- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
«Ανασύρθηκε απο τον βυθό του Θερμαϊκού το "Φεγγαράκι" της Θεσσαλονίκης απο την ομάδα εθελοντών δυτών». Ήταν μία από τις συγκινητικότερες ειδήσεις μέσα στο ζόφο των ημερών. Σε μία χώρα που πνίγεται και η ίδια καθημερινά, στα μικρά και μεγάλα δράματά της, ενίοτε λάμπει η ελπίδα.
Ο δημόσιος χώρος είναι όλων μας, αλλά του συμπεριφερόμαστε σαν να μην είναι κανενός. Η δημόσια σφαίρα είναι με την ευρεία έννοια η άλλη μισή μας ζωή, η πολιτική, η εθνική οικονομία, οι δρόμοι τα πάρκα, τα γλυπτά. Η περιφρονητική συμπεριφορά εκδηλώνεται κατά βάση με ένα ισχυρό μηδενιστικό αίσθημα υποτίμησης, απαξίωσης και ενίοτε βαρβαρότητας. Δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η προάσπιση και αναβάθμιση της δημόσιας σφαίρας, γυρνάει πάντα σαν γενναία και πολλαπλασιαστική αντιπαροχή στη ζωή μας. Σαν συλλογικό δώρο στην ατομική ευημερία.
Το «Φεγγάρι» της Θεσσαλονίκης, γλυπτό του Παύλου Βασιλειάδη του 1997, είτε πιθανώς σαν εύκολος χουλιγκανικός στόχος στο άκρο του κρηπιδώματος της θάλασσας είτε ως εθνικιστική διέγερση μιας άρρωστης φαντασίωσης της ημισελήνου, είτε ακόμη ως ελεεινός, εντυπωσιθηρικός ακτιβισμός ανεγκέφαλων «αποκεφαλίστηκε» και με δύο διαδοχικές ενέργειες πετάχτηκε και πνίγηκε στη θάλασσα. Τραγική ειρωνία. Απο τη θάλασσα ξεκίνησε το ταξίδι του όταν πρωτοτοποθετήθηκε πριν χρόνια μέσα στο νερό στο ύψος της πλ. Αριστοτέλους. Ισως σωστότερα, αφού εκεί διατηρούσε αχνοφωτισμένο την φυσική απροσπέλαστη μυθολογία του ως φεγγάρι που δεν αγγίζεται ποτέ από ανθρώπινο χέρι. Το επιβεβαίωσε και το σαρκαστικό σχόλιο του καλλιτέχνη κατά τις ημέρες που το φεγγάρι ήταν βυθισμένο στον πάτο του Θερμαϊκού: «Ταιριάζει περισσότερο μέσα στη θάλασσα, ας μείνει εκεί»
Το «Φεγγαράκι» της Θεσσαλονίκης μετά την περιπέτειά του ανασύρθηκε και ξαναστάθηκε στη φυσική του θέση. Έτσι αναβαπτίστηκε στη συλλογική συνείδηση της πόλης. Από καταφρονεμένο γλυπτό έγινε κάτι σαν αδιαπραγμάτευτο σύμβολο του πολιτισμού της καθημερινότητας και του δημόσιου χώρου. Δεν χρειάζεται προστασία πλέον. Θα το περιφρουρεί από εδώ και πέρα η αγάπη και το άγρυπνο μάτι των χιλιάδων ενεργών πολιτών.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.