Το «κίνημα» #savelancia
Η αναγέννηση της Lancia με νέα μοντέλα, περνάει μέσα από ένα δίκτυο κοινωνικών μέσων από τους φίλους της μάρκας του Τουρίνο.
Το κίνημα #savelancia έρχεται από φίλους της αγαπημένης μάρκας αυτοκινήτων Lancia για μελλοντική επανασύστασής της με νέα μοντέλα.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης το κοινό παίρνει μία κατάσταση στα χέρια του, με σκοπό την αναγέννηση μιας μάρκας. Η Lancia δημιούργησε σπάνιες μνήμες στους δρόμους, για να ξεχαστεί με υπογραφές σε ανήλιαγα γραφεία.
Η ιστορία
Lancia ιδρύθηκε επίσημα στις 27 Νοεμβρίου 1906 από τον Vincenzo Lancia (πρώην οδηγό εξέλιξης και οδηγό αγώνων της Fiat) και τον φίλο του Claudio Fogolin. Το μυθικό έμβλημα που χαρακτηρίζεται από το τιμόνι και τη σημαία –υιοθετήθηκε, με διάφορες τροποποιήσεις, για πάνω από έναν αιώνα– δημιουργήθηκε από τον Count Carlo Biscaretti di Ruffia, μελλοντικό ιδρυτή του Μουσείου Αυτοκινήτου του Τορίνου. Το πρώτο αυτοκίνητο Lancia, το 12HP, παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1908. Καλά κατασκευασμένο και άνετο, είχε έναν κινητήριο άξονα και έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2.5 που του επιτρέπει να φτάσει στην τελική ταχύτητα των 90 χλμ./ώρα.
Τα χρόνια πέρασαν και η Lancia, κάτω από την ομπρέλα του Gruppo Fiat, μεγαλούργησε. Ελληνικά ονόματα στα μοντέλα τους, τεχνολογίες που στην εποχή τους φάνταζαν υπερβατικές και σχεδιασμός με μπόλικη δόση από αυτό το εξαιρετικά λαμπρό κληρονομικό αειφόρο ιταλικό design! Αυτή ήταν η Lancia που μάθαμε και γνωρίσαμε και στην Ελλάδα, τις τρεις δεκαετίες που δοξάστηκε το όνομα αυτό, όχι μόνο μέσα από πανέμορφα και λειτουργικά αυτοκίνητα, αλλά και με τον θρύλο που έφτιαξε συμμετέχοντας στα ράλι!
Αλλά επειδή όλα αλλάζουν κάποια στιγμή, ήταν στην οικονομική κρίση στα τέλη του 2000 όπου η Fiat εξαγοράζει την αμερικανική Chrysler και τo 2014 γεννιέται ο γίγαντας Fiat Chrysler Automobiles (FCA), που υπό τον αποβιώσαντα πρόσφατα Sergio Marchione διασώζει μεν την Chrysler, αλλά αποφασίζει να κλείσει τη Lancia, σπέρνοντας απογοήτευση στις εκατοντάδες χιλιάδες αγοραστές αλλά και τα εκατομμύρια φίλων της.
Το κίνημα
Να όμως που οι φίλοι της Lancia δεν έμειναν άπραγοι... Εκμεταλλευόμενοι τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αποφάσισαν να κρατήσουν όρθια τη σημαία της μάρκας, εκφράζοντας και μία κρυφή επιθυμία για τη μελλοντική επανασύστασή της με νέα μοντέλα.
Το κίνημα Save Lancia γεννήθηκε το 2012 μετά την απόφαση της FCA να τερματίσει μια «βιομηχανική εμπειρία» που γεννήθηκε στο Τορίνο το 1906 χάρη στη μεγαλοφυΐα και το πάθος του Vincenzo Lancia: ένα άριστο όνομα που υπέφερε διαχρονικά σχεδόν από λάθος επιλογές, αλλά και έλλειψη επενδύσεων, στοιχεία που με την πάροδο των ετών υπονόμευσε το κύρος και την εμπορική της πορεία σε διεθνές επίπεδο.
Τα social media της Save Lancia διαθέτει πλέον ένα δίκτυο περισσοτέρων από 100.000 ατόμων και έχουν τραβήξει την προσοχή του διεθνούς Τύπου. Όπως αναφέρουν οι διαχειριστές του ιστότοπου, «επιλέξαμε το όνομα Save Lancia επειδή σε αυτά τα χρόνια που έχουμε δει τον πόλεμο όλων εναντίον της μάρκας, η λέξη Save (Salva) μας προσφέρει την ελπίδα ότι θα μπορέσουμε να ξανακερδίσουμε ένα χώρο όπου η επιθυμία για τελειότητα και για ειλικρινή, σκληρή δουλειά θα μπορούσε να συμβάλει στο να μπει η Lancia στο κέντρο της συζήτησης γύρω από την αυτοκίνηση. Με τα χρόνια, ο κύριος στόχος ήταν να διατηρηθεί η προσοχή στην ιστορία της Lancia, μέσω της μετάδοσης περιεχομένου κοινωνικών μέσων, φωτογραφιών, βίντεο και ιστοριών. Στο πλαίσιο αυτού του έργου δημιουργήθηκαν οι ίδιοι οι serieweb, συνεντεύξεις με χαρακτήρες από την ιστορία της Lancia, που μεταδόθηκαν και μοιράστηκαν σε όλες τις πλατφόρμες που συνδέονται με την πρωτοβουλία. Σήμερα η SaveLancia είναι η δεύτερη κοινωνική πλατφόρμα αφιερωμένη στη μάρκα Lancia, δεύτερη μόνο στα επίσημα κανάλια. Αυτά τα αποτελέσματα μας επέτρεψαν να οικοδομήσουμε ένα θεμελιώδες διεθνές δίκτυο για τη δημοσιοποίηση εκδηλώσεων και πρωτοβουλιών που σχετίζονται με το σήμα Lancia. Το έργο είναι απόλυτα αυτοχρηματοδοτούμενο από ένα ενθουσιώδες κοινό και είναι μη κερδοσκοπικό».
Αν σας ενδιαφέρει να γίνετε μέλος, να πείτε τη δική σας ιστορία ή να μοιραστείτε με το παγκόσμιο κοινό της φωτογραφίες ή σχετικά βίντεο, μπορείτε να μπείτε στον ιστότοπο: www.savelancia.it Το email είναι web@savelancia.it και το τηλέφωνο: +3932381834615
σ.σ. Το Save Lancia είναι ένα δίκτυο κοινωνικών μέσων επικοινωνίας, υπεύθυνο για τη διατήρηση της μνήμης της μάρκας του Τουρίνο. Αυτός ο ιστότοπος δεν περιέχει διαφημίσεις και δεν συνδέεται με οποιονδήποτε τρόπο με το Group FCA. H δε ονομασία «Lancia» είναι ιδιοκτησία του Group FCA και όλα τα δικαιώματα ανήκουν στην εταιρεία.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.