- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Την Τετάρτη, σαράντα θεατές περάσαμε την πόρτα του θεάτρου Από Μηχανής για να ακούσουμε την κυρία Ρούλα Πατεράκη να διαβάζει(;) το πρώτο κεφάλαιο από την Ιστορία των μεταμορφώσεων του Γιάννη Πάνου, τον Κόσμο.
Όταν είχα διαβάσει το βιβλίο είχα δυσκολευτεί πολύ, δεν το άφηνα ούτε στιγμή από τα χέρια μου και το σκεφτόμουν συνεχώς, σχεδόν σαν να το ερωτεύτηκα. Αναρωτιόμουν πώς θα μου φαινόταν να το ακούσω, παρόλο που ξέρω πως η Ρούλα Πατεράκη έχει αυτό το σχεδόν μεταφυσικό χάρισμα της αφήγησης, που οδηγεί το θεατή στο να νιώσει τη μεταμόρφωση μιας γραμμένης λέξης σε εικόνα παλλόμενη και σκέψη ρέουσα.
Αναρωτιόμουν, μέχρι που μπήκα μέσα και ήρθε και μ’ αγκάλιασε το σκηνικό, ο Θεριστής και ο Άγγελος, οι αλχημιστικές απεικονίσεις και η σκακιέρα με την εβραϊκή αλφάβητο στο πάτωμα, ο ζωδιακός κύκλος στο ταβάνι. Και εμφανίστηκε η κυρία Πατεράκη με ένα φόρεμα ανοιχτό λιλά και φωτεινό λευκό, σαν να είχε ξεκολλήσει από μια τοιχογραφία παλιάς εκκλησίας (απίθανο, είπε η φίλη μου και δεν ξαναπήρε ανάσα για μία ολόκληρη ώρα), μιλώντασ και να μεταμορφώνει και η ίδια με τη σειρά της ένα λόγο δύσβατο, παντοδύναμο, φιλοσοφικό και ποιητικό σε θέατρο, με τον Μπαχ να ακούγεται από το πιάνο του Διονύση Μαλούχου.
Πέντε ιστορίες ξεδιπλώνονται μπλέκοντας τη μοίρα ιστορικών και μυθιστορηματικών προσώπων σε εποχές ταραγμένες και σε χρόνο απροσδιόριστο, όπου κυριαρχεί η ανθρώπινη και αδύναμη φύση που αγωνιά να ξεπεράσει τα όριά της, να υπερβεί τη φθορά και να αγγίξει τον Θεό της. Η ερμηνεία της Ρούλας Πατεράκη δεν μπορεί να είναι αφήγηση, είναι ένας διάλογος με ένα μεγάλο «αλχημιστή του λόγου», το σύντροφό της Γιάννη Πάνου, είναι μια πράξη τόσο βαθιάς αγάπης και σεβασμού στον Λόγο του που ξεπερνά το θέατρο, το γδύνει από ναρκισσισμούς και αγκυλώσεις, το κάνει να ξεπερνά τη δυσκολία και να γίνεται πλατύ αγγίζοντας την ουσία μιας οντολογικής αναζήτησης.Και όσο κι αν φαίνεται παράξενο, κάποιες στιγμές φαντάστηκα πως έβλεπα τον Γιάννη Πάνου, αυτόν το λιγομίλητο, ευγενή, διακριτικό άνθρωπο –όπως τον θυμάμαι– να διαβάζει ο ίδιος. A
Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210 5331.131
Το μυθιστόρημα του Γιάννη Πάνου θα παρουσιαστεί ολόκληρο σε δύο κύκλους 10 παραστάσεων (οι 3 πραγματοποιήθηκαν) τις ακόλουθες Τετάρτες στις 18.00. Α΄ κύκλος: 27/10, 3, 10, 24/11 & 1, 8, 15/12. Β΄κύκλος: 9, 16, 23/2, 2, 9, 16,23, 30/3 & 6, 13/4 2011
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.