- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Με διαμεσολάβηση του Συνηγόρου του Καταναλωτή αποζημιώθηκε επιβάτης αεροπορικής εταιρείας λόγω πεντάωρης καθυστέρησης άφιξης στον προορισμό του.
Επιτυχής ήταν η διαμεσολάβηση του Συνήγορου του Καταναλωτή για επιβάτη πτήσης από Αθήνα με προορισμό την Κοζάνη λόγω πεντάωρης καθυστέρησης άφιξης στον προορισμό του.
Ο επιβάτης, απευθύνθηκε στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή», ζητώντας τη βοήθεια και την παρέμβασή της, με ειδικότερο αίτημα την αποζημίωσή του σύμφωνα με τον Κανονισμό 261/2004 λόγω πεντάωρης καθυστέρησης άφιξης στον προορισμό του.
Συγκεκριμένα, ο καταναλωτής, ο οποίος ταξίδευε από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος με προορισμό την Κοζάνη, για επαγγελματικούς λόγους, προσέφυγε στην Αρχή διαμαρτυρόμενος για το γεγονός ότι η εταιρεία αερομεταφοράς καθυστέρησε την πτήση εξαιτίας τεχνικού προβλήματος του αεροσκάφους, με αποτέλεσμα να φτάσει στην Κοζάνη μετά από πέντε ώρες.
Συνέπεια αυτού του γεγονότος ο αερομεταφορέας προσέφερε σε όλους τους επιβάτες ένα δωρεάν εισιτήριο εσωτερικού. Ωστόσο, ο καταναλωτής ζήτησε ως αποζημίωση το ποσό των 250 ευρώ, σύμφωνα με τον Κανονισμό 261/2004, επικαλούμενος το ότι, λόγω της μεγάλης καθυστέρησης, ακυρώθηκαν όλες οι προγραμματισμένες συναντήσεις του.
Επισημαίνεται ότι, κατά τη νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι επιβάτες των καθυστερημένων πτήσεων μπορούν να επικαλεστούν το δικαίωμα αποζημίωσης των επιβατών των οποίων οι πτήσεις ματαιώνονται, όταν υφίστανται καθυστέρηση ίση ή μεγαλύτερη των τριών ωρών από την ώρα άφιξής τους.
Αυτό δεν ισχύει αν ο αερομεταφορέας μπορεί να αποδείξει ότι η μεγάλη καθυστέρηση έχει προκληθεί από έκτακτες περιστάσεις, οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν, ακόμη κι αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα, δηλαδή περιστάσεις επί των οποίων δεν έχει, στην πράξη, ο αερομεταφορέας κανένα έλεγχο.
Τα τεχνικά προβλήματα που εμφανίζονται σε αεροσκάφος, κατά κανόνα, δεν αποτελούν έκτακτες περιστάσεις, διότι η συντήρηση και η ομαλή λειτουργία του αεροσκάφους εμπίπτει στη σφαίρα επιμέλειας και ευθύνης του αερομεταφορέα, εκτός εάν πρόκειται για αιφνίδιο περιστατικό, το οποίο, δεν συνδέεται αναπόσπαστα με την κανονική άσκηση δραστηριότητας του αερομεταφορέα και εκφεύγει της δυνατότητας αποτελεσματικού ελέγχου του, λόγω της φύσεως ή των αιτιών του.
Στην προκείμενη περίπτωση ο αερομεταφορέας δεν απέδειξε στην Αρχή τέτοια έκτακτη περίσταση και, τελικά, προχώρησε στην αποζημίωση του επιβάτη με το ποσό των 250 ευρώ (το ποσό της αποζημίωσης καθορίζεται από τη χιλιομετρική απόσταση των πτήσεων και εν προκειμένω επρόκειτο για πτήση έως 1500 χιλιόμετρα, κατά συνέπεια, 250 ευρώ).
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ανακαλύψτε την Καστοριά μέσα από την περιήγηση γύρω από τη λίμνη με την καθοδήγηση έμπειρων επιστημόνων
Δωρεάν φαγητό, ποδήλατα και μουσεία με το CopenPay
Τι συνδέει τους δύο θεατρικούς συγγραφείς; Πώς ένας δημοσιογράφος αποτυπώνει αυτή τη σχέση σήμερα;
Η νέα ταυτότητα του νησιού μέσα από βιώσιμη φιλοξενία και αυθεντικές εμπειρίες
Σειρά αφιερωμάτων στο νησί που γίνεται «πόλος έλξης των νέων»
Πού να πας, τι να δεις, τι να δοκιμάσεις
Έρωτες και χωρισμοί, βροχές και χιόνια, κάτι από πολιτική και μια γεύση από νορβηγικές λιχουδιές
Μέσα στο αεροπλάνο, η μεγαλύτερη απειλή είναι η ακινησία
Το βρετανικό κοινό ψήφισε
Οι ΗΠΑ αποτελούν την τρίτη μεγαλύτερη αγορά σε όρους ταξιδιωτικών εισπράξεων
Μια πλωτή καμπίνα χωρίς Wi-Fi ή ανθρώπους - Το απόλυτο καταφύγιο για όσους αναζητούν ηρεμία
Ο γνωστός TikToker μιλάει στην Athens Voice για τα ταξίδια του και τις πολιτιστικές διαφορές που συναντά
Για όσους μπορούν να περπατούν αργά κάτω από τη βροχή
Επισκέφθηκε 195 χώρες - Τα πιο επικίνδυνα μέρη που συνάντησε
Προτείνουν το νησί για τις διακοπές του 2026
Μια αυθεντική εμπειρία φιλοξενίας στο Πήλιο
Συνολικά, έξι ελληνικά νησιά μπήκαν στη λίστα
Τα διεθνή ΜΜΕ προτείνουν το νησί των Δωδεκανήσων για διακοπές και τη «χαμηλή» σεζόν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.