- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Ένα αρχαίο άγαλμα της θεάς Αθηνάς και το «Χρυσό δόρυ» στο Παλέρμο
Μια αναπάντεχη συνάντηση αρχαίας και σύγχρονης τέχνης στο μουσείο της ιταλικής πόλης
Το άγαλμα της Αθηνάς από το Μουσείο Ακρόπολης και το γλυπτό δόρυ της Βένιας Δημητρακοπούλου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Antonino Salinas στο Παλέρμο
Άφησε τον τόπο μας όπου γεννήθηκε για πρώτη φορά ύστερα από 25 αιώνες και δεσπόζει στην καρδιά μιας από τις αίθουσες του Αρχαιολογικού Μουσείου Antonino Salinas, σαν ένα «ευχαριστώ» στην κίνηση του μουσείου του Παλέρμο να επιστρέψει στην Ελλάδα ένα θραύσμα από την ανατολική ζωφόρο του Παρθενώνα ως μακροχρόνια κατάθεση. Μιλάμε, φυσικά, για το στιβαρό αλλά και κομψό συνάμα άγαλμα της προστάτιδας της Αθήνας, θεάς Αθηνάς, το οποίο πριν από λίγο καιρό αναδύθηκε από τις αποθήκες του Μουσείου Ακρόπολης και ταξίδεψε στη Σικελία όπου και θα παραμείνει για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Η μαρμάρινη θεά φορά πέπλο, που οι πτυχές του αγκαλιάζουν τις καμπύλες του σώματος, και από πάνω στενή αιγίδα, περασμένη λοξά κάτω από την αριστερή μασχάλη. Στο κέντρο της αιγίδας υπήρχε αρχικά γοργόνειο, πιθανότατα μεταλλικό, προσαρμοσμένο στις οπές που ανοίγονται εκεί. Το σώμα της δε, είναι λυγισμένο καθώς στηριζόταν στο, χαμένο σήμερα, δόρυ που κρατούσε στο αριστερό χέρι.
Κι όμως, εκεί, που κάποτε χτυπούσε η καρδιά της Μεγάλης Ελλάδας, η Αθηνά βρήκε ένα δόρυ να την περιμένει και μάλιστα στην ίδια αίθουσα με αυτή που φιλοξενείται. Ένα ορειχάλκινο δόρυ που είχε ενταχθεί ανάμεσα στα μόνιμα εκθέματα της αρχαϊκής συλλογής του μουσείου ήδη από το 2019. Μόνο που αυτό το «Χρυσό δόρυ» δεν είναι ήρθε στο φως χάρη στην αρχαιολογική σκαπάνη. Είναι δημιουργία του 2018 και φέρει την υπογραφή της Ελληνίδας εικαστικού, Βένιας Δημητρακοπούλου.
«Η συνύπαρξη των έργων ως μαρτυρίες διαφορετικών χρονικών στιγμών επιτρέπει μια συγκινητική συνομιλία μεταξύ του αρχαίου και του σύγχρονου, συνδέοντας μέσω ενός κοινού λεξιλογίου τα μαχητικά χαρακτηριστικά της θεάς, με την ιδιότητά της ως Πρόμαχος, που συνοψίζονται στον δυναμικό συμβολισμό του δόρατος», δηλώνει γι’ αυτή τη συνάντηση η γνωστή εικαστικός.
Με ύψος που αγγίζει σχεδόν τα 2 μέτρα (1,96 μ.), το γλυπτό προέρχεται από τη σειρά Δόρατα σε μάρμαρο και ορείχαλκο με αιχμές και καμπύλες και παρέμεινε στο μουσείο μετά το πέρας της έκθεσης «Αρχέγονο Μέλλον» που πραγματοποιήθηκε από το Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού Ιταλίας.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.