- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Αποκλειστικό: «Football» του Θανάση Τριαρίδη στο Olvio
Ο Σήφης Πολυζωίδης σε έναν μονόλογο για τη βία των δυνατών απέναντι στους αδύναμους
Η ιστορία της ανθρωπότητας μέσα από το ποδόσφαιρο: αυτό είναι το «Football» του Θανάση Τριαρίδη στο Olvio, σε σκηνοθεσία Τριαντάφυλλου Δελή
To «Football» του Θανάση Τριαρίδη ανεβαίνει στο Olvio από τις 30 Απριλίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Με χρονική αφετηρία το 1500 μ.Χ., ο συγγραφέας μάς διηγείται την ιστορία της ανθρωπότητας μέσα από την εξέλιξη και την ιστορία του ποδοσφαίρου. Ο Τριαντάφυλλος Δελής σκηνοθετεί τον Σήφη Πολυζωίδη σε έναν μονόλογο σε 7 διαφορετικούς ρόλους, που έχουν ως σκοπό να μας αφυπνίσουν, να μας βάλουν να σκεφτούμε για τα μεγαλύτερα εγκλήματα των δυνατών έναντι των αδυνάτων.
«Football- Tο παιχνίδι της ανθρωπότητας» του Θανάση Τριαρίδη: μια σκληρή ματωμένη κωμωδία στο Olvio
Η ιστορία της ανθρωπότητας μέσα από το αρχαίο ένστικτο του ανθρώπου να κλωτσάει μια μπάλα: αυτό είναι το θέμα του έργου του Θανάση Τριαρίδη, που παρουσιάζεται στο Olvio τον Aπρίλιο. Η ιστορία ξεκινά στην εποχή των Ινδιάνων και μελετά τα εγκλήματα της Δύσης απέναντι στους υπόλοιπους λαούς του κόσμου. Όπως αναφέρει ο ίδιος ο συγγραφέας, «Εξευγενισμένοι παίκτες και εξευγενισμένοι θεατές... Και κάπου στο βάθος της συνείδησης να φωλιάζουν τα κατάλοιπα της παλιάς ψυχής... Όταν κατά καιρούς εξωτερικεύονται, τότε μιλούμε για τον χουλιγκανισμό, για την άσκοπη κοινωνική βία των μητροπόλεων,για την καταστολή , για την τρομοκρατία των γηπέδων»... Ο Σήφης Πολυζωίδης -που είχε ξαναπρωταγωνιστήσει στη συγκεκριμένη παράσταση σε παλιότερο ανέβασμά της- διηγείται στο κοινό όλη τη βιαιότητα της ανθρωπότητας μέσα από τη συμπεριφορά της στα γήπεδα.
Βλέπουμε λοιπόν έναν ηθοποιό που προσπαθεί να αντέξει τη βία της ανθρωπότητας, έναν νεκρό Ινδιάνο του 1500μ.Χ που περιγράφει την εξόντωση του χωριού του από τους χριστιανούς κατακτητές, έναν οπαδό που κραυγάζει για δικαιοσύνη, ένα πίθηκο που γίνεται οπαδός, ένα δάσκαλο που μιλάει για τους κύκλους της ιστορίας, ένα πρόεδρο ομάδας που το αίμα δε του κάνει αίσθηση και έναν παλαίμαχο ποδοσφαιριστή που είναι έτοιμος να «σκοράρει» με όλη τη δύναμη της αρχαίας του ψυχής, να παραθέτουν ερωτήματα για το παρελθόν, το παρόν και κυρίως για το μέλλον αυτού του κόσμου , όπου το κοινό θα κληθεί να απαντήσει…
Ποιος είναι ο ρόλος του θεατή; Είναι ουσιαστικά αναπόσπαστο κομμάτι του έργου, η συμμετοχή του είναι απαραίτητη για να συνεχιστεί η παράσταση. Το έργο στοχεύει να μας μετακινήσει από την ασφάλεια της καρέκλας μας και να μας αφυπνίσει, ώστε να αντιδράσουμε σε όλη την αδικία που βλέπουμε γύρω μας. Η βασική θέση του συγγραφέα είνα ότι παντοτινοί ένοχοι είμαστε εμείς οι θεατές και πως ήρθε η ώρα να πληρώσουμε κάποιο τίμημα. Η ανάγκη του να γράψει αυτό το έργο γεννήθηκε μετά από τα ταξίδια του στην Αφρική θέλοντας να μιλήσει για τα ταξίδια των «χορτάτων» στην «πεινασμένη» Αφρική.
Σχόλια του συγγραφέα
«…Και σε όσους μου λένε πως δεν "πρέπει" ("δεν έχουμε δικαίωμα") να αγγίζουμε το κοινό στην διάρκεια της θεατρικής πράξης, έχω να απαντήσω πως διαφωνώ απόλυτα. Μπορεί να είναι επώδυνο, αλλά νομίζω πως είναι το μόνο μέλλον της θεατρικής τέχνης στην εποχή των κατασκευασμένων και μνημονικοποιημένων εικόνων. [Μνημονικοποιημένες εικόνες: οι εικόνες που αποθηκεύονται στην ηλεκτρονική μνήμη των υπολογιστών και μπορούν να αναπαραχθούν επ' άπειρον]. Αυτή είναι η άποψή μου - χωρίς να σημαίνει πως είναι υποχρεωτικά η σωστή.»
Θ.Τριαρίδης
Συντελεστές
Ερμηνεύει : Σήφης Πολυζωίδης
Σκηνοθεσία-σκηνογραφία : Τριαντάφυλλος Δελής
Κίνηση : Πασχαλιά Ακριτίδου
Μουσική : Γιώργος Οικονόμου
φωτισμός: Δημήτρης Κοκολινάκης
Στην παράσταση «συμμετέχει» με ένα τραγούδι έκπληξη το συγκρότημα The Skelters
παραγωγή: 451F PERFORMING ARTS AMKE
INFO
Θέατρο OLVIO, Ιερά Οδός 67 & Φαλαισίας 7 τηλ. 210 34 14 118
Παραστάσεις: από 30 Απριλίου έως 4 Ιουνίου, για μόνο 6 Τετάρτες στις 21.15
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.