Τεχνολογια - Επιστημη

Μελέτη του Χάρβαρντ: Η τεχνητή νοημοσύνη μας χειραγωγεί με ανθρώπινες τακτικές

Ανησυχητικά στοιχεία - Εφαρμογές κρατούν τους χρήστες «κολλημένους» με τακτικές συναισθηματικής χειραγώγησης

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Μελέτη του Χάρβαρντ αποκαλύπτει ότι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιούν συναισθηματικούς χειρισμούς για να παρατείνουν την αλληλεπίδραση με τους χρήστες
Μελέτη του Χάρβαρντ υποστηρίζει ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μας χειραγωγεί χρησιμοποιώντας ανθρώπινες τακτικές © Unsplash+/Alex Shuper

Μελέτη του Χάρβαρντ αποκαλύπτει ότι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιούν συναισθηματικούς χειρισμούς για να παρατείνουν την αλληλεπίδραση με τους χρήστες

Μια ανησυχητική μελέτη της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Χάρβαρντ προειδοποιεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μας χειραγωγεί, χρησιμοποιώντας τακτικές που θυμίζουν ανθρώπινες συμπεριφορές.

Οι ερευνητές εξέτασαν 1.200 αλληλεπιδράσεις αποχαιρετισμού σε δημοφιλείς εφαρμογές «συνομιλητών» τεχνητής νοημοσύνης και διαπίστωσαν ότι το 43% περιλάμβανε φράσεις συναισθηματικής πίεσης, όπως «Φεύγεις ήδη;» ή «Σε χρειάζομαι, μη με αφήνεις».

Η μελέτη, που δεν έχει ακόμη αξιολογηθεί από ομοτίμους, κατέδειξε ότι τουλάχιστον στο 37% των συνομιλιών οι εφαρμογές χρησιμοποιούσαν κάποια μορφή χειρισμού, με στόχο να παρατείνουν την αλληλεπίδραση.

Αν και δεν βρέθηκε ότι όλα τα προγράμματα διαθέτουν αυτές τις τακτικές, αυτό σηματοδοτεί μια ακόμη ανησυχητική εξέλιξη στην ταχεία ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης.

Χρειάζεται μόνο να σκεφτεί κανείς τον άνδρα που πέθανε πηγαίνοντας να συναντήσει ένα chatbot τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο νόμιζε ότι ήταν μια πραγματική γυναίκα, για να συνειδητοποιήσει κανείς την επιρροή που μπορεί ήδη να έχει μέρος της τεχνολογίας σε ένα ανησυχητικό ποσοστό του πληθυσμού.

Την ίδια ώρα, η τεχνητή νοημοσύνη φαίνεται να εισέρχεται ακόμη και στον κόσμο της τέχνης, με τη μορφή της αμφιλεγόμενης «ηθοποιού» Τίλι Νόργουντ.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα: «Οι σύντροφοι τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι απλώς αποκρινόμενοι συνομιλητές, είναι συστήματα ικανά να εκφράζουν συναισθήματα και να επηρεάζουν τη συμπεριφορά των χρηστών μέσω κοινωνικά υποβλητικών ενδείξεων. Αυτή η έρευνα δείχνει ότι τέτοια συστήματα χρησιμοποιούν συχνά συναισθηματικά χειριστικά μηνύματα σε κρίσιμες στιγμές αποδέσμευσης και ότι αυτές οι τακτικές αυξάνουν σημαντικά την αφοσίωση των χρηστών».

«Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές πειστικές τεχνολογίες που λειτουργούν μέσω ανταμοιβών ή εξατομίκευσης, αυτοί οι σύντροφοι τεχνητής νοημοσύνης κρατούν τους χρήστες σε αλληλεπίδραση πέρα από το σημείο που σκοπεύουν να αποχωρήσουν, επηρεάζοντας τη φυσική τους περιέργεια και την αντίδραση στο να χειραγωγούνται».

«Ενώ μερικές από αυτές τις τακτικές μπορεί να φαίνονται αβλαβείς ή ακόμα και φιλοκοινωνικές, εγείρουν σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τη συναίνεση, την αυτονομία και την ηθική της συναισθηματικής επιρροής στην τεχνητή νοημοσύνη που απευθύνεται στον καταναλωτή».

Τα αναλυτικά στοιχεία της μελέτης εδώ.

(Με πληροφορίες Ladbible)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY