- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Έξοδος: Η Τέχνη μετά την Πανδημία στους Δελφούς
Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος επιστρέφει στους Δελφούς με την παράσταση «Έξοδος» με τη Σοφία Χιλλ
«ΕΞΟΔΟΣ, Η Τέχνη μετά την Πανδημία»: Διαλέξεις και παραστάσεις στους Δελφούς από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο, τη Σοφία Χιλλ και τον Σάββα Στρούμπο
Ο διεθνής Έλληνας σκηνοθέτης Θεόδωρος Τερζόπουλος επιστρέφει στους Δελφούς με την παράσταση «Έξοδος». Στο διημέρο εκδηλώσεων που οργανώνει το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών (Ε.Π.Κε.Δ) στις 17-18 Ιουλίου 2020 με θεατρικές παραστάσεις και διαλέξεις με γενικό τίτλο «ΕΞΟΔΟΣ, Η Τέχνη μετά την Πανδημία», θα σκηνοθετήσει το κεντρικό γεγονός της διοργάνωσης, την παράσταση Έξοδος με τη Σοφία Χιλλ.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης την παράσταση «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου και τη θεατρική ομάδα «Σημείο Μηδέν» και διαλέξεις και συζήτηση με θέμα «Η Τέχνη μετά την Πανδημία», όπου θα μιλήσουν προσωπικότητες της Τέχνης και των γραμμάτων στον υπαίθριο χώρο του Κέντρου με διαδικτυακή μετάδοση.
«Έξοδος: Η Τέχνη μετά την Πανδημία» - Το πρόγραμμα του διημέρου
Παρασκευή 17 Ιουλίου
Στις 12.00 στον Υπαίθριο χώρο του Κέντρου θα γίνουν διαλέξεις και συζήτηση με θέμα «Η Τέχνη μετά την Πανδημία».
Ομιλητές: Θεόδωρος Τερζόπουλος σκηνοθέτης, Αθανασία Ψάλτη Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Φωκίδας, Δημήτρης Τσατσούλης Καθηγητής Σημειωτικής του Θεάτρου και Θεωρίας της Επιτέλεσης Πανεπιστήμιο Πατρών-κριτικός θεάτρου, Πηνελόπη Χατζηδημητρίου Δρ. Θεατρολογίας διδάσκουσα, στο διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού, Α.Π.Θ., Παναγιώτης Βελιανίτης συνθέτης-μουσικοπαιδαγωγός, Γιώργος Σαμπατακάκης Επίκουρος Καθηγητής Θεατρολογίας Πανεπιστήμιο Πατρών, Ιλειάνα Δημάδη υπεύθυνη Δραματουργίας Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, Σάββας Στρούμπος σκηνοθέτης.
Στις 21.00 στο Θέατρο Φρύνιχος θα πραγματοποιηθεί η παράσταση «Σοφοκλή Αντιγόνη» από την Θεατρική ομάδα «Σημείο Μηδέν» σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου και μετάφραση Δημήτρη Δημητριάδη και διανομή: Έβελυν Ασουάντ (Αντιγόνη), Κωνσταντίνος Γώγουλος (Κρέων), Έλλη Ιγγλίζ (Τειρεσίας-κορυφαία Χορού), Άννα Μαρκά-Μπονισέλ (Ισμήνη-Αγγελιαφόρος), Γιάννης Γιαραμαζίδης (Αίμων), Ρόζυ Μονάκη (Ευρυδίκη-κορυφαία Χορού), Στέλιος Θεοδώρου-Γκλίναβος (Φύλακας-Εξάγγελος), η ομάδα Σημείο Μηδέν (Χορός).
Ο Σάββας Στρούμπος για την Αντιγόνη του Σοφοκλή: «Βλέπουμε την "Αντιγόνη" ως Τραγωδία για τη Διεκδίκηση της Ζωής. Η ακατάβλητη επιθυμία της Αντιγόνης να θάψει τον νεκρό αδερφό της παρά τις διαταγές του Κρέοντα, δεν τη συνδέει μονάχα με τον κόσμο των νεκρών της και της οικογένειάς της. Ξεκινώντας από τη διεκδίκηση της ταφής απέναντι στην κρατική εξουσία, οδηγείται στη διεκδίκηση νέων όρων για την επανεκκίνηση της Ζωής στην πόλη μετά τον πόλεμο. Η Αντιγόνη επιχειρεί να ενώσει Μνήμη και Πόλη, Ύπαρξη και Ιστορία, Εξέγερση και Κοινωνία».
Σάββατο 18 Ιουλίου
Στις 19.30 στον Αρχαιολογικό χώρο των Δελφών, στο πλάτωμα ανατολικής πλευράς ναού του Απόλλωνα η Σοφία Χιλλ θα ερμηνεύσει μονολόγους από τις τραγωδίες Μήδεια, Αντιγόνη και Άλκηστις και χρησμούς της Πυθίας, σε επιμέλεια-διδασκαλία του Θεόδωρου Τερζόπουλου.
Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος σημειώνει: «Έξοδος στην αρχαία τραγωδία είναι η στιγμή που το δράμα κορυφώνεται και οδεύει προς το τέλος του. Η επερχόμενη τάξη στο χάος σύντομα ανατρέπεται από έναν αστάθμητο παράγοντα, η πόλη εξακολουθεί να νοσεί, η φύση συνεχίζει να καταστρέφεται. Ωστόσο, ο άνθρωπος δεν παύει να αναζητά το μέτρο των πραγμάτων, ενώ αυτό πάντα του διαφεύγει. Οριστική έξοδος από την δίνη της τραγωδίας δεν υπάρχει. Κάθε απόπειρα εξόδου σηματοδοτεί και την είσοδο σε μια νέα δίνη αγωνίας και πάθους. Η αγωνία εξακολουθεί. Το ερώτημα «Περί τίνος πρόκειται;» συνεχίζει να τίθεται. Έξοδος, όμως, είναι και η στιγμή της συνειδητοποίησης, του αναστοχασμού, το κοίταγμα πέρα από τον ορίζοντα μετά τον κατακλυσμό των παθών. Ο τραγικός ήρωας αποχωρεί από την σκηνή έχοντας διανύσει τον δρόμο του δύσβατου πεπρωμένου του. Βγαίνει αφήνοντας το αποτύπωμά του μέσα μας».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Η Ειρήνη Μουντράκη ανέλαβε τη διασκευή του λογοτεχνήματος του Ανδρέα Καρκαβίτσα σε περιεκτικό δραματικό κείμενο
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Ένα έργο, γεμάτο αναπάντεχες συναντήσεις και ανατροπές που θα σας κάνει να γελάσετε με την ψυχή σας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.