- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Έχουμε περισσότερους από 7 λόγους να περιμένουμε το «7 κόρες της Εύας»
Η ATHENS VOICE έμαθε πρώτη για την παράσταση που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου με επιχορήγηση από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και βλέπει το ρατσισμό από ένα διαφορετικό επίπεδο


«7 κόρες της Εύας»: Ο Κώστας Φιλίππογλου σκηνοθετεί το έργο του Μπράιαν Σάικς για τον ρατσισμό.
650.000.000 Ευρωπαίοι κατάγονται από επτά γυναίκες. Τις επτά κόρες της Εύας. Με αυτό το δεδομένο ο Μπράιαν Σάικς έγραψε το ομότιτλο βιβλίο του. Με αυτό το δεδομένο ο Κώστας Φιλίππογλου και η ομάδα του έστησαν την παράσταση που έχει πρεμιέρα την Παρασκευή 3 Μαΐου στο Studio Μαυρομιχάλη.
Κουδούνι Πρώτο, το Έργο:
Η παράσταση ασχολείται με την ιστορία του κόσμου όπως αποκαλύπτεται από τη γενετική. Θα διαπιστώσουμε με έκπληξη, αλλά και με χιούμορ πως όλοι οι άνθρωποι του πλανήτη είμαστε συνδεδεμένοι μέσα από τις μητέρες μας, με μια χούφτα γυναίκες που έζησαν δεκάδες χιλιάδες χρόνια πριν.
«Από πού κατάγομαι;» Αλήθεια πόσες φορές έχουμε αναρωτηθεί; Γνωρίζουμε τους γονείς μας και τους παππούδες μας, όχι όμως πιο πίσω. Για τους περισσότερους, τα προγονικά ίχνη αρχίζουν να εξαφανίζονται στην ομίχλη. Ωστόσο, όλοι κουβαλάμε ένα μήνυμα από τους προγόνους μας σε κάθε κύτταρο του κορμιού μας. Είναι μέσα στο DNA μας, στο γενετικό υλικό που μεταβιβάζεται από γενιά σε γενιά. Στο DNA όμως δεν καταγράφεται μόνο η προσωπική μας ιστορία, αλλά ολόκληρη η ιστορία του ανθρώπινου είδους.
Ειδικά το μιτοχονδριακό DNA είναι ένα δυνατό αρχαιολογικό εργαλείο για να ανακαλύψουμε τη μητροπλευρική συγγένεια όλου του κόσμου, καθώς αυτό μεταβιβάζεται από μητέρα σε κόρη.
Το πιο συναρπαστικό όμως σε αυτή την ιστορία είναι ότι αυτές οι επτά γυναίκες που είναι μητέρες όλων των Ευρωπαίων δεν είναι απλοί γενετικοί κώδικες. Ξέρουμε πού έζησαν, πώς έζησαν και πού ταξίδεψαν τα περισσότερα από τα παιδιά τους. Μπορούμε να τις φανταστούμε και θα τις ζωντανέψουμε πάνω στη σκηνή.
Τι πιο συγκινητικό από το να γνωρίσεις επιτέλους την από αιώνες πεθαμένη μητέρα σου!
Και το ακόμα πιο συναρπαστικό είναι ότι αυτή τη φορά η ιστορία του ανθρώπου θα ειπωθεί από την πλευρά των γυναικών.
Κουδούνι Δεύτερο, η αναμονή:
Το θέατρο της κίνησης. Το θέατρο που αφήνει το σώμα να μιλήσει, να εκφραστεί. Ο Κώστας Φιλίππογλου πιστεύει σε αυτό το θέατρο. Στο σκηνοθετικό του παρελθόν «κατάφερε» τον Στέλιο Μάινα να κινηθεί μαγικά σχεδόν επί σκηνής με το σώμα του σε μία «Τίρζα», που όσοι είδαν στο Θέατρο Ιλίσια πίσω στο 2013 μπορεί και να θυμούνται ακόμα τα δάχτυλά τους να χτυπάνε δυνατά στο χειροκρότημα. Κάτι αντίστοιχο μπορεί να έγινε και με το «Μένγκελε» ή το «Φιλοκτήτη». Ο Φιλίππογλου είναι από εκείνους τους σκηνοθέτες που έχει κερδίσει την αναμονή κοινού του για έναν ακόμη λόγο: Τα κείμενα των έργων του. Οι επιλογές του έχουν να μιλήσουν για ένα σύγχρονο προβληματισμό, στερεότυπο, δεδομένο. Και αυτή είναι μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες που πρέπει να αποδώσουμε στο σκηνοθέτη.
