Στα «Εμφύλια Έπη» είδαμε τον καθρέπτη της ιστορίας μας
Στην Καλαμάτα η εξαιρετική δουλειά του Γιάννη Μαργαρίτη, ξεχωρίζει
Χίλια πεντακόσια χρόνια ελληνικής ιστορίας, εμφύλιων σπαραγμών και πολέμων. Από τον νάρκισσο Αλκιβιάδη, στον Δημήτριο Παλαιολόγο και από εκεί στον Οδυσσέα Ανδρούτσο και τον Νίκο Ζαχαριάδη και αντιστρόφως, η απόσταση μοιάζει χαώδης, μήπως όμως είναι πολύ πιο μικρή από εκείνη που φανταζόμαστε; Ο Γιάννης Μαργαρίτης, καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Καλαμάτας (ΔΗΠΕΘΕΚ), επιμελήθηκε τα κείμενα του Φαίδωνα Χατζηαντωνίου και δημιούργησε τα «Εμφύλια Έπη» μια παράσταση - σταθμό για το τοπικό θέατρο, που σύντομα θα ταξιδέψει και στο Φεστιβάλ της Νίκαιας, στη Γαλλία.
Οι τέσσερις ιστορικές προσωπικότητες εμφανίζονται να συμπληρώνουν η μία την άλλη και τα κοινά χαρακτηριστικά τους, συνθέτουν έναν «καθρέφτη» για την ελληνική ιστορία. Έναν καθρέφτη που δεν κοιτάζει μόνο στο παρελθόν, αλλά και στο σύγχρονο πολιτικό σκηνικό με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Η καθηλωτική ερμηνεία της Χρυσάνθης Δούζη στο ρόλο και των τεσσάρων ανδρών και στον διάλογο τους με τα αγαπημένα τους γυναικεία πρόσωπα, λειτουργεί όπως λέει και ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Μαργαρίτης, σαν «το συλλογικό υποσυνείδητο του έθνους». Ενός έθνους που φέρει τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά.
Ζαχαριάδης, Ανδρούτσος, Παλαιολόγος και Αλκιβιάδης, με τη σειρά που παρουσιάζονται στην παράσταση, είναι οι αμφιλεγόμενοι πρωταγωνιστές που ενώ υπήρξαν οι οραματιστές μιας γενιάς, στη συνέχεια προσπάθησαν με κάθε τρόπο να επιβληθούν και να γράψουν την ιστορία όπως εκείνοι την φαντάζονταν, ξεχνώντας από πού ξεκίνησαν και παραμερίζοντας τα συναισθήματά τους. «Δεν ζήσαμε για εμάς» λέει κάποια στιγμή η Ρούλα Κούκουλου στον ιστορικό ηγέτη του ΚΚΕ προβάλλοντας το τραγικό του ήρωα αυτής της ιστορίας.
Οι πρωταγωνιστές από θύτες γίνονται θύματα που, μέσω των μουσικών παρεμβάσεων που έχει επιμεληθεί ο Δημήτρης Οικονομάκης και εκτελεί ο Δημήτρης Μπακέας, όπως και στην αρχαία τραγωδία, αφού διαπράττουν την ύβρη, τιμωρούνται.
Ένα ταξίδι στη μνήμη της ελληνικής ιστορίας που λειτουργεί σαν πυξίδα για τον προορισμό που θέλουμε σήμερα να φτάσουμε. Αυτό θα μπορούσε να χαρακτηρίσει τη δουλειά του ακούραστου Γιάννη Μαργαρίτη, που ανέβασε και δεύτερη παράσταση στη χειμερινή περίοδο (μετά τον Γυάλινο Κόσμο του Τενεσί Γουίλιαμς), ενώ παράλληλα έχει δωρίσει και ένα δικό του παραμύθι για την παιδική παράσταση «Το μαργαριτάρι του κόσμου», σε σκηνοθεσία Δ. Φραγκιόγλου, που επίσης παίζεται στο ΔΗΠΕΘΕΚ, φέρνοντας και τους πιο μικρούς πιο κοντά στο θέατρο.
