η συνάντησή μας δεν ήταν απλώς αντάξια των προσδοκιών μου – τις είχε ξεπεράσει. Κι εγώ αδημονούσα για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο”.

Μετά από ένα μόλις Σαββατοκύριακο με τον έμπειρο Ναθάνιελ, η Άμπι συνειδητοποιεί ότι διψάει για περισσότερα και δηλώνει πλήρη υποταγή στους όρους του. Η προθυμία της τον ευχαριστεί, παρ’ όλ’ αυτά κάθε του κάλεσμα είναι και μια βαθιά κατάδυση στα πιο αχαλίνωτα πάθη…» («Η πειθήνια»)

imageΥπόθεση: (Η πειθήνια) «...Ο Ναθάνιελ Γουέστ είναι ο ιδιοφυής και γοητευτικός ιδιοκτήτης του Βιομηχανικού Ομίλου Γουέστ στη Νέα Υόρκη. Η βιβλιοθηκάριος Αμπιγκέιλ Κινγκ, όμως, τυχαίνει να ξέρει ότι αυτός ο πάμπλουτος και πανέμορφος άντρας έχει και μια άλλη, κρυφή πτυχή. Ερωτικά είναι ο τύπος του κυρίαρχου, και όταν η Άμπι μαθαίνει ότι ψάχνει για καινούρια υποτακτική, του στέλνει την αίτησή της. Η ίδια δεν έχει προηγούμενη εμπειρία από τέτοιου είδους σχέσεις, έχει όμως μια μεγάλη επιθυμία να διεισδύσει σ’ έναν αλλιώτικο κόσμο ηδονής, να ζήσει κάτι που θα την εκτοξεύσει πολύ πέρα από τα σύνορα της συνηθισμένης καθημερινότητάς της. Πειθήνια η Άμπι θα παραδοθεί στον Ναθάνιελ… Καθώς όμως υποκύπτει όλο και περισσότερο στη γοητεία του, αρχίζει να φοβάται ότι η καρδιά του είναι αδιαπραγμάτευτη. Μπορεί όμως να σώσει τη δική της πριν είναι πολύ αργά; Κάθε στιγμή μαζί του η Άμπι έρχεται αντιμέτωπη με τις πιο σκοτεινές πλευρές της, γνωρίζοντας έναν κόσμο που η φαντασίωση δεν έχει όρια…»

image(Ο κυριάρχος) «…Ο Ναθάνιελ Γουέστ ποτέ δε χάνει τον έλεγχο. Νέος, γοητευτικός και μυστηριώδης είναι ο δυναμικός επικεφαλής των επιχειρήσεών του κατά τη διάρκεια της μέρας. Τις νύχτες όμως είναι ο απρόσιτος κυρίαρχος που ποτέ δεν ξεφεύγει από τους κανόνες του παιχνιδιού. Ποτέ δε δέχεται υποτακτικές χωρίς εμπειρία, αλλά όταν στο γραφείο του εμφανίζεται απροσδόκητα η Άμπιγκεϊλ και του ζητά να γίνει η πειθήνια σύντροφός του, παραβιάζει ο ίδιος τους όρους που έχει θέσει και αποφασίζει να δοκιμάσει τα όριά του. Ο συνδυασμός της αθωότητας και της προθυμίας που δείχνει η Άμπι αποδεικνύεται μεθυστικός για τον Ναθάνιελ, που αρχίζει να χάνει την κυριαρχία του. Όσο εκείνη ακολουθεί τις διαταγές του και παραδίδεται πρόθυμα στις επιθυμίες του εκείνος πιστεύει ότι κανείς δε θα πληγωθεί. Όταν όμως αρχίζει να βυθίζεται βαθύτερα στο πάθος του για την Άμπι, συνειδητοποιεί ότι η εμπιστοσύνη πρέπει να είναι αμφίδρομη – και ο ίδιος κρύβει πολλά μυστικά που απειλούν να ανατινάξουν τα θεμέλια της σχέσης τους…»

image(Η εκπαίδευση) «...Ξεκίνησε από μια κρυφή επιθυμία. Ο εκατομμυριούχος επιχειρηματίας Ναθάνιελ Γουέστ ανέκαθεν έπαιζε με τους δικούς του, αυστηρούς όρους... Η πιο πρόσφατη σύντροφός του, η Άμπι Κινγκ, όμως γκρεμίζει όρια και κόκκινες γραμμές, ξαναγράφοντας τους κανόνες του...»


