- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Grand Prix Ολλανδίας: Δύο οδηγοί άφησαν τις ελπίδες τους στους αμμόλοφους
Ο Πιάστρι σε νίκη από την pole, ο Φερστάπεν σε «οικογενειακό» αγώνα και ο rookie Χάτζαρ που έσπασε το κύπελλό του
Grand Prix Ολλανδίας: Όλα όσα έγιναν στις 31 Αυγούστου 2025 στην πίστα Circuit Zandvoort
Ο δέκατος πέμπτος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εκατοστός τριακοστός ένατος (1.139) σε απόλυτη αρίθμηση της Formula 1, διεξήχθη την Κυριακή 31 Αυγούστου 2025 στην πίστα Circuit Zandvoort, στην ομώνυμη πόλη της Ολλανδίας, η οποία βρίσκεται 35 χιλιόμετρα δυτικά του Άμστερνταμ.
Μετά τη σύγκρουση με τον αδέξιο Κίμι Αντονέλλι στον 57ο γύρο του αγώνα, ο Σαρλ Λεκλέρ έβγαλε το κράνος του και κάθισε σε έναν από τους αμμόλοφους που περιστοιχίζουν την πίστα. Δεν ατένιζε τη γνωστή παραλία στην οποία έκανε τις διακοπές της η αυτοκράτειρα Σίσσυ της Αυστροουγγαρίας. Έμεινε με το κεφάλι σκυφτό μέχρι το τέλος του αγώνα. Δεν ήθελε να επιστρέψει στα paddock. Για άλλη μια φορά η απόφαση της ομάδας να τζογάρει με τις αλλαγές των ελαστικών τον έφερε στην δύσκολη θέση: να μάχεται σώμα με σώμα με τον άπειρο οδηγό της Mercedes στη μεγάλη, αριστερή, επικλινή τρίτη στροφή με ολέθρια γι’ αυτόν αποτελέσματα. Ο Αντονέλλι τιμωρήθηκε με ποινή δέκα δευτερολέπτων αλλά η Mercedes πλησίασε τη Ferrari στους 12 βαθμούς στον πίνακα των κατασκευαστών και, το κυριότερο, ενέτεινε την απογοήτευση του Μονεγάσκου σχετικά με την ικανότητα της ιταλικής ομάδας να διαχειριστεί το υλικό και τους ανθρώπους της έτσι ώστε να επιστρέψει στην πρώτη θέση του αθλήματος. Στον 32ο γύρο στο σικέιν Hans Ernst Bocht (στροφές 11 και 12) είχε κάνει μια υπέροχη προσπέραση (από τις πλέον εντυπωσιακές που μπορεί να δει κάποιος σε αγώνες Formula 1) του Τζώρτζ Ράσελ, σε ένα εξαίσιο δείγμα των οδηγικών ικανοτήτων και της θελήσεώς του. Μια κίνηση που μένει αξέχαστη σε ένα σπορ που τείνει σταθερά στην προγραμματισμένη και πληκτικά ασφαλή οδήγηση. Ωστόσο, η παρουσία ενός τέτοιου οδηγού ξεθωριάζει μπροστά στη χρόνια ανικανότητα τής, ιστορικά, σπουδαιότερης ομάδας των αγώνων. Ο Λεκλέρ δεν σήκωσε το βλέμμα από την άμμο, αναγνωρίζοντας εντός του το δυσοίωνο μέλλον του στην Ferrari.
Στον 65ο γύρο το αυτοκίνητό του, δεύτερου στον αγώνα και την κατάταξη οδηγών, Λάντο Νόρις, άρχισε να βγάζει καπνούς. Μετά από λίγο το εγκατέλειψε στην άκρη της πίστας και πήγε να καθίσει στον αμμόλοφο, φορώντας το κράνος του. Δεν ήθελε να δουν την απογοήτευσή του για την, κατά πάσα πιθανότητα, απώλεια του πρωταθλήματος; Ο ομόσταυλός του, Όσκαρ Πιάστρι, θα τερμάτιζε σε λίγο πρώτος στον αγώνα και θα ενίσχυε την πρώτη θέση του στην κατάταξη κατά 25 βαθμούς. Η συνολική τους διαφορά θα έφτανε στους 34 βαθμούς. Ή μήπως το κράνος κάλυπτε την κρυμμένη χαρά του ότι απαλλάχτηκε από το βάρος του ανταγωνισμού και το άγχος που φέρνει μαζί του και πνίγει τον Βρετανό; Εξάλλου, μετά από μια τέτοια εξέλιξη, θα μπορέσει με άνεση να ρίξει το βάρος της αποτυχίας στη ατυχία. Θα είναι, υπό μίαν έννοια, εντάξει και με τον εαυτό του και με την ομάδα. Ίσως μόνο η μητέρα του, η οποία επιστρατεύθηκε να τον στηρίζει σε κάθε αγώνα λίγο μετά την αρχή της περιόδου, ξέρει ποια είναι η αλήθεια. Ο γιος της δεν έχει την αταραξία του Αυστραλού ομόσταυλού του και αυτή είναι η μοναδική τους διαφορά, γιατί η, τεχνικώς εννοούμενη, οδηγική τους ικανότητα είναι ισάξια. Ο Νόρις δεν μπορεί να αντέξει το βάρος της υπάρξεως του ως οδηγός αγώνων. Φαίνεται όμως πιο ανθρώπινος μέσα σε αυτήν την αδυναμία του, από τον ανέκφραστο μελλοντικό πρωταθλητή.
