- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Το τέλος της σκυλίσιας ζωής
Γιατί να δεις 8 χορευτές του Γιαν Μάρτενς να πηδούν αδιάκοπα επί 70 λεπτά
The dog days are over λέει ο Γιαν Μάρτενς σε κοινό και χορευτές. Τέλος σε όλες εκείνες τις φορές που απαιτούσες από τη σκηνή να σε διασκεδάσει. Τέλος και στην υπεράνθρωπη υπόσταση που δίνει το σανίδι στον καλλιτέχνη. Σε αυτή την παράσταση ο άνθρωπος πίσω από τον χορευτή έρχεται στο προσκήνιο και η σχέση του με το θεατή επαναπροσδιορίζεται.
Για δύο ημέρες, 22 και 23 Ιουνίου, o χορογράφος Γιαν Μάρτενς κάνει στην Πειραιώς 260 μια μελέτη πάνω στην ανθρώπινη αντοχή. Με βασικό σκοπό να αποκαλύψει τον άνθρωπο που κρύβεται πίσω από τον χορευτή, ο γνωστός δημιουργός οδηγεί τους χορευτές του σε μια χορογραφία που αποτελείται αποκλειστικά από «πηδήματα, δύναμη και γεωμετρία».
Σε μια πολυσύνθετη, δυναμική, εξουθενωτική χορογραφία, μαθηματικής ακρίβειας και συγχρονισμού μεταξύ των χορευτών, είναι αδύνατον να μη συμβούν λάθη. Αλλά αυτά τα λάθη είναι που φαίνεται να επιδιώκει ο Μάρτενς. Είναι η στιγμή που οι μάσκες πέφτουν, ενώ ο αγώνας για τελειότητα αποδεικνύεται μάταιος. Το κοινό έρχεται αντιμέτωπο με μια νέα κατάσταση και καλείται να δει τους καλλιτέχνες με διαφορετική ματιά. Κύριο μέλημα της παράστασης είναι να αμφισβητήσει τα στερεότυπα που έχει το κοινό για την ψυχαγωγία και πώς πρέπει συγκεκριμένα να συντελείται.
φωτό: Piet Goethals
Όταν σβήσουν τα φώτα ή μάλλον όταν δε σβήσουν, οι χορευτές αρχίζουν να κάνουν κάτι που θυμίζει απλό ζέσταμα, αλλά που πολύ σύντομα εξελίσσεται σε μια συμφωνία αλμάτων που βάζει στοίχημα με την αντοχή και την ισορροπία. Ο ιδρώτας στάζει από το σώμα τους, αλλά συνεχίζουν την αποστολή τους σαν τρελά ρομπότ, ενώ ο ρυθμός γίνεται πιο σύνθετος, τα μοτίβα περισσότερο γεωμετρικά και η ταχύτητα όλο και πιο γρήγορη.
Ο Μάρτενς δε χλευάζει όμως μόνο τους χορευτές του, αλλά και το ίδιο το κοινό. Αφήνει τα φώτα ανοιχτά το πρώτο μισάωρο σε ένα από τα πολύ σπάνια τετ α τετ όπου οι πρωταγωνιστές ενός θεάματος έρχονται κατάματα αντιμέτωποι με το κοινό. Είναι σαν εκείνοι να ρωτούν τους θεατές «τι θέλετε από εμάς;».
φωτό: Piet Goethals
Επικρατεί ησυχία και στα τελευταία δέκα λεπτά τα πάντα κλονίζονται. Οι χορευτές έχοντας ξεπεράσει κάθε όριο αντοχής, βρίσκονται εξαντλημένοι επί σκηνής. Το ίδιο και οι θεατές από κάτω, που παραμένουν στις θέσεις τους, δεσμευμένοι να παρακολουθούν μέχρι να έρθει η στιγμή για το χειροκρότημα.
Παρόλο που στη σκηνή σκόπιμα δε διαδραματίζεται κάτι νέο, ο Μάρτενς αναδεικνύει εύστοχα την ηδονοβλεπτική επιθυμία του κοινού, που απλά συνεχίζει να βλέπει.
φωτό: Alwin Poiana
Σύμφωνα με ξένους κριτικούς, η παράσταση «Τhe dog days are over» είναι η πιο κριτική performance του Martens μέχρι σήμερα. Αποκαλύπτει τον μηχανισμό της θέασης, καθώς και τον πόθο μας για ψυχαγωγία, απαιτώντας η σκηνή να αποτελεί ένα σημείο συνάντησης μεταξύ των ανθρώπων.
Info:
The Dog Days Are Over - a jumped, minimal and political workfor eight performers, 22-23 Ιουνίου, 21.00, Πειραιώς 260 Η
Εισιτήρια από €5. Εκπτώσεις για φοιτητές, καλλιτέχνες, παιδιά, άνω των 65, μικρά και μεγάλα γκρουπ. Περισσότερες πληροφορίες στο: http://tickets.greekfestival.gr/more-info/
Τιμές εισιτηρίων: 25€, 15€ (Φοιτητικό), 5€ (Άνεργοι-A.μεΑ.)
Online αγορά εισιτηρίων: στο www.greekfestival.gr μέσω πιστωτικής κάρτας και στο viva.gr. Όχι κρατήσεις.
Τηλεφωνική αγορά εισιτηρίων:Γίνεται με χρέωση πιστωτικής κάρτας.Τηλεφωνικό Κέντρο: 2103272000
Κεντρικά Εκδοτήρια: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου). Δευτ.-Παρ. 9.00-17.00, Σάβ. 9.00-15.00
Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη. Καθημερινά: 9.00-14.00 & 18.00-21.00
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Δευτ.-Πέμ. 9.00-19.00, Παρ.- Σάβ. 9.00-21.00 (Σε ημέρες παραστάσεων, μία ώρα πριν από την προβλεπόμενη έναρξή τους, τα Εκδοτήρια των συγκεκριμένων θεάτρων εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας).
Λοιποί χώροι
Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων. Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.
Εισιτήρια μπορείτε να προμηθευτείτε και από τα καταστήματα Public, Reload και Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης.
Κεντρική φωτογραφία: Alwin Poiana
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Τι θα δούμε σε γκαλερί και σε χώρους τέχνης της Αθήνας;
Είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί ποτέ για σουρεαλιστικό πίνακα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.