- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Η πόλη, τα πατίνια και η ευθύνη των λέξεων
Η Αθήνα και η μετακίνηση με εναλλακτικά μέσα
Ο Δήμος Αθηναίων και η προσπάθεια των πολιτών να κινηθούν με φιλικά προς το περιβάλλον μέσα
Η απάντηση της Αντιδημάρχου Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, κας Μάρως Ευαγγελίδου, στο άρθρο μου «Πώς ο Δήμος Αθηναίων με έκανε να χάσω το αεροπλάνο» δείχνει, αν μη τι άλλο, ότι η δημόσια συζήτηση γύρω από τη μικροκινητικότητα στην Αθήνα είναι πιο ζωντανή από όσο θα πίστευε κανείς.
Το κείμενό μου στηρίχθηκε σε προσωπική εμπειρία. Δεν ήταν τεχνική μελέτη, ούτε παρέμβαση επί νομοθετημάτων. Ήταν η μαρτυρία ενός πολίτη που στην προσπάθειά του να κινηθεί με φιλικά προς το περιβάλλον μέσα παγιδεύτηκε μέσα σε μια αλυσίδα από δυσλειτουργίες, θολές αρμοδιότητες και ανύπαρκτη σήμανση.
Η κυρία αντιδήμαρχος επισημαίνει ότι η εφαρμογή που με καθοδήγησε ανήκει σε ιδιωτική εταιρεία και όχι στον Δήμο. Δεν έγραψα καθόλου το αντίθετο. Οι δημόσιοι χώροι, τα πεζοδρόμια, οι μπάρες και η σήμανση πάνω στο έδαφος δεν ανήκουν σε εταιρείες – είναι αρμοδιότητα των δημοτικών αρχών και αυτό υπογράμμισε το άρθρο μου. Αν λείπουν ή είναι ανεπαρκείς, αυτό δημιουργεί σύγχυση, ανεξαρτήτως εφαρμογής.
Ο Δήμος φαίνεται να έχει ξεκινήσει έναν σοβαρό διάλογο με τις εταιρείες μικροκινητικότητας και αυτό είναι θετικό. Όμως ενώ οι διαδικασίες εξελίσσονται, η πραγματικότητα στην πόλη παραμένει δύσκολη: οι πολίτες καλούνται να κινούνται σε ένα περιβάλλον χωρίς σαφείς κανόνες στο πεδίο και αυτό κατέγραψα βιωματικά και όχι από την καρέκλα του γραφείου μου. Η πρόοδος προϋποθέτει διοίκηση ανοιχτή στην κριτική· χωρίς ανεκτικότητα, δεν υπάρχει εξέλιξη.
ΥΓ: Τελικά πήρα το επόμενο αεροπλάνο για Γενεύη. Εκεί κινήθηκα με ποδήλατο της εταιρείας Donkey Republic. Πρόκειται για σκανδιναβική εταιρεία λειτουργεί σε συνεργασία με το καντόνι της Γενεύης στο πλαίσιο δημόσιων συμβολαίων και παραχωρήσεων δημόσιου χώρου για στάθμευση, με συγκεκριμένες ρυθμίσεις και σημεία. Δηλαδή: η υποδομή (μπάρες, σήμανση, ποδηλατοστάσια) είναι δημόσια, αλλά το σύστημα χρήσης των ποδηλάτων ανήκει στην Donkey Republic.
Είναι μια μικρή, αλλά ουσιώδης υπενθύμιση ότι περιβαλλοντική ευαισθησία δεν σημαίνει μόνο «φυτεύουμε δέντρα», αλλά δημιουργούμε και τις συνθήκες ώστε οι πολίτες να μπορούν να μετακινηθούν με εναλλακτικά μέσα, χωρίς να χρειάζονται νομικές γνώσεις ή τύχη. Η Αθήνα, σε αυτό το κομμάτι, έχει ακόμη δρόμο μπροστά της. Και η δημόσια συζήτηση ίσως είναι ένα πρώτο βήμα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Πότε επιτέλους θα παραδοθεί στους πολίτες;» ρωτά ο δήμαρχος Αθηναίων
Ο δήμαρχος Αθηναίων έκανε λόγο για καθυστερήσεις
Ζωντανή εκπομπή με την Επιστήμη Μπινάζη και τον Διονύση Νοταράκη
Δεν χάνουμε το πιο χαρούμενο, πολύχρωμο, πολυφυλετικό χριστουγεννιάτικο μπαζάρ της πόλης, που διοργανώνουν «Οι φίλοι του Παιδιού» με τη συμμετοχή 35 και πλέον Πρεσβειών
Τι ισχύει και τι θα πρέπει να αλλάξει
Χάρης Δούκας και Γιάννης Βρούτσης ανακοίνωσαν την πλήρη αναβάθμιση του Δημοτικού Γηπέδου στο Μητροπολιτικό Πάρκο
Αλλαγή χρονιάς με την Ελένη Φουρέιρα
Ένα ξενοδοχείο που ζει στον ρυθμό της πόλης και μετατρέπει την τέχνη σε εμπειρία
Αύριο ξεκινούν επίσημα η εορταστικές εκδηλώσεις από τον περιφερειάρχη με ένα συναρπαστικό light show.
Παρουσιαστές της βραδιάς ο Κρατερός Κατσούλης και η Ντόρα Μακρυγιάννη
Ιστορίες της αθηναϊκής ζωής ανθρώπων που κατέληξαν να αποκαλούν την πρωτεύουσα σπίτι τους
Πότε ανοίγει τις πύλες του για μικρούς και μεγάλους
Σήμα εκκίνησης για τις εορταστικές εκδηλώσεις στην Αθήνα
Παρουσιαστές της βραδιάς θα είναι ο Κρατερός Κατσούλης και η Ντόρα Μακρυγιάννη
Στις 27 Νοεμβρίου η φωταγώγηση του
Μια περιήγηση στο αγαπημένο τοπόσημο των Εξαρχείων
Ένα forum που έγινε θεσμός, την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου. Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα.
Ποιοι τα διοργανώνουν; Πού και πότε πραγματοποιούνται; Τι θα αντιμετωπίσουμε; Ποιες ευκαιρίες να ψάξουμε;
Το παράδειγμα της οδού Σκουφά στο Κολωνάκι
Με απόφαση Χάρη Δούκα, παραχωρείται για 5 χρόνια σε μη κερδοσκοπικούς φορείς
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.