Ο «Φιλοκτήτης» κέρδισε την Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη
Με τους Μαρμαρινό, Μαρκουλάκη και Χειλάκη
Το θεατρόφιλο κοινό της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης χειροκρότησε θερμά τον «Φιλοκτήτη», την τραγωδία του Σοφοκλή όπως τη μετέφερε ο σκηνοθέτης Κώστας Φιλίππογλου, με πρωταγωνιστές τους Μιχαήλ Μαρμαρινό, Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και Αιμίλιο Χειλάκη. Από την προηγούμενη Δευτέρα 30 Ιουνίου όταν η παράσταση έκανε την πρεμιέρα της στο Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας (όπου συνολικά την είδαν 2.500 θεατές), συνέχισε τη θριαμβευτική πορεία της και παρουσιάστηκε την περασμένη Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014 στο θέατρο Δάσους στη Θεσσαλονίκη, όπου υπολογίζεται ότι την είδαν κοντά στους 1500 θεατές.
Η εταιρία καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων αρτIVITIES και το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών θα παρουσιάσουν τον «Φιλοκτήτη» στην Επίδαυρο και για αυστηρά περιορισμένο αριθμό παραστάσεων σε επιλεγμένες πόλεις της Ελλάδας, το αριστούργημα του Σοφοκλή.
Ο Κώστας Φιλίππογλου σκηνοθετεί την παράσταση σε μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα, με την πολύτιμη συνεργασία των Lost Bodies στη μουσική, της Φρόσως Κορρού στην κινησιολογία, του Κένι Μακλέλλαν στα σκηνικά και στα κοστούμια και του Νίκου Βλασόπουλου στον σχεδιασμό των φωτισμών. Ο Μιχάλης Μαρμαρινός υποδύεται τον Φιλοκτήτη, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης το ρόλο του Οδυσσέα και ο Αιμίλιος Χειλάκης το ρόλο του Νεοπτόλεμου.
Σημείωμα του σκηνοθέτη της παράστασης, Κώστα Φιλίππογλου
«Φιλοκτήτης, Ηρακλής, Οδυσσέας. Ήρωες, θύματα, θεοί και άνθρωποι. Πρόσωπα συμπαγή, απόλυτα πεπεισμένα πως καθένα έχει το δίκιο με το μέρος του, πάντα πρόθυμα να επαναληφθούν και να επαναλάβουν τα λάθη τους. Άνθρωποι οχυρωμένοι πίσω από τον οίκτο για τον ίδιο τον εαυτό τους. Σπατάλησαν μια ολόκληρη ζωή καμαρώνοντας για όσα υπέφεραν και τώρα περιφέρουν τις παλιές πηγές τους σαν παράσημα... (Seamus Heaney).
Μαζί τους ο Νεοπτόλεμος, ο γιος του Αχιλλέα, το παιδί του ήρωα, πασχίζει να βρει μια θέση ανάμεσα σε αυτό το πάνθεο των επωνύμων αντρών. Να αποδειχθεί άξιος σαν τον πατέρα του. Τι βάρος στους ώμους! Βρισκόμαστε στον δέκατο χρόνο του Τρωικού πολέμου. Ο χρησμός λέει πως χωρίς τον Φιλοκτήτη και το φονικό του τόξο, δώρο του ίδιου του Ηρακλή, η Τροία δεν πέφτει. Πρέπει να τον φέρουν πίσω. Πριν δέκα χρόνια τον εγκατέλειψαν στη Λήμνο, πληγωμένο από το δάγκωμα ιερού φιδιού, γιατί δεν άντεχαν τις κραυγές του πόνου του και την βρώμα της πληγής του.
Πως τώρα θα τον πείσουν να έρθει να βοηθήσει;
Για άλλη μια φορά επιστρατεύεται ο πολυμήχανος Οδυσσέας. Σύντροφός του σε αυτή την αποστολή ο Νεοπτόλεμος. Το μίσος του Φιλοκτήτη για τον Οδυσσέα είναι άσβεστο, άρα τα λογικά επιχειρήματα δεν θα τον πείσουν. Όσο για τη βία ούτε λόγος. Μην ξεχνάμε το «υπερόπλο», το τόξο του Ηρακλή. Άρα λοιπόν το μόνο που μένει είναι ο δόλος. Εδώ ο νεόκοπος Νεοπτόλεμος με τις συμβουλές του μεγάλου δάσκαλου στην εξυπνάδα και την πονηριά δείχνει να τα καταφέρνει, όμως η συμπόνια και η τιμιότητα κατάλοιπα της ηρωικής περιόδου που σβήνει, θα τον κάνουν να μετανιώσει και να αποκαλύψει την σκευωρία στον Φιλοκτήτη. Το σχέδιο μοιάζει να καταρρέει, η υπόθεση οδηγείται σε αδιέξοδο. Μόνο η θεϊκή παρέμβαση θα δώσει λύση και θα βάλει τα πράγματα στη θέση τους.