 Αναζητώντας την τέλεια σύζυγο

imageΥπόθεση Ρόζι

Graeme Simsion, μτφ. Βάσια Τζανακάρη, εκδ. Μεταίχμιο

«…Ο ταξιτζής έβηξε ψεύτικα. Υπέθεσα ότι δεν ζητούσε μπίρα.

“Θέλεις ν’ ανέβεις;” είπε η Ρόζι.

Πελάγωσα. Γνωριμία με την Μπιάνκα, χορός, απόρριψη από την Μπιάνκα, κοινωνική υπερφόρτωση, συζήτηση επί προσωπι­κών ζητημάτων – και πάνω που νόμιζα ότι το μαρτύριό μου είχε τελειώσει, η Ρόζι πρότεινε να συνεχίσουμε την κουβέντα. Δεν ήμουν σίγουρος ότι μπορούσα να το αντέξω.

“Είναι πολύ αργά” είπα. Ήμουν σίγουρος ότι αυτός ήταν ένας κοινωνικά αποδεκτός τρόπος να της πω ότι ήθελα να πάω σπίτι.

“Η ταρίφα θα γίνει μονή ξανά το πρωί” είπε εκείνη.

Αν είχα καταλάβει καλά, ήμουν σίγουρα έξω απ’ τα νερά μου. Έπρεπε να βεβαιωθώ ότι δεν την παρερμήνευα.

“Προτείνεις να μείνω εδώ απόψε;”

“Ίσως. Θα πρέπει πρώτα ν’ ακούσεις την ιστορία της ζωής μου”.

Κίνδυνος! Κίνδυνος, Γουίλ Ρόμπινσον. Πλησιάζει αγνώστου ταυτότητας εξωγήινος*! Ένιωθα να βουλιάζω σε συναισθηματική άβυσσο. Κα­τόρθωσα, ωστόσο, να μείνω αρκετά ήρεμος ώστε να απαντήσω.

“Δυστυχώς έχω προγραμματίσει τρέξιμο το πρωί”. Το καθιερω­μένο σαββατιάτικο τρέξιμο ως την αγορά. Ρουτίνα, κανονικότητα.

Η Ρόζι άνοιξε την πόρτα του ταξί. Ήθελα να φύγει. Αλλά δεν είχε τελειώσει.

“Ντον, μπορώ να σου κάνω μία ερώτηση;”

“Μία” είπα.

“Με βρίσκεις όμορφη;”…»

Υπόθεση: Ο Τζον Τίλμαν παντρεύεται. Απλώς δεν ξέρει ακόμη με ποια. Το πρόβλημα θα λυθεί με την Υπόθεση Σύζυγος. Έχει σχεδιάσει ένα δεκαεξασέλιδο ερωτηματολόγιο που θα τον βοηθήσει να βρει την τέλεια σύντροφο. Οπωσδήποτε δεν πρέπει να είναι μπαργούμαν ή καπνίστρια ή να πίνει ή να αργεί. Η Ρόζι Τζάρμαν είναι επίσης γεμάτη πάθος, έξυπνη και όμορφη. Και έχει και τη δική της αποστολή, να βρει τον βιολογικό της πατέρα. Στην αναζήτησή της μπορεί να τη βοηθήσει ο Ντον, που είναι καθηγητής γενετικής. Μέσα από την Υπόθεση Σύζυγος ο Ντον μαθαίνει κάποια αναπάντεχα πράγματα. Γιατί ποτέ δεν έχει βγει δεύτερο ραντεβού. Και γιατί, παρά τις καλύτερες επιστημονικές του προσπάθειες, δεν μπορεί να βρει τον έρωτα: Ο έρωτας σε βρίσκει.


Δύο άνθρωποι, ένας έρωτας

imageΑπό την πρώτη στιγμή

Douglas Kennedy, μτφ. Αργυρώ Μαντόγλου, εκδ. Μεταίχμιο

«Φιληθήκαμε και πάλι παθιασμένα, πέσαμε ξανά στο κρεβάτι και βρεθήκαμε γυμνοί μέσα σε λίγα λεπτά. Υπάρχει κάτι πιο μαγι­κό από τους πρώτους μήνες μιας ερωτικής σχέσης; Οι σκεπτικιστές (και όλοι, ως έναν βαθμό, είμαστε σκεπτικιστές) λένε πως ο έρωτας αναπόφευκτα αλλάζει και πως ο αρχικός ενθουσιασμός μειώνεται με τον καιρό και γίνεται κάτι πιο ήπιο, πιο ρουτινιάρικο. Αλλά όταν ζεις έναν τέτοιον έρωτα που μοιάζει τόσο αληθινός, τόσο απόλυτος, σαν να είναι το καταδικό σου πεπρωμένο, γίνεται να σκεφτείς τι θα συμβεί πέντε χρόνια μετά, όταν θα ξυπνάς στις τέσσερις το πρωί από τους κολικούς ενός νεογέννητου· όταν θα έχεις να κοιμηθείς δύο εικοσιτετράωρα, και θα κάνετε έρωτα, στην καλύτερη περί­πτωση, μία φορά την εβδομάδα· όταν θα καβγαδίζετε για ένα δι­καιότερο μοίρασμα ευθυνών ανάμεσα σε δουλειά και οικογένεια και εκείνα τα γιατί δεν ασχολείσαι περισσότερο με το μωρό;

Αλλά τώρα το μόνο που σκεφτόμουν ήταν: Πράγματι η αγάπη είναι πιθανή. Κι αυτό οφείλεται στο υπέροχο πλάσμα που κρατώ αυτήν τη στιγμή στην αγκαλιά μου».

Υπόθεση: Ο Τόμας Νέσμπιτ είναι ένας χωρισμένος αμερικανός συγγραφέας που ζει απομονωμένος σε μια αγροικία. Μέχρι που ένα πρωινό παραλαμβάνει ένα δέμα που ταράζει τη γαλήνη του. Αποστολέας η Πέτρα Ντούσμαν, μια γυναίκα με την οποία είχε ζήσει μια θυελλώδη ερωτική σχέση είκοσι πέντε χρόνια πριν, στο Βερολίνο του Ψυχρού Πολέμου. Τώρα ο Τόμας είναι αναγκασμένος να έρθει αντιμέτωπος με το παρελθόν που τόσον καιρό είχε προσπαθήσει να απωθήσει. Η Πέτρα Ντούσμαν ήταν θύμα του καθεστώτος της Ανατολικής Γερμανίας και τα τραγικά μυστικά της σφράγισαν τη μοίρα του έρωτά τους.


Η αγάπη έχει τη δική της μουσική

imageΤο τελευταίο τραγούδι

Nicholas Sparks, μτφ. Γωγώ Αρβανίτη, εκδ. Μεταίχμιο

«Αν εξαιρέσεις το σπίτι όπου γινόταν το πάρτι, ήταν εντελώς μόνοι στην παραλία. Η μουσική έφτανε σιγανή, μακρινή, και όταν σήκωσε τα μάτια του έπιασε τη λάμψη ενός αστεριού που έπεφτε διαγράφοντας μια μεγάλη τροχιά στον μαύρο ουρανό. Κοίταξε τη Ρόνι, και από την έκφρασή της κατάλαβε ότι το είχε δει κι εκείνη.

“Τι ευχή έκανες;” τον ρώτησε και η φωνή της ήταν χαμηλή σαν ψίθυρος. Δεν μπόρεσε να της απαντήσει. Σήκωσε το χέρι της που ήταν πλεγμένο στο δικό του και έφερε το άλλο του χέρι χαμηλά στην πλάτη της. Την κοίταξε βαθιά στα μάτια, ξέροντας με βεβαιότητα ότι ήταν ήδη ερωτευμένος. Την τράβηξε πάνω του και τη φίλησε κάτω από την ομπρέλα των άστρων απορώντας πώς στην ευχή είχε σταθεί τόσο τυχερός που τη βρήκε».

