- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Άγαλμα της θεάς Αθηνάς από το Μουσείο Ακρόπολης στο Παλέρμο
Το άγαλμα θα εκτίθεται για 4 χρόνια στο Αρχαιολογικό Μουσείο Antonino Salinas στο πλαίσιο συμφωνίας για την μεταφορά και ανταλλαγή αρχαιολογικών ευρημάτων
Άγαλμα της θεάς Αθηνάς από το Μουσείο Ακρόπολης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Antonino Salinas στο Παλέρμο
Το άγαλμα της θεάς Αθηνάς (Ακρ. 3027) από τις συλλογές του Μουσείου Ακρόπολης, που χρονολογείται ανάμεσα στα 420-400 π.Χ., τοποθετήθηκε σήμερα στην εμβληματική αίθουσα των αρχαϊκών γλυπτών του Αρχαιολογικού Μουσείου Antonino Salinas στο Παλέρμο για τέσσερα χρόνια, για να αντικατασταθεί στη συνέχεια με ένα γεωμετρικό αγγείο.
Στο περίφημο αυτό άγαλμα η θεά Αθηνά λυγίζει το κορμί της καθώς στηρίζεται στο, χαμένο σήμερα, δόρυ που κρατούσε στο αριστερό χέρι. Φορά πέπλο, οι πτυχές του οποίου αγκαλιάζουν τις καμπύλες του σώματος, και από πάνω στενή αιγίδα, περασμένη λοξά κάτω από την αριστερή μασχάλη.
Στο κέντρο της αιγίδας υπήρχε αρχικά γοργόνειο, πιθανότατα μεταλλικό, προσαρμοσμένο στις οπές που ανοίγονται εκεί.
Η παρουσίαση του εκθέματος πραγματοποιήθηκε σήμερα σε επίσημη εκδήλωση στο Μουσείο A. Salinas, παρουσία της Υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, της Υφυπουργού Πολιτισμού της Ιταλίας, Lucia Borgonzoni, Γερουσιαστού της Ιταλικής Βουλής, του assessore της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Σικελικής Ταυτότητας, δρ Alberto Samonà, της διευθύντριας του Μουσείου Antonino Salinas, Caterina Greco, του καθηγητή Louis Godart και του γενικού διευθυντή του Μουσείου Ακρόπολης, καθηγητή Νίκου Σταμπολίδη.
Το άγαλμα της Αθηνάς ταξιδεύει στη Σικελία στο πλαίσιο της συμφωνίας που προβλέπει την πολυετή μεταφορά και ανταλλαγή αρχαιολογικών ευρημάτων μεταξύ των δύο μουσείων. Πρόσφατα είχε φθάσει και τοποθετηθεί στο Μουσείο Ακρόπολης το επονομαζόμενο θραύσμα Fagan του λίθου VI της ανατολικής ζωφόρου του Παρθενώνα (Ν.Ι. 1546).
Τι δήλωσε κατά την τελετή παράδοσης η Λίνα Μενδώνη
Όπως είπε στην ομιλία της η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού «Είναι ιδιαίτερη η χαρά και η τιμή για μένα να βρίσκομαι κοντά σας, μαζί με τον Γενικό Διευθυντή του Μουσείου της Ακρόπολης των Αθηνών και τους συνεργάτες μου, προκειμένου να ανταποδώσουμε την γενναιοδωρία που εμπεριέχει η πρωτοβουλία της Περιφερειακής Κυβέρνησης της Σικελίας και ιδιαίτερα του Assessore Alberto Samona και της διευθύντριας δρ Caterina Greco, όχι μόνον να καταθέσουν προς έκθεση το θραύσμα Fagan από την ζωφόρο του Παρθενώνα, για μακρό χρονικό διάστημα (4+4 χρόνια) στο Μουσείο της Ακρόπολης, αλλά και να ζητήσουν από το Υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλικής Δημοκρατίας τον οριστικό επαναπατρισμό του στην Αθήνα. Η εκπεφρασμένη αυτή πολιτική βούληση επιβεβαιώνει τους μακρότατους δεσμούς πολιτιστικής συνάφειας και αδελφοσύνης της Ελλάδας και της Σικελίας, καθώς και την εμπράγματη αναγνώριση της κοινής μεσογειακής ταυτότητας.
H επιστροφή και η επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα αποτελεί ηθική υποχρέωση για όλη την Ευρώπη, στο πλαίσιο της προστασίας της κοινής πολιτισμικής της κληρονομιάς. Και η μεγαλύτερη δύναμη για την επανένωσή τους είναι η πίστη των ίδιων των ευρωπαίων, όπως και των βρετανών πολιτών, για τη σημασία του Παρθενώνα, του μέγιστου αυτού μνημείου για τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Τα αρχιτεκτονικά γλυπτά του Παρθενώνα βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο ως προϊόν κλοπής. Η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει οποιοδήποτε δικαίωμα κυριότητας, κατοχής και νομής επ’ αυτών. Αντίθετα, υποχρεούται συνταγματικά και νομιμοποιείται ηθικά να αξιώνει και να επιδιώκει, με κάθε νόμιμο και πρόσφορο μέσο, την οριστική, μόνιμη και αμετάκλητη επιστροφή τους, προς επανόρθωση του δικαίου και της ηθικής τάξης, και κυρίως της αποκατάστασης της ακεραιότητας του μνημείου.
Η Συμφωνία μεταξύ της Αυτόνομης Κυβέρνησης της Σικελίας και της Ελλάδας, προϊόν 14μηνης συνεργασίας και διαβουλεύσεων περιλαμβάνει και την αποστολή δύο σημαντικών αρχαιοτήτων από τις Συλλογές του Μουσείου της Ακρόπολης στο Παλέρμο, μία ανά τετραετία. Η συγκεκριμένη Συμφωνία υποδεικνύει το δρόμο, που μπορεί να ακολουθήσει το Λονδίνο».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.