Νo budget stories
Ποιες είναι οι νέες θεατρικές τάσεις σε καιρό κρίσης; Η A.V. παρουσιάζει το top 5 των τάσεων της σεζόν
Η ζωή των 16άρηδων
Οι παραστάσεις με θέμα τους έφηβους κάνουν μπαμ – από την αρχή της σεζόν μετράμε τρία έργα: DNA στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (από τους Grasshoper, την ομάδα που εισήγαγε το είδος στην Ελλάδα), Respect στο Θέατρο Χώρα και Κρυφά απογεύματα στη μικρή σκηνή του ίδιου θεάτρου.
Τα θεάματα «3 σε 1»
Eικαστικά, θέατρο και νέες τεχνολογίες μπλέκονται μεταξύ τους και κερδίζουν έδαφος, όπως και οι παραστάσεις devised theatre (αυτοσχεδιάζω, άρα δημιουργώ), αλλά και τα site specific project. Μερικά παραδείγματα: ο Χρήστος Πολυμενάκος πάντρεψε την performance με μια ηχητική και φωτιστική (!) εγκατάσταση σε (αυτό που πρώτη φορά ακούσαμε) «μαθήματα performance writing» στον Κινητήρα, ενώ η Τζένη Αργυρίου έφτιαξε ένα καταιγιστικό κολάζ με χοροθέατρο, επιστημονικές αφηγήσεις από συνέδρια και μια εγκατάσταση στο αίθριο του Μουσείου Μπενάκη της Πειραιώς. Τελευταίο και πιο ενδιαφέρον παράδειγμα –με διεισδυτική ματιά στο παραπάνω μπλέξιμο των τεχνών– η παράσταση War is War των Erasers, που αυτή τη φορά συνεργάστηκαν με τους Θεοδώρα Τζήμου, Σύλλα Τζουμέρκα κ.ά. Όσο για τους Όχι Παίζουμε, την πιο επαγγελματία ομάδα στα site specific projects, ξαναχτύπησαν με μια παράσταση μέσα στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων (μέχρι 30/12).
Νέες ομάδες
Ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια – και βρίσκουν γόνιμο έδαφος στο Εθνικό, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στον Κινητήρα. Έχουμε και λέμε: Tο Εθνικό Θέατρο ποντάρει στη δημιουργική έκρηξη που συμβαίνει στους κόλπους των νέων δημιουργών με το νέο φεστιβάλ Διάδρομος Aπογείωσης, προσκαλώντας 4 ομάδες (Άσιπκα, Osmosis, Nova Melancholia. Mkultra) να μας δώσουν μια πρόγευση –υπό τη μορφή work in progress– των έργων που ετοιμάζουν (τις 4 Παρασκευές του Ιανουαρίου). Ακόμα, οι X-it και Ομάδα Επτά (τις είδαμε στο Ίδρυμα Κακογιάννης), το Χοροθέατρο Νταλίκα (των Βάσω Γιαννακοπούλου και Τάσου Παλαιορούτα) μαζί με τους Φora etc (των Μέντη Μέγα και Μανώλη Ανδριωτάκη) έδωσαν κοινή παράσταση στο νέο Πολιτιστικό Κέντρο Ακαδήμεια. Δυνατή παρουσία και από τη γυναικεία ομάδα του Κινητήρα, με εγκέφαλο των δράσεων τη σκηνοθέτιδα Αντιγόνη Γύρα (βλ. Handle With Care).
Νo budget story
Οι καινούργιοι παίκτες προσπαθούν να βγουν από το τούνελ της κρίσης χρησιμοποιώντας έξυπνα το “no budget story”. Το πιο υγιές και ελπιδοφόρο παράδειγμα έδωσε το Low Budget Festival, με τις πιο ταλαντούχες θεατρικές ομάδες της πόλης (Abovo, Vasistas, Βασίλης Μαυρογεωργίου, Κώστας Γάκης κ.ά.) να μπαίνουν κάτω από την ομπρέλα ενός νέου θεσμού που θέσπισε το www.spirto.net του Λάκη Λαζόπουλου. Η Ναταλία Δραγούμη σκηνοθετεί για πρώτη φορά (μια νεανική παράσταση, το Σου Σου Με αγαπάει κανείς του Χρήστου Γεωργοπάλη), ενώ με το έργο The Crisis Project οι νέοι Ηλίας Αλεξάνδρου και Κωνσταντίνος Κωτσαδάμ κάνουν πλάκα –για να ξεσπάσουν– με την κατάθλιψη στην οποία μας έχει βουτήξει η κρίση.
Νέοι χώροι με ανοιχτές πόρτες για τους φρέσκους δημιουργούς
Ο πιο σημαντικός χώρος πολιτισμού του 2010 –λέγε με και πολιτιστικό γεγονός της σεζόν–, η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση θέτει, όπως αποδεικνύει και το πρόγραμμά της μέχρι το καλοκαίρι του 2011, ως βασικό στόχο της τη φιλοξενία νέων δημιουργών. Μερικά παραδείγματα: RootlessRoot, Ομάδα Ύψιλον, Γιάννης Μανταφούνης, Yelp Dance Company και Ομάδα Bijoux De Kant (του εικαστικού-σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη, δηλαδή του άνθρωπου πίσω από το περσινό «διαμαντάκι» Graveyard Café Band και μόλις βραβευθέντος από την «Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών» με την τιμητική διάκριση Νέου Δημιουργού για τη χρονιά που μας πέρασε).
Ακόμα, η υπόγεια Knot Gallery στη Μιχαλακοπούλου & Πύρρου άνοιξε στην αρχή του φθινοπώρου και γρήγορα φιλοξένησε ένα μεγάλο νεανικό χιτ, τον Γλάρο της ομάδας Pequod, ενώ ο Πολιτιστικός Χώρος Ακαδήμεια στη σκληροπυρηνική Ακαδήμια Πλάτωνος έκανε επίσης εγκαίνια στην αρχή της σεζόν με την υπόσχεση οι φιλοξενούμενοί του να είναι πάντα νέες ομάδες. Τέλος, το διαδικτυακό www.elculture.gr άνοιξε επίσης τις πόρτες του –στεγάζεται σ’ ένα νεοκλασικό στη Μιλτιάδου– για μια διαδραστική παράσταση που έχει συζητηθεί πολύ, της ομάδας Η ορχήστρα των μικρών πραγμάτων.
Θεατρική δράση αλληλεγγύης
Στις 28/12 στις 21.00 το Θέατρο Σημείο διοργανώνει μια βραδιά με τίτλο Ο κανένας και την αφιερώνει στο συνάνθρωπό μας που τα ξημερώματα της Κυριακής 30 Οκτωβρίου βρήκε καταφύγιο στα σκουπίδια, αποκοιμήθηκε και εντέλει βρήκε τραγικό θάνατο από απορριμματοφόρο το οποίο τον πολτοποίησε. Το Θέατρο απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση σε καλλιτέχνες και κατά κύριο λόγο σε συγγραφείς ζητώντας τους να συμμετάσχουν με κείμενα που το καθένα με τον τρόπο του να σχολιάζει το ειδεχθές έγκλημα. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό και συμμετέχουν (ανάμεσα σε πολλούς άλλους) οι: Βασίλης Βασιλικός, Ρέα Γαλανάκη, Ηλίας Κανέλλης Βασίλης Κατσικονούρης, Γιώργος Λαζόγκας, Μαρία Λαϊνά, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Κατερίνα Σχινά κ.ά. (Χαριλάου Τρικούπη 10, Καλλιθέα,όπισθεν Παντείου Παν/μίου), 210 9229.579)
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.