Υπόθεση: Η ζωή της Βερόνικα «Ρόνι» Μίλερ ανατράπηκε όταν οι γονείς της πήραν διαζύγιο και ο πατέρας της μετακόμισε. Τρία χρόνια αργότερα, αποξενωμένη από τον πατέρα της, θα αναγκαστεί από τη μητέρα της να περάσει το καλοκαίρι μαζί του. Πεισμωμένη και ατίθαση, η Ρόνι αντιστέκεται στις προσπάθειές του να την πλησιάσει κι απειλεί να επιστρέψει σπίτι πριν τελειώσουν οι διακοπές. Μα σύντομα η Ρόνι γνωρίζει τον Γουίλ και ανακαλύπτει ότι τον ερωτεύεται, ανοίγοντας την καρδιά της στον μεγαλύτερο πόνο και τη μεγαλύτερη ευτυχία που έχει νιώσει ποτέ. 


Έρωτας την εποχή του Ναπολέοντα

imageΌταν το πάθος κυριαρχεί

Johanna Lindsey, μτφ. Βίκυ Κατσαρού, εκδ. Elxis

Αναγκασμένοι να ξεφύγουν από τον αφηνιασμένο στρατό του Ναπολέοντα, η ορφανή Αλάνα Φάρμερ και ο εκκεντρικός φύλακάς της στήνουν ένα καινούριο σπιτικό στο Λονδίνο. Εκεί, η Αλάνα απολαμβάνει προνόμια που θα ζήλευε μέχρι και η κόρη ενός αριστοκράτη, μαζί με μια εκπαίδευση κατάλληλη για μια βασίλισσα. Τώρα, στα πρόθυρα του κοινωνικού ντεμπούτου της στην κοινωνία του Λονδίνου, ανακαλύπτει ένα τρομακτικό μυστικό για την καταγωγή της. Μπορεί να είναι πραγματικότητα; Είναι στ’ αλήθεια η χαμένη πριγκίπισσα του ευρωπαϊκού βασιλείου της Λουμπίνια;

Πεπεισμένη από το φύλακά της να επιστρέψουν στην πατρίδα τους για να εμποδίσουν μια επανάσταση που θα κατέληγε σίγουρα σε αιματοχυσία, η Αλάνα φτάνει σε μια απομονωμένη, περιτριγυρισμένη από βουνά χώρα, της οποίας τα έθιμα παραμένουν ακόμα μεσαιωνικά! Μέσα σε ένα κλίμα αντιπαραθέσεων και δολοπλοκιών γύρω από το πρόσωπό της, ο Κριστόφ Μπέκερ, ο αρχηγός της παλατιανής φρουράς, συλλαμβάνει την Αλάνα, καθώς υποπτεύεται ότι είναι είτε μια πανούργα απατεώνισσα είτε μια σαγηνευτική κατάσκοπος που δουλεύει για τις αινιγματικές φιγούρες που έχουν συνωμοτήσει με απώτερο σκοπό να εκθρονίσουν το βασιλιά. Γνωρίζοντας και ο ίδιος καλά το παιχνίδι της αποπλάνησης, ο Κριστόφ χρησιμοποιεί κάθε μέσο που έχει στη διάθεσή του για να αποσπάσει την αλήθεια από τη θελκτική αιχμάλωτή του, ακόμα κι αν πρέπει να διακινδυνεύσει την ίδια του τη ζωή για να την προστατέψει από τις κακές διαθέσεις των άλλων. Τώρα, καθώς ένα άγριο πάθος φουντώνει ανάμεσα στην Αλάνα και στον άντρα που από λάθος του την έχει φυλακίσει, η μοίρα ενός έθνους βρίσκεται στα χέρια τους αλλά και στις καρδιές τους.


