- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
4 παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2018
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος, η Violet Louise, ο νοτιοκορεάτης Γιάχα Κου και η πορτογαλίδα από το Πράσινο Ακρωτήρι Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας διευρύνουν τα όρια
Jaha Koo, «Cuckoo»
22-24 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Ε, 21.00
Πριν από είκοσι χρόνια, η Νότια Κορέα βίωσε μια μεγάλη οικονομική κρίση, ανάλογη με αυτήν που πλήττει τη χώρα μας. Στην παράσταση-διάλεξη «Cuckoo», ο ανατρεπτικός 33χρονος νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης και συνθέτης Γιάχα Κου θα επιχειρήσει ένα ταξίδι στα τελευταία είκοσι χρόνια της ιστορίας της πατρίδας του, ανοίγοντας έναν αστείο, γλυκόπικρο διάλογο με τρεις νοήμονες, ομιλούσες μηχανές μαγειρέματος ρυζιού. Ο καλλιτέχνης, που συνηθίζει να ενσωματώνει στο έργο του διαφορετικά είδη τέχνης, από πολυμέσα και περφόρμανς, μέχρι βίντεο, μουσική, κείμενο και εγκατάσταση, συνομιλεί με τις τρεις μηχανές για το πόσο καταλυτικά επηρέασε η κρίση τη γενιά του, για την ανεργία, τη μοναξιά και την απομόνωση που βιώνει ο ίδιος και οι συνομήλικοί του.
Marlene Monteiro Freitas, «of ivory and flesh - statues also suffer»
24-26 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χ-Ταύρος, 21.00
Μας ενθουσίασε με την περσινή παράσταση «Βάκχες» και έτσι ανυπομονούμε για τον «χορό από μαρμαρωμένες φιγούρες» που θα δούμε φέτος στο Φεστιβάλ. Η βραβευμένη με τον Αργυρό Λέοντα για τον Χορό στην Μπιενάλε της Βενετίας (2018) χορογράφος Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας έρχεται με το πρώτο έργο της, το «of ivory and flesh - statues also suffer», το οποίο εμπεριέχει επίσης σουρρεαλισμό, ένταση, υποδόριο χιούμορ, αλλόκοτη και ανοίκεια αίσθηση. Τα σώματα-αγάλματα παραδόξως χορεύουν, αψηφώντας τους νόμους που απαιτούν το πετρωμένο σώμα να μένει για πάντα καταδικασμένο στην ακινησία. Με πολλαπλές επιρροές, από τις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου έως το κινηματογραφικό «Statues Also Die» (1995) των Alain Resnais, Chris Marker και Ghislain Cloquet, μια κριτική προσέγγιση στην αφρικανική τέχνη και στην αποικιοκρατία – η χορογράφος χτίζει με απόλυτη ακρίβεια το ιδιόμορφο σύμπαν της.
Violet Louise, «Παράξενες ιστορίες» του Έντγκαρ Άλλαν Πόε
26-28 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Β, 21.00
Ο λόγος γίνεται ήχος και μεταφέρει σε εικόνες τον σκοτεινό και μυστηριώδη κόσμο του Πόε, σε μια οπτικοακουστική παράσταση βασισμένη στη διασκευή ποιημάτων και διηγημάτων. Έχουν χρησιμοποιηθεί αποσπάσματα από τα διηγήματα και τα ποιήματα του Πόε τα οποία χρησιμοποιούνται σαν παρτιτούρα για την αφήγηση από τη δημιουργική ομάδα που ασχολείται με τα multimedia και έχει δημιουργηθεί μία νέα σύνθεση με αυτά. Η Λουίζα Κωστούλα (Violet Louise) με σπουδές μουσικής και υποκριτικής, έχει ασχοληθεί με τη σύνθεση ήχου για το θέατρο, τον κινηματογράφο και τις παραστατικές τέχνες και από το 2012 ερευνά το πεδίο της πολυμεσικής αφήγησης. Στην παράσταση υπογράφει τη σκηνοθεσία, τη μετάφραση, τη μoυσική, την οπτική & ηχητική δραματουργία και ερμηνεύει μαζί με την Aγλαΐα Παππά.
Κωνσταντίνος Ρήγος, «Πορνοστάρ - Η αόρατη βιομηχανία του σεξ» της Έλενας Πέγκα
23-25 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Δ, 21.00
Από 1990, που πρωτοεμφανίστηκε ιδρύοντας το Χοροθέατρο Οκτάνα, μέχρι σήμερα, ο νέος διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ, Κωνσταντίνος Ρήγος, δεν έχει πάψει εκπλήσσει το κοινό με τις χορογραφίες και τις σκηνοθεσίες του. Με την Έλενα Πέγκα ειδικά συνδέονται από το 1999, όταν ο Ρήγος σκηνοθέτησε τα «Καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα» πάνω σε μια πασαρέλα ενός κλαμπ. Φέτος την ξανασυναντά στο τελευταίο έργο της, που μεταγράφει στην ελληνική πραγματικότητα δύο ιστορίες του εξαιρετικού, πρόωρα χαμένου χιλιανού συγγραφέα Ρομπέρτο Μπολάνιο (1953-2003) που έχουν ήρωες πορνοστάρ, η μία έναν άντρα, η άλλη μια γυναίκα. Ερωτισμός, μυστήριο, μοναξιά σε μια πολυαναμενόμενη παράσταση.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.