Η Λήμνος στην τραγωδία του Σοφοκλή είναι ακατοίκητη. Ένα βραχώδες νησί με ένα ηφαίστειο στο κέντρο του, περιτριγυρισμένο από μια μαύρη άγρια θάλασσα. Ένα απόκοσμο τοπίο φιλοξενεί τον Φιλοκτήτη, που νιώθει απόκοσμο πόνο και θεϊκό θυμό.
Πως είναι δυνατόν να αποκολληθεί, να προχωρήσει, να συγχωρήσει. Με κανένα αντάλλαγμα. Προτιμά να αυτοκτονήσει παρά να ενδώσει. Αν δεν υπήρχαν οι θεοί, που παρεμβαίνουν, ο Οδυσσέας θα έχανε. Για πρώτη φορά! Όμως κέρδισε και πάλι... Ας είναι καλά ο δόλιος Ερμής και η σοφή Αθηνά που είναι πάντα στο πλευρό του».
ΔΙΑΝΟΜΗ
Φιλοκτήτης : Μιχαήλ Μαρμαρινός
Νεοπτόλεμος : Αιμίλιος Χειλάκης
Οδυσσέας, έμπορος : Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Χορός:
Γιάννης Γιαννούλης, Τάσος Δημητρόπουλος, Κώστας Κορωναίος
Δημήτρης Κουρούμπαλης, Γιώργος Παπανδρέου, Κρις Ραντάνοφ
Γιώργος Ρουστέμης
μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
σκηνοθεσία: Κώστας Φιλίππογλου
σκηνικά-κοστούμια: Κenny MacLellan (Κέννυ Μακλέλλαν)
επιμέλεια κίνησης: Φρόσω Κορρού
πρωτότυπη μουσική: Lost Bodies
Πρώτη παράσταση: στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας στις 30 Ιουνίου
Στη συνέχεια:
Πάτρα, Ρωμαϊκό Ωδείο: Τρίτη 1 και Τετάρτη 2 Ιουλίου
Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους: Παρασκευή 4 Ιουλίου
Δίον, Αρχαίο Θέατρο: Κυριακή 6 Ιουλίου
Καβάλα, θέατρο Κάστρου: Δευτέρα 7 και Τρίτη 8 Ιουλίου
Κέρκυρα, θέατρο Ρένας Βλαχοπούλου, Μον Ρεπό: Τετάρτη 9 Ιουλίου
Μεσσήνη, Στάδιο Αρχαίας Μεσσήνης: Παρασκευή 11 Ιουλίου
Ήλιδα, θέατρο Αρχαίας Ήλιδας, Σάββατο 12 Ιουλίου
Οινιάδες, Αρχαίο θέατρο Οινιάδων: Κυριακή 13 Ιουλίου
Οι παραστάσεις ξεκινούν στις 21:15 μ.μ.
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Παρασκευή 18 και Σάββατο 19 Ιουλίoυ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Η συγγραφή στο εξωτερικό είναι επάγγελμα και όχι πάρεργο
Live στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος
Ο συγγραφέας μάς εξηγεί όσα χρειάζεται να ξέρουμε για το νέο βιβλίο του «Πάντα η Αλεξάνδρεια», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο
Το συγκρότημα που έχει προκαλέσει ηθικό πανικό σε κάθε γωνιά του κόσμου, υπόσχεται ένα από τα πιο δυνατά shows του καλοκαιριού
Οι ταινίες, οι αριθμοί, οι αλλαγές, οι διαμάχες
Μια μοναδική βραδιά θεατρικού rock - Η επίσημη ανακοίνωση
Στο πλευρό του θα βρίσκεται ο Μπάρι Κιόγκαν στο ρόλο του Ρίνγκο Σταρ
Ο «Βασιλιάς του Τρόμου» σε μία μοναδική παράσταση στο Terra Vibe
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
«Οι βιβλιοπώλες σώζουν ζωές. Τελεία και παύλα», δήλωσε μέσω του εκδότη του
Όλα είναι εκεί: τα καλά και τα κακά του Στέλιου Καζαντζίδη, που θίγονται σε ακριβοδίκαιες δόσεις, με μια λέξη, ένα βλέμμα, έναν υπαινιγμό
Ήταν έτοιμη να αποχωρήσει από τον κινηματογράφο και τώρα είναι υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα
Το τελευταίο της βιβλίο, που το υλικό του το δούλευε καθ’ ομολογίαν της για δέκα χρόνια, επιχειρεί ένα είδος λογοτεχνικής ταχυδακτυλουργίας
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Γιατί προσπαθούν να την απαξιώσουν διάφοροι «δήθεν ειδικοί»;
Τον επιβλητικό ήχο του μεγαλύτερου εκκλησιαστικού οργάνου της χώρας μας θα απολαύσουν όσοι βρεθούν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.