- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Έρευνα: Τι θα συμβεί αν κάποιος πιει έως και 25 καφέδες την ημέρα
Βρετανοί επιστήμονες εμφανίζονται καθησυχαστικοί, επισημαίνοντας ότι το ρόφημα δεν επηρεάζει δυσμενώς το κυκλοφορικό σύστημα
Οι καφέδες δεν είναι τελικά τόσο επιβλαβείς για τις αρτηρίες, σύμφωνα με Βρετανούς επιστήμονες.
Σε αντίθεση με τα δεδομένα προηγούμενων ερευνών, η κατανάλωση καφέ δεν είναι υπεύθυνη για την πρόκληση σκλήρυνσης στις αρτηρίες και δεν επηρεάζει δυσμενώς το κυκλοφορικό σύστημα, σύμφωνα με μια νέα βρετανική έρευνα. Τα αποτελέσματα της έρευνας, που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο της Βρετανικής Καρδιαγγειακής Εταιρείας στο Μάντσεστερ, δείχνουν ότι δεν υπάρχει κίνδυνος, ανεξάρτητα από την ποσότητα καφέ που καταναλώνεται. Ακόμη και οι άνθρωποι που καταναλώνουν 25 κούπες ημερησίως, δεν κινδυνεύουν να αναπτύξουν προβλήματα καρδιάς λόγω αθηροσκλήρωσης.
«Το γεγονός ότι ο καφές έχει κατηγορηθεί για ποικίλα καρδιαγγειακά προβλήματα, μας εμποδίζει συχνά να τον απολαύσουμε. Η νέα έρευνα μας επιτρέπει να κοιμόμαστε ήσυχοι» δηλώνει ο επικεφαλής ερευνητής δρ. Κένεθ Φάνγκ.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βασίλισσας Μαρίας (Queen Mary) του Λονδίνου ανέλυσαν τα δεδομένα από 8.412 άτομα. Παράλληλα, χώρισαν τους συμμετέχοντες σε τρεις κατηγορίες: όσους έπιναν λιγότερη από μια κούπα καφέ ημερησίως, αυτούς που έπιναν μία έως τρεις κούπες και όσους έπιναν πάνω από τρεις.
Οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε μαγνητική τομογραφία καρδιάς και σε υπέρυθρη ανάλυση του σφυγμικού κύματος πίεσης των αρτηριών. Τέλος, οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους δημογραφικά στοιχεία όπως το φύλο, η ηλικία, το κάπνισμα, το βάρος, το ύψος κλπ.
Βρέθηκε ότι αυτοί που καταναλώνουν περισσότερο καφέ, είναι πιο πιθανό να είναι άντρες, καπνιστές και τακτικοί χρήστες αλκοόλ. Επιπλέον, δεν φάνηκε να υπάρχει διαφορά στη σκλήρυνση των αρτηριών μεταξύ αυτών που έπιναν λιγότερο από μια κούπα, σε σύγκριση με αυτούς που έπιναν πάνω από πέντε κούπες ημερησίως (και έως 25).
Οι αρτηρίες μεταφέρουν αίμα που περιέχει οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά, από την καρδιά στο υπόλοιπο σώμα. Αν γίνονται δύσκαμπτες, μπορεί να αυξηθεί ο φόρτος εργασίας της καρδιάς και να αυξηθεί η πιθανότητα ενός ατόμου να υποστεί καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Η νέα έρευνα ωστόσο δεν βρήκε καμία τέτοια συσχέτιση με την κατανάλωση καφέ.
Οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε μαγνητική τομογραφία καρδιάς και σε υπέρυθρη ανάλυση του σφυγμικού κύματος πίεσης των αρτηριών. Τέλος, οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους δημογραφικά στοιχεία όπως το φύλο, η ηλικία, το κάπνισμα, το βάρος, το ύψος κλπ.
Βρέθηκε ότι αυτοί που καταναλώνουν περισσότερο καφέ, είναι πιο πιθανό να είναι άντρες, καπνιστές και τακτικοί χρήστες αλκοόλ. Επιπλέον, δεν φάνηκε να υπάρχει διαφορά στη σκλήρυνση των αρτηριών μεταξύ αυτών που έπιναν λιγότερο από μια κούπα, σε σύγκριση με αυτούς που έπιναν πάνω από πέντε κούπες ημερησίως(και έως 25).
Όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι αρτηρίες μεταφέρουν αίμα που περιέχει οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά, από την καρδιά στο υπόλοιπο σώμα. Αν γίνονται δύσκαμπτες, μπορεί να αυξηθεί ο φόρτος εργασίας της καρδιάς και να αυξηθεί η πιθανότητα ενός ατόμου να υποστεί καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Η νέα έρευνα ωστόσο δεν βρήκε καμία τέτοια συσχέτιση με την κατανάλωση καφέ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Ρέιτσελ Μπάιλ διαγνώστηκε από βρέφος με πομφολυγώδη επιδερμόλυση και περιγράφει τα μέτρα προστασίας
Εξέλιξη που ενισχύει ουσιαστικά την προστασία τους από διακρίσεις κατά την πρόσβασή τους σε πιστωτικά τραπεζικά προϊόντα
Οι τραυματισμοί των ματιών κατά την κολύμβηση και τα θαλάσσια σπορ είναι πολύ συνηθισμένοι αυτή την εποχή
Η ψυχογενής ή νευρογενής ανορεξία είναι ένα από τα σοβαρότερα ψυχιατρικά νοσήματα
Η έκθεση στον ήλιο και η πρόσληψη βιταμίνης D
Το Ημερολόγιο της Πλήξης: 9 Αυγούστου
Nέα έρευνα αποκαλύπτει το «ιδανικό» εύρος ωρών για άνδρες και γυναίκες
Νέες μελέτες τη συνδέουν με χαμηλότερα εισοδήματα, άγχος και αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης
Στην Ελλάδα γεννιούνται κάθε χρόνο περίπου 8-12 παιδιά με SMA, ενώ περίπου 1 στους 40 ανθρώπους είναι φορέας, χωρίς να το γνωρίζει
Από τη Σχολή Ναυαγοσωστικής του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού
Τα σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσετε
3ο Διεθνές Summer School στην Κέρκυρα
Δεν είναι μόνο η ιδανική διατροφή του βρέφους, είναι ένας φυσικός μηχανισμός προστασίας
Έρευνες έχουν εντοπίσει μικροπλαστικά, ίχνη μετάλλων και υδρογονάνθρακες ορυκτελαίων σε προϊόντα χειλιών
Η έρευνα στη διατροφή εξελίσσεται ταχύτερα από σχεδόν κάθε άλλο κλάδο υγείας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.