Έρωτας & εκδίκηση

imageΑιχμάλωτη του πόθου μου

Johanna Lindsey, μτφ. Σοφία Τάπα, εκδ. Εlxis

Η όμορφη και δυναμική Ροβίνα Μπελέμ ήξερε ότι έπρεπε να γεννήσει έναν κληρονόμο προκειμένου να κατευνάσει τον αδίστακτο ετεροθαλή αδελφό της Γκίλμπερτ Ντιάμπρε. Όταν ο υπέργηρος σύζυγος που της είχε βρει ο Γκίλμπερτ έπεσε νεκρός τη νύχτα του γάμου τους, μονάχα μία λύση απέμενε – να πιάσει αιχμάλωτο έναν αρρενωπό άντρα και να τον αναγκάσει να υποκύψει στις ερωτικές προτάσεις της. Αλλά η Ροβίνα ανακάλυψε ότι ο αιχμάλωτός της, ο υπέροχος Γουόρικ ντε Σαβίλ, ήταν κάτι παραπάνω από αυτό που εκείνη περίμενε.

Ορκισμένος να αντισταθεί μα προδομένος από τον ίδιο του τον πόθο, ο Γουόρικ μέθυσε από τα ζαφειρένια μάτια και την αισθησιακή ομορφιά της Ροβίνα. Παράλληλα όμως σχεδίαζε την εκδίκηση που της άξιζε, προσμένοντας ανυπόμονα την ώρα και τη στιγμή που εκείνη από θύτης θα γινόταν ανυπεράσπιστο θύμα και δική του αιχμάλωτη… και θα την υπέβαλλε στα ίδια παθιασμένα βασανιστήρια και στην ανείπωτη έκσταση που είχε υπομείνει κι εκείνος.


Το βιβλίο που

έγινε ταινία

imageΣτην άκρη του ουράνιου τόξου

Cecelia Ahern, εκδ. Διόπτρα

Από τη συγγραφέα του βιβλίου «Υ.Γ. Σ’ αγαπώ», ένα μαγευτικό μυθιστόρημα για δυο ερωτευμένους που δεν μπορούν να ξεφύγουν από τα παιχνίδια της μοίρας…

Από την τρυφερή παιδική ηλικία η Ρόζι και ο Άλεξ βρίσκονται ο ένας στο πλευρό του άλλου. Όμως πάνω που αρχίζουν να ανακαλύπτουν μαζί τον έρωτα και τις χαρές της εφηβείας, η μοίρα έχει άλλα σχέδια γι’ αυτούς…

Θα καταφέρει ο μαγικός δεσμός που έχουν μεταξύ τους να επιβιώσει στο χρόνο, να διατηρηθεί δυνατός και να μετατραπεί σε μια αληθινή αγάπη;

Είναι η μοίρα αυτή που κινεί μέχρι το τέλος τα νήματα ή μια δυνατή αγάπη βρίσκει πάντα διέξοδο;

Ένα τρυφερό, αισιόδοξο και πάνω απ’ όλα αληθινό μυθιστόρημα που θα σας ενθουσιάσει. Τώρα και στον κινηματογράφο! 


Το γέλιο σου

imageΕρωτικά ποιήματα

Πάμπλο Νερούδα, μτφ. Αγαθή Δημητρούκα, εκδ. Πατάκη

Πάρε μου το ψωμί,

αν θέλεις,

πάρε μου τον αέρα, όμως

μη μου παίρνεις το

γέλιο σου.

Μη μου παίρνεις το ρόδο,

την αιχμή της λόγχης σου,

το νερό που αίφνης

στη χαρά σου αναβλύζει,

το ξαφνικό το κύμα

τ’ αργυρό που σε γεννά.

Ο αγώνας μου σκληρός και επιστρέφω

κάποιες φορές με μάτια

κουρασμένα απ’ το να βλέπω

τη γη που δεν αλλάζει,

αλλά σαν μπω το γέλιο σου

ανεβαίνει ως τα ουράνια να με βρει

και μου ανοίγει όλες

τις πόρτες της ζωής.

Αγάπη μου, την πιο σκοτεινή

την ώρα δείξε την αιχμή

του γέλιου σου, κι αν αίφνης

δεις το αίμα μου να βάφει

τις πέτρες του δρόμου,

γέλα, γιατί το γέλιο σου

θα είναι για τα χέρια μου

σαν δροσερό σπαθί.

