- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα συνδέονται με κίνδυνο πρόωρου καρκίνου του εντέρου στις γυναίκες
Μελέτη δείχνει αυξημένο κίνδυνο για γυναίκες κάτω των 50 - Πιθανή εξήγηση για την άνοδο των κρουσμάτων
Μελέτη στις ΗΠΑ συνδέει την αυξημένη κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με πρόωρες εντερικές αλλοιώσεις που οδηγούν σε καρκίνο στις γυναίκες κάτω των 50.
Οι γυναίκες κάτω των 50 ετών που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες υπερεπεξεργασμένων τροφίμων φαίνεται να διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης ανώμαλων αυξήσεων στο έντερο που μπορεί να εξελιχθούν σε καρκίνο, σύμφωνα με νέα αμερικανική έρευνα.
H μελέτη υποδεικνύει ότι τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα ίσως εξηγούν την αύξηση των κρουσμάτων καρκίνου του εντέρου σε άτομα κάτω των 50 ετών.
Τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα, όπως σνακ, αναψυκτικά, έτοιμα γεύματα και προϊόντα πλούσια σε ζάχαρη, αλάτι και λιπαρά, θεωρούνται προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασίας με ελάχιστη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνες ή φυσικά συστατικά.
Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό JAMA Oncology και πραγματοποιήθηκε υπό την καθοδήγηση του δρ. Άντριου Τσαν από το Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης, βασίστηκε σε δεδομένα από τη μακροχρόνια έρευνα Nurses’ Health Study II. Συνολικά αναλύθηκαν στοιχεία από 29.105 γυναίκες που συμμετείχαν στη μελέτη μεταξύ 1991 και 2015.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν κατά μέσο όρο 9,9 μερίδες υπερεπεξεργασμένων τροφίμων ημερησίως είχαν 45% μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης προκαρκινικών αδενωμάτων συγκριτικά με όσες κατανάλωναν περίπου 3,3 μερίδες την ημέρα.
Αν και οι ερευνητές δεν εντόπισαν άμεση συσχέτιση με άλλους τύπους πολυπόδων, θεωρούν ότι τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα μπορεί να συνδέονται με μεταβολικές διαταραχές, φλεγμονή και διαταραχές στο μικροβίωμα του εντέρου —παράγοντες που έχουν συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου.
«Τα αποτελέσματα δεν σημαίνουν ότι όποιος τρώει υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα θα πάθει καρκίνο», εξηγεί ο δρ. Τσαν. «Αλλά αποτελούν ένα ακόμη κομμάτι στο παζλ που μας βοηθά να κατανοήσουμε την αύξηση των περιστατικών σε νεότερες ηλικίες».
Η Φιόνα Όσγκαν, επικεφαλής ενημέρωσης για θέματα υγείας στο Cancer Research UK, τόνισε ότι η έρευνα προσφέρει σημαντικές ενδείξεις για το πώς η διατροφή μπορεί να επηρεάσει τις πρώτες αλλαγές στο έντερο. «Η συνολική διατροφή μας έχει μεγαλύτερη σημασία από οποιοδήποτε μεμονωμένο τρόφιμο», ανέφερε, ζητώντας πολιτικές που θα κάνουν τις υγιεινές επιλογές πιο προσιτές.
(Με πληροφορίες The Guardian)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα fillers κάτω από τα μάτια και η αφαίρεση λίπους από τα μάγουλα στην κορυφή της λίστας
Η Λόρεν Φρίντμαν καταγγέλλει μόνιμο «χημικό ευνουχισμό» από αντικαταθλιπτικά - Τι είναι το σύνδρομο PSSD
Ο πρώην σταρ του NBA εξήγησε γιατί αποφάσισε να ακολουθήσει τη συγκεκριμένη θεραπεία
Εργαζόμενοι της εταιρείας σε συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό καθάρισαν δασική περιοχή στον Διόνυσο
Νέα κλινικά δεδομένα για άτομα που μεταβαίνουν από το κάπνισμα στη χρήση pouches νικοτίνης
Πώς επηρεάζει η χρόνια φλεγμονή το σώμα
Το nivolumab σε συνδυασμό με το σχήμα χημειοθεραπείας AVD έλαβε διευρυμένη έγκριση στην ΕΕ
Η ψυχολογία εξηγεί γιατί ο εγκέφαλός μας αναζητά μοτίβα, «σημάδια» και νοήματα ακόμη και στις πιο απλές συμπτώσεις
Η χρονική σύμπτωση θεωρείται εντυπωσιακή
Η μελέτη εκτιμά ότι το αλκοόλ συνδέεται με περισσότερες από 200 διαφορετικές ασθένειες
Οι αισθήσεις μας καθορίζουν τις διατροφικές μας επιλογές, ακόμα κι όταν δεν πεινάμε
Νέα μελέτη δείχνει σύνδεση της μακροχρόνιας έκθεσης σε ρύπους με προχωρημένη στεφανιαία νόσο
Λάθος συμβουλές που ακούγονται αρκετά και ο λόγος που η ζάχαρη έχει τόσο κακή φήμη
Πώς βιώνεται η ανηδονία;
H χάρτα της ΕΠΕ σε «5+1» άξονες: Παρεμβάσεις σε ζητήματα δημόσιας υγείας για το αναπνευστικό σύστημα
Το νέο ψηφιακό «νοσοκομείο» του Ομίλου
10 οδηγίες για ξέγνοιαστες καλοκαιρινές στιγμές
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.