- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Έχουμε περισσότερους από 7 λόγους να περιμένουμε το «7 κόρες της Εύας»
Η ATHENS VOICE έμαθε πρώτη για την παράσταση που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου με επιχορήγηση από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και βλέπει το ρατσισμό από ένα διαφορετικό επίπεδο
«7 κόρες της Εύας»: Ο Κώστας Φιλίππογλου σκηνοθετεί το έργο του Μπράιαν Σάικς για τον ρατσισμό.
650.000.000 Ευρωπαίοι κατάγονται από επτά γυναίκες. Τις επτά κόρες της Εύας. Με αυτό το δεδομένο ο Μπράιαν Σάικς έγραψε το ομότιτλο βιβλίο του. Με αυτό το δεδομένο ο Κώστας Φιλίππογλου και η ομάδα του έστησαν την παράσταση που έχει πρεμιέρα την Παρασκευή 3 Μαΐου στο Studio Μαυρομιχάλη.
Κουδούνι Πρώτο, το Έργο:
Η παράσταση ασχολείται με την ιστορία του κόσμου όπως αποκαλύπτεται από τη γενετική. Θα διαπιστώσουμε με έκπληξη, αλλά και με χιούμορ πως όλοι οι άνθρωποι του πλανήτη είμαστε συνδεδεμένοι μέσα από τις μητέρες μας, με μια χούφτα γυναίκες που έζησαν δεκάδες χιλιάδες χρόνια πριν.
«Από πού κατάγομαι;» Αλήθεια πόσες φορές έχουμε αναρωτηθεί; Γνωρίζουμε τους γονείς μας και τους παππούδες μας, όχι όμως πιο πίσω. Για τους περισσότερους, τα προγονικά ίχνη αρχίζουν να εξαφανίζονται στην ομίχλη. Ωστόσο, όλοι κουβαλάμε ένα μήνυμα από τους προγόνους μας σε κάθε κύτταρο του κορμιού μας. Είναι μέσα στο DNA μας, στο γενετικό υλικό που μεταβιβάζεται από γενιά σε γενιά. Στο DNA όμως δεν καταγράφεται μόνο η προσωπική μας ιστορία, αλλά ολόκληρη η ιστορία του ανθρώπινου είδους.
Ειδικά το μιτοχονδριακό DNA είναι ένα δυνατό αρχαιολογικό εργαλείο για να ανακαλύψουμε τη μητροπλευρική συγγένεια όλου του κόσμου, καθώς αυτό μεταβιβάζεται από μητέρα σε κόρη.
Το πιο συναρπαστικό όμως σε αυτή την ιστορία είναι ότι αυτές οι επτά γυναίκες που είναι μητέρες όλων των Ευρωπαίων δεν είναι απλοί γενετικοί κώδικες. Ξέρουμε πού έζησαν, πώς έζησαν και πού ταξίδεψαν τα περισσότερα από τα παιδιά τους. Μπορούμε να τις φανταστούμε και θα τις ζωντανέψουμε πάνω στη σκηνή.
Τι πιο συγκινητικό από το να γνωρίσεις επιτέλους την από αιώνες πεθαμένη μητέρα σου!
Και το ακόμα πιο συναρπαστικό είναι ότι αυτή τη φορά η ιστορία του ανθρώπου θα ειπωθεί από την πλευρά των γυναικών.
Κουδούνι Δεύτερο, η αναμονή:
Το θέατρο της κίνησης. Το θέατρο που αφήνει το σώμα να μιλήσει, να εκφραστεί. Ο Κώστας Φιλίππογλου πιστεύει σε αυτό το θέατρο. Στο σκηνοθετικό του παρελθόν «κατάφερε» τον Στέλιο Μάινα να κινηθεί μαγικά σχεδόν επί σκηνής με το σώμα του σε μία «Τίρζα», που όσοι είδαν στο Θέατρο Ιλίσια πίσω στο 2013 μπορεί και να θυμούνται ακόμα τα δάχτυλά τους να χτυπάνε δυνατά στο χειροκρότημα. Κάτι αντίστοιχο μπορεί να έγινε και με το «Μένγκελε» ή το «Φιλοκτήτη». Ο Φιλίππογλου είναι από εκείνους τους σκηνοθέτες που έχει κερδίσει την αναμονή κοινού του για έναν ακόμη λόγο: Τα κείμενα των έργων του. Οι επιλογές του έχουν να μιλήσουν για ένα σύγχρονο προβληματισμό, στερεότυπο, δεδομένο. Και αυτή είναι μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες που πρέπει να αποδώσουμε στο σκηνοθέτη.
Από αυτό το πνεύμα δεν ξεφεύγει ούτε η παράσταση του Studio Μαυρομιχάλη, η οποία ασχολείται με τη γυναίκα ως ύπαρξη και πραγματεύεται την έννοια του ρατσισμού, εκ του αποτελέσματος ότι «είμαστε όλοι συγγενείς».
Κουδούνι τρίτο, οι συντελεστές:
Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Κώστας Φιλίππογλου, Διασκευή: Όλος ο θίασος, Videomapping: Βασίλης Αποστολάτος, Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος, Μουσική επιμέλεια: Νέστορας Κοψιδάς, Φωτογραφίες: Βαγγέλης Πουλής
Επικοινωνία: Γιώτα Δημητριάδη, Παραγωγή: Ομάδα DENOVO
Παίζουν οι ηθοποιοί: Εύα Αγγελοπούλου, Χριστίνα Ανδρεάκου, Παναγιώτα Βαρελά, Ίριδα Μάρα, Εύα Οικονόμου Βαμβακά, Μαρία Σαρέλη, Γιώτα Σερεμέτη
Στο ρόλο του Μπράιαν Σάικς ο Γιάννης Στεφόπουλος.
Μία ερώτηση πριν σβήσουν τα φώτα:
Και αν έχουμε την ίδια προγονική μητέρα με ένα Σύρο πρόσφυγα; Αλλάζει κάτι στα δεδομένα μας;
Ταυτότητα Παράστασης
Έναρξη παραστάσεων: Παρασκευή 3 Μαΐου στις 21:00
Παραστάσεις: Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:00
Διάρκεια παράστασης: 70'
Τιμές εισιτηρίων: 12€ κανονικό/5€ μειωμένο (ισχύει για όλα τα μειωμένα)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Η Ειρήνη Μουντράκη ανέλαβε τη διασκευή του λογοτεχνήματος του Ανδρέα Καρκαβίτσα σε περιεκτικό δραματικό κείμενο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.