- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Θέατρο Προσκήνιο: Ο Χούλιο Τόγκα δείχνει τον δρόμο για την εξέγερση
Μπορεί η τέχνη να επαναστατήσει όταν είναι τόσο αναμενόμενο από αυτήν;
Το Θέατρο Προσκήνιο μας προβληματίζει με τη «Συναρπαστική Εξέγερση του Χούλιο Τόγκα» που σκηνοθετεί ο Βασίλης Μαγουλιώτης
Το Θέατρο Προσκήνιο ανεβάζει τη «Συναρπαστική Εξέγερση του Χούλιο Τόγκα», όπου η εν λόγω εξέγερση μπλέκει περίτεχνα με την ειρωνεία, τη σάτιρα και τη μελαγχολία
Ο Χούλιο Τόγκα είναι περφόρμερ, εικονοκλάστης και ακτιβιστής. Είναι ένας ήρωας που ζει δοκιμάζοντας συχνά τα όρια, όχι μόνο του εαυτού του αλλά και του κοινού του. Δεν είναι μια κλασική φιγούρα, όμως, παρά την ανατρεπτική του φύση, είναι ένας επιτυχημένος καλλιτέχνης. Τόσο επιτυχημένος, που του επιτρέπεται να κάνει και να πει ό,τι θέλει. Η ικανότητά του να σοκάρει έχει μεταμορφωθεί με τα χρόνια σε άλλο ένα θέαμα επί πληρωμή. Θέλει να φέρει το σύστημα σε δύσκολη θέση, αλλά όταν είναι τόσο προβλεπόμενο από αυτόν, μπορεί; Όταν το ίδιο το σύστημα τον πληρώνει για να το κάνει;
Αυτό το παράδοξο αποτελεί και τον πυρήνα του έργου. Πόσο μπορούμε να σταθούμε απέναντι σε ένα σύστημα που μας ταΐζει, αλλά δεν χωνεύεται με τίποτα;
Ο Βασίλης Μαγουλιώτης σκηνοθετεί ο ίδιος, σε κείμενο του –συγγραφικού του alter ego– Suyako, μεταφέροντας τον θεατή στην Αργεντινή, λίγο μετά την οικονομική κρίση. Μια χώρα που έχει περάσει από οικονομικά και πολιτισμικά σοκ. Μια χώρα που προσπαθεί να σταθεί ξανά στα πόδια της, συχνά με τη βοήθεια των ίδιων δυνάμεων που κάποτε την αποδυνάμωσαν. Μια χώρα όπου τα μεγάλα ιδιωτικά ιδρύματα αναλαμβάνουν τον ρόλο του «σωτήρα» του πολιτισμού. Μια χώρα που θυμίζει πολύ Ελλάδα.
Και κάπου εκεί βρίσκεται ο Χούλιο Τόγκα, ανάμεσα στο πάθος για αλλαγή και στη συνειδητοποίηση πως το παιχνίδι πλέον παίζεται αλλιώς. Όταν ένα μεγάλο ιδιωτικό ίδρυμα του ζητά να σκηνοθετήσει την τελετή έναρξης του νέου του πολιτιστικού κέντρου, ο Χούλιο έρχεται αντιμέτωπος με μια σειρά διλημμάτων: ποιο είναι το τίμημα της αντίδρασης, ποιος ορίζει την ελευθερία, ποια γενιά κουβαλά την ευθύνη για την αλλαγή, υπάρχει ποτέ «σωστή» στιγμή για επανάσταση;
Κάπως έτσι, το Θέατρο Προσκήνιο γίνεται ένας χώρος όπου η εξέγερση συναντά την ειρωνεία και η σάτιρα τη μελαγχολία. Ο Μαγουλιώτης δεν προτείνει λύσεις, αλλά θέτει ερωτήματα. Φέρνοντας με χιούμορ, τρυφερότητα και ζωντανή μουσική επι σκηνής τον θεατή αντιμέτωπό με την αμηχανία του να αντιδράσει σε αυτά που τον καταπιέζουν.
Με τον χαρακτηριστικό αυτοσαρκασμό που διαπνέει τα έργα του Suyako, η παράσταση κινείται μακρυά από αναμενόμενες εξιδανικεύσεις. Φωτίζει από διαφορετικές γωνίες –εκείνη της οικογένειας, της ερωτικής ζωής, των φίλων και συντρόφων, αλλά και της ίδια της κοινωνίας– την κόπωση που νιώθει ο μοντέρνος άνθρωπος, όταν προσπαθεί να σταθεί «απέναντι» σε ένα σύστημα που προσφέρει ασφάλεια, αλλά δεν τον αφήνει να ανασάνει.
Στους ρόλους οι Δημήτρης Δρόσος, Άρης Μπαλής, Μαρία Αποστολακέα, Μελίνα Πολυζώνη και Μικές Γλύκας, οι οποίοι δίνουν μορφή σε μια σειρά από χαρακτήρες που λειτουργούν άλλοτε ως σύμμαχοι και άλλοτε ως καθρέφτες του Τόγκα. Ο καθένας τους κουβαλά τη δική του μικρή σύγκρουση με το «σύστημα» – ένα σύστημα που εκτός από πολιτικό ή οικονομικό, είναι βαθιά υπαρξιακό.
Η παράσταση σχολιάζει με λεπτότητα το πώς η επανάσταση μετατρέπεται σε προϊόν και η ατομική ελευθερία σε αφήγηση για κατανάλωση. Το κοινό γελά, συγκινείται και ίσως αναγνωρίζει τον εαυτό του σε κάθε σκηνή που κάνει την εύκολη αλλά πάντα άβολη ερώτηση: πόσα σε κάνουν να θες να αντιδράσεις και πόσα σε σταματάνε;
Πρεμιέρα 10 Νοεμβρίου
Παραστάσεις
Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00
Καπνοκοπτηρίου 8, Αθήνα, 2108256838
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Βασίλης Μαγουλιώτης
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Δημήτρης Δρόσος, Άρης Μπαλής, Μαρία Αποστολακέα, Μελίνα Πολυζώνη, Μικές Γλύκας
- ΘΕΑΤΡΟ: Προσκήνιο
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.