- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ο Γιώργος Κουμεντάκης μιλά στον Δημήτρη Μαστρογιαννίτη για το μέλλον της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Αναθέτοντάς του η Εθνική Λυρική Σκηνή να γράψει τη μουσική για την όπερα «Φόνισσα» μας δείχνει ένα δείγμα γραφής για το μέλλον της. Γιατί πρόκειται για έναν από τους συνθέτες που η μουσική του είναι πλούσια σε αναζήτηση νέων κατευθύνσεων.
«Είναι προφανές ότι στην εποχή της πνευματικής και πολιτιστικής λιτότητας αισθάνομαι τυχερός που η Εθνική Λυρική Σκηνή μού ανέθεσε και παρουσιάζει τη “Φόνισσα”. Η ελληνική όπερα ήταν πάντα στο περιθώριο του ενδιαφέροντος και εθεωρείτο ο φτωχός συγγενής του ευρωπαϊκού λυρικού θεάτρου. Μάλιστα μετά τη μεταπολιτευτική “επιστροφή στις ρίζες”, αν εξαιρέσεις τους φανατικούς οπαδούς, ένα κατεξοχήν λαϊκό είδος όπως η όπερα λοιδορήθηκε ως ξενόφερτο.
Μιλάμε για το πιο σύνθετο και ολοκληρωμένο είδος του παγκόσμιου πολιτισμού που η δύναμή του αντλείται από τη συνύπαρξη λόγου, ποίησης, μουσικής, εικαστικών, χορού, τεχνολογίας κ.ά. Είδος με τεράστιο κοινωνικό και πολιτικό εκτόπισμα που παραμένει ζωντανό και συνεχώς ανανεούμενο.
Για την Εθνική Λυρική Σκηνή η συστηματική δουλειά του Μύρωνα Μιχαηλίδη και η καινούργια στέγη του Ιδρύματος Νιάρχος ανοίγουν το δρόμο μιας ευρωπαϊκής εστίας πολιτισμού που θα μπορούσαν να θέσουν την Αθήνα ισάξιο συνομιλητή των σπουδαίων λυρικών θεάτρων του κόσμου. Αυτό όμως δεν μπορεί να συμβεί ερήμην της ελληνικής δημιουργίας γιατί χωρίς νέα ελληνική μουσική και χωρίς Έλληνες συνθέτες η ελληνική μουσική σκηνή θα είναι ελλιπής και προσκολλημένη στο παρελθόν. Είμαστε μια χώρα στην περιφέρεια της δυτικού μουσικού πολιτισμού, αλλά με τεράστιο δυναμικό που ποτέ δεν αξιοποιήθηκε σωστά. Μήπως ήρθε η ώρα;»

© Βαγγέλης Κύρης
Φωτό: Στις 18/7 η ΕΛΣ έφερε στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου 2.000, με την «Μαντάμ Μπατερφλάι»
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.