Δίπλα στη θάλασσα του φθινοπώρου,

πρέπει το γέλιο σου

να υψώσει

τον αφρισμένο

καταρράχτη του,

και με την άνοιξη,

αγάπη,

το γέλιο σου το θέλω

σαντο λουλούδι που περίμενα,

τον κυανό ανθό, το ρόδο

της εύηχης πατρίδας μου.

Γέλα με τη νύχτα,

με τη μέρα ή με το

φεγγάρι,

γέλα με τους

στριφογυριστούς

δρόμους του νησιού,

γέλα μ’ αυτό το αδέξιο

αγόρι που σε αγαπάει,

όμως όταν εγώ ανοίγω

τα μάτια και τα κλείνω,

όταν τα βήματά μου φεύγουν

κι όταν γυρνούν,

να μου αρνηθείς ψωμί, αέρα, φως και άνοιξη,

αλλά το γέλιο σου ποτέ

γιατί θα πέθαινα.

Υπόθεση: Φορτισµένα µε αισθησιασµό και πάθος, τα ερωτικά ποιήµατα του τιµηθέντος µε το Βραβείο Νόµπελ Χιλιανού ποιητή Πάµπλο Νερούδα αιχµαλωτίζουν τους αναγνώστες µε τις γήινες εικόνες τους και αποκαλύπτουν µια φλογερή επαναπεικόνιση του κόσµου. Τα «Ερωτικά ποιήµατα», γραµµένα τα περισσότερα στο νησιωτικό παράδεισο του Κάπρι –όπου και το ειδυλλιακό σκηνικό της βραβευµένης µε Όσκαρ ταινίας «Il Postino»–, αγκαλιάζουν τα θαλασσινά τοπία γύρω από τον ποιητή και την αγαπηµένη του, τη Ματίλδε Ουρούτια, µε τα κύµατα και τα ακρογιάλια τους πληµµυρισµένα από έναν καινούριο, πληθωρικό ερωτισµό.


Μια λεπτή γραμμή χωρίζει τη ζωή

imageΕκεί και πάντα αλλού

Μαρία Παπαγιάννη, εκδ. Πατάκη

«…Πριν λίγες μέρες με πήρε τηλέφωνο μια παλιά μας μαθήτρια. Από κείνες τις πολυαγαπημένες, που μοιράστηκα μαζί τους τον έρωτά μου για σένα. Όχι, δεν τους είχα μιλήσει ποτέ, αλλά έτσι ένιωθα μόνο και μόνο γιατί σε γνώριζαν. Ο γιος της, μου είπε, γνώρισε τον Ανδρέα.

“Τον θυμάστε, κυρία Σαπφώ, τον παλιό μας μαθηματικό; Ήμουνα τσιμπημένη μαζί του, αλλά και ποια δεν ήτανε τότε; Φανταστείτε πόσο συγκινήθηκα όταν έμαθα ότι ο γιος μου γνώρισε στην Αμερική τον παλιό μου μαθηματικό. Και μάλιστα πως ο κύριος Ανδρέας ήταν και για κείνον πηγή έμπνευσης στην έρευνά του, όπως ήταν και για μένα πηγή θάρρους και τόλμης. Ο κύριος Ανδρέας, λέει, υπήρξε σπουδαίος ερευνητής, εργάτης μια ζωή της επιστήμης του. Ο γιος μου έβγαλε τις προάλλες τον

επικήδειο λόγο εκ μέρους της πανεπιστημιακής κοινότητας. Μόλις το έμαθα, σκέφτηκα να το πω σ’ εσάς. Ήξερα πόσο πιστεύατε στο μυαλό του κύριου Ανδρέα. Εκείνα τα χρόνια βάζαμε στοιχήματα στην τάξη ότι θα παντρευτείτε οι δυο σας. Ίσως και να το θέλαμε εμείς τα χαζοκόριτσα. Ο καλύτερος καθηγητής με την αγαπημένη μας δασκάλα. Κυρία Σαπφώ, με ακούτε; Κρίμα που, όπως μου είπε ο γιος μου, ο κύριος Ανδρέας δεν έκανε ποτέ οικογένεια”…».

