- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
«Τριτοκοσμικό» μποτιλιάρισμα στο Σύνταγμα, σε αργή κίνηση
Ρεπορτάζ της A.V. για το μπλόκο με τα τουριστικά λεωφορεία στην Αμαλίας κατά τους θερινούς μήνες και τις παράνομες πιάτσες ταξί
Είσαι οδηγός ΙΧ, επιβάτης σε αστικό λεωφορείο ή απλός περαστικός και βρίσκεσαι στη λεωφόρο Αμαλίας στο ύψος του Συντάγματος κατά τις ώρες αιχμής; Η κατάσταση που αντικρίζεις, θυμίζει σκηνή από ταινίες της αποκάλυψης. Δεν βλέπεις απλώς να ξετυλίγεται μπροστά σου το σενάριο αλλά μετέχεις και στη σκηνή που οι κάτοικοι προσπαθούν απεγνωσμένα να φτάσουν στο καταφύγιο, τα κορναρίσματα και οι σφυρίχτρες δίνουν και παίρνουν και η καρδιά της πρωτεύουσας μετατρέπεται σε μία σύγχρονη ζούγκλα.
Το μποτιλιάρισμα στο Σύνταγμα, στη λεωφόρο Αμαλίας και στην Ομόνοια, οφείλεται σύμφωνα με τους οδηγούς ΙΧ στα διώροφα λεωφορεία από τουριστικές εταιρίες που ξεναγούν τους τουρίστες στη πόλη και τα οποία, όπως καταγγέλλουν, σταθμεύουν μαζικά και σε ακατάλληλα σημεία. Καταπατούν τη λεωφορειολωρίδα και τον χώρο στάθμευσης ταξί και εντείνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Μιλώντας στην Athens Voice, o Αντιδήμαρχος κέντρου πόλης και δημοτικής Αστυνομίας Ανδρέας Βαρελάς, εξηγεί ότι υπάρχουν συγκεκριμένα δρομολόγια και οριοθετημένες στάσεις για τα λεωφορεία. Το πρόβλημα όμως που παρουσιάστηκε είναι ότι υπήρχε μέριμνα για μονάχα μία εταιρεία με αποτέλεσμα όταν έγινε η έκρηξη με τα λεωφορεία ξενάγησης, να μην υφίσταται κατάλληλος σχεδιασμός του χώρου στάθμευσης.
«Το θέμα έχει συζητηθεί ήδη στο δημοτικό συμβούλιο, ωστόσο δεν μπορεί να γίνει κάτι μέσα στην καλοκαιρινή σεζόν αλλά χρειάζεται μια κυκλοφοριακή μελέτη που θα τεθεί σε ισχύ από την επόμενη τουριστική περίοδο» τονίζει ο κ. Βαρελάς.
Πρόκειται όμως για κάτι που συμβαίνει μόνο κατά την έναρξη της τουριστικής περιόδου και μόνο στη Λεωφόρο Αμαλίας ή αποτελεί μια παγιωμένη εικόνα που αφορά τον ευρύτερο σχεδιασμό και την έλλειψη κανόνων για την κυκλοφορία των οχημάτων;
Ο κ. Βαρελάς επισημαίνει ότι το πρόβλημα εντείνεται από τις παράνομες πιάτσες ταξί καθώς από τη Φιλελλήνων ως τη Μητροπόλεως δεν υπάρχουν αδειοδοτημένα σημεία για τη στάθμευσή τους. Οι νόμιμες πιάτσες εκεί είναι περιορισμένες και μικρές σε μέγεθος αναλογικά με την προσφορά των ταξί με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μετατοπίζουν το πρόβλημα στην Ομόνοια, να ωθούνται στην ανομία ή να κυκλοφορούν χωρίς πελάτη, η αναζήτηση του οποίου κοστίζει σε χρόνο και χρήμα. Στην πλατεία Ομονοίας, από την άλλη, για μια ακόμα φορά δεν λείπουν οι παρατηρήσεις για το ακατάλληλο παρκάρισμα των πολύχρωμων λεωφορείων που ξεναγούν τους τουρίστες.
Σε μια προσπάθειά μας να εντοπίσουμε τη νούμερο ένα πηγή του προβλήματος επικοινωνήσαμε με την υπεύθυνη και μέλος του Δ.Σ της εταιρίας City Sightseeing Bus, με τα κόκκινα διώροφα πούλμαν που ξεναγούν τους τουρίστες στα αξιοθέατα της πόλης. Σύμφωνα με τα λεγόμενά της, οι ευθύνες αποδίδονται τόσο στον Δήμο που έδωσε ανεξέλεγκτες άδειες στις αντίστοιχες εταιρείες, περισσότερες απ’ όσες μπορούσε να υποστηρίξει ο σχεδιασμός του χώρου, όσο και στους ιδιοκτήτες ταξί.
