- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Stage Voice: Μια νύχτα με τη Φανί Αρντάν
Η μούσα του Τριφό επιστρέφει στην Αθήνα με τη νέα της μουσικοθεατρική δουλειά «Navire Night»
Η μούσα του Τριφό επιστρέφει στην Αθήνα με τη νέα της μουσικοθεατρική δουλειά «Navire Night», με τη συνοδεία της βιολοντσελίστριας Sonia Wieder-Atherton. Ένας μονόλογος βασισμένος στο ομώνυμο έργο της Μαρκερίτ Ντιράς, για την ανατομία μιας ερωτικής σχέσης ανάμεσα σε έναν άντρα και μία γυναίκα που δεν θα συναντηθούν ποτέ.
Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο βιβλίο;
Διάβασα το βιβλίο της Ντιράς και αποφάσισα να το διασκευάσω σε ένα έργο όπου συνομιλούν λέξεις και μουσική. Μιλά για την απέραντη μοναξιά. Με τη φαντασία του μυαλού μπορούμε να ξεφύγουμε από την πραγματικότητα, βάζοντας τον έρωτα πάνω από όλα. Στο τέλος του βιβλίου δεν είναι ξεκάθαρο αν πρόκειται για πραγματικότητα ή επινόηση. Η Ντιράς ξεκινά από ένα συνηθισμένο φλερτ, μια τηλεφωνική συνομιλία μεταξύ ενός άντρα και μιας γυναίκας. Με τη φαντασία της, όμως, συνθέτει μια καταπληκτική ερωτική ιστορία. Η ηρωίδα αποφασίζει να μη συναντήσει τον άντρα ποτέ. Δεν είναι μια κλασική ιστορία αγάπης, αλλά περισσότερο ο έρωτας σαν τέχνη.
Σήμερα, στην εποχή του διαδικτύου, υπάρχουν αντίστοιχες ερωτικές ιστορίες ανθρώπων που δεν συναντιούνται ποτέ...
Σίγουρα και στην εποχή μας, στο ίντερνετ, δεν είναι σημαντικό αν ένα αγόρι ή ένα κορίτσι λέει ψέματα. Το σημαντικό είναι η σύνδεσή τους, η ζεστασιά του συναισθήματος. Η αγάπη είναι σαν ποτάμι. Το όνειρο, για παράδειγμα, μπορεί να τελειώσει με την έλευση μιας φωτογραφίας, γιατί αυτόματα εισβάλλει η πραγματικότητα που μπορεί να αλλοιώσει το όνειρο. Στην ιστορία της Ντιράς, τη στιγμή που ο άντρας λαμβάνει τη φωτογραφία της ηρωίδας καταστρέφεται το πάθος. Το όνειρο τελειώνει.
Ποια εικόνα σάς έρχεται πιο γρήγορα στο μυαλό από τις προηγούμενες επισκέψεις σας στην Αθήνα; Η θέα της Ακρόπολης από το σπίτι του Βαγγέλη Παπαθανασίου. Πάντα είχα μια εκλεκτή θέση στην καρδιά μου για την Ελλάδα και την αρχαιότητα. Ξαφνικά, μέσα στη νύχτα, από το σπίτι του ήταν σαν να ζούσα ένα όνειρο.
Τι περιμένετε να δείτε στην Αθήνα τώρα;
Μου αρέσει το γεγονός ότι οι άνθρωποι αισθάνονται κάτι κοινό. Θα μου άρεσε να δω τους Έλληνες επαναστατημένους, θα σήμαινε ότι ξύπνησαν. Η κρίση μπορεί να ξεπεραστεί μπορεί και όχι, αλλά θα μείνει ότι οι άνθρωποι δεν είναι ηλίθιοι, δεν είναι πρόβατα.
Το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή;
Η αγάπη. Όταν τη βρεις δεν χρειάζεσαι τίποτε άλλο. Είναι επαναστατική, γιατί τότε δεν φοβάσαι κανέναν και τίποτε. Δεν είσαι υποχρεωμένος να σκύβεις το κεφάλι μπροστά στο αφεντικό σου. Το πιο τρομακτικό πράγμα στη ζωή είναι να υποκύπτεις στην εξουσία επειδή φοβάσαι.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα νέο κορίτσι που σκέφτεται να γίνει ηθοποιός;
Nα έχει ένα είδος τρέλας, να μην τα παρατά και να μη σταματήσει ποτέ να πιστεύει στο όνειρό της, γιατί είναι μια πορεία δύσκολη και όμορφη που απαιτεί επιμονή.
Τι μάθατε από τo ρόλο της Κάλλας;
Να αναζητώ το απόλυτο. Για μένα ήταν μια καλλιτέχνιδα που ποτέ δεν σταμάτησε να αναζητά την καλύτερη νότα, την ιδανική ερμηνεία. Η Κάλλας ήταν η αναζήτηση του απόλυτου.
Τι αγαπάτε περισσότερο τώρα;
Έχω τρέλα με το γαλλικό θέατρο, οπότε αυτό που κάνω τώρα μου αρέσει πολύ. Σ’ αυτό βάζω όλη μου την ενέργεια, αλλά δεν ξέρω αν είναι αυτό που αγαπώ περισσότερο γιατί μου αρέσει να τεμπελιάζω. Να τρώω σοκολάτες, να πηγαίνω σινεμά, να διαβάζω βιβλία στο κρεβάτι μου.
Η σχέση σας με τη νοσταλγία;
Στενή με το παρελθόν μου, σε χρυσαφένια απόχρωση.
Τι σημαίνει η επιτυχία;
Πρέπει πάντα να ξεκινάς από το μηδέν. Είναι κάτι ζεστό για εκείνη τη στιγμή, αλλά μετά πρέπει να μηδενίζεις και να ξεκινάς ξανά.
Info: «Navire Night», Παλλάς, 8/11, 21.00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.