Υπόθεση: Η ιστορία της Δώρας και του Γρηγόρη. Η σχέση τους μετράει πολλά χρόνια όταν η κόρη τους περνάει στο πανεπιστήμιο. Καθώς αλλάζει η ισορροπία μέσα στο σπίτι, η Δώρα ανακαλύπτει ότι τίποτα δεν είναι όπως θα ήθελε. Στη δουλειά της συνδέεται με μια ηλικιωμένη γυναίκα, τη Σαπφώ. Όταν εκείνη πεθαίνει, της αφήνει το ημερολόγιό της. Μέσα από τις σελίδες του η Δώρα θα κάνει ένα ταξίδι στον χρόνο, σε μια Ελλάδα που δε γνώρισε, και θ’ ακολουθήσει τα ίχνη μνήμης που άφησε πίσω της η Σαπφώ. Η ιστορία όπως τη θυμάται και τη γράφει εκείνη, η ιστορία όπως τη διαβάζει η Δώρα στο μέσο της δικής της διαδρομής, μικρές πτυχές στη σκιά της μεγάλης Ελλάδας που παραπαίει ανάμεσα σε πολέμους, ηρωικές στιγμές και σκοτεινούς εφιάλτες. 


Μίλησέ μας για τον Έρωτα

imageΟ προφήτης

Χαλίλ Γκιμπράν, μτφ. Γιώργος Λαμπράκος, εκδ. Πατάκη

Όταν ο έρωτας σας γνέφει, ακολουθήστε τον.

Παρότι έχει σκληρούς και απότομους τρόπους.

Κι όταν τα φτερά του σας τυλίξουν, παραδοθείτε του.

Παρότι το σπαθί που είναι κρυμμένο στα πούπουλά του μπορεί να σας πληγώσει.

Κι όταν σας μιλάει, να τον πιστεύετε.

Παρότι η φωνή του μπορεί να συντρίψει τα όνειρά σας όπως ο βοριάς καταστρέφει τον κήπο.

Γιατί ακόμη κι όταν ο έρωτας θα σας στεφανώσει, μετά θα σας σταυρώσει. Ο έρωτας θα σας κάνει να ανθίσετε, και μετά θα σας κλαδέψει.

Όλα αυτά θα σας τα κάνει ο έρωτας, ώστε να μάθετε τα μυστικά της καρδιάς σας, και με αυτή τη γνώση να γίνετε ένα κομμάτι της καρδιάς της Ζωής.

Αν όμως φοβηθείτε, και αναζητήσετε μόνο την ηρεμία του έρωτα και την ηδονή του έρωτα.

Τότε καλύτερα να καλύψετε τη γύμνια σας και να βγείτε από το αλώνι του έρωτα.

Και τότε θα μπείτε σε έναν κόσμο δίχως εποχές, όπου θα γελάτε, αλλά δεν θα βγάζετε

όλο σας το γέλιο, και θα κλαίτε, αλλά δεν θα χύνετε όλα σας τα δάκρυα.

Υπόθεση: Ο Προφήτης εκδόθηκε το 1923 και θεωρείται δικαίως το αριστούργημα του Γκιµπράν. Με επιρροές από τον χριστιανισμό, τον σουφισμό, τον ινδουισμό και τη θεοσοφία, επικεντρώνεται στη σημασία της πνευµατικής αγάπης που µπορεί να συνδέσει τους ανθρώπους, ενώ είναι παράλληλα ένα από τα πιο ευπώλητα ποιητικά βιβλία όλων των εποχών. Στον Προφήτη αλλά και σε άλλα βιβλία του, που έχουν εικονογραφηθεί από τον ίδιο µε µυστικιστικά σχέδια, εκφράζονται οι βαθύτερες ορμές της ανθρώπινης ψυχής και του πνεύµατος, ενώ η ανθρώπινη επικοινωνία και συνύπαρξη γίνεται το κύριο αντικείμενο του ποιητικού στοχασµού.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