Από αυτό το πνεύμα δεν ξεφεύγει ούτε η παράσταση του Studio Μαυρομιχάλη, η οποία ασχολείται με τη γυναίκα ως ύπαρξη και πραγματεύεται την έννοια του ρατσισμού, εκ του αποτελέσματος ότι «είμαστε όλοι συγγενείς».
Κουδούνι τρίτο, οι συντελεστές:
Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Κώστας Φιλίππογλου, Διασκευή: Όλος ο θίασος, Videomapping: Βασίλης Αποστολάτος, Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος, Μουσική επιμέλεια: Νέστορας Κοψιδάς, Φωτογραφίες: Βαγγέλης Πουλής
Επικοινωνία: Γιώτα Δημητριάδη, Παραγωγή: Ομάδα DENOVO
Παίζουν οι ηθοποιοί: Εύα Αγγελοπούλου, Χριστίνα Ανδρεάκου, Παναγιώτα Βαρελά, Ίριδα Μάρα, Εύα Οικονόμου Βαμβακά, Μαρία Σαρέλη, Γιώτα Σερεμέτη
Στο ρόλο του Μπράιαν Σάικς ο Γιάννης Στεφόπουλος.
Μία ερώτηση πριν σβήσουν τα φώτα:
Και αν έχουμε την ίδια προγονική μητέρα με ένα Σύρο πρόσφυγα; Αλλάζει κάτι στα δεδομένα μας;
Ταυτότητα Παράστασης
Έναρξη παραστάσεων: Παρασκευή 3 Μαΐου στις 21:00
Παραστάσεις: Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:00
Διάρκεια παράστασης: 70'
Τιμές εισιτηρίων: 12€ κανονικό/5€ μειωμένο (ισχύει για όλα τα μειωμένα)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Ζωή Χατζηαντωνίου θέλησε να δείξει την κρίση ηθικής, αξιών, πολιτισμού των δυτικών κοινωνιών, προσπαθώντας να τη μεταφέρει στα ελληνικά δεδομένα
Σκηνοθέτης κινηματογράφου στην πρώτη του θεατρική σκηνοθετική απόπειρα. Μιλήσαμε με αφορμή την παράσταση «Μάγκντα Γκαίμπελς» του Γιώργου Βέλτσου, στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
Σε κλίμα συγκίνησης συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες αποχαιρέτησαν τη σπουδαία ηθοποιό
Κάποια έργα κάνουν πρεμιέρα, κάποια ετοιμάζονται να ρίξουν αυλαία
«Ο χορός του θανάτου»: Μια παράσταση που μας προσκαλεί σε ένα σκοτεινό παιχνίδι τρόμου, ακραία θεατρικού
Μιλήσαμε με την ηθοποιό, σκηνοθέτιδα και σεναριογράφο της σειράς «Είμαι η Τζο» και πρωταγωνίστρια στο queer παραμύθι «Δάφνη»
Η Ηρώ Μπέζου και η Δήμητρα Τρυπάνη ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια «ραδιοφωνική όπερα»
Μια ανατρεπτική ιλλαροτραγωδία, φωτίζοντας την απληστία, τον έρωτα και τις ανθρώπινες αδυναμίες στη μεσαιωνική Ισπανία
Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το έργο του Άρθουρ Μίλλερ
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό για την παράσταση «Σκηνές από έναν γάμο» στο θέατρο Χώρα, για τα μυστικά μιας σχέσης που αντέχει στον χρόνο, για τη συνεργασία με τη σύζυγό του και την πορεία του στην υποκριτική
Δημιουργός άνω των 30 θεατρικών έργων, υπήρξε επίσης ηθοποιός και σκηνοθέτης
Έντονη σωματικότητα, εξπρεσιονιστικοί φωτισμοί, video-art, μουσική, μάσκες που παραπέμπουν σε πίνακες του Φράνσις Μπέικον: αυτά είναι τα εργαλεία του σκηνοθέτη Τάσου Σαγρή
Απολαυστική σκηνοθεσία, με επιτυχημένο μείγμα στοιχείων από chinoiserie και Commedia dell’arte
Τι θα δούμε στο Εθνικό, το Παλλάς, το Θέατρο Τέχνης, το Δίπυλον και το ΠΛΥΦΑ
Ο Θανάσης Τριαρίδης διασκευάζει το κλασικό έργο του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι
Μιλήσαμε με τη γνωστή ηθοποιό, που πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς»
H διάσημη ηθοποιός συμπράττει επί σκηνής με 14 άντρες
Τι έχει να μας πει σήμερα το «Μετά το τέλος» του Ντένις Κέλι, ένα έργο που γράφτηκε πριν 20 χρόνια;
Πρωτοποριακή, σκληρή, με μεταφυσικές προεκτάσεις σε σκηνοθεσία Μάκη Σεμερτζίδη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.