Πρόγραμμα (Μέχρι την Κυριακή των Βαΐων, 21/4)
Εμφύλια Έπη
- Παρασκευή πρωί για μαθητές Λυκείου
- Σάββατο: 20:00
- Κυριακή: 20:00
Το Μαργαριτάρι του Κόσμου
- Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή πρωί για σχολεία
- Κυριακή: 11:30 για το κοινό
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το περίφημο έργο του Σαίξπηρ σε ελληνοτουρκική παραγωγή, αλλά και οι σκέψεις του γνωστού σκηνοθέτη για τον έρωτα, το μίσος, τη βία
Σε αναγνώριση της καλύτερης ερμηνείας νέων ηθοποιών
«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στο Μέγαρο, «Η γραμμή του ορίζοντος» στο Ρεξ, «Κήτος» στο Θέατρο Τέχνης, «Ο ξεπεσμένος δερβίσης» στην Αγγλικανική εκκλησία κ.ά.
Κερδίστε 30 διπλές προσκλήσεις
Στην παράσταση «Ικέτιδες» του Αισχύλου
Ένας εκλεκτός πολυμελής θίασος πρωταγωνιστών, σχόλιο, ανατροπές, χιούμορ, μουσική και χορός στη νέα θεατρική παράσταση που ξεκινά στις 15 Ιουνίου
Η νέα της παράσταση, η αναζήτηση της ελευθερίας, τα όνειρα και η συνθήκη του ατομικισμού
Προσωπικές ιστορίες που «ακουμπούν» στην έντονη επιθυμία όλων των ανθρώπων του κόσμου για ελευθερία, ισότητα και ουσιαστική αποδοχή της διαφορετικότητας
Τι θα δούμε στο Σύγχρονο Θέατρο, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη
«Περιμένοντας τον Γκοντό» στη Στέγη, «Κοππέλια» στην ΕΛΣ, «Ένας εχθρός του λαού» στο Ρεκτιφιέ, «Και λέγε λέγε» στο Τέχνης, «Αίμα στη σκηνή» στο Σύγχρονο κ.ά.
Ένας Πολυχώρος Πολιτισμού στο Κέντρο της Αθήνας
Από 19 Μαΐου έως 2 Ιουνίου 2024, δεκάδες νέοι καλλιτέχνες από όλους τους κλάδους δημιουργούν πρωτότυπα καινοτομικά projects σε όλους τους χώρους της Αμαξοστοιχίας. Είσοδος ελεύθερη.
Μιλήσαμε για την αγάπη του για τα παραμύθια, τα όνειρα, τη θνητότητα. Αφορμή η νέα του παράσταση στο Bios.
Γιατί σε ένα καλύτερο μέλλον τον πρώτο λόγο έχει πάντα ο πολιτισμός.
Σ’ ένα μανέζ στις πλαγιές του Ταϋγέτου η καταξιωμένη ηθοποιός ερμηνεύει τον εμβληματικό ήρωα του Σαίξπηρ με το χάραμα και το σούρουπο
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θέατρου Πειραιά
«La Rondine» από την MET στο Μέγαρο, «Τάξη» στο Θέατρο Σταθμός, «Μοσκώβ-Σελήμ» στον Φάρο ΚΠΙΣΝ, «Emotional Dogs» στο Bios κ.ά.
Διεθνής διάκριση για το ελληνικό θέατρο που σηκώνει αυλαία τον Μάιο στο The Tank Theater
Ο διεθνούς φήμης Έλληνας σκηνοθέτης και το θεατρικό έργο που καθόρισε τον 20ό αιώνα, στην πρώτη παρουσίασή του στη Στέγη
«Αν βάλεις όριο στην κωμωδία, αυτό ακυρώνει την ίδια της τη φύση»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.