Δύο πιλότοι κάθονται εγκαταλείψαντες και εγκαταλελειμμένοι, στους αμμόλοφους του Zandvoort. Ο ένας από την ομάδα και ο άλλος από τον εαυτό του. Νομίζω ότι ο Λεκλέρ χρήζει μεγαλύτερης κατανόησης. Ο Νόρις είναι μάλλον ευχαριστημένος.
Ο Αγώνας
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν ψηφίστηκε από τους θεατές ως οδηγός του αγώνα. Ήρθε τρίτος συγκεντρώνοντας το 8% των ψήφων, ενώ ο πρώτος Ιζάκ Χάτζαρ πήρε το 36% και ο δεύτερος Λεκλέρ το 9%. Όμως ήταν ο πιο συνεπής πιλότος σχετικώς με την δυναμικότητα του μονοθεσίου που στον συγκεκριμένο αγώνα ήταν υποδεέστερο της Mercedes και της Ferrari. Ξεκίνησε τον αγώνα στην τρίτη θέση με μαλακά ελαστικά σε αντίθεση με τους υπολοίπους, προσπέρασε με επιδεξιότητα τον Νόρις στη δεύτερη στροφή, παρόλο που γλίστρησε και διατήρησε την τρίτη θέση του στην πίστα μέχρι το πρώτο pit, στον 20/72 γύρο. Ο Νόρις τον είχε περάσει από την εξωτερική πλευρά της TarzanBocht (στροφή 1) στον 9/72 γύρο. Η Mclaren είναι σαφώς πιο γρήγορη, ειδικά σε πίστες με στροφές μεσαίων ταχυτήτων όπως είναι αυτή του Ολλανδικού Grand Prix. Στη συνέχεια του αγώνα και με τη βοήθεια των δύο safety cars που εμφανίστηκαν μετά τα ατυχήματα του Λιούις Χάμιλτον και του Λάντο Νόρις προσπάθησε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο αλλά η δυναμικότητα της Mclaren είναι ασυναγώνιστη.
Ο Ιζάκ Χάτζαρ τερμάτισε τρίτος και ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο, ενώ η θυγατρική ομάδα της Red Bull, η Racing Bulls, είχε να ανέβει σε βάθρο από το 2021 στο Μπακού. Ήταν συνεπής και ψύχραιμος στις επιθέσεις του Λεκλέρ, στις αρχές του αγώνα, διατηρώντας τη σταθερότητά του καθόλη την διάρκεια αυτού. Αλλά, έσπασε, από αδειξιότητα το κύπελλο — το περιστατικό έγινε αμέσως viral: ο Χάτζαρ το αντιμετώπισε με χιούμορ, κρατώντας τα δύο κομμάτια και ποζάροντας χαμογελώντας.
Ο Λεκλέρ πραγματοποίησε μία από τις πιο εντυπωσιακές προσπεράσεις που μπορεί να δει κάποιος στους σύγχρονους αγώνες. Έτρεξε, ως συνήθως, με σοβαρότητα και ταχύτητα, αλλά δεν έχει την βοήθεια που χρειάζεται από την ομάδα, η οποία εξαντλεί τις ικανότητες της σε εξυπνακίστικες κινήσεις. Μάλλον κινήσεις απελπισίας, αφού η τύχη τους φαίνεται προδεδιαγραμμένη ακόμα και τη στιγμή που πραγματοποιούνται.
Ο Λιούις Χάμιλτον γλίστρησε, μάλλον από τις ψιχάλες, στην περιβόητη τρίτη στροφή Hugenholtz Bocht [πήρε το όνομά της από τον John Hugenholtz (1914–1995), Ολλανδό μηχανικό και διευθυντή του Zandvoort, που υπήρξε επίσης σχεδιαστής γνωστών πιστών, όπως η Suzuka στην Ιαπωνία] και έπεσε πάνω στα προστατευτικά. Τέτοιου είδους περιστατικά ήταν σπάνια για τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή και ελπίζουμε να παραμείνουν.
Ο Τζόρτζ Ράσελ έκανε έναν καλό αγώνα. Αμύνθηκε και επιτέθηκε με μεγάλη σοβαρότητα στον Λεκλέρ, χάνοντας ένα κομμάτι από το σασί του, γεγονός που δεν του επέτρεψε να συνεχίσει την καλή πορεία του. Παραχώρησε τη θέση του στην πίστα στον Αντονέλλι στον 41ο γύρο. Αντιθέτως ο νεαρός Ιταλός οδηγός της γερμανικής ομάδας δεν δείχνει να ανταποκρίνεται σε σταθερότητα ως προς τη θέση που του έχουν εμπιστευτεί. Πήρε δέκα δευτερόλεπτα ποινής για τη σύγκρουση με τον Λεκλέρ και πέντε δευτερόλεπτα για υπέρβαση ταχύτητας στο pit lane, τερματίζοντας 16ος.
Ο Όσκαρ Πιάστρι ξεκίνησε πρώτος και δεν έχασε το προβάδισμα μέχρι τον τερματισμό. Είναι η πρώτη φορά που του συμβαίνει κάτι τέτοιο. Και είναι η πρώτη φορά που αποκτά τέτοια διαφορά από τον δεύτερο Νόρις. Τριάντα τέσσερεις βαθμοί με εννέα εναπομείναντες αγώνες. Είναι πολύ καλή διαφορά.
Την επόμενη εβδομάδα οι αγώνες πηγαίνουν στην πίστα Autodromo Nazionale Monza στην Ιταλία. Η μέση ταχύτητα 263 χλμ/ώρα που έφτασε ο οδηγός της McLaren, Λάντο Νόρις, κατά τη διάρκεια του γύρου για την pole position το 2024, δίνει μια ιδέα για τη φύση της πίστας που οι ντόπιοι αποκαλούν «La Pista Magica».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.