- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ο Καταλειφός φεύγει, ο Καραθάνος έρχεται
Στην παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου που θα σκηνοθετήσει η Μάρθα Φριντζήλα
Μετά την αποχώρηση του Δημήτρη Καταλειφού από την παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου που θα σκηνοθετήσει η Μάρθα Φριντζήλα, στις 3 και στις 4 Αυγούστου, στο μικρό θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου με ένα εκλεκτό θίασο, έγινε γνωστό το όνομα του ηθοποιού, ο οποίος θα ερμηνεύσει τον ομώνυμο ρόλο.
Στο μικρό κοίλον, λοιπόν θα δούμε τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Νίκο Καραθάνο, που μετά τις sold-out παραστάσεις με τους «Όρνιθες» στο St. Ann’s Warehouse στο Brooklyn (2-13 Μαΐου) ξεκινάει εντατικές πρόβες και επιστρέφει στο αρχαίο δράμα.
Ο Νίκος Καραθάνος έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές παραστάσεις αρχαίου δράματος , κυρίως τραγωδίες, στην Επίδαυρο με το Εθνικό θέατρο: στον «Κύκλωπα» (σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου) στον «Ηρακλή Μαινόμενο» (σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού) στους «Πέρσες» (σκηνοθεσία Ντίμιτερ Γκότσεφ) στον «Ίωνα»( σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόδρου). Θα είναι όμως η πρώτη φορά που θα παίξει στο μικρό θέατρο της Αργολίδας, μαζί του στη σκηνή θα δούμε την Κόρα Καρβούνη, τον Γιώργο Βουρδαμή Μαυρογένη , τον Κώστα Βασαρδάνη, τον Μιχάλη Πανάδη και τις Fonέs, οι οποίες θα υποδυθούν το χορό των Ωκεανίδων.
Ο Δημήτρης Καταλειφός αποδεχόμενος αυτόν τον ρόλο θα ήταν η πρώτη φορά στη σαραντάχρονη καριέρα του που θα υποδυόταν κάποιο ρόλο σε αρχαίο δράμα και θα έπαιζε σε ανοιχτό θέατρο.
Σε παλιότερή του συνέντευξη είχε εξηγήσει γιατί δεν τον έχουμε δει ακόμα στην Επίδαυρο:
«Εγώ σέβομαι πάρα πολύ την τραγωδία και πιστεύω πως είναι ένα πολύ ιδιαίτερο και σπουδαίο είδος, το οποίο, επειδή είναι κάτι τόσο έξω από το σήμερα, απαιτεί πολύ μεγάλη προετοιμασία. Εγώ θα ήθελα να κάνω μια τραγωδία σε κλειστό χώρο και έπειτα από πρόβες δύο χρόνων. Το να πάω στην Επίδαυρο και να παρουσιάσω μια παράσταση ύστερα από πρόβα δύο μηνών και με έναν ετερόκλητο θίασο, σύμφωνα με τις δικές μου επιθυμίες και ανάγκες, δεν μου λείπει. Αντίθετα θα με ενδιέφερε μια πιο μακρόχρονη μελέτη πάνω στο συγκεκριμένο είδος. Στο δράμα απαιτείται μια πνευματική, φωνητική και σωματική εξάσκηση, που δεν μπορεί να ολοκληρωθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, σύμφωνα πάντα με τη δική μου άποψη. Επίσης ο χορός είναι ένα τεράστιο ζήτημα, που δεν αντιμετωπίζεται με το να παίρνεις μαθητές σχολών. Είναι μια μεγάλη ιστορία ο χορός, που χρειάζεται έμπειρους ηθοποιούς και όχι άπειρους νέους. Θέλω να πω ότι έχω άλλες ανάγκες για την τραγωδία από τις συνηθισμένες».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.