- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Αποκλειστικό: Η Άννα Αδριανού επιστρέφει ως Λένι Ρίφενσταλ σε νέο χώρο
Το έργο του Άγγελου Ανδρεόπουλου για τη σκηνοθέτιδα που συνδέθηκε με το ναζιστικό καθεστώς του Χίτλερ ανεβαίνει στον Μικρό Κεραμεικό
Η Βάνα Πεφάνη σκηνοθετεί για δεύτερη χρονιά την Άννα Αδριανού στην παράσταση «Η Λένι Ρίφενσταλ κοιμάται τα βράδια;»
Η Άννα Αδριανού υποδύεται μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του διεθνούς κινηματογράφου, τη Λένι Ρίφενσταλ, που ύμνησε το ναζιστικό καθεστώς όσο κανείς, στηρίζοντας με τη δύναμη της κινούμενης εικόνας το Γ' Ράιχ. Το έργο του Άγγελου Ανδρεόπουλου «Η Λένι Ρίφενσταλ κοιμάται τα βράδια;» ζωντανεύει και φέτος στη σκηνή, σε νέα στέγη, στον Μικρό Κεραμεικό αυτή τη φορά, σε διασκευή και σκηνοθεσία της Βάνας Πεφάνη.
Η Άννα Αδριανού υποδύεται τη Λένι Ρίφενσταλ
Η ιστορία της Λένι Ρίφενσταλ ξεδιπλώνεται με αφορμή μια συνέντευξή της σε έναν δημοσιογράφο. Η Βάνα Πεφάνη σκηνοθετεί την Άννα Αδριανού στον ομώνυμο ρόλο της παράστασης και τον Βασίλη Αφεντούλη, στον ρόλο του δημοσιογράφου. Καθώς η συζήτηση μεταξύ τους εξελίσσεται, αρχίζουν να εγείρονται σοβαρά ερωτήματα περί τέχνης και ιστορίας. Ποια είναι η ευθύνη του καλλιτέχνη απέναντι στα ιστορικά γεγονότα; Ποια είναι τα όρια της καλλιτεχνικής δημιουργίας και πού ξεκινά η προπαγάνδα; Ποιος ήταν εντέλει ο ρόλος της γυναίκας που ύμνησε όσο κανείς το ναζιστικό καθεστώς; Θύμα ή θύτης; Καλλιτέχνης ή συνεργός; Ευαίσθητη δημιουργός ή παγερή καριερίστα; Ποια είναι η δύναμη της τέχνης σε κάθε εποχή;
Μέσα από τη συνέντευξη-συζήτηση επί σκηνής, η παράσταση αυτή ζωντανεύει την προσωπική διαδρομή της καλλιτέχνιδος, η οποία άνοιξε τον διάλογο για τα όρια της τέχνης και της ηθικής. Από τη μια δημιούργησε μεγάλα αριστουργήματα εικόνας και από την άλλη αποθέωσε τον Χίτλερ και το ναζιστικό καθεστώς. Η προσωπικότητα αυτή παραμένει ενδιαφέρουσα ακόμα και σήμερα καθώς το έργο της χαρακτηρίζεται από αυτές τις δυο διαφορετικές πτυχές και εγείρει πολλά ερωτήματα ακόμη και σήμερα περί ελευθερίας ή μη της τέχνης.
Όπως αναφέρει άλλωστε η σκηνοθέτρια Βάνα Πεφάνη στο σημείωμά της, «Σήμερα η συζήτηση για το αν μπορεί να διαχωριστεί η τέχνη από τον καλλιτέχνη είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Με την παράσταση αυτή, δεν προσπαθούμε να δώσουμε απαντήσεις, αλλά να ανοίξουμε έναν διάλογο με το κοινό για την ευθύνη του δημιουργού και την κληρονομιά του έργου του. Δεν φτιάχνουμε μια βιογραφία. Ξεγυμνώνουμε ένα σύστημα σκέψης που παραμένει ζωντανό, ειδικά σήμερα».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.