Κι εδώ επανέρχεται το θέμα της παράνομης στάθμευσης ταξί στην περιοχή του Συντάγματος, που σύμφωνα με την υπεύθυνη της εταιρείας, επιδίδονται σε έναν «διαγωνισμό» παραβάσεων και πάρκινγκ ασυδοσίας, ενώ για λόγους ανταγωνισμού οι ιδιοκτήτες ταξί κατηγορούν τα λεωφορεία ξενάγησης. Όσον αφορά το θέμα της καταπάτησης της λωρίδας των αστικών λεωφορείων, μας δήλωσε πως δεν τίθεται ζήτημα, καθώς τα τουριστικά οχήματα αφορούν κι αυτά την αστική περιήγηση τονίζοντας ότι «προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στον τουρισμό, που είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας και όχι στη καταπάτηση της λωρίδας των μέσων ΟΑΣΑ»!
Στο σημείο αυτό δεν γινόταν να μην ακούσουμε και την εκδοχή κάποιου από το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής. Ο υπεύθυνος του γραφείου τύπου του Σ.Α.Τ.Α, κ. Θιάσος, μας εξήγησε ότι παρόλο που υπάρχουν οριοθετημένες στάσεις για τα εν λόγω τουριστικά λεωφορεία, δεν υπάρχει σταθερός χώρος στάθμευσης με το πρόβλημα να ξεκινά όταν κάνουν στάσεις για περισσότερο από λίγα λεπτά. Η κατάσταση βέβαια ξεφεύγει όταν μένουν ακινητοποιημένα για πάνω από 30 λεπτά στο σημείο που προορίζεται μοναχά για στάση. «Δεν αγιοποιούμε τους οδηγούς ταξί, δεν γίνεται όμως να είμαστε οι αποδιοπομπαίοι τράγοι για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας» επισήμανε ο κ. Θιάσος.
Οι απόψεις διίστανται, ωστόσο συμφωνούμε πως το πρόβλημα δεν λύνεται μονομερώς και χρειάζεται ένας κεντρικός σχεδιασμός να τεθεί επί τάπητος, αφού πρόκειται για ένα ντόμινο που οδηγεί σε περισσότερες καταπατήσεις. Παρόλο που η Τροχαία κόβει αλλεπάλληλες κλήσεις, εξακολουθούν να παρατηρούνται παραβάσεις ΙΧ σε διαβάσεις πεζών, σε θέσεις για άτομα με αναπηρίες, ράμπες, εισόδους πολυκατοικιών και σημεία φορτοεκφόρτωσης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Πότε επιτέλους θα παραδοθεί στους πολίτες;» ρωτά ο δήμαρχος Αθηναίων
Ο δήμαρχος Αθηναίων έκανε λόγο για καθυστερήσεις
Ζωντανή εκπομπή με την Επιστήμη Μπινάζη και τον Διονύση Νοταράκη
Δεν χάνουμε το πιο χαρούμενο, πολύχρωμο, πολυφυλετικό χριστουγεννιάτικο μπαζάρ της πόλης, που διοργανώνουν «Οι φίλοι του Παιδιού» με τη συμμετοχή 35 και πλέον Πρεσβειών
Τι ισχύει και τι θα πρέπει να αλλάξει
Χάρης Δούκας και Γιάννης Βρούτσης ανακοίνωσαν την πλήρη αναβάθμιση του Δημοτικού Γηπέδου στο Μητροπολιτικό Πάρκο
Αλλαγή χρονιάς με την Ελένη Φουρέιρα
Ένα ξενοδοχείο που ζει στον ρυθμό της πόλης και μετατρέπει την τέχνη σε εμπειρία
Αύριο ξεκινούν επίσημα η εορταστικές εκδηλώσεις από τον περιφερειάρχη με ένα συναρπαστικό light show.
Παρουσιαστές της βραδιάς ο Κρατερός Κατσούλης και η Ντόρα Μακρυγιάννη
Ιστορίες της αθηναϊκής ζωής ανθρώπων που κατέληξαν να αποκαλούν την πρωτεύουσα σπίτι τους
Πότε ανοίγει τις πύλες του για μικρούς και μεγάλους
Σήμα εκκίνησης για τις εορταστικές εκδηλώσεις στην Αθήνα
Παρουσιαστές της βραδιάς θα είναι ο Κρατερός Κατσούλης και η Ντόρα Μακρυγιάννη
Στις 27 Νοεμβρίου η φωταγώγηση του
Μια περιήγηση στο αγαπημένο τοπόσημο των Εξαρχείων
Ένα forum που έγινε θεσμός, την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου. Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα.
Ποιοι τα διοργανώνουν; Πού και πότε πραγματοποιούνται; Τι θα αντιμετωπίσουμε; Ποιες ευκαιρίες να ψάξουμε;
Το παράδειγμα της οδού Σκουφά στο Κολωνάκι
Με απόφαση Χάρη Δούκα, παραχωρείται για 5 χρόνια σε μη κερδοσκοπικούς φορείς
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.