- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
5 εργαστήρια Αρχαίου Δράματος ανοιχτά για όλους
Ξεκινούν τα μαθήματα στο Ναύπλιο με πρώτη καλεσμένη την Γ. Μαυραγάνη
Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, στοχεύοντας στην ανανέωση της σχέσης με το κοινό του και σε μια εκ νέου έρευνα που αφορά την πρόσληψη, παραστασιμότητα και τις έννοιες του αρχαίου δράματος, συνεχίζει φέτος για τρίτη χρονιά το πρόγραμμα Εκπαιδεύοντας το κοινό στο αρχαίο δράμα στην Αργολίδα.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Δήμου Ναυπλιέων και σε συνεργασία με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Οι δράσεις του προγράμματος για το 2019 εγκαινιάζονται τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου, στο Βουλευτικό στο Ναύπλιο, στις 18:00 το απόγευμα, με καλεσμένη τη σκηνοθέτρια, Γεωργία Μαυραγάνη.
Στο πλαίσιο της δράσης Διάλογοι η σκηνοθέτρια της παράστασης Ευμενίδες που θα παρουσιαστεί στην Επίδαυρο στις 28 και 29 Ιουνίου 2019 ως μέρος της τριλογίας της Ορέστειας του Αισχύλου, πρόκειται να κάνει ένα εργαστήριο με τίτλο Ευμενίδες : «Τώρα ή χάνομαι με μιας ή χαίρομαι τον Ήλιο».
Οι συμμετέχοντες, αφού διαβάσουν αποσπάσματα του έργου, θα έχουν την ευκαιρία να ερευνήσουν ποια τελετουργία-λειτουργία συνιστά το τρίτο και παρόλα αυτά όχι τόσο γνωστό μέρος της Ορέστειας.
Συγκεκριμένα: Στο έργο ο Ορέστης - ένας θνητός καταδιώκεται. Ο καθαρμός του θεού δεν αρκεί να για λυτρωθεί από το μαρτύριο της καταδίωξής του από τις Ερινύες. Θα χρειαστεί να καθαρθεί μέσα από μια πόλη και τον ανθρώπινο νόμο της.
Πώς λοιπόν, συντελείται τελικά αυτός ο καθαρμός; Συντελείται όντως; Πώς φτάνει να γίνει καθαρμός της Ζωής όλων των Ανθρώπων; Και τέλος, γιατί είναι απαραίτητο το θέατρο σε όλα αυτά;
Οι συζητήσεις και τα ανοιχτά εργαστήρια της δράσης Διάλογοι θα συνεχιστούν στο Βουλευτικό Ναυπλίου σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:
- 18 Φεβρουαρίου 2019: Γεωργία Μαυραγάνη (Ευμενίδες Αισχύλου)
- 4 Μαρτίου 2019: Γιάννης Καλαβριανός (Ιφιγένεια εν Αυλίδι Ευρυπίδη)
- 8 Απριλίου 2019: Γιώργος Σαμπατακάκης (Οιδίπους – Bob Wilson)
- 6 Μαΐου 2019: Σοφία Πάσχου (Θεογονία Ησίοδου)
- 27 Μαΐου 2019: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (Οιδίπους Τύραννος Σοφοκλή)
Φέτος, οι δράσεις του προγράμματος στην Αργολίδα εμπνέονται από τη θεματική, Επανεφευρίσκοντας το αρχαίο δράμα στη σύγχρονη σκηνή, και περιλαμβάνουν σειρά βιωματικών εργαστηρίων που απευθύνονται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και σε ενήλικες κατοίκους της Αργολίδας καθώς και σε ομάδες επισκεπτών από όλο τον κόσμο. Το πρόγραμμα πραγματοποιείται από έμπειρους θεατροπαιδαγωγούς, θεατρολόγους, σκηνοθέτες και καλλιτέχνες του θεάτρου, υπό την επιστημονική επίβλεψη και σύμπραξη του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Τις δράσεις συντονίζουν: η Τζωρτζίνα Κακουδάκη, σκηνοθέτρια και σύμβουλος εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, η Χριστίνα Ζώνιου, διδάσκουσα Υποκριτικής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών και η Αγγελική Τσάκωνα, θεατρολόγος και θεατροπαιδαγωγός στη δράση Δημιουργική Απασχόληση για Παιδιά του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Οι θεατροπαιδαγωγικές δράσεις του προγράμματος σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι εγκεκριμένες από τη Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Λίγα λόγια για την πρώτη καλεσμένη Γεωργία Μαυραγάνη
Η Γεωργία Μαυραγάνη γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1978 και από το 2001 ζει στην Αθήνα. Σπούδασε παιδαγωγικά στη Σχολή Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Πατρών και θέατρο στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και στο προπαρασκευαστικό μεταπτυχιακό τμήμα της σχολής DasArts στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Στο διάστημα 2000-2004, συνεργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη με πολλούς σημαντικούς Έλληνες θεατρικούς σκηνοθέτες (Γιάννης Χουβαρδάς, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Γιάννης Μόσχος, Βίκυ Γεωργιάδη, Θοδωρής Γκόνης).
Από το 2004 έχει σκηνοθετήσει, μεταξύ άλλων, τις παραστάσεις: Οι δούλες του Jean Genet, Tabataba του Bernard-Marie Koltès, Ένα μεγάλο νοσταλγικό τραγούδι (πρωτότυπη περφόρμανς), Όταν είδα το 100% τέλειο κορίτσι για μένα του Haruki Murakami, Εύθραυστο (πρωτότυπη περφόρμανς), Η ταράτσα του αυτόχειρα (πρωτότυπη περφόρμανς), Τριγμός (πρωτότυπη περφόρμανς), Από πρώτο χέρι – Μια παράσταση για τα καπνά (πρωτότυπη περφόρμανς),Όχι αθώος πια (πρωτότυπη περφόρμανς), Το γήρας –Ένα χορικό (πρωτότυπη περφόρμανς), Οι αναστατώσεις του οικότροφου Τέρλες του Ρόμπερτ Μούζιλ σε μετάφραση Αλέξανδρου Ίσαρη ( διασκευή μυθιστορήματος) Γκιακ του Δημοσθένη Παπαμάρκου(διασκευή διηγημάτων) ,Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι (Τέννεσι Ουίλιαμς) κ.ά. που έχουν παρουσιαστεί στα θέατρα Αμόρε, Άσκηση, Πορεία, Χώρα, Επί Κολωνώ, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Εμπρός ,Φεστιβάλ Αθηνών, -1 Πειραματική σκηνή Εθνικού θεάτρου, Πόρτα, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.
Διδάσκει υποκριτική στη δραματική σχολή ”Δήλος” με τους σπουδαστές της οποίας έχει παρουσιάσει αρκετά αναλόγια θεατρικών έργων . Παράλληλα έχει πραγματοποιήσει εργαστήρια υποκριτικής και performance με επαγγελματίες αλλά και μη ηθοποιούς στο Βios, θέατρο στην εκπαίδευση, Μικρό θέατρο Αγρινίου, Αντικαρκινική Εταιρεία διερευνώντας τις δυνατότητες και τις τεχνικές του Θεάτρου Ντοκουμέντου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.