- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Η Ήρα Κατσούδα «για γυναίκα, καλή είναι»
Η stand up comedian μιλάει στην ATHENS VOICE για την παράστασή της
Η Ήρα Κατσούδα παρουσιάζει τη νέα solo stand up comedy παράστασή της, «Για Γυναίκα, καλή είναι», στο θέατρο Eliart
«Για γυναίκα, καλή είναι». Μία φράση που οι περισσότερες γυναίκες έχουν ακούσει κάποια στιγμή στη ζωή τους και σίγουρα δεν τις χαροποίησε ιδιαίτερα. Γιατί; Διότι πρόκειται για μία δήλωση που -ό,τι κι αν αφορά- σε τοποθετεί έμμεσα σε καλύτερη θέση από όλες τις γυναίκες και συγχρόνως όλες τις γυναίκες σε χειρότερη θέση από τους άντρες.
Αυτή τη φράση η Ήρα Κατσούδα αποφάσισε να βάλει ως τίτλο της δεύτερης solo παράστασής της, που έχει καταφέρει να προκαλέσει άπλετο γέλιο όχι μόνο στο κοινό της, αλλά και στην ίδια. Η stand up comedian, λοιπόν, επιστρέφει ξανά στο θέατρο Eliart, με τα νέα της κείμενα και ιστορίες βγαλμένες από την καθημερινότητα.
Όχι, δεν πρόκειται για μία παράσταση άκρως φεμινιστική, αν και αναφέρεται στα όσα συχνά ανέχονται και ακούνε οι γυναίκες. Αντλεί έμπνευση από διάφορες πτυχές της ζωής μας, όπως το διαδικτυακό φλερτ και τον μέσο Ελληνάρα, και θέτει ερωτήματα που έχουν περάσει από το μυαλό όλων μας κάποια στιγμή, όπως γιατί τα ταξί είναι κίτρινα και ποια είναι η τέχνη των cocktails.
Ακόμα καλύτερα, όμως, μπορεί να μάς περιγράψει τι ακριβώς θα δούμε αυτόν τον Μάρτιο στο Eliart η ίδια η Ήρα Κατσούδα, μιλώντας αποκλειστικά στην Athens Voice: «To “Για Γυναίκα, καλή είναι” είναι η δεύτερη σόλο μου παράσταση. Την παρουσίασα πρώτη φορά τον Νοέμβριο στο Θέατρο Eliart και η αλήθεια είναι ότι η ανταπόκριση και το feedback του κόσμου ήταν απίστευτα!
Αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα (έτσι και αλλιώς) αλλά ένας επιπλέον λόγος είναι ότι και εγώ την ευχαριστιέμαι πάρα πολύ. Μου αρέσει ρε παιδί μου, πώς να το πω!
Η διαφορά με το προηγούμενο σόλο μου είναι ότι αυτή η παράσταση είναι συμπαγής με την έννοια ότι όλα τα κείμενα γράφτηκαν την ίδια χρονική περίοδο, σε αντίθεση με το την προηγούμενη που ήταν συρραφή και πολύ παλιών κειμένων.
Θίγει θέματα ισότητας των φύλων – κοινωνικά στερεότυπα, οικογένεια, διαζύγιο, αλλά όχι μόνο. Σε κάποιο σημείο αναφέρω πόσο αγενές είναι να ρωτάς κάποιον “γιατί δεν κάνεις ένα παιδί” και έχω ένα σχετικό κείμενο. Και το καταπληκτικό είναι ότι έχω λάβει αρκετά μηνύματα από θεατές που μου είπαν ότι την έκαναν αυτή την ερώτηση και μετά την παράσταση συνειδητοποίησαν πόσο λάθος είναι. Αν μπόρεσα να αλλάξω έστω και λίιιιιγο κάποια νοοτροπία, ε δεν έχω καλύτερο!
Βέβαια,η παράσταση δεν μένει μόνο σε αυτά. Περνάει τόσο από θεματικές της καθημερινότητας, όσο και από βιωματικές ιστορίες.
Και κλείνοντας, ο τίτλος. Είναι μια έκφραση που δυστυχώς έχουμε ακούσει οι περισσότερες γυναίκες. Από το παρκάρισμα, μέχρι το γυμναστήριο κτλ. Οπότε ένας από τους βασικούς λόγους που ονόμασα έτσι την παράσταση, είναι ότι την επόμενη φορά που οποιοσδήποτε πει την φράση “Για γυναίκα, καλή είναι” δεν θα σημαίνει τίποτε παραπάνω πέρα από τον τίτλο μιας παράστασης».
Ποια είναι η Ήρα Κατσούδα; Ασχολείται επαγγελματικά µε το stand up comedy, με συνεχείς παραστάσεις σ’ όλη την Ελλάδα. Το 2017-2018 παρουσίασε τη σόλο της παράστασης με τίτλο «Χωρίς Γλουτένη» που έγινε sold out σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σε συνεργασία με τον Ανδρέα Πασπάτη παρουσίασαν το 2014 το πρώτο stand up comedy battle στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της παράστασης «Ο καθένας τα δικά του», ενώ το 2016 το πρώτο ζωντανό stand up comedy talk show «The Comedians» (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης).
Μεταξύ άλλων, έχει παρουσιάσει την τελετή απονομής των βραβείων ΕΒΓΕ (2019), το TEDx NTUA στην Αθήνα (2018) και συμπαρουσιάσει την τελετή έναρξης του 20ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (2018).
Συμμετείχε στο Stand up for U για το πρόγραμμα «Νονός της Unicef», το οποίο αναμεταδόθηκε από τον ALPHA.
Είναι από τους διοργανωτές του Φεστιβάλ Κωμωδίας Θεσσαλονίκης, ενώ είναι υπεύθυνη για πολλές βραδιές Open Mic.
Έχει γράψει το θεατρικό έργο «Ο Γάμος» που επί δύο χρόνια ήταν sold out στην Θεσσαλονίκη, ενώ έχει εργαστεί και ως ηθοποιός και κειμενογράφος διαφημίσεων. Σπούδασε Οικονομικά (Α.Π.Θ.), κλασσική μουσική, χορό και υποκριτική. Το «Για γυναίκα καλή είναι» αποτελεί τη δεύτερη σόλο παράστασή της και θα παιχτεί τη σεζόν 2019-2020 σε Αθήνα αλλά και Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.