- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
«Το Υπόγειο» του Φ. Ντοστογιέφσκι
O Πάνος Αγγελόπουλος μετά την «Ασκητική» σκηνοθετεί «Το Υπόγειο» στο Μέγαρο Μουσικής και εξηγεί στην A.V. το γιατί
«Τόσο “Το Υπόγειο” όσο και η “Ασκητική” δείχνουν πως κάθε κρίση ξεκινά σαν πνευματική απορρύθμιση – κατά μια έννοια έρχεται ως αποτέλεσμα μιας πνευματικής χρεοκοπίας. Ειδικά το “Υπόγειο” ενθαρρύνει τον άνθρωπο να υπερβεί τον εαυτό του με βασικό στόχο την απόλυτη ελευθερία του. Τα δύο αυτά έργα, όπως και κάθε μεγάλο έργο, υποδεικνύει και αναδεικνύει τον αχανή κόσμο της ασύντακτης εσωτερικότητάς μας. Ανεβάζουμε αυτά τα έργα πιστεύοντας πως με αυτό τον τρόπο συμβάλλουμε στο να μπορέσει ο θεατής να ξαναβρεί το βασικό στόχο του».
Θέλει σθένος για να συνδιαλλαγεί κανείς με τα «υψηλόφρονα» και, συνεπώς, βασανιστικά ερωτήματα που θέτει ο ρώσος συγγραφέας και ο σκηνοθέτης Πάνος Αγγελόπουλος το κάνει με επίγνωση και ευρηματικότητα.
«Τι είναι ηρωισμός, γενναιότητα; Μήπως δεν είναι τίποτε άλλο από βλακεία; Μήπως δειλία είναι τελικά η υπερβολική επίγνωση;» Αυτά διερωτάται ο πρωταγωνιστής, ο κάτοικος του Υπογείου, τον οποίο ενσαρκώνει εξαιρετικά ο Γιάννης Θωμάς. Το Υπόγειο είναι μία παράσταση που αφορά κάθε θεατή προσωπικά. Ο Ντοστογιέφσκι ασχολήθηκε επίμονα με το Εγώ και την ελευθερία του ατόμου. Χωρίς ελευθερία δεν μπορεί να υπάρξει άνθρωπος. Ο καθένας που θα δει αυτήν την παράσταση θα διανύσει την προσωπική του διαδρομή.
Παίζουν: Γ. Θωμάς, Ν. Μόντη. Χορός: Ομάδα Όλιας Στεφανίδου.
29, 30, 31/3 20.00. ΜΜΑ (Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας), Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 210